Edelweis Skrevet 20. mai 2013 #27 Skrevet 20. mai 2013 ja hadde fint lånt den bort. den henger jo bare der uansett. Jeg forstår ikke hvordan noen knytter følelser til materielle ting.
Superdolly Skrevet 20. mai 2013 #28 Skrevet 20. mai 2013 Jeg leide brudekjole i sin tid, så problemet er ikke aktuelt sånn sett. For meg var det utenkelig å bruke så mye penger på et plagg som ville bli brukt en gang for deretter å henge i skapet. Jeg skjønner at du nøler. Du har knyttet følelser til denne kjolen, eller kanskje heller det denne kjolen representerer. Jeg har også erfart, ikke personlig men i nær familie, at det er en risiko å låne bort ting. Jeg har sett dette i forbindelse med klær og utstyr til barn, aldri brudekjole, men likevel. Hva om hun søler rødvin på den eller noen tråkker på den så den får en stor rift? Hvem betaler dersom noe skulle skje? Jeg har ingen brudekjole, så det er ikke aktuelt for meg sånn sett, men jeg hadde nølt kjenner jeg. Og i det minste skrevet en lang avtale for å dekke alle mulige dersom-hvis som kunne skje.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 20. mai 2013 #29 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde lånt bort min uten problemer. Hun måtte stått for rens og det som måtte trenges av justeringer, og den måtte blitt erstattet med avtalt sum om den ble ødelagt.
førskolelæreren Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #30 Skrevet 20. mai 2013 Som flere av dere skriver så er det slik at jeg har noen følelser knyttet til denne kjolen. Den er min og jeg vil ikke at andre skal gifte seg i min kjole. Eventuelt min datter eller svigerdatter. Jeg har sagt nei og føler at jeg har valgt riktig. Hun har ikke svart enda, men hvis hun blir sur for det bare være.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #31 Skrevet 20. mai 2013 Hun er sær som spør! Anonym poster: 7d5abbafe1a57e6c887b57ebfd67c46d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #32 Skrevet 20. mai 2013 Som flere av dere skriver så er det slik at jeg har noen følelser knyttet til denne kjolen. Den er min og jeg vil ikke at andre skal gifte seg i min kjole. Eventuelt min datter eller svigerdatter. Jeg har sagt nei og føler at jeg har valgt riktig. Hun har ikke svart enda, men hvis hun blir sur for det bare være. Du burde kanskje sendt med en begrunnelse om at du har kjolen ennå fordi du er svært personlig knyttet til den, og at du ikke har lyst til å verken låne eller leie den bort. Uten begrunnelse virker du litt sær. Det er ikke alle som har slike tanker om en kjole. Selv leide jeg kjole, jeg tok den første som passet i butikken og det var den andre jeg prøvde på, og jeg husker knapt hvordan den så ut. Den betydde veldig lite. Men jeg måtte kjøpe meg sko, og de har jeg tatt vare på. Og de er nå blitt en suvernir. Kanskje slik som kjolen din?, og da er ikke lenger kjolen et bruksplagg som kan brukes. Du bør nok forklare dette... Anonym poster: e298f3539b9c49bf9e86d3af302b3d17
førskolelæreren Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #33 Skrevet 20. mai 2013 Som flere av dere skriver så er det slik at jeg har noen følelser knyttet til denne kjolen. Den er min og jeg vil ikke at andre skal gifte seg i min kjole. Eventuelt min datter eller svigerdatter. Jeg har sagt nei og føler at jeg har valgt riktig. Hun har ikke svart enda, men hvis hun blir sur for det bare være. Du burde kanskje sendt med en begrunnelse om at du har kjolen ennå fordi du er svært personlig knyttet til den, og at du ikke har lyst til å verken låne eller leie den bort. Uten begrunnelse virker du litt sær. Det er ikke alle som har slike tanker om en kjole. Selv leide jeg kjole, jeg tok den første som passet i butikken og det var den andre jeg