Major HotLips Houlihan Skrevet 27. mai 2013 #26 Skrevet 27. mai 2013 I og med at faren ikke klarer å ta vare på barnet sitt og dekke de mest grunnleggende behov så hadde jeg innskrenket samværet. Hvis det er slik at stemor er den som tar vare på barnet så er jo hele poenget med samvær borte. I tillegg så syns det er skremmende at et menneske som kan skrike slik til andre skal oppdra og påvirke et barn.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #27 Skrevet 27. mai 2013 I og med at faren ikke klarer å ta vare på barnet sitt og dekke de mest grunnleggende behov så hadde jeg innskrenket samværet. Hvis det er slik at stemor er den som tar vare på barnet så er jo hele poenget med samvær borte. I tillegg så syns det er skremmende at et menneske som kan skrike slik til andre skal oppdra og påvirke et barn. Ja, er nettopp det jeg og mener. Jeg har ikke barn med henne... Vanskelig å få skrenket inn uten en lang og dyr prosess kalt rettssak. .. Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. mai 2013 #28 Skrevet 27. mai 2013 Hvor ofte er hun hos far? Med tanke på at han ikke er noe god far og heller ikke vil samarbeide ville jeg krevd mindre samvær hos far Anonym poster: 22b1ca8159ce4a7d1c93c6f561dab02c 10 overnattinger i mnd. Har forsøkt, men han nekter. Han sier han ikke har tid til henne (derav stemor) men siden jeg ønsker at han skal ha mindre samvær så går han ikke med på det. Hadde jeg derimot ikke sagt noe kan det hende han hadde foreslått det selv Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Nekter? Hvis du tvinger det ned over ørene på han så kan han ikke nekte. Si til han at det blir enten på din måte eller på ingen måte, enkelt og greit. Da har du heller ikke nektet han samvær, bare satt krav til det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #29 Skrevet 27. mai 2013 Hvor ofte er hun hos far? Med tanke på at han ikke er noe god far og heller ikke vil samarbeide ville jeg krevd mindre samvær hos far Anonym poster: 22b1ca8159ce4a7d1c93c6f561dab02c 10 overnattinger i mnd. Har forsøkt, men han nekter. Han sier han ikke har tid til henne (derav stemor) men siden jeg ønsker at han skal ha mindre samvær så går han ikke med på det. Hadde jeg derimot ikke sagt noe kan det hende han hadde foreslått det selv Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Nekter? Hvis du tvinger det ned over ørene på han så kan han ikke nekte. Si til han at det blir enten på din måte eller på ingen måte, enkelt og greit. Da har du heller ikke nektet han samvær, bare satt krav til det. Vi har samværsavtale som er tinglyst i retten. Så skal jeg endre den må jeg ut med nærmere 100.000 for å få gjennomslag for mine ønsker. Holder på å spare, men har ikke de pengene tilgjengelig akkurat nå Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. mai 2013 #30 Skrevet 27. mai 2013 Hvor ofte er hun hos far? Med tanke på at han ikke er noe god far og heller ikke vil samarbeide ville jeg krevd mindre samvær hos far Anonym poster: 22b1ca8159ce4a7d1c93c6f561dab02c 10 overnattinger i mnd. Har forsøkt, men han nekter. Han sier han ikke har tid til henne (derav stemor) men siden jeg ønsker at han skal ha mindre samvær så går han ikke med på det. Hadde jeg derimot ikke sagt noe kan det hende han hadde foreslått det selv Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Nekter? Hvis du tvinger det ned over ørene på han så kan han ikke nekte. Si til han at det blir enten på din måte eller på ingen måte, enkelt og greit. Da har du heller ikke nektet han samvær, bare satt krav til det. Vi har samværsavtale som er tinglyst i retten. Så skal jeg endre den må jeg ut med nærmere 100.000 for å få gjennomslag for mine ønsker. Holder på å spare, men har ikke de pengene tilgjengelig akkurat nå Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 I og med at du har hovedomsorgen for barnet så har du også ansvaret for at hun blir ivaretatt hos far. Blir hun ikke det så er det opp til deg å gjøre det riktige for henne, noe enhver rett er enig i. Og dessuten så er ikke konsekvensene for å nekte samvær så himla store, hvis det i det hele tatt er noen. Bare sørg for å ha ditt på det tørre og god dokumentasjon.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #31 Skrevet 27. mai 2013 I all verden. Ikke tid til å spise hjemme eller kle på skikkelige klær.. Er det en sløv familie hjemme hos far? Hva med at de står opp en time tidligere? Herregud. Enten nekter du såpass mye samvær når far oppfører seg som en idiot og det går utover barnet, ellers sender du en bekymringsmelding. Anonym poster: 770e8ddb7cc844c2d801c605fe57a344
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #32 Skrevet 27. mai 2013 Hvor ofte er hun hos far? Med tanke på at han ikke er noe god far og heller ikke vil samarbeide ville jeg krevd mindre samvær hos far Anonym poster: 22b1ca8159ce4a7d1c93c6f561dab02c 10 overnattinger i mnd. Har forsøkt, men han nekter. Han sier han ikke har tid til henne (derav stemor) men siden jeg ønsker at han skal ha mindre samvær så går han ikke med på det. Hadde jeg derimot ikke sagt noe kan det hende han hadde foreslått det selv Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Nekter? Hvis du tvinger det ned over ørene på han så kan han ikke nekte. Si til han at det blir enten på din måte eller på ingen måte, enkelt og greit. Da har du heller ikke nektet han samvær, bare satt krav til det. Vi har samværsavtale som er tinglyst i retten. Så skal jeg endre den må jeg ut med nærmere 100.000 for å få gjennomslag for mine ønsker. Holder på å spare, men har ikke de pengene tilgjengelig akkurat nå Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 I og med at du har hovedomsorgen for barnet så har du også ansvaret for at hun blir ivaretatt hos far. Blir hun ikke det så er det opp til deg å gjøre det riktige for henne, noe enhver rett er enig i. Og dessuten så er ikke konsekvensene for å nekte samvær så himla store, hvis det i det hele tatt er noen. Bare sørg for å ha ditt på det tørre og god dokumentasjon. Ja, det er jo sant. Men jeg har ikke noe dokumentasjon da, bare hennes ord. Samtidig må jeg jo ta dette via advokaten, som sist kostet meg 25.000 bare for noen brev og noen møter. Da forsøkte jeg å redusere samværet, men fikk beskjed av advokaten at så lenge han ikke gjorde det frivillig så måtte vi ta det via retten. Men da var det ikke dette det gjaldt da.... er så frustrerende!! Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #33 Skrevet 27. mai 2013 I all verden. Ikke tid til å spise hjemme eller kle på skikkelige klær.. Er det en sløv familie hjemme hos far? Hva med at de står opp en time tidligere? Herregud. Enten nekter du såpass mye samvær når far oppfører seg som en idiot og det går utover barnet, ellers sender du en bekymringsmelding. Anonym poster: 770e8ddb7cc844c2d801c605fe57a344 De står opp kl 6, skulle tro det rakk.hun legger seg sent (og er avhengig av mye søvn) så håper ikke de står opp tidligere.... de kjører så hun må vente til sfo åpner. Men nå kom jeg på at jeg jo skal si opp plassen, kanskje han da innser at samværet blir vanskelig selv?? For han kan ikke tving meg til å betale for et tilbud ikke jeg trenger? Eller? Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. mai 2013 #34 Skrevet 27. mai 2013 Hvor ofte er hun hos far? Med tanke på at han ikke er noe god far og heller ikke vil samarbeide ville jeg krevd mindre samvær hos far Anonym poster: 22b1ca8159ce4a7d1c93c6f561dab02c 10 overnattinger i mnd. Har forsøkt, men han nekter. Han sier han ikke har tid til henne (derav stemor) men siden jeg ønsker at han skal ha mindre samvær så går han ikke med på det. Hadde jeg derimot ikke sagt noe kan det hende han hadde foreslått det selv Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Nekter? Hvis du tvinger det ned over ørene på han så kan han ikke nekte. Si til han at det blir enten på din måte eller på ingen måte, enkelt og greit. Da har du heller ikke nektet han samvær, bare satt krav til det. Vi har samværsavtale som er tinglyst i retten. Så skal jeg endre den må jeg ut med nærmere 100.000 for å få gjennomslag for mine ønsker. Holder på å spare, men har ikke de pengene tilgjengelig akkurat nå Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 I og med at du