Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #26 Skrevet 21. mai 2013 Han: Skifter bleier på babyen om natten Frakter babyen mellom sprinkelsenga og puppen om natten Står opp med eldstemann (stell og frokost) og leverer han i barnehagen Henter i barnehagen Steller og legger eldstemann Alt med bilen Alt med regninger Jeg: Ammer minstemann om natten Står opp med minstemann, steller Støvsuger hver dag Bretter klesvask Tørker støv Lager (stort sett) middag Det meste av generell rydding Deler på: Handling (oftest meg) Gulvvask (oftest meg) Vaske bad Bytte sengetøy Vaske tøy Henge opp tøy (oftest meg) Inn og ut av oppvaskmaskinen Nå er han i 100 % perm og jeg hjemme med nyfødt. Vanligvis jobber begge 100 %. Samme fordeling da, bare at dette med ny baby i hus er nytt Anonym poster: 68bb70808fc91cf6b56b8735a3c3c139
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #27 Skrevet 21. mai 2013 Jeg, jobber vanligvis deltid i turnus: Alt av husarbeid hele året igjennom Lager middag Planlegger matinnkjøp og middager Betaler regninger Sørger for at alle avtaler blir husket på Kjøper bursdagspresanger Klipper gressplenen, når han ikke gidder Han, deltidsjobb og student: Måker snø Klipper plen(en gang i året) Kjører barna til og fra barnehagen Nå er jeg 80 % sykemeldt og høygravid. Ingenting er forandret Det bare ser litt mer rotete ut her. Rettferdig? overhodet ikke. En venninne av meg har det stikk motsatt. Hun, hjemmeværende: Vasker sin egne klær og legger det inn i skapene om hun orker. Han, 100 % jobb: Han gjør absolutt alt utenom hennes klesvask, lager middag, gjør rent huset, rydder og holder orden. Vedlikeholder hus, hjem og hage. Rettferdig? Nei, overhodet ikke. Anonym poster: 5859da5f0727585d7a39a4729cc462da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå