Gå til innhold

Hvorfor er dere ikke med ungene i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er greit å være der og ikke stresse bort og hjem og tilbake osv, men greit å sitte med kaffekoppen og et stykke kake og prate sjit mens jeg har kontroll på egen unge. Nå har jeg ei beskjeden jente som som oftest ønsker at jeg er i nærheten, ikke gjør hun noe galt heller, men jeg ser jo også disse guttene som kaster på ting og skal prøve alt mulig inne..... Er det greit? Hva er egentlig vanlig i slike barnebursdager? Skjønner når de begynner på skolen og sånt, men før det, når de enda går i barnehage?

Anonym poster: a0eb441cc4fca8c2203fcce13f969a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. Her starter bursdagene når de er 3år. Fikk nesten sjokk når 4 4-åringer ble igjen her alene. Visste ikke at jeg måtte være barnevakt. Disse ungene var kjempesnille og alt gikk bra, men fikk et lite sjokk. Føler meg nesten som en raring som blir igjen når ungen min er i barnebursdager. Mulig jeg er overhysterisk, men det er ikke aktuelt å gå fra han i barnebursdager enda. Han er 3år. Syns det er koslig å snakke med de andre foreldrene, spise kake.

Anonym poster: fe97f63ee4766bfb6bb6bc3d59558bb8

Skrevet

Skulle jeg hatt 10 unger i selskap, og foreldre i tillegg hadde jeg ikke hatt plass. Aldri vert noen problem å ha ungene alene. Nok å underholde ungene, om jeg ikke skal underholde foreldrene også...

Anonym poster: f7fb446dd05acaa5df759b50d082f175

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Når jeg lagde til barnebursdag sørget jeg for at vi var nok voksne til å håndtere bølingen, og jeg hadde blitt både stresset og litt overrasket hvis foreldrene hadde slått seg ned og forventet kaffe :o

Å arrangere bursdagselskap er travelt arbeid og jeg hadde ihvertfall ikke tid til å sitte ned og prate sjit som du sier.

Selvsagt er det greit om barnet trenger mamma eller pappa der, men å bli for at du ikke gidder å kjøre frem og tilbake blir litt rart.

La barna få være på sin arena i fred avogtil, det vokser de på :)

Skrevet

Jeg får meg ikke til å forlate. Synes det er ubehagelig å skulle forvente at foreldre til et bursdagsbarn skal ta seg av min unge i 2 timer - akkurat så de ikke har nok å styre med??

Siste bursdagen vi var i, 5-årsdag, så satt jeg igjen både fordi jenta mi forventer det og at det var 15 min å kjøre hver vei. Likevel var de to andre ungene (ja, det kom bare to andre) forlatt der og ble hentet senere. Upraktisk å skulle kjøre de langt, for så å kjøre hjem, kanskje få gjort litt og så kjøre 15 min for så å kjøre en sukkerhøy unge hjem i 15 min. Det blir 60 minutts kjøring det, bare for å slippe å drikke kaffe og spise kake.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fra de er 5 er det normalt å komme alene her. Jeg hadde blitt stressa om 10 voksne skulle være her også....

Skrevet

Så lenge barnet selv synes det er greit å være der alene(og klarer å oppføre seg selvfølgelig!), ser jeg ingen grunn til å bli. Barna har godt av å være litt for seg selv uten mor hengende over skulderen og jeg synes selv det er litt stress med foreldre som blir i barnebursdag. Man har liksom nok med å styre med med å servere barna og evt leker om man ikke skal servere og underholde foreldrene også. Synes det er mye hyggeligere om foreldrene setter seg ned og tar en kaffe ved henting:) Vi har et veldig godt forhold til de andre foreldrene på avd så det har ikke noe med det å gjøre. Heldigvis er alle enige om at barnebursdag er barnebursdag;)

Anonym poster: bc0932e0b97853b7fb329aeb2d53b531

Skrevet

HI var nr #6. Dessuten kan leg jo legge til at i de barnebursdagene vi har vært i, har de dekket på til ungene på langbord/spisebord og kaffe og egen kake til de voksne ved salongbordet. Er jo på ingen måte snakk om at man skal underholde foreldrene.

Og enkelte unger kan jo ikke gå på do selv når de er 3 og 4, og kanskje de ikke tør å si ifra..

Skrevet

Endelig barnefri! Bursdag er en mulighet til shopping, massasje, husarbeid, eller DIB for mor!

Anonym poster: 950054926d60cb8d686a953804f47955

Skrevet

Min sønn på 3 år har vært invitert i 2 bursdagsbesøk fra kompiser fra bhg. I det ene besøket (3årsdag)ble jeg invitert inn, i det andre besøket (4årsdag) var min sønn alene. Mor møtte oss i døren og ba om tlf nr i tilfelle det var noe. Men hadde sønnen min vært utrygg hadde jeg nok bedt om å få komme inn, men han løp inn til de andre guttene med engang han fikk av seg ytterklærne.

Skrevet

Endelig barnefri! Bursdag er en mulighet til shopping, massasje, husarbeid, eller DIB for mor!

Anonym poster: 950054926d60cb8d686a953804f47955

Hvordan i all verden får du tid til alt dette??

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg får meg ikke til å forlate. Synes det er ubehagelig å skulle forvente at foreldre til et bursdagsbarn skal ta seg av min unge i 2 timer - akkurat så de ikke har nok å styre med??

Siste bursdagen vi var i, 5-årsdag, så satt jeg igjen både fordi jenta mi forventer det og at det var 15 min å kjøre hver vei. Likevel var de to andre ungene (ja, det kom bare to andre) forlatt der og ble hentet senere. Upraktisk å skulle kjøre de langt, for så å kjøre hjem, kanskje få gjort litt og så kjøre 15 min for så å kjøre en sukkerhøy unge hjem i 15 min. Det blir 60 minutts kjøring det, bare for å slippe å drikke kaffe og spise kake.

Hva med å gå en tur mens selskapet varer?

Skrevet

Da hun var 4 år begynte jeg med å være borte en liten stund fra selskapet. Fra 4,5 år har hun vært alene hele tiden. Jeg passer alltid på at foreldrene har telefonnummeret mitt. Jeg er alltid med inn og blir til barnet er "husvarmt" før jeg går og sørger for at hun akkurat har vært på do osv.

Anonym poster: 26bb76d17ef3ce803a38f856dc19683e

Skrevet

Min jente har gått i barnebursdag alene siden de begynte med det da de fylte 4, med unntak av en gang. Min jente vil helst gå alene. Den ene gangen jeg var med inn ble jeg invitert, og de hadde dekket på eget bord til foreldrene. Jeg skulle gjerne vært med inn flere ganger, men skjønner at mange foreldre syns det er pes med foreldre. Jeg ønsker å bli kjent med andre foreldre, men skjønner at jeg må finne andre arenaer for det. Mitt barn er ikke sjenert, så har ikke det som unnskyldning heller.

Sønnen min er bare 2 år, men tviler på at han tør gå alene når han er 4. Han er en helt annen type og mer sjenert. Har forstått det sånn at bursdagsvertene som regel syns det er greit at foreldrene må være med barn som ikke tør gå alene.

Anonym poster: 3036f40e0b841b33dca365f65c5e6f97

Skrevet

"Min er rolig og gjør ikke noe galt, men guttene kaster ting og skal prøve alt mulig"

Jeg spyr av mødre som skjærer alle over en kam ! Det finnes både jenter og gutter som er rolige, og det finnes både jenter og gutter som er viltre.

Det har ikke med kjønn å gjøre.

Anonym poster: f4d6dc699a0e9819d74a91bdba84d9a8

Skrevet

Jeg er ikke med og har ikke vært med fra barna har vært ca 4 år fordi da vil de være der alene, være store og klare seg selv. De fleste andre var uten foreldre og jeg er trygg på at barna mine klarer seg selv et par timer hos en kamerat eller venninne i bhg.

De første gangene spurte jeg barnet om hun og han var klar og så spurte jeg foreldrene til bursdagsbarnet.

Skrevet

"Bare for å slippe å drikke kaffe"?

Jeg har hatt mange barnebursdager og hadde ikke likt at foreldre ble igjen for å drikke kaffe når huset er fult av barn med mindre det er avtalt på forhånd pga særskilte ting.

Syns dere som blir igjen er frekke som blir igjen og forventer kaffe og kake...!

Anonym poster: 9db65127084b444c24e51319ecaa69d8

Skrevet

"Min er rolig og gjør ikke noe galt, men guttene kaster ting og skal prøve alt mulig"

Jeg spyr av mødre som skjærer alle over en kam ! Det finnes både jenter og gutter som er rolige, og det finnes både jenter og gutter som er viltre.

Nå tok du jo svaret mitt under en kam. Jeg snakka ikke om alle guttene, men de som faktisk gjør sånt.

Skrevet

Nå tok du jo svaret mitt under en kam. Jeg snakka ikke om alle guttene, men de som faktisk gjør sånt.

Du nevner guttene som gjør det. Ikke et ord om at jentene også finner på tull. Hadde du ment det, skulle det stått : Barna.

Det lyser lang vei at ditt barn (jente?) er en engel, mens guttene er fæle.

Skrevet

Fordi jeg bl.a. foretrekker selv å ikke ha barns foreldre her når vi har barnebursdager. Orker ikke stresse med å varte opp 15 voksne i tillegg til 15 barn. Ikke har vi plass til det heller... Tenker at andre sikkert tenker det samme som meg.

Og barna har bare godt av å klare seg litt selv. Nå snakker jeg ikke om 3-åringer og ikke om barn med diagnoser.

Skrevet

Som dere vrir og vender på ting :) Tror vi kommer fra forskjellige steder, men forskjellige kulturer, og forskjellige måter å gjøre ting på. I barnebursdager vi har vært i har det bestandig vært kake og kaffe til foreldre. Det er på ingen måte noe jeg forventer. hi

Skrevet

Du nevner guttene som gjør det. Ikke et ord om at jentene også finner på tull. Hadde du ment det, skulle det stått : Barna.

Det lyser lang vei at ditt barn (jente?) er en engel, mens guttene er fæle.

Var nok fordi det bare var gutter utenom bursdagsbarnet og mitt eget barn i den siste bursdagen vi var i. Beklager, da, frøken hårsår!

Skrevet

Fordi jeg bl.a. foretrekker selv å ikke ha barns foreldre her når vi har barnebursdager. Orker ikke stresse med å varte opp 15 voksne i tillegg til 15 barn. Ikke har vi plass til det heller... Tenker at andre sikkert tenker det samme som meg.

Og barna har bare godt av å klare seg litt selv. Nå snakker jeg ikke om 3-åringer og ikke om barn med diagnoser.

Huff, at dere orker å invitere 15 barn, altså..

Skrevet

Her forventes det at man er med til ungene er 4 år. Etter det forventes det faktisk at man forlater.

Skrevet

Her begynte de med barnebursdager ved 4 år, og ettersom jeg husker var de fleste foreldrene med inn det første året. Det var kanskje et par som ikke var med inn, av totalt 8 barn.

Siden vi har det veldig trangt, ble jeg litt stresset av at foreldrene skulle sitte/stå rundt omkring mens barna satt ved bordet.

Heldigvis har trenden snudd, selv om enkelte fortsatt gjerne vil ha mamma der. Bursdager på ulike lekeland er det derimot flere som velger å være med på, det gjør jo ingenting heller. Det er bare en bonus, det skal litt til å holde øye med 8 viltre barn på et lekeland.

Anonym poster: bb13f4d2c8afbda74dbc6afc6244e8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...