har hovedomsorgen for barnet så har du også ansvaret for at hun blir ivaretatt hos far. Blir hun ikke det så er det opp til deg å gjøre det riktige for henne, noe enhver rett er enig i. Og dessuten så er ikke konsekvensene for å nekte samvær så himla store, hvis det i det hele tatt er noen. Bare sørg for å ha ditt på det tørre og god dokumentasjon. Ja, det er jo sant. Men jeg har ikke noe dokumentasjon da, bare hennes ord. Samtidig må jeg jo ta dette via advokaten, som sist kostet meg 25.000 bare for noen brev og noen møter. Da forsøkte jeg å redusere samværet, men fikk beskjed av advokaten at så lenge han ikke gjorde det frivillig så måtte vi ta det via retten. Men da var det ikke dette det gjaldt da.... er så frustrerende!! Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Selvfølgelig sier advokaten det, han er jo interresert i mer jobb! Ring barnevernet og be om råd skjønner godt at du syns dette er frustrerende, det er tungt å se at det mest dyrebare man ikke har det bra! Å dokumentere omsorgsvikten gjør du ved å skrive dagbok om hvordan hun ser ut og hva hun sier i tillegg til å ta bilder av henne.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #35 Skrevet 27. mai 2013 Hvor ofte er hun hos far? Med tanke på at han ikke er noe god far og heller ikke vil samarbeide ville jeg krevd mindre samvær hos far Anonym poster: 22b1ca8159ce4a7d1c93c6f561dab02c 10 overnattinger i mnd. Har forsøkt, men han nekter. Han sier han ikke har tid til henne (derav stemor) men siden jeg ønsker at han skal ha mindre samvær så går han ikke med på det. Hadde jeg derimot ikke sagt noe kan det hende han hadde foreslått det selv Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Nekter? Hvis du tvinger det ned over ørene på han så kan han ikke nekte. Si til han at det blir enten på din måte eller på ingen måte, enkelt og greit. Da har du heller ikke nektet han samvær, bare satt krav til det. Vi har samværsavtale som er tinglyst i retten. Så skal jeg endre den må jeg ut med nærmere 100.000 for å få gjennomslag for mine ønsker. Holder på å spare, men har ikke de pengene tilgjengelig akkurat nå Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 I og med at du har hovedomsorgen for barnet så har du også ansvaret for at hun blir ivaretatt hos far. Blir hun ikke det så er det opp til deg å gjøre det riktige for henne, noe enhver rett er enig i. Og dessuten så er ikke konsekvensene for å nekte samvær så himla store, hvis det i det hele tatt er noen. Bare sørg for å ha ditt på det tørre og god dokumentasjon. Ja, det er jo sant. Men jeg har ikke noe dokumentasjon da, bare hennes ord. Samtidig må jeg jo ta dette via advokaten, som sist kostet meg 25.000 bare for noen brev og noen møter. Da forsøkte jeg å redusere samværet, men fikk beskjed av advokaten at så lenge han ikke gjorde det frivillig så måtte vi ta det via retten. Men da var det ikke dette det gjaldt da.... er så frustrerende!! Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Selvfølgelig sier advokaten det, han er jo interresert i mer jobb! Ring barnevernet og be om råd skjønner godt at du syns dette er frustrerende, det er tungt å se at det mest dyrebare man ikke har det bra! Å dokumentere omsorgsvikten gjør du ved å skrive dagbok om hvordan hun ser ut og hva hun sier i tillegg til å ta bilder av henne. De har sagt det samme på familievernkontoret, og de er jo gratis. Kan være fordi vi har avtale via retten har tenkt på å ringe barnevernet, men det sitter langt inne altså... Han har gjort mye stygt mot henne, men han er god til å snakke for seg... Får manne meg opp. Takk for råd Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #36 Skrevet 27. mai 2013 Hadde ringt barnevernet og bedt om råd. Ungen kan jo ikke gå uten å pusse tenner og vaske seg! Stakkars lita Anonym poster: 6386712f066ef65d2337496cccfc56e1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #37 Skrevet 27. mai 2013 Hadde ringt barnevernet og bedt om råd. Ungen kan jo ikke gå uten å pusse tenner og vaske seg! Stakkars lita Anonym poster: 6386712f066ef65d2337496cccfc56e1 Nei, jeg syns det er ille. Men så vet jeg om de som har ringt for hjelp å fått beskjed om at det er mors ansvar å sørge for at ungen har det bra hos far, og som risikerer å miste omsorgen selv pga det. Ei på jobb ringte når far var narkoman, men det er kanskje anderledes. Huff, er bare så sliten av hele greiene. Men man må jo kjempe for det beste man har Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #38 Skrevet 27. mai 2013 Et godt tips til deg Hi. Få en lærer eller assistent til å føre logg på barnet ditt hver dag. jeg har hatt en del slike caser på skolen hvor vi merker stor forskjell på barnet oppførsel og utseende når de er hos far, og når de er hos mor. Da fører vi logg. Der skriver vi helt enkelt hvordan de er kledd, hygiene, matpakke(hva de har med) om de har med nødvendige skoleting, forsentkomming, generel oppførsel og andre ting som er av intr. Disse loggbøkene gir en ganske god indikator for retten(når dette har vært behov) om hvordan omsorgen er på hjemmebane. Dette trenger ikke far vite om. Anonym poster: 64db4204ceb98ce2fb5e1345588f30dc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #39 Skrevet 27. mai 2013 Et godt tips til deg Hi. Få en lærer eller assistent til å føre logg på barnet ditt hver dag. jeg har hatt en del slike caser på skolen hvor vi merker stor forskjell på barnet oppførsel og utseende når de er hos far, og når de er hos mor. Da fører vi logg. Der skriver vi helt enkelt hvordan de er kledd, hygiene, matpakke(hva de har med) om de har med nødvendige skoleting, forsentkomming, generel oppførsel og andre ting som er av intr. Disse loggbøkene gir en ganske god indikator for retten(når dette har vært behov) om hvordan omsorgen er på hjemmebane. Dette trenger ikke far vite om. Anonym poster: 64db4204ceb98ce2fb5e1345588f30dc Kan jeg be om det altså?? Så bra! Har skjedd at hun har blitt hentet ut av timen og fordi stemor må rekke noe, eller har glemt når skolen er ferdig etc. Det synes jeg virkelig ikke er greit! Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. mai 2013 #40 Skrevet 27. mai 2013 Et godt tips til deg Hi. Få en lærer eller assistent til å føre logg på barnet ditt hver dag. jeg har hatt en del slike caser på skolen hvor vi merker stor forskjell på barnet oppførsel og utseende når de er hos far, og når de er hos mor. Da fører vi logg. Der skriver vi helt enkelt hvordan de er kledd, hygiene, matpakke(hva de har med) om de har med nødvendige skoleting, forsentkomming, generel oppførsel og andre ting som er av intr. Disse loggbøkene gir en ganske god indikator for retten(når dette har vært behov) om hvordan omsorgen er på hjemmebane. Dette trenger ikke far vite om. Anonym poster: 64db4204ceb98ce2fb5e1345588f30dc Det var lurt!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #41 Skrevet 27. mai 2013 Et godt tips til deg Hi. Få en lærer eller assistent til å føre logg på barnet ditt hver dag. jeg har hatt en del slike caser på skolen hvor vi merker stor forskjell på barnet oppførsel og utseende når de er hos far, og når de er hos mor. Da fører vi logg. Der skriver vi helt enkelt hvordan de er kledd, hygiene, matpakke(hva de har med) om de har med nødvendige skoleting, forsentkomming, generel oppførsel og andre ting som er av intr. Disse loggbøkene gir en ganske god indikator for retten(når dette har vært behov) om hvordan omsorgen er på hjemmebane. Dette trenger ikke far vite om. Anonym poster: 64db4204ceb98ce2fb5e1345588f30dc Kan jeg be om det altså?? Så bra! Har skjedd at hun har blitt hentet ut av timen og fordi stemor må rekke noe, eller har glemt når skolen er ferdig etc. Det synes jeg virkelig ikke er greit! Anonym poster: 6a98f08ac4f10234b2abfe56b5c69926 Ja, du kan be om dette. Snakk med kontaktlærer og forklar situasjonen din, kan også eventuelt dra inn sosiallærer. Jeg har som sagt ført logg på flere av mine elever, både på forespørmål fra mor, far og barnevern. Tar ikke lang tid for oss lærer å føre det opp så lenge loggboka befinner seg en plass som både assistent/lærer kan finne lett. Håper det ordner seg for deg og barnet ditt. Anonym poster: 64db4204ceb98ce2fb5e1345588f30dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå