elvane Skrevet 30. mai 2013 #26 Skrevet 30. mai 2013 Ja, så absolutt! Vet ikke helt hva det er annet en energier som vi ikke kan se. Bodde tidligere i et hus, med mye "poltergeist" fenomener, men har ikke opplevd noe lignende hverken før eller siden. De årene var likevel nok til å ikke tvile på at det finnes noe veldig uforklarlig i blandt oss. Jeg husker blandt annet at jeg til stadighet våknet opp midt på natten av at tunge ting datt ned fra hyllene eller ble slengt tvers igjennom rommet...Da var jeg redd da. Hørte også mye skritt uten å få øye på noen. Elektiske gjenstander levde sitt eget liv også, slo seg av og på helt av seg selv. Husker jeg sto midt i soverommet da lyset ble slått av. Måtte gå i mørket alene for å slå på lysbryteren igjen:O I ettertid har jeg fått høre at der huset står nå, var brukt som fangeleir under andre verdenskrig, samt at en ung jente hadde dødd brått der uten at jeg vet årsaken.
Gjest sussie77 Skrevet 30. mai 2013 #27 Skrevet 30. mai 2013 ...eller peke på vinduet og si" se sinna mann". Da ble jeg skremt. Men kan ha vært fantasi. Håper jeg. GRØSS! D: Anonym poster: 7889798a08e22d80b8e42e66f24f9a08 Må innrømme at jeg ble litt redd...
Gjest Trulte med to små Skrevet 30. mai 2013 #28 Skrevet 30. mai 2013 Jeg kaller det ikke spøkelser, men ja jeg tror på at man kan merke sjeler/hvileløse avdøde som "går igjen" i hus eller prøver å kontakte folk på ulike måter. Jeg var selv en stor skeptiker, men måtte erfare og merke ting på egen kropp for å kunne skjønne at dette var noe jeg skulle jobbe med. Tok mye utdanning innen healing, åndelig terapi, veiledning mm og lærte da blant annet å beskytte meg selv, lukke av, rense meg selv og hus for slike energier. Jeg føler selv jeg har et kall det, jordnært forhold til disse tingene og for meg er det ikke skummelt og mystisk lengre. Jeg tror ikke noe på å skulle mane ut ånder og tvinge de vekk, men "lytte" og "høre/føle" hva de vil og deretter sende de videre inn i lyset, med kjærlighet og respekt. Mange sjeler ( velger å kalle det det ) vet ikke at de er døde og tror de fremdeles er blant oss og lever i vår verden. Dette kan skje om vedkommende har dødd brått, i en ulykke eller annet, også om det er rus inni bildet i dødsøyeblikket. Da kan sjelen vistnok være noe forvirret. Jeg klarer å åpne opp og lukke igjen for mine evner og har ikke kontakt med den andre siden hver dag. Jeg har stor respekt for mine evner og jobber ikke "profesjonelt" med det akkurat nå, men hjelper av og til folk med husrens og personlig reading om noen virkelig trenger det. Alle mennesker har tilgang på disse evnene mener jedu ønsker å hjelpe andre mennesker til å få det og det kommer an på interessen og hvor mye du ønsker å hjelpe andre med å få det bedre. Det er som med andre evner, at noen er veldig gode på en ting, andre er gode på andre ting. Vi har dessuten ulik sensitivitet på hva vi reagerer på og dermed er det ikke rart at noen merker mye til "overnaturlige" ting, mens andre ikke merker noe som helst. Jeg har selv hatt noen fantastiske møter med avdøde/sjeler der det å føre de videre til lyset ( uavhengig hva man tror på ) har vært en gripende og fantastisk opplevelse. Det er noe av det mest fantastiske jeg kan være med på å gi en sjel fred og samtidig hjelpe en klient til å gi slipp på sjelen som har vært i nærheten eller såkalt plaget vedkommende. Ble langt dette og jeg kunne skrevet mer, men avslutter nå Jeg kaller det ikke spøkelser, men ja jeg tror på at man kan merke sjeler/hvileløse avdøde som "går igjen" i hus eller prøver å kontakte folk på ulike måter. Jeg var selv en stor skeptiker, men måtte erfare og merke ting på egen kropp for å kunne skjønne at dette var noe jeg skulle jobbe med. Tok mye utdanning innen healing, åndelig terapi, veiledning mm og lærte da blant annet å beskytte meg selv, lukke av, rense meg selv og hus for slike energier. Jeg føler selv jeg har et kall det, jordnært forhold til disse tingene og for meg er det ikke skummelt og mystisk lengre. Jeg tror ikke noe på å skulle mane ut ånder og tvinge de vekk, men "lytte" og "høre/føle" hva de vil og deretter sende de videre inn i lyset, med kjærlighet og respekt. Mange sjeler ( velger å kalle det det ) vet ikke at de er døde og tror de fremdeles er blant oss og lever i vår verden. Dette kan skje om vedkommende har dødd brått, i en ulykke eller annet, også om det er rus inni bildet i dødsøyeblikket. Da kan sjelen vistnok være noe forvirret. Jeg klarer å åpne opp og lukke igjen for mine evner og har ikke kontakt med den andre siden hver dag. Jeg har stor respekt for mine evner og jobber ikke "profesjonelt" med det akkurat nå, men hjelper av og til folk med husrens og personlig reading om noen virkelig trenger det. Alle mennesker har tilgang på disse evnene mener jedu ønsker å hjelpe andre mennesker til å få det og det kommer an på interessen og hvor mye du ønsker å hjelpe andre med å få det bedre. Det er som med andre evner, at noen er veldig gode på en ting, andre er gode på andre ting. Vi har dessuten ulik sensitivitet på hva vi reagerer på og dermed er det ikke rart at noen merker mye til "overnaturlige" ting, mens andre ikke merker noe som helst. Jeg har selv hatt noen fantastiske møter med avdøde/sjeler der det å føre de videre til lyset ( uavhengig hva man tror på ) har vært en gripende og fantastisk opplevelse. Det er noe av det mest fantastiske jeg kan være med på å gi en sjel fred og samtidig hjelpe en klient til å gi slipp på sjelen som har vært i nærheten eller såkalt plaget vedkommende. Ble langt dette og jeg kunne skrevet mer, men avslutter nå Jeg bor i huset som besteforeldrene mine "bygde" opp. Det bodde bla. en student/leieboer her på 60-70 talet som tok livet sitt da han var hjemme hos foreldrene i sommerferien. (besteforeldrene mine sa han var for intelligent. Han var litt spesieltt, hang bla fisk til tørk i skapet som råtna). Vet at det er noen som går igjen her, jeg og besøk av oss har hørt mange ting, både forskritt, andre rare lyder. Mannen min (som egentlig ikke tror på sånt) har dett ei dame i det ene vinduet i andre etasje. Merket det også mens bestefar levde, så tenker det er enten bestemoren min eller leieboeren. Lurer litt ang husrens. Hvis det er bestemoren min er det ikke litt dårlig gjort å ta henne vekk fra huset "sitt"? Føler at det er en dårlig energi her. Både jeg og samboer er/har vært ganske nedstemte/deprimerte... men det kan jo skje uavhengig av dette da Anonym poster: 4ee09cd69a428d7e7a79ac81618034b7 Jeg mener det er riktig å sende sjeler videre også familiemedlemmer da de også skal ha sin videre utvikling på den andre siden. Tror man på reinkarnasjon så tenker man jo at sjelen blir gjenfødt etter en viss tid på den andre siden og dermed har sjelene ingenting å gjøre her på jorden etter vedkommendes død. Det er deres hus nå og av og til må det forklares for gamle avdøde familiemedlemmer. Det er delte meninger om noen skal være igjen eller ei, men etter hva jeg har lært og erfart så er det mest hensiktsmessig å sende de videre, da man kan bli påvirket av energiene som henger igjen. Nettopp også slik du beskriver mht å føle seg nedfor og deprimert. Er man sensitiv så vil man påvirkes ekstra. Det er ofte en dypere grunn til at folk erfarer overnaturlige opplevelser og for mange er det en måte å bli "vekket" opp på og se at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Dette igjen kan hjelpe mange på ulike måter, på det personlige plan og på det spirituelle plan. Av og til er det jo noe de avdøde vil formidle, så da hender det at budskapet må mottas før de vil gå videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå