Gå til innhold

Frekke barn, frekke foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nødt til å spørre noen kyndige kvinner som er mødre om et problem jeg har, siden jeg enda ikke er blitt forelder. Problemet lyder som følger; Jeg er midt i eksamenstiden og sitter i hagen og leser så mye jeg kan, siden været tillater det. I den anledning tar jeg med mitt kjæledyr ut (en minigris) slik at han får kose seg i sola. Vi kan kun ha ham med ut når det er nogenlunde vær, så nå får jeg slått to fluer i en smekk; ekamenslesing uten å måtte underholde grisen inne. problemet er at det er et par barn som hver dag, flere ganger om dagen kommer bort til hagen for å "klappe" grisen. Det dette egentlig betyr er å løpe etter, dra i halen, løfte og skrike til grisen gråter og løper inn. Jeg flyr da inn og ut hele dagen for å trøste, få ham med ut og irettesette barna. jeg sier at de kun få komme inn hvis de er snille. Trodde aldri det fantes 11-åringer som regelrett driter i hva en voksen sier. Jeg ber dem om å gå, men hører fra gata at moren ber de gå bort å leke med grisen... Er jeg urimelig? Vil bare få lese i fred og la grisen få være i sitt naturlige miljø uten at han blir livredd og jeg må løpe inn og ut.

I ste tba jeg dem om å gå fordi jeg simpelten måtte få jobbet og at jeg ikke kunne løpe frem og tilbake. Det var ikke snakk om, de prøvde å komme seg inn i leiligheten så jeg måtte bare løpe og lukke døren. Utrolig frustrerende når foreldrene i tillegg ber dem gå bort til oss. Kjenner dem ikke. Da de endelig dro hadde de kastet fra seg godteripapir i hele hagen...

What to do godtfolk?

Anonym poster: 814518fe29e1f599186558ddd0e192e1

Videoannonse
Annonse
Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Du får si ifra med en gang de dukker opp. Ingen får leke med grisen, han er ikke et leketøy, gå en annen plass å lek. Problem løst ;)

Skrevet

Jeg hadde tatt med gutten og gått med ham bort til moren og forklart problemet. Gi tydelig beskjed om at grisen ikke skal lekes med og at du ikke vil forstyrres i tide og utide av gutten da du har annet å ta deg til. Noen ganger må man bare være veldig tydelig og tåle å gjøre seg litt upopulær hos enkelte. Ditt ansvar er dyret ditt, ikke en 11 åring og hans mor som tydeligvis verken har grenser eller sosiale antenner.

Skrevet

Hadde skjeppjagd dem ut av hagen og nekta dem avgang. Min hage og mitt ord.

Men ofte at barn blir tøffere i oppførsel uten foreldrene til stede. Har tre gutter som er naboer og de er noen ufyselige drittunger, men perfekte små med sine foreldre.

Anonym poster: 0cbc17eacc978f22911eec964f2a9482

Skrevet

Du får si ifra med en gang de dukker opp. Ingen får leke med grisen, han er ikke et leketøy, gå en annen plass å lek. Problem løst wink.png

Ja, jeg er enig. Problemet er at de bare driter i det og kommer inn uansett. Når mannen min sier ifra maser de "bare" en stund. med meg er det ikke snakk om. Er så dumt for grisen er i utgangspunktet glad i å leke med folk, men nå er han bare redd for hagen :(

Skrevet

Gi beskjed til foreldrene at de ikke får leke med grisen og at de skal slutte å sende ungene dine over til deg. Sett hardt mot hardt. Si at den kan bite, det gjør jeg med unger og hunden vår.

Skrevet

Det er to søstre. en på 11 og en på 8.

HI

Skrevet

Synes også det er litt rart å sende barna over til et par studenter hver dag. Eller?

HI

Skrevet

Gi beskjed til foreldrene at de ikke får leke med grisen og at de skal slutte å sende ungene dine over til deg. Sett hardt mot hardt. Si at den kan bite, det gjør jeg med unger og hunden vår.

Skikkelig redd for at han biter en av de, og foreldrene krever avlivning :(

Skrevet

Kjøp pepperspray og spray dem ned når de nekter å forlate eiendommen.

Anonym poster: 879e73a388dfb209d6a0b20b33798077

Skrevet

Jeg hadde, unnskyld uttrykket, faenmed skjelt de ut! Frekke jævelunger som plager dyr. Er det noe jeg ikke han fordra er det dyreplageri og barnemishandling. Var ei gang to jenter som kasta stein på hesten min. Jeg kjeppjagde de og brølte at så jeg de kaste stein på hesten en gang til skulle jeg rundjule de. Det funka ;) Så hadde jeg gitt beskjed til foredrene om at barna ikke var ønsket i hagen!

Anonym poster: d9437a7054461140666c9548f91d5908

Skrevet

Skikkelig redd for at han biter en av de, og foreldrene krever avlivning :(

Ja, samme her. Hvis ungene plager grisen/hunden til den biter i forsvar, er deg likevel du som får problemer. Si til foreldrene at den kan bite og derfor vil du ikke ha jentene over hos deg. I tillegg har du eksamen og ingen interesse av å underholde deres barn fordi de vil ha fred. Vi har litt av samme problemet her, så kjenner frustrasjonen din!

Skrevet

Jeg hadde rett og slett bedt dem pelle seg bort. Ordrett..... Har hund og vet hvor irriterende det er med foreldre og barn som tar hilsing og len som en selvfølge. Som valp nappet han en periode i alt og alle. Var vondr og ble klypemerker. Han kunne også fint finne på å lugge meg om jeg lå på sofaen.

Foreldre kunne ikke skjønne at det var så farlig at deres skjønne smådjevler koste med den. Selv om humden så absolutt ikke ville kose men bare leke. Det ødela turen som også var trening. Etter noen runder med siv. foreldre begynte jeg å si NEI og stoppet unger før de kom bort. Blåste i at dm var sure. Etter hvert som folk oppdaget at jeg hadde barn selv sa jeg bare at mine barn er oppdratt til og vet når det er greit med kos og kan håndtere hunden. Noe som jo er sant. 7 åringen min håndterer schaferhunden på 5 år her hjemme. Pga andre får han ikke ta den med utenfor hagen alene.

Anonym poster: 28a333f25cf6037478057bcca35047c0

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville tatt det opp krasst både med foreldre og barn. Har de ikke vanlig folkeskikk må det sterkere stemme og ord till enn vær så snill og kunne der tenke dere...

Forsøpling og lite empati overfor dyr.... jeg hadde blitt rasende og de hadde garantert ikke hatt lyst til å komme tilbake ;-)

Skrevet

Spyl dem med hageslangen? Funker fint på hunder og katter i hvertfall ;-)

Skrevet

Jeg tror som andre som har svart i denne tråden, at det er på tide at du eller mannen (den som er strengest!) marsjerer over til moren og sier ifra i klartekst, det nytter ikke å være høflig, eller unnskyldende eller åpen for kompromiss når det gjelder mennesker som tar seg til rette ovenfor andre, de tar det sannsynligvis ikke til seg og fortsetter bare å tråkke over dere og stakkars grisen. Er hagen sperret av, eller er den åpen? Er det mulig at også sette lås, slik at folk kan ikke bare valse rett inn etter eget forgodtbefinnende?

Skrevet

Holder med alle over her. Du må bli tøffere. Lemp ungene ut hvis de ikke tar et nei for et nei. Jeg ville ikke gått av veien for å snakke hardt til de heller.

Skrevet

Hadde gjort som med uønskede katter som pisser i hagen, kastet en bøtte iskaldt vann på dem. Og så hadde jeg anmeldt dem for dyreplageri.

Gjest Antarctica
Skrevet

For noen fjols av noen foreldre, og barbarer til barn...

Skrevet

Det var godt å høre at jeg ikke overdriver her. Jeg drar sammen med mannen bort til foreldrene og snakker med foreldrene. Selv om jeg definitivt er den strenge av oss, tror jeg han har mer naturlig autoritet over seg. Jeg ser ut som en 16åring :/

Hva nøyaktig skal vi si til dem?

HI

Skrevet

Si det som det er at dere ikke ønsker å ha besøk av barn som ikke hører etter, går inn uten å bli invitert, skremmer kjæledyret deres og strør rundt med søppel i hagen og at dere ikke synes det er i orden at hun (mor) "sender barna bort for å leke med grisen".

Skrevet

Dakar grisen :( Kan du forresten fortelle meg litt om hvordan de er som kjæledyr? Alltid ønsket meg en liten gris :)

Anonym poster: 30a00d99e3dfa994f56cfbd9ad2c319d

Skrevet

Er det mulig å angripe det omvendt? inviter dem til å komme for å bli kjent med grisen på et spessielt tidspunkt. Bru litt tid på å fortelle hva den liker og hva den er redd for ol. Det høres jo ut som om de er glade i dy, men ikke vet hvordan de skal behandle dem.

Kansje problemet slik kan løses på 3X20 min i stedenfor å erlere "krig" og bli stemplet som "hun sure"?

Anonym poster: 58e2ecfd8b2b8540db090231e56ca33b

Skrevet

Er det mulig å angripe det omvendt? inviter dem til å komme for å bli kjent med grisen på et spessielt tidspunkt. Bru litt tid på å fortelle hva den liker og hva den er redd for ol. Det høres jo ut som om de er glade i dy, men ikke vet hvordan de skal behandle dem.

Kansje problemet slik kan løses på 3X20 min i stedenfor å erlere "krig" og bli stemplet som "hun sure"?

Anonym poster: 58e2ecfd8b2b8540db090231e56ca33b

Hvor får du det fra at de er glade i dyr ut i fra hva HI skriver???? Og hvorfor skulle det være HI sitt ansvar å underholde ungene i nabolaget og bruke sitt kjæledyr til det? Det må da være lov å få være i fred i sin egen hage!

Anonym poster: 0add15abe2cda19c36ba767b5c667f29

Skrevet

Hadde tatt barna med til foreldrene,og sagt at dem ikke for lov å være i din hage ! De for gå i sin egen,og om de ikke har for det være deres problem! Hadde overhodet ikke hvert redd for å si ifra,litt kjedelig å stryke på eksamen,og en trist gris,bare på grunn av naboene?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...