Gå til innhold

Hadde du lånt bort brudekjolen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ble just oppringt av ei kusine til mannen min.

Hun lurte på om hun kunne låne min brudekjole.

Jeg sa jeg måtte tenke litt over det..

Er jeg sær om jeg ikke låner den bort?

Endret av førskolelæreren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort. Hvertfall ikke gratis og hadde måtte inngått en avtale om en sum hun måtte betalt hvis hun var uheldig og ødelagte den på noen som helst måte.

Anonym poster: a198218fd44f4949e9e46acd9d959368

Skrevet

Jeg hadde gjort det.

Anonym poster: 2218f3ef19f1eeac85db7a3cad5e796a

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er sær. Gjør som du vil. Hun bør ha forståelse for et evnt nei.

Når det er familie, så kommer vel mange av de samme gjestene som dere hadde i bryllupet også? Litt snodig av henne å spørre familien om sånt. Personlig ville jeg nok hatt en annen kjole, med fare for å kopiere deg.

Skrevet

Jeg føler jeg ikke har lyst til at noen andre skal bruke min brudekjole.

Hadde jeg ønsket det hadde den jo vært solgt.

Men jeg synes det er ett vanskelig valg.

Skrevet

Nå leide jeg min, men tror nok bare at døtre og svigerdøtre ville fått låne den.

Anonym poster: 8f5d651d7ef7f37866a54edb063e1969

Skrevet

Hadde glatt lånt den bort, men sakt hun må betale for rens og skader. Er egentlig ikke så nøye siden ikke skal brukes mer enn en gang.

Anonym poster: 3b885937ff90005bdb7d798a9c215945

Skrevet

Ja, det hadde jeg ikke brydd meg noe om. Har ingen planer om å holde på den i tilfelle evnt. døtre vil bruke den, kan aldri tenke meg de har samme smak/stil om kanskje 20-30 år, hehe.

Anonym poster: 1bb2a51a684bb076c6a39f161d665e14

Skrevet

Tenker også at min datter kunne arve den om hun ønsker det.

Men for meg blir det "galt" at andre skal bruke min brudekjole. Jeg synes det er veldig personlig.

Skrevet

Hva med å si hun kan leie den? Det er jo et dyrt plagg... Det er helt greit å si nei i en sånn situasjon spør du meg.

Skrevet

Jeg tilbød min svigerinne å låne min, men hun ville heller kjøpe selv. Så ja; jeg låner den gladlig bort. Synd at en så dyr kjole bare skal bli brukt en gang tenker jeg.

Skrevet

Hva med å si hun kan leie den? Det er jo et dyrt plagg... Det er helt greit å si nei i en sånn situasjon spør du meg.

Tenker ikke så mye på penger i dette tilfellet. Og jeg tenker om hun hadde spurt om leie så hadde det blitt det samme. Dilemmaet for min del er at det er så personlig, det er jo MIN brudekjole som jeg valgte å ha på meg på den store dagen. Kan egentlig ikke tenke meg at det skal være en annen brud i den..

Skrevet

Uten å blunke.

Anonym poster: b36644fce611f48ea68ef3e13a61dd9c

Skrevet

Aldri i livet :) gi videre til døttre osv men ikke lånt bort nei. Måtte hun isåfall ønsket kjøpe den og jeg ønsket selge.

Skrevet

Aldri i livet :) gi videre til døttre osv men ikke lånt bort nei. Måtte hun isåfall ønsket kjøpe den og jeg ønsket selge.

Jeg er nok enig med deg.

Skrevet

Aldri i verden. Det handler ikke om penger, for min kostet 500 kr, men om følelser knyttet til den og det den representerer.

Eneste som hadde fått låne min er datteren min, evt en kommende svigerdatter.

Skrevet

Aldri i verden. Det handler ikke om penger, for min kostet 500 kr, men om følelser knyttet til den og det den representerer.

Eneste som hadde fått låne min er datteren min, evt en kommende svigerdatter.

Takk for svar Lillagorilla!

Føler akkurat det du skriver!

Skrevet

Aldri. Den er kun min.

Anonym poster: 7d5abbafe1a57e6c887b57ebfd67c46d

Skrevet

Jeg synes faktisk det var en frekk forespørsel jeg! Kan hun ikke kjøpe en ny kjole istedet for å snylte gratis av andre?

Anonym poster: 12b8799470a5d9db33f527e04677935d

Skrevet

Det virker som om du ikke har så lyst og låne den bort og da syns jeg heller ikke at du skal gjøre det. Syns heller ikke at hun som spurte deg har noe og bli sur for ( om hun blir det da). Det er din kjole og dermed ditt valg. En brudekjole er noe personlig og som stort sett bare blir brukt 1 gang. Om du ville at andre bruder skulle få gleden av denne kjolen så regner jeg med at du hadde solgt den etter at du hadde giftet deg.

Jeg giftet meg i fjor sommer og jeg har heller ikke solgt kjolen min og ikke kommer jeg til og gjøre det heller. Jeg kommer til og beholde kjolen og de eneste som får lov til og bruke kjolen ( om de vil da ) er min datter og evt svigerdøtre :) Men regner vel egentlig med at de ikke vil det da min kjole sikker er max gammeldags om en 30 års tid :P

Skrevet

Det virker som om du ikke har så lyst og låne den bort og da syns jeg heller ikke at du skal gjøre det. Syns heller ikke at hun som spurte deg har noe og bli sur for ( om hun blir det da). Det er din kjole og dermed ditt valg. En brudekjole er noe personlig og som stort sett bare blir brukt 1 gang. Om du ville at andre bruder skulle få gleden av denne kjolen så regner jeg med at du hadde solgt den etter at du hadde giftet deg.

Jeg giftet meg i fjor sommer og jeg har heller ikke solgt kjolen min og ikke kommer jeg til og gjøre det heller. Jeg kommer til og beholde kjolen og de eneste som får lov til og bruke kjolen ( om de vil da ) er min datter og evt svigerdøtre :) Men regner vel egentlig med at de ikke vil det da min kjole sikker er max gammeldags om en 30 års tid :P

Helt enig med deg :)

Jeg skrev en melding om at jeg har valgt å ikke låne den bort.

Hun har ikke svart..

Skrevet

Nei, men jeg kunne solgt den. Evt leid den ut om jeg ikke var redd for at den skulle bli ødelagt.

Anonym poster: e2e72fbd3c53e16343e8684fdcfd35ab

Skrevet

Jeg hadde lånt bort min, ville syntes det var koselig at noen likte den så godt at de ville bruke den, men jeg synes absolutt ikke du er sær - jeg kunne f.eks. aldri tenkt meg å selge, eller engang leie bort (låne bort måtte jo være til familie/venner), men tenker ikke at det er rart at andre velger å selge sin.

Synes ikke du skal låne bort om det føles feil, og tviler på at hun som spurte blir sur av den grunn - i så fall er jo det hennes problem.

Skrevet

Er jeg sær om jeg ikke låner den bort?

Nei! Hun er sær som spør!

Skrevet

Hun er dessuten kusina til manne din så hun er heller ikke noen nær slekning, så da syns jeg også at det er litt rart at hun spør deg. Da hadde jeg faktisk tenkt at dette gjorde hun kun for og spare de pengene de koster og kjøpe en brudekjole. Og det at hun ikke svarer er ganske frekt av henne, for hun har faktisk ikke noe og være fornærmet over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...