nagini Skrevet 23. mai 2013 #26 Skrevet 23. mai 2013 Nesten så jeg håper datteren min ikke får så mange venner når man leser alt man må huske på å spørre om foreldrene til de andre barna synes er greit.... At store jenter på 13 år bader alene. At småjenter på 5 år bader i badekar med tilsyn. Hva med om de får hoppe på trampolinen i hagen? Eller klatre i buldreveggen på barnerommet? Kanskje jeg burde ha et skjema som foreldrene må fylle ut før barna deres får leke med mitt barn?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #27 Skrevet 23. mai 2013 Hvis jeg hadde hatt ansvaret for et annet barn selv om h*n var 12-13 år, så ville jeg: A. Først ha avklart med foreldrene at det var ok at barnet deres badet. Er jo tross alt tidlig og veldig kaldt i vannet. B. Ha informert om at de skulle være alene. Jeg synes HI har rett i å stille spørsmålstegn ved dette. Hva om noe hadde skjedd, hvem hadde sittet med ansvaret da?? Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Jeg derimot ville forvente at dette var ting ungdommen selvfølgelig kunne styre selv og at foreldrene ville gitt beskjed om deres barn var så tilbakestående at hun ikke kunne klare sef selv i sånne settinger. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #28 Skrevet 23. mai 2013 Hvis jeg hadde hatt ansvaret for et annet barn selv om h*n var 12-13 år, så ville jeg: A. Først ha avklart med foreldrene at det var ok at barnet deres badet. Er jo tross alt tidlig og veldig kaldt i vannet. B. Ha informert om at de skulle være alene. Jeg synes HI har rett i å stille spørsmålstegn ved dette. Hva om noe hadde skjedd, hvem hadde sittet med ansvaret da?? Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Jeg derimot ville forvente at dette var ting ungdommen selvfølgelig kunne styre selv og at foreldrene ville gitt beskjed om deres barn var så tilbakestående at hun ikke kunne klare sef selv i sånne settinger. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370 Likefullt er det DU som har ansvaret for barnet så lenge barnet er på besøk hos dere. Jeg hadde iallefall fått en stort forklaringsproblem dersom noe alvorlig hadde skjedd. Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3
3 i april Skrevet 23. mai 2013 #29 Skrevet 23. mai 2013 Jeg syns at du er vel hysterisk. Husker at jeg selv gikk og badet med mine venninner selv i den alderen og det var ingen som reagerte på det.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #30 Skrevet 23. mai 2013 Så lenge dette er to 13-åringer som kan svømme og er oppegående så ser jeg ikke helt problemet. I tillegg til at stedet de badet på var et rolig sted, dvs uten farlige strømninger osv. Det her er nok en av de opplevelsene man får som mamma hvor det går opp for en at barna blir større uten at en legger merke til det selv. Anonym poster: 9c2a4bcbecbbed1700b7e1ef6137ac00
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #31 Skrevet 23. mai 2013 Hvis jeg hadde hatt ansvaret for et annet barn selv om h*n var 12-13 år, så ville jeg: A. Først ha avklart med foreldrene at det var ok at barnet deres badet. Er jo tross alt tidlig og veldig kaldt i vannet. B. Ha informert om at de skulle være alene. Jeg synes HI har rett i å stille spørsmålstegn ved dette. Hva om noe hadde skjedd, hvem hadde sittet med ansvaret da?? Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Jeg derimot ville forvente at dette var ting ungdommen selvfølgelig kunne styre selv og at foreldrene ville gitt beskjed om deres barn var så tilbakestående at hun ikke kunne klare sef selv i sånne settinger. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370 Likefullt er det DU som har ansvaret for barnet så lenge barnet er på besøk hos dere. Jeg hadde iallefall fått en stort forklaringsproblem dersom noe alvorlig hadde skjedd. Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Foreldre til ungdom i den alderen pleier ikke å avtale lekebesøk for ungene sine. Ungdommene blir med hverandre hjem som de har lyst til og gir som regel bare beskjed om hvor de er. Hvis det er snakk om overnatting sjekker man gjerne om det er i orden for dem det er avtalt overnatting hos, men man "passer" ikke 12-13 åringer på samme måte som 5 åringer. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #32 Skrevet 23. mai 2013 Hvis jeg hadde hatt ansvaret for et annet barn selv om h*n var 12-13 år, så ville jeg: A. Først ha avklart med foreldrene at det var ok at barnet deres badet. Er jo tross alt tidlig og veldig kaldt i vannet. B. Ha informert om at de skulle være alene. Jeg synes HI har rett i å stille spørsmålstegn ved dette. Hva om noe hadde skjedd, hvem hadde sittet med ansvaret da?? Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Jeg derimot ville forvente at dette var ting ungdommen selvfølgelig kunne styre selv og at foreldrene ville gitt beskjed om deres barn var så tilbakestående at hun ikke kunne klare sef selv i sånne settinger. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370 Likefullt er det DU som har ansvaret for barnet så lenge barnet er på besøk hos dere. Jeg hadde iallefall fått en stort forklaringsproblem dersom noe alvorlig hadde skjedd. Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Foreldre til ungdom i den alderen pleier ikke å avtale lekebesøk for ungene sine. Ungdommene blir med hverandre hjem som de har lyst til og gir som regel bare beskjed om hvor de er. Hvis det er snakk om overnatting sjekker man gjerne om det er i orden for dem det er avtalt overnatting hos, men man "passer" ikke 12-13 åringer på samme måte som 5 åringer. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370 Men jeg spør deg likevel om du hadde fraskrevet deg alt ansvar dersom denne venninnen hadde druknet under besøket hos dere? Denne moren var jo sammen med dem en liten stund, for så å gå fra dem. Hva ville du ha fortalt foreldrene til den omkomne da? Hver sommersesong hørere man om drukningsulykker, spesielt av barn og unge. Det går så fort, og en 12-13 åring er ikke like sterk og snartenkt som en voksen person. De er også forskjellige i vekst, så for en spedbygd jente, så kan det være vanskelig å redde en større venninne som har panikk i vannet. Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #33 Skrevet 23. mai 2013 Hvis jeg hadde hatt ansvaret for et annet barn selv om h*n var 12-13 år, så ville jeg: A. Først ha avklart med foreldrene at det var ok at barnet deres badet. Er jo tross alt tidlig og veldig kaldt i vannet. B. Ha informert om at de skulle være alene. Jeg synes HI har rett i å stille spørsmålstegn ved dette. Hva om noe hadde skjedd, hvem hadde sittet med ansvaret da?? Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Jeg derimot ville forvente at dette var ting ungdommen selvfølgelig kunne styre selv og at foreldrene ville gitt beskjed om deres barn var så tilbakestående at hun ikke kunne klare sef selv i sånne settinger. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370 Likefullt er det DU som har ansvaret for barnet så lenge barnet er på besøk hos dere. Jeg hadde iallefall fått en stort forklaringsproblem dersom noe alvorlig hadde skjedd. Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Foreldre til ungdom i den alderen pleier ikke å avtale lekebesøk for ungene sine. Ungdommene blir med hverandre hjem som de har lyst til og gir som regel bare beskjed om hvor de er. Hvis det er snakk om overnatting sjekker man gjerne om det er i orden for dem det er avtalt overnatting hos, men man "passer" ikke 12-13 åringer på samme måte som 5 åringer. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370 Men jeg spør deg likevel om du hadde fraskrevet deg alt ansvar dersom denne venninnen hadde druknet under besøket hos dere? Denne moren var jo sammen med dem en liten stund, for så å gå fra dem. Hva ville du ha fortalt foreldrene til den omkomne da? Hver sommersesong hørere man om drukningsulykker, spesielt av barn og unge. Det går så fort, og en 12-13 åring er ikke like sterk og snartenkt som en voksen person. De er også forskjellige i vekst, så for en spedbygd jente, så kan det være vanskelig å redde en større venninne som har panikk i vannet. Anonym poster: 264799fd3205743a70802a6ddbe1e3b3 Slik det beskrives her ville jeg selvfølgelig vært lei meg og jeg aner ikke hvordan jeg ville reagert, men om jeg hadde stått på utsiden ville jeg ikke bebreidet denne moren på noen måte. Jeg synes ikke hun er noe mer å bebreide enn noen av de andre foreldrene.Hvis barnet mitt var så uselvstendig og lite til å stole på at hun ikke kunne overlates til seg selv måtte jeg ha pressisert det for henne, slik at hun viste at hun ikke fikk lov til å være alene, og så også til alle de foreldrene jeg hadde satt til å passe henne. En 12-13 åring bør selv vite om hun/han får lov til å være ved sjøen og bade alene. Såpass må man kunne forvente av ungdomen. Anonym poster: 44bf96d0c641b65dfa652e3d9f756370
Honningmelon Skrevet 23. mai 2013 #34 Skrevet 23. mai 2013 Jeg og venninner var alene på bading fra vi var 12 år gamle, så syns nok du er litt vel hønemor.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #35 Skrevet 23. mai 2013 Huff da, det året jeg var 13 prøvde jeg å drikke alkohol første gangen, jeg hadde sex første gangen, og jeg fikk uten problemer være alene hjemme en helg, og til og med dra på konsert på et helt annet sted i landet... Det at jeg skulle bade alene uten foreldre som var tilstede var unnagjort et par år før dette. Så ja, det er litt hysterisk å se på dette som et problem.... Anonym poster: 049bbac717af00b6f6814df5b964a831
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #36 Skrevet 23. mai 2013 Jeg ser at noen mener jeg feiler i oppdragelsen av min gryende tenåring, og at hun muligvis må være uansvarlig eller på kanten til tilbakestående siden jeg ikke vil sende henne alene og bade. Jeg kan herved avkrefte at hun er tilbakestående Hun er heller ikke uansvarlig. Pleier å ringe og spørre ellers hvis det er noe. Men jeg er ikke vant til at andre foreldre bare forlater ungene på en øde badeplass i en time, uten å være ansvarlig nok til å sende en sms om det, for å høre om det er greit. Det er tross alt, som en annen skriver her, hennes ansvar så lenge datteren min er hos dem. Datteren min tenkte også at det var greit at hun kunne bade, for moren var jo med til å begynne med. Og selvsagt hadde hun fått lov, men jeg hadde tvilt dersom jeg hadde fått beskjed om at de skulle være alene en hel time. Jeg er enig i at jeg kan være litt vel påpasselig når det kommer til vann og bading, dette bunner ut i en grusom opplevelse jeg selv hadde da jeg var liten. Da var vi selv og badet alene, jeg og to venninner. Kan vi ha vært 12 år kanskje....Hun minste på 10 svømte ut i strømmen, slet voldsomt for å komme ut av den og fikk panikk, og jeg og hun andre gjorde alt vi kunne for å redde henne. Hun slo og kavte så mye at vi måtte gi opp. Vi løp og hentet hjelp og min mor fikk henne opp av vannet, men da hadde hun ligget under vann litt allerede....Det gikk heldigvis greit, men opplevelsen satt i lenge!! Jeg er alltid med ungene og bader, jeg orker rett og slett ikke sitte hjemme og kjenne på den fæle følelsen. Det gjør stort sett også de andre mødrene og fedrene her. Men jeg ser også at jenta mi blir større, at hun forandrer seg og at jeg ikke alltid kan ha kontroll. Det er en langsom læreprosess.....
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #37 Skrevet 23. mai 2013 Huff da, det året jeg var 13 prøvde jeg å drikke alkohol første gangen, jeg hadde sex første gangen, og jeg fikk uten problemer være alene hjemme en helg, og til og med dra på konsert på et helt annet sted i landet... Det at jeg skulle bade alene uten foreldre som var tilstede var unnagjort et par år før dette. Så ja, det er litt hysterisk å se på dette som et problem.... Anonym poster: 049bbac717af00b6f6814df5b964a831 Åneiiiiiiii du må ikke si sånt! Nå blir jeg iallefall stressa
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #38 Skrevet 23. mai 2013 Huff da, det året jeg var 13 prøvde jeg å drikke alkohol første gangen, jeg hadde sex første gangen, og jeg fikk uten problemer være alene hjemme en helg, og til og med dra på konsert på et helt annet sted i landet... Det at jeg skulle bade alene uten foreldre som var tilstede var unnagjort et par år før dette. Så ja, det er litt hysterisk å se på dette som et problem.... Anonym poster: 049bbac717af00b6f6814df5b964a831 Åneiiiiiiii du må ikke si sånt! Nå blir jeg iallefall stressa Huff da... Hmmm, bare tulla... ? Eller bare ikke tenkt noe mer på det, du har helt sikkert oppdratt en datter som er litt smartere enn jeg var på det tidspunktet! Anonym poster: 049bbac717af00b6f6814df5b964a831
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #39 Skrevet 23. mai 2013 Når jeg var 12 så hadde passet jeg jevnlig en gutt på 1 år. Han hadde jeg med på stranda hele dagen. Vi tok buss frem og tilbake. Så jeg synes det er rart hvis ikke to jenter på 13 kan bade alene Anonym poster: 503708b9798311144a461393672af24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå