Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #26 Skrevet 19. mai 2013 Idiotsvar der ja. Vi hadde slike naboer i noen år, kunne faan meg ikke ha vinduet oppe på sommernetter med nyfødt på rommet. Vifter i massevis istedet? Røykere er så lavmål og ego. Innser ikke vanen dems tar livet dems tidligere enn nødvendig og koster samfunnet masse i kreft og kols behandling. La de betale dette selv kanskje etterkommergenerasjoner innser de ikke har råd til røyke likevel!!! Dumme dumme folk! Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d Nå er det like mange som får kreft og kols uten å røyke da. Jeg lurer på hvor mange av dere som tenker det samme om folk som går med parfyme. Jeg er superallergisk mot parfyme, og blir nesten kvalt av å være nær noen som har parfyme på seg. I en kasskø på butikken, eller bare ute blant folk generelt. Kjenner lukta så godt. Men er det noen som tenker på at andre ikke tåler parfyme? Neida. Like egoistisk det spør du meg. Det går an å si fra til de som røyker da, spørre om de kan røyke et annet sted for eksempel. Et sted som det ikke "oser" på dere. Som regel tar røykere også hensyn, hvis de blir bedt om det. Det er hvertfall min erfaring. Men forsåvidt enig. Forby all røyking. Og forby all bruk av parfyme på offentlige steder. Gjerne også grilling med kullgrill, for lukta av tennveske er vel noe av det verste som finnes. Jeg har faktisk en svigermor som er allergisk mot parfyme og på grunn av henne så bruker hele gjengen her alt parfymefritt selv om vi ikke ser henne hver dag :-) Vi har og en "husregel" om at besøkende ikke bruker parfyme siden det ofte henger igjen i sofaen i flere dager. Overparfymert lukter ofte nesten verre enn røyk! Lukt kommer man seg ikke fort nok unna, for puste må man.. Vi gjør det vi kan for at folk skal kunne ha det trivelig hos oss :-) HI Anonym poster: de4f3cfff3756a92f90872c2a5c9c117
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #27 Skrevet 19. mai 2013 Idiotsvar der ja. Vi hadde slike naboer i noen år, kunne faan meg ikke ha vinduet oppe på sommernetter med nyfødt på rommet. Vifter i massevis istedet? Røykere er så lavmål og ego. Innser ikke vanen dems tar livet dems tidligere enn nødvendig og koster samfunnet masse i kreft og kols behandling. La de betale dette selv kanskje etterkommergenerasjoner innser de ikke har råd til røyke likevel!!! Dumme dumme folk! Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d Nå er det like mange som får kreft og kols uten å røyke da. Jeg lurer på hvor mange av dere som tenker det samme om folk som går med parfyme. Jeg er superallergisk mot parfyme, og blir nesten kvalt av å være nær noen som har parfyme på seg. I en kasskø på butikken, eller bare ute blant folk generelt. Kjenner lukta så godt. Men er det noen som tenker på at andre ikke tåler parfyme? Neida. Like egoistisk det spør du meg. Det går an å si fra til de som røyker da, spørre om de kan røyke et annet sted for eksempel. Et sted som det ikke "oser" på dere. Som regel tar røykere også hensyn, hvis de blir bedt om det. Det er hvertfall min erfaring. Men forsåvidt enig. Forby all røyking. Og forby all bruk av parfyme på offentlige steder. Gjerne også grilling med kullgrill, for lukta av tennveske er vel noe av det verste som finnes. Jeg har faktisk en svigermor som er allergisk mot parfyme og på grunn av henne så bruker hele gjengen her alt parfymefritt selv om vi ikke ser henne hver dag :-) Vi har og en "husregel" om at besøkende ikke bruker parfyme siden det ofte henger igjen i sofaen i flere dager. Overparfymert lukter ofte nesten verre enn røyk! Lukt kommer man seg ikke fort nok unna, for puste må man.. Vi gjør det vi kan for at folk skal kunne ha det trivelig hos oss :-) HI Anonym poster: de4f3cfff3756a92f90872c2a5c9c117 Krever du virkelig at folk som kommer på besøk må bytte ut dusjsåpa, balsam, tøymykner, vaskemiddel, håndkrem og alt med parfymefrie varianter ellers får de ikke komme på besøk? Glad jeg ikke er i din omgangskrets.. Er for øvrig enig med røyk og slikt. MIn samboer røyker men går da noen meter vekk fra huset slik at det ikke kommer inn vinduet. Anonym poster: ee16d53e105b79d357e1dc7a6a7d1790
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #28 Skrevet 19. mai 2013 Æsj, føler virkelig med deg Verste jeg vet er når det er sånn Fryktet at det kom til å bli sånn her vi flyttet å, men heldigvis har naboene vett til å gå laaangt unna når de røyker. Røyking er det styggeste som fins, burde vært forbudt!! Anonym poster: a815c505cccdd958ca1a201ed6652e7f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #29 Skrevet 19. mai 2013 Så kjøp deg enebolig langt vekk fra sivilasjonen da !! Megge ! Anonym poster: 8fbb139abbc74a1d8a8c86398514e622
LittLykkelig Skrevet 19. mai 2013 #30 Skrevet 19. mai 2013 Plages med det samme. Pga en kjederøykende nabo kan jeg hverken henge klær til tørk ute eller ha vinduet åpent. Til sommeren får vi baby og jeg kommer ikke til å tørre å la den sove ute i vogn på verandaen heller. Så ja, røyking er en motbydelig vane. Og jeg har faktisk røyket selv for noen år siden.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #31 Skrevet 19. mai 2013 Du kan komme og bli nabo med oss i stedet:) Anonym poster: 41cd1661a6be3eb4157758b02a468b9f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #32 Skrevet 19. mai 2013 Det er ikke forbudt å røyke så da røyker jeg hvor jeg vil, både ute, inne i mitt eget hjem og inne hos alle vennene våre som røyker. Anonym poster: aa564cf4d74c6c4edccbcc5eee8a02de
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #33 Skrevet 19. mai 2013 Idiotsvar der ja. Vi hadde slike naboer i noen år, kunne faan meg ikke ha vinduet oppe på sommernetter med nyfødt på rommet. Vifter i massevis istedet? Røykere er så lavmål og ego. Innser ikke vanen dems tar livet dems tidligere enn nødvendig og koster samfunnet masse i kreft og kols behandling. La de betale dette selv kanskje etterkommergenerasjoner innser de ikke har råd til røyke likevel!!! Dumme dumme folk! Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d i følge din logikk så er det vel flere som burde betale behandling selv, f.eks overvktige alkoholikere narkomane Anonym poster: 0d680ca073d12908b2f0de37d4c0a24d Ja, men det er jo klart alle disse burde betale selv. Det er jo logisk. De påfører seg selv drit, tilfører ikke en drit til samfunnet også skal vi betale. Nei fy f*** Anonym poster: 17550c4410f4bcddb5357d6ee759cd36 Jeg ser poenget ditt, men dette er jo hele grunnlaget for Helsenorge, at man skal få hjelp om man trenger det. Fjerner vi den regelen så får vel alle feie for egen dør. Du også om du eller dine blir syke av en sykdom som dere kanskje på en måte er skyld i sjøl; det være seg lungebetennelse fordi ungen din var ute og ble kald mens han/hun var litt forkjøla. Når DU må ta den regningen ene og alene så tenker jeg det ikke er så gøy lenger. Alle mennesker påfører seg selv på en eller annen måte sykdommer eller andre lidelser en eller annen gang her i livet. Helsenorge står parat til å ta vare på de som trenger det, selvforskyldt eller ei. Det er jo det skattepengene brukes til bl.a. og det er en trygghet du ikke burde spytte på på den måten du gjør det. Og slutt å være så bitter...det kan faktisk gjøre deg syk i lengden og hvem skal betale for det da??? Anonym poster: 9bbf2549d9b99dc2a816550e42bb48ee
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #34 Skrevet 19. mai 2013 Så kjøp deg enebolig langt vekk fra sivilasjonen da !! Megge ! Anonym poster: 8fbb139abbc74a1d8a8c86398514e622 . He He du er en røyker skjønner jeg. Anonym poster: 617e321908476a13b01dd7e6b60de816
skjotta Skrevet 19. mai 2013 #35 Skrevet 19. mai 2013 jeg er ikke røyker lengre, men synes fortsatt det er rart når noen som blir så irritert over andres (fullt lovlige) uvaner velger å bo i slike "tett på samfunn". når jeg var røyker, så røykte jeg jo som jeg ville og ønsket på min egen eiendom. jeg respekterte andre og satt aldri og røykte noen rett opp i fleisen eller noe sånnt, men jeg pleide ikke akkurat å kalkulere vindretninger eller sjekke om eventuelle naboer hadde vinduene sine oppe... det blir litt som å kjøpe hus rett ved siden av en trafikkert hovedvei og klage over eksos og bråk.... selv synes jeg høy musikk er en uting. at jeg skal høre på naboens forkjærlighet for Celine Dion når jeg sitter ute (og til tider inne og) synes jeg er utrooooolig irriterende, men jeg inbiller meg jo ikke på noen måte at jeg kan nekte naboen å høre på den musikken han vil ELLER ha volumknappen der han vil ha den fram til kveldstid jaffal....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #36 Skrevet 19. mai 2013 Idiotsvar der ja. Vi hadde slike naboer i noen år, kunne faan meg ikke ha vinduet oppe på sommernetter med nyfødt på rommet. Vifter i massevis istedet? Røykere er så lavmål og ego. Innser ikke vanen dems tar livet dems tidligere enn nødvendig og koster samfunnet masse i kreft og kols behandling. La de betale dette selv kanskje etterkommergenerasjoner innser de ikke har råd til røyke likevel!!! Dumme dumme folk! Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d Nå er det like mange som får kreft og kols uten å røyke da. Jeg lurer på hvor mange av dere som tenker det samme om folk som går med parfyme. Jeg er superallergisk mot parfyme, og blir nesten kvalt av å være nær noen som har parfyme på seg. I en kasskø på butikken, eller bare ute blant folk generelt. Kjenner lukta så godt. Men er det noen som tenker på at andre ikke tåler parfyme? Neida. Like egoistisk det spør du meg. Det går an å si fra til de som røyker da, spørre om de kan røyke et annet sted for eksempel. Et sted som det ikke "oser" på dere. Som regel tar røykere også hensyn, hvis de blir bedt om det. Det er hvertfall min erfaring. Men forsåvidt enig. Forby all røyking. Og forby all bruk av parfyme på offentlige steder. Gjerne også grilling med kullgrill, for lukta av tennveske er vel noe av det verste som finnes. Jeg har faktisk en svigermor som er allergisk mot parfyme og på grunn av henne så bruker hele gjengen her alt parfymefritt selv om vi ikke ser henne hver dag :-) Vi har og en "husregel" om at besøkende ikke bruker parfyme siden det ofte henger igjen i sofaen i flere dager. Overparfymert lukter ofte nesten verre enn røyk! Lukt kommer man seg ikke fort nok unna, for puste må man.. Vi gjør det vi kan for at folk skal kunne ha det trivelig hos oss :-) HI Anonym poster: de4f3cfff3756a92f90872c2a5c9c117 Krever du virkelig at folk som kommer på besøk må bytte ut dusjsåpa, balsam, tøymykner, vaskemiddel, håndkrem og alt med parfymefrie varianter ellers får de ikke komme på besøk? Glad jeg ikke er i din omgangskrets.. Er for øvrig enig med røyk og slikt. MIn samboer røyker men går da noen meter vekk fra huset slik at det ikke kommer inn vinduet. Anonym poster: ee16d53e105b79d357e1dc7a6a7d1790 Hæ? Jeg har da ikke skrevet annet enn at besøkende ikke skal bruke parfyme? Anonym poster: de4f3cfff3756a92f90872c2a5c9c117
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #37 Skrevet 19. mai 2013 Man velger jo mye selv hvor man bor, da........ De som ikke tåler at andre faktisk velger fritt i sine egne liv, bør passe på å holde seg mest mulig for seg selv Og kanskje #20 bør flytte til et land uten vårt velferdssystem Anonym poster: 980e8cbeffccf443af7ce309a2e7b969
Musemora Skrevet 19. mai 2013 #38 Skrevet 19. mai 2013 Idiotsvar der ja. Vi hadde slike naboer i noen år, kunne faan meg ikke ha vinduet oppe på sommernetter med nyfødt på rommet. Vifter i massevis istedet? Røykere er så lavmål og ego. Innser ikke vanen dems tar livet dems tidligere enn nødvendig og koster samfunnet masse i kreft og kols behandling. La de betale dette selv kanskje etterkommergenerasjoner innser de ikke har råd til røyke likevel!!! Dumme dumme folk! Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d Nå er det like mange som får kreft og kols uten å røyke da. Jeg lurer på hvor mange av dere som tenker det samme om folk som går med parfyme. Jeg er superallergisk mot parfyme, og blir nesten kvalt av å være nær noen som har parfyme på seg. I en kasskø på butikken, eller bare ute blant folk generelt. Kjenner lukta så godt. Men er det noen som tenker på at andre ikke tåler parfyme? Neida. Like egoistisk det spør du meg. Det går an å si fra til de som røyker da, spørre om de kan røyke et annet sted for eksempel. Et sted som det ikke "oser" på dere. Som regel tar røykere også hensyn, hvis de blir bedt om det. Det er hvertfall min erfaring. Men forsåvidt enig. Forby all røyking. Og forby all bruk av parfyme på offentlige steder. Gjerne også grilling med kullgrill, for lukta av tennveske er vel noe av det verste som finnes. Eehhh nei. Det er overvekt av røykere som har kols. Bare noen få % av de som har kols har ikke røykt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #39 Skrevet 19. mai 2013 Ikke alle gjør slike ting. Jeg hverken røyker, drikker, bruker natkotika el er overvektig! En skrev de fleste gjør ting samfunnet må betale for. Vel det er ikke rettferdig om jeg får kreft og må stå i samme behandlingskø som en med lungekreft som har røyka i 30 år. Sjekk røykpakkene, hvor klarere kan det gjøres å prøve fortelle tilbakestående røykere det er skadelig og det dreper? Dobl prisen på røyk . Jada får de dra handle i sverige og forhåpentligvis smugle og måtte betale litt ekstra for siggen likevel . Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d
Himmel og hav Skrevet 19. mai 2013 #40 Skrevet 19. mai 2013 Greia med at røyk plager naboene handler mye om hyppighet. De fleste av oss tolererer greit at det lukter maling når naboen pusser opp hvert 4. år, eller at en annen nabo griller annenhver helg. Greia med røyk er at det er hver dag, til alle døgnets tider, og uten forvarsel. Når naboen tenner opp grillen, så vet du at det blir grillos i et par timer, og kan skalke lukene, når naboen tenner seg en sigg kl. 4 om natta og du våkner av røyklukt og astmaanfall på ditt eget soverom, så er det for seint å verge seg mot det. Røykere vet godt at røyken er plagsom. De lufter, røyker ute og holder sigaretten fra seg for de vil jo ikke ha røyken på seg eller lukta i eget hus. De samme menneskene mener derimot at det er en menneskerett å få røyke der de vil, og at alle andre må tåle det de selv ikke liker ved røyken. Men jeg har røkt selv, heldigvis for mange år siden, og jeg kjenner røykere og eksrøykere. Røykere som gruppe er vanskelig å snakke med om lukt og plager, for veldig mange går rett til motangrep og innser ikke hvor plagsomme de har vært før de har sluttet å røyke. Da blir de gjerne de mest fanatiske røykemotstandere som finnes. HI: Du kan i det minste høre om naboen kan gå til innkjøp av et lukket askebeger, så slipper dere ihvertfall sneiplukta når de ikke sitter der og damper.
skjotta Skrevet 19. mai 2013 #41 Skrevet 19. mai 2013 Greia med at røyk plager naboene handler mye om hyppighet. De fleste av oss tolererer greit at det lukter maling når naboen pusser opp hvert 4. år, eller at en annen nabo griller annenhver helg. Greia med røyk er at det er hver dag, til alle døgnets tider, og uten forvarsel. Når naboen tenner opp grillen, så vet du at det blir grillos i et par timer, og kan skalke lukene, når naboen tenner seg en sigg kl. 4 om natta og du våkner av røyklukt og astmaanfall på ditt eget soverom, så er det for seint å verge seg mot det. Røykere vet godt at røyken er plagsom. De lufter, røyker ute og holder sigaretten fra seg for de vil jo ikke ha røyken på seg eller lukta i eget hus. De samme menneskene mener derimot at det er en menneskerett å få røyke der de vil, og at alle andre må tåle det de selv ikke liker ved røyken. Men jeg har røkt selv, heldigvis for mange år siden, og jeg kjenner røykere og eksrøykere. Røykere som gruppe er vanskelig å snakke med om lukt og plager, for veldig mange går rett til motangrep og innser ikke hvor plagsomme de har vært før de har sluttet å røyke. Da blir de gjerne de mest fanatiske røykemotstandere som finnes. HI: Du kan i det minste høre om naboen kan gå til innkjøp av et lukket askebeger, så slipper dere ihvertfall sneiplukta når de ikke sitter der og damper. Det med røykere som gruppe har jeg en veldig annerledes opplevelse av. Alle røykere jeg kjenner flytter seg bort fra grupper når de vil ha en røyk. Røyker ikke inne hos andre (og sjelden hos seg selv) røyker ikke i bil sammen med andre, restauranter og utesteder og kontorer er røykfrie. .. Men hvor langt skal hensynet strekke seg når man sitter i sin egen hage/veranda?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #42 Skrevet 19. mai 2013 Sommer og sol og de helvettes mugne antirøykerne som klager på alt. Anonym poster: 641253cbe4dc9fa2836bc9fc5171320f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #43 Skrevet 19. mai 2013 Ta det opp med borettslaget. Jeg har også fått sagt til mine naboer akkurat hva jeg mener om røykingen deres og hvordan det er for oss og ungene våre. Tenkte det var greit å få vite hvordan det er for oss. At vi har også har rett til å bruke vår eiendom slik vi vil og slippe å få deres røyk inn til oss. Det er de som skal begrense sin aktivitet til sin egen eiendom. Her har borettslaget gang på gant skrevet at de so røyker skal gå bort fra husveggene slik at det ikke kommer inn til naboene. Så langt har det ikke hjulpet, men lederen i styret sier at de har andre virkemiddler om dette ikke hjelper Følger ikke div regler her så kan de i verste fall bli tvunget til å selge. Har skjedd med en familie her så langt siden vi flyttet hit Anonym poster: b18cd534cd4c57dc46b00df34f74a8a5 Å bli tvunget til å flytte fordi man røyker er bare sykt. Men hadde vel uansett ikke ønsket å bo et sted med sånne påtrynetnaboer. Anonym poster: 33126175131b5a949082cc8a00819c31 Dette kan jo ikke stemme? Om man røyker i sin egen hage, ( som naboen til HI), eller på sin egen veranda, kan man jo ikke bli kastet ut fra borettslaget? Da gjør jo borettslaget noe ulovlig. Det må være en annen grunn/flere grunner til at de blir kastet ut enn røyking. Røyking er faktisk ikke forbudt her i landet. Lukter ikke noe godt. Selvsagt helt enig i det. Er skikkelig harry også. Anonym poster: 9dcd825190b69038b73fc31fd9508655
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #44 Skrevet 19. mai 2013 Strengt tatt betaler røykerne for event sykdommer, er høye avgifter på tobakk. Da burde de og stå likt i sykekø som ikke røykere. Anonym poster: 2e63bcc851d971a07a69de04d1cd30ec
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #45 Skrevet 19. mai 2013 Ta det opp med borettslaget. Jeg har også fått sagt til mine naboer akkurat hva jeg mener om røykingen deres og hvordan det er for oss og ungene våre. Tenkte det var greit å få vite hvordan det er for oss. At vi har også har rett til å bruke vår eiendom slik vi vil og slippe å få deres røyk inn til oss. Det er de som skal begrense sin aktivitet til sin egen eiendom. Her har borettslaget gang på gant skrevet at de so røyker skal gå bort fra husveggene slik at det ikke kommer inn til naboene. Så langt har det ikke hjulpet, men lederen i styret sier at de har andre virkemiddler om dette ikke hjelper Følger ikke div regler her så kan de i verste fall bli tvunget til å selge. Har skjedd med en familie her så langt siden vi flyttