Gå til innhold

hvor ofte får du dusjet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legger denne på anonym, tilfelle noen er redd for å svare.

jeg har en baby på snart 6 mnd.

jeg får dusjet kanskje en gang i uka.... om jeg lar barnefaren få beskjed om at jeg TRENGER en dusj, lenge i forveien.

det er så mye å gjøre av husarbeid og med babyn. rekker ikke engang å spise jeg.

hvordan får dere tid til å dusje?

Anonym poster: 0287eae8d2811036f3e0be0146163f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh.. Er du seriøs?

Anonym poster: 6cf15719fae20b164bcad97c86dc612d

Skrevet

Ehh.. Er du seriøs?

ja, desverre.

HI

Skrevet

Samme her.

Dusjen må foregå før kl 6 om morgenen eller etter at ungene er i seng.

Men da er jeg så sliten at jeg tipper over i sofaen:(

Anonym poster: cb0b25062bb0d6a44324d052bc29c56f

Skrevet

Jeg dusjer når jeg vil så klart.

Når jeg var alene med førstemann satt han bare på badet i vippestolen mens jeg dusjet, null stress det. Evnt. tok jeg en dusj rett før jeg la meg, eller når han hadde en lur midt på dagen.

Håper du tuller nå, det vitner om veldig dårlig planlegging med mindre ungen har kolikk eller MÅ ha noen til å bære den konstant.

Anonym poster: 32466bbe982afcfb285382ce9f080243

Skrevet

hadde en utrolig krevende baby med kolikk, refluks og temperament som nesten ikke sov i det hele tatt. Men jeg fikk da dusjet en gang i døgnet likevel. I verste fall fikk babyen ligge på stellematte på gulvet eller sitte i vippestol på badet mens jeg dusjet. Greit at man ikke skal la dem ligge og skrike uten trøst altså, men selv mammaer har sine behov og man må faktisk få dekket sine primærbehov, (spise og et minimum av personlig hygiene er det minste) for å fungere som mor i lengden. Så legg ungen fra deg og ta en dusj. Eller ta babyen med deg i dusjen hvis du vil, går an det også hvis du bare er obs på at de blir glatte. Sett babyen i bæresele og lag deg noe å spise.

Anonym poster: b134f8c376e1d86a277781fb59f428e9

Skrevet

Hver dag! Og det selv med en fireåring og tvillingbabyer. Hvis du vil, får du det til!

Anonym poster: 493b10bd47a4364fa20ed5031c39c3e3

Skrevet

Når jeg var alene med førstemann satt han bare på badet i vippestolen mens jeg dusjet, null stress det. Evnt. tok jeg en dusj rett før jeg la meg, eller når han hadde en lur midt på dagen.

Håper du tuller nå, det vitner om veldig dårlig planlegging med mindre ungen har kolikk eller MÅ ha noen til å bære den konstant.

burde kanskje lage dagsplan med klokkeslett jeg da.

ikke lett når man må gjøre alt selv.

kommer meg sjelden ut døra også. (kanskje egentlig greit, siden håret mitt er kort og blir lett bustete. nå som jeg ikke kan bruke lue lenger)

Skrevet

Det er da bare å dusje vel? Ungen kan sitte i vippestol, eller ligge på matte på gulvet foran dusjen.

Funker ikke det for deg, så kan da faren passe babyen, dere deler da vel på omsorg for barnet deres? Hvis ikke så får du da riste litt vett inn i skolten på ham snart! Det er da heller ingen selvfølgelighet at du skal gjøre alt husarbeidet??

Skrevet

Sover aldri ungen din om dagen sånn at du kan dusje i 5 minutter? Merkelig. Har aldri vært et problem her.

Anonym poster: 109212cabcbcc13671b7be4c9cc4cf33

Skrevet

legger denne på anonym, tilfelle noen er redd for å svare.

jeg har en baby på snart 6 mnd.

jeg får dusjet kanskje en gang i uka.... om jeg lar barnefaren få beskjed om at jeg TRENGER en dusj, lenge i forveien.

det er så mye å gjøre av husarbeid og med babyn. rekker ikke engang å spise jeg.

hvordan får dere tid til å dusje?

Hææ ??? Hvordan får du ikke tid til det ??? Da

Anonym poster: 1b7bfa3983e2e230e24a081f7de32e1a

Skrevet

burde kanskje lage dagsplan med klokkeslett jeg da.

ikke lett når man må gjøre alt selv.

kommer meg sjelden ut døra også. (kanskje egentlig greit, siden håret mitt er kort og blir lett bustete. nå som jeg ikke kan bruke lue lenger)

Selvfølgelig er det ikke lett, men når man står der alene har man ikke akkurat noe valg da. Poenget er at du mest sannsynligvis lar irritasjonen og bitterheten over den ubrukelige mannen din gå ut over tankene dine og bruker det som en unnskyldning til å ikke klare. Hiv ham ut, så MÅ du klare deg selv faktisk, akkurat som tusenvis av andre.

Skrevet

Så ofte jeg vil. Var babyen våken så lå hu på stellematte på baderomsgulvet. Nå er hu ett år og en mester til å tømme skuffer og hyller på badet. Føler jeg at jeg MÅ dusje nå og pappan er opptatt så dusjen vi sammen. Får vaska håret og kroppen, så får barbering og sånt være for den gangen.

Jeg dusjet med hu når hu var baby og. Hoppet inn og vasket meg ferdig mens hu lå på stellematte. Løftet hun opp til meg når dåpen var skylt godt av.

Skrevet

Det var jo ikke noe problem med baby. Da lå h*n jo bare på golvet eller i vippestol, men med en aktiv fireåring og en toåring som nesten ikke sover er det vanskelig.

Og når skal husarbeid gjøres da?

Jeg planlegger hver eneste dag, likevel er dusjen det som havner nederst... Blir ikke tid.

Anonym poster: cb0b25062bb0d6a44324d052bc29c56f

Skrevet

Trener og dusjer hver dag med en tre måneder gammel baby og en ettåring :) lag deg noen gode rutiner som passer deg og baby, det har dere begge godt av :)

Skrevet

Hver dag, det er nå ikke noe problem, og har heller aldri vært det. Skjønner om man har den verste kolikkbabyen som hyler 20 timer i strekk, men ellers kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke greier presse inn 5-10 minutters dusj ila en dag?

Jeg legger bare babyen på badegulvet utenfor dusjen jeg, og lar det stå til. Samkjører det med mating slik at han er mett og god og legger noen leker i nærheten av ham så han har noe å holde på med.

Begynner han å sutre snakker jeg til ham, og han ser meg gjennom dusjkabinettet. De sjeldne gangene han virkelig begynner å hyyyyle, korter jeg bare ned dusjen- dropper kanskje hårvasken eller så-, og skynder meg å bli ferdig. De tåler såpass, man er jo der.

Er det virkelig ille dager, med tannfelling etc, så får man bare plassere ungen hos faren (om han er tilstedeværende) når han kommer hjem, mens man selv dusjer. Det er nå fars unge også, så her i huset er det han som tar over når han kommer fra jobb.

Og vet du hva, jeg prioriterer faktisk dusj, toalettgåing og spising for min egen del foran husarbeid..

Skrevet

Ma må ikke gjøre så mye husarbeid hver dag, og har du en fireåring er det bare å sette ungen i gang med å rydde rommet sitt selv, plukke opp ting og tang osv :) Det klarer de helt fint. Gi ungen en klut og be dem tørke støv, funker gull det. Unger kreperer ikke av ti minutter alene mens du er på badet altså, bare ha døra åpen og senk skuldrene litt istedenfor å stresse med alt..

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Har du ikke fem min å avse mens baby sover? Akkurat det har jeg vanskelig for å tro... Dusjer selv hver kveld etter ungene har lagt seg.

Skrevet

Jeg var alene fra dag en med mitt første. Aldri noe problem å få dusjet. Puttet ungen i lekegrinda eller vippestolen og gikk i dusjen. Klarte også fint å lage middag og gjøre lekser

Anonym poster: fbe34ea9b21db46f14a3733efd7cd686

Skrevet

På tide og stramme opp mannen din ! Han må da klare og underholde babyen sånn at du får dusjet og litt tid for deg selv. Send han ut på trille tur eller noe. Nå er bayen din 6 mnd, og det er ikke så lenge til far skal ha sin pappa perm. Er jo en fordel at han klarer og ta seg av babyen...

Skrevet

Hver dag. Baby sitter i en stol på badet, går greit de minuttene det tar.

Anonym poster: 28c643f22fe1b0409bcf9a667b6043bb

Skrevet

Ehh.. Er du seriøs?

ja, desverre.

HI

Ærlig talt, en dusj tar 10 min. , kan du ikke.få gjort det EN gang ila døgnet mens babyen sover??? Da hadde jeg lett latt oppvasken stå til barnefar og heller prioritert dusj!

Anonym poster: 4a59fc5c2f4a557740a68a908263dc59

Skrevet

Skjønner nå at jeg må prioritere meg selv litt.

men allikevell må husarbeidet tas hver dag, ellers ser det jo ikke ut tilslutt.

pappan jobber fra 6 til 16. og når han kommer hjem er han sliten.

i helgene ser han på Bonanza maraton på tv, og vasker bilen i 4 timer. ellers så sitter han på nettbrettet.

vil jeg ha hjelp av han til noe husarbeid.... ja, da må jeg si ifra 3 uker i forveien. og da har jeg jo gjort det selv ca 28 ganger.

jeg ga han noen ting han skulle få gjort til babyn kom, da jeg ble gravid. og det er enda ikke gjort. så 9+6 mnd.

snill mann med ekstremt bra arbeidsmoral, bare ikke på hjemmebane.

jeg får lage meg en liten ukeplan med klokkeslett. så kanskje jeg rekker både husarbeid, dusj og en brødskive.

HI

Skrevet

Skjønner nå at jeg må prioritere meg selv litt.

men allikevell må husarbeidet tas hver dag, ellers ser det jo ikke ut tilslutt.

pappan jobber fra 6 til 16. og når han kommer hjem er han sliten.

i helgene ser han på Bonanza maraton på tv, og vasker bilen i 4 timer. ellers så sitter han på nettbrettet.

vil jeg ha hjelp av han til noe husarbeid.... ja, da må jeg si ifra 3 uker i forveien. og da har jeg jo gjort det selv ca 28 ganger.

jeg ga han noen ting han skulle få gjort til babyn kom, da jeg ble gravid. og det er enda ikke gjort. så 9+6 mnd.

snill mann med ekstremt bra arbeidsmoral, bare ikke på hjemmebane.

jeg får lage meg en liten ukeplan med klokkeslett. så kanskje jeg rekker både husarbeid, dusj og en brødskive.

HI

På tide å ta en Alvotsprat med får i huset. Bonanzamaraton og nettbrett er 100 plasser lenger ned på lista enn din egenpleie, spør du meg.

Da ville jeg slutta å vaske, rydde og ordne hans ting hvis han ikke skjerpa seg. Hadde ikke funnet meg i det. Send han ut med handlelapp og barnevogn, ta deg en deilig lang dusj med ansiktsmaske og hårkur og en tur i sola etterpå. Alene, med GOD samvittighet!!

Anonym poster: 4a59fc5c2f4a557740a68a908263dc59

Skrevet

så ofte jeg vil.

Men ser ikke behovet for å dusje hver dag,så her blir det annenhver dagm

Er alene med en aktiv gutt på 20 mnder så enten tar jeg det mens han sover på dagen,ellers så tar jeg leker med inn på badet også får han leke der til jeg er ferdig.

Ser han jo hele tiden mens jeg er i dusjen så det er ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...