Gå til innhold

Frekke barn, frekke foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært å sakt ifra nå?

Stakkars lille grisen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om jeg skal måtte invitere ukjente barn til hagen for å lære dem hvordan dyr skal behandles, når det virker som om at de egentlig ikke vet hvordan voksne skal behndles. Er absolutt ikke en vanskelig sjel, men jeg liker ikke at de regelrett driter i hva jeg sier og behandler grisen min stygt.

Snakket med min mann, og han var fullstendig enig i at noe burde gjøres. Han mener vi skal prøve å se hvordan ungene oppfører seg når han er i hagen. Hvis dette heller ikke går sa han at han ville geleide ungene hjem og gi beskjed til foreldrene at vi ikke kan ha ungene over til oss fordi de ikke følger reglene, og vi er redd grisen blir stresset og kan glefse fra seg. Det kan jo ikke være vårt problem at foreldrene vil at barna skal leke hos noen ukjente mennesker og vi skal underholde dem vel? Har jo ikke barn selv, og kan ikke etikketen her, men jeg stusser litt.

Jeg kan selvfølgelig fortelle litt om lilletassen hvis du vil det, anonym. Mye som er ulikt det å ha hund eller katt. Kanksje jeg skal skrive direkte til deg, så slipper jeg å plage de som ikke er så interessert i griseungeprat? :P

HI

Skrevet

Er det mulig å angripe det omvendt? inviter dem til å komme for å bli kjent med grisen på et spessielt tidspunkt. Bru litt tid på å fortelle hva den liker og hva den er redd for ol. Det høres jo ut som om de er glade i dy, men ikke vet hvordan de skal behandle dem.

Kansje problemet slik kan løses på 3X20 min i stedenfor å erlere "krig" og bli stemplet som "hun sure"?

Anonym poster: 58e2ecfd8b2b8540db090231e56ca33b

Hvor får du det fra at de er glade i dyr ut i fra hva HI skriver???? Og hvorfor skulle det være HI sitt ansvar å underholde ungene i nabolaget og bruke sitt kjæledyr til det? Det må da være lov å få være i fred i sin egen hage!

Anonym poster: 0add15abe2cda19c36ba767b5c667f29

Det er ikke HI sitt ansvar, men verden blir et mye hyggligere sted om vi gjør ting for hverandre selv om det egentlig ie kan pålegges oss.

Disse ungene vil jo tydligvis ha kontakt med grisen, selv om de ikke vet å oppføre seg.

Skrevet

Er det mulig å angripe det omvendt? inviter dem til å komme for å bli kjent med grisen på et spessielt tidspunkt. Bru litt tid på å fortelle hva den liker og hva den er redd for ol. Det høres jo ut som om de er glade i dy, men ikke vet hvordan de skal behandle dem.

Kansje problemet slik kan løses på 3X20 min i stedenfor å erlere "krig" og bli stemplet som "hun sure"?

Hvor får du det fra at de er glade i dyr ut i fra hva HI skriver???? Og hvorfor skulle det være HI sitt ansvar å underholde ungene i nabolaget og bruke sitt kjæledyr til det? Det må da være lov å få være i fred i sin egen hage!

Det er ikke HI sitt ansvar, men verden blir et mye hyggligere sted om vi gjør ting for hverandre selv om det egentlig ie kan pålegges oss.

Disse ungene vil jo tydligvis ha kontakt med grisen, selv om de ikke vet å oppføre seg.

Og vi vil gjerne at mini skal leke med barn. han er en selskapssyk ung mann. Det er bare så skummelt hva som skjer hvis han virkelig blir skremt en gang og biter. han har dog aldri gjort dette, men en gang er alltid den første, og da er det vi som vil få problemer med foreldrene...

Skrevet

Gi foreldrene klar beskjed om ungene deres er uønsket i hagen deres pga av at de driver dyreplageri og er generellt sett frekke. Du leser dessuten til eksamne og vil ikke bli forstyrret og at du går ut i fra at de fra nå av ikke sender ungene bort til dere for og leke med grisen.

Skrevet

Joda, men nå driver ikke HI en dyrepark og hennes lille gris skal ikke måtte være et underholdningsobjekt for "alle barna i gaten". HI sitt ansvar er å ta vare på grisen og sørge for at han har en bra hverdag. En del av problemet er også at disse barna eier ikke folkeskikk ellers, de hører jo ikke på henne i det hele tatt og tar seg til rette. Jeg selv ville ikke ønsket å videreutvikle det "forholdet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...