prøvde på, og jeg husker knapt hvordan den så ut. Den betydde veldig lite. Men jeg måtte kjøpe meg sko, og de har jeg tatt vare på. Og de er nå blitt en suvernir. Kanskje slik som kjolen din?, og da er ikke lenger kjolen et bruksplagg som kan brukes. Du bør nok forklare dette... Anonym poster: e298f3539b9c49bf9e86d3af302b3d17 Ja det er mitt suvenirer fra bryllupsdagen. Jeg har ena buketten og alt pynt jeg hadde på meg Jeg sendte en fin forklaring og prøvde å være hyggelig likevel. Jeg sa at kjolen betydde mye for meg og at jeg ikke ønsker å låne den bort til noen. Også skrev jeg at det var grunnen til at jeg enda hadde kjolen. (5år siden bryllupet). Skrev også at jeg kunne hjelpe henne med å finne en kjole om hun ønsket. Men hun svarer ikke, og jeg har nå prøvd å ringe uten hell.. Mannen min sier at jeg ikke burde å bry meg om hun skulle ta dette personlig. Har egentlig heller ikke noe særlig kontakt med dette mennesket.. Litt rart hun spør meg?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #34 Skrevet 20. mai 2013 Jeg kan låne bort mye, men IKKE brudekjolen. Synes det er noe personlig, og ønsker at det skal være "mitt" plagg. Kan godt låne den bort til døtrene mine om dem ønsker å bruke den, men ikke noen andre. Anonym poster: be0a25a9b1a6e96be17a5004616b70ed
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #35 Skrevet 20. mai 2013 Litt rart hun spør meg? Ja, jeg synes egentlig det er rart. Jeg har aldri opplevd at noen har spurt privat om å få låne kjole, men så har jeg ikke all verdens erfaring med bryllup heller. Jeg trodde ikke det var vanlig å invitere familien sin til bryllup via facebook heller, men det er det visst i følge noen (heldigvis ikke mange) her inne. Anonym poster: e298f3539b9c49bf9e86d3af302b3d17
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #36 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde heller aldri lånt bort brudekjolen min! Det jeg har gjort er at jeg har fått sydd en dåpskjole av slepet på kjolen. Var litt i tvil om jeg skulle "ødelegge" kjolen slikt, men jeg kommer jo aldri til å bruke den om igjen uansett, og tviler på at den er så moderne at døtre/svigerdøtre vil låne den når den tid kommer... Så nå henger den i skapet mitt uten slep (har ikke kikket inni posen, men selve kjolen er jo intakt enda, så jeg kan i teorien få den sydd til en kjole uten slep), og jeg har en nyyyydelig dåpskjole som gutten min er døpt i, og som jeg håper mange flere barn og barnebarn kan døpes i!!! Beklager den lille avsporingen, hehe. Er bare veldig fornøyd med det valget! Jeg synes forresten det er veldig rart av henne å ikke svare på meldingen! Hun virker litt spesiell ut fra de opplysningene du har gitt oss... Anonym poster: 20d183541920a2d2aaaec044bd5f3fc9
Førstemann Skrevet 20. mai 2013 #37 Skrevet 20. mai 2013 En av mine beste venninner giftet seg i kjolen min. Jeg syntes det var kjempestas at hun syntes den var så fin at hun ville bruke den samme. Men så prøvde hun mange kjoler i butikk også uten å finne en hun likte like godt:-) Hun ble uansett en helt annerledes brud enn jeg var:-)
Gjest yrild Skrevet 20. mai 2013 #38 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde faktisk gitt bort min med glede, men har full forståelse for at du ikke nødvendigvis ønsker å låne den bort.
førskolelæreren Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #39 Skrevet 20. mai 2013 Gøy å lese de forskjellige meningene her inne Hun svarte bare kort tilbake. Orker ikke å henge meg oppi det, hun får finne en annen brudekjole enn min.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #40 Skrevet 20. mai 2013 Aldri i livet. Anonym poster: 7d5abbafe1a57e6c887b57ebfd67c46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå