Gå til innhold

Stille reflux?


Tromsøprinsen

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg virkelig stå på mitt. Så mye likt med tulla på 8 uker. Blir så sliten. Hun har aldri villet sove på rygg, kun på siden..men nå roer hun seg ikke der heller. Behandlet rygg og nakke hos Kiropraktor. Da alt var fint, sa hun stille reflux siden tulla ikke ble bra..:/ skal stå på mitt når jeg ringer lege mandag. Lege på helsestasjon sa alle babyer har det og ba meg heve hodet. :((

Hei Rene82

Alle babyer har reflux, men ikke alle har stille reflux, som er en diagnose.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor mange norske leger ikke kan så mye om dette. I utlandet er det både spesialister innen området, støttegrupper, mm. Helsesøsteren vår sa bare til meg "det harjeg aldri hørt om før", og brydde seg ikke mer, mens fysioen og legen på helsestasjonen kjente til diagnosen.

 

Stille reflux er en veldig underdiagnostisert sykdom hos babyer. Mange sier med en gang at det er en "kolikk baby". 

 

Stå på! Håper legen din er mer "med" :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Vi har nå vært på ahus, tok melkeallergi blodprøve..den var negativ. Hva nå da?? Hun kaster fortsatt opp.. Hvorfor tar de ikke utvidet blodprøver? Må ta det på meg selv for å se at jeg har melkeprotein intoleranse..negativ på vanlig blodprøve.

Vi skal tilbake på ahus i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her: det er jo nå gått snart et halvt år siden jeg startet denne tråden. Vi fikk ikke hjelp. Så vi brukte gaviscon mye i 1-2 mnd. Etter dette har han vært mye bedre.

 

MEN: han er mye forkjøla, er på runde 5 nå siden august. Og når han hoster kaster han ofte opp. Mye! Han er også veldig hes! Og dette er jo også symptomer...

 

Jeg føler meg ganske sikker på at det var/er refluks da han kastet opp hos legen en gang vi var der for noe annet. Legen sa det var karakteristisk: ikke noe host eller hark eller brekninger som forvarsel, og ikke noe aktiv jobb med magemuskeler. Det bare sto ut av munnen hans! Flere timer etter forige måltid.

 

Det skal sies at han er MYE bedre. Så har vel vokst det en del av seg. Så blir det verre ved sykdom (og tenner ja!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sover han? Jeg tror ene jenta vår hadde stille reflux, fikk bare beskjed om at det ikke var reflux så lenge hun la på seg og ikke gulpet, som flere av dere andre. Ser i ettertid at jeg burde ha kjempet mer for å gjøre noe med det. Hun er nå snart 2 og har nesten aldri sovet natta gjennom. Det har blitt veldig mye bedre men jeg tror fortsatt at hun slet med stille reflux og fortsatt sliter litt med det. Hun sluttet ofte å puste når hun spiste, og hadde alle andre symptomer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...