Gå til innhold

uflidd mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såååå, man skal være stelt men ikke for stelt altså. Og helst være litt stelt, men kanskje ha en flekk eller to, er man da kvalifisert som "moderat god mamma"?

*fnyser litt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver at man kan handle inn litt store klær før man har født for å bruke etter fødsel. Er jo akkurat det som står i artikkelen at man gjerne ser mødre med for store klær.

Og det med å dusje hver dag før man drar noen plass, vet du det har ikke jeg tid til, ikke engang 5 min. Hvor skal jeg gjøre av min nyfødte og toåringen min?

Jeg er en av de som ble glad for å lese artikkelen pga nå har jeg superfin ettervekst og håret skulle vært klipt for lenge siden, jeg har gulpeflekker overalt og mascara gidder jeg ikke pga gråter for ALT for tiden.

Anonym poster: 69a47194b3ebc7730c240ee718e75224

Du har tid til å dusje dersom du vil, men du må kanskje være mer kreativ enn ellers. Jeg klarte å dusje selv om jeg var alene med fire barn på under 6 år, da må da du klare det med to vel? Legg den nyfødte på et håndkle/pledd på gulvet på badet om du ikke vil slippe babyen av synes, eller i vognen, sengen el. 2-åringen tar du med deg i dusjen dersom du ikke kan la barnet være alene i noen minutter. Det gjelder å være løsningsorientert i stede for problemorientert.

Det er utrolig hvordan man klarer å løse ting dersom man bare vil løse det. Sminke seg kan man fint gjøre med en hånd og en baby på hoften med litt trening, føne håret kan man gjøre morsomt for babyen ved å bøye seg ned over babyen og riste på hode så håret flagrer mens man føner samtidig osv.

Poenget mitt er bare at om man vil, så kan man, men da må en ville det og være villig til å lete etter løsninger og knep for å få det til i stede for å bare se hvor vanskelig og problematisk alt er.

Åhhh Tingeling28, vil du være vennen min? Skjønner at du er så utrolig empatisk- NOT...

Syns det var deilig å lese en slik artikkel jeg. Nå er minstemann 1 år, så skal ikke påstå jeg dasser uflidd og udusjet rundt lenger... Men jeg har vært der hvor jeg beholder lua på i bhg, fordi håret ser for jævlig ut, oppdaget gulpeflekker nedover hele meg i kassakøen. Ikke dusjet på et par dager fordi babyen gråter så lenge den ikke blir båret, og i det øyeblikket babyen sovner er første pri å spise mat, før den våkner igjen(ikke alle sover lenge om gangen/mye).

Så kan dere ikke tålerere at det er EN artikkel som ikke prøver å gi nybakte mødre dårlig samvittighet for ikke å leve opp til skjønnhetstyrraniet? Smålige er dere... Nesten så jeg mistenker dere for å føle dere ganske truffet på å prioritere dere selv over babyen.

Anonym poster: 5904fa03c6c0477c759134115dc969f6

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

For noe sludder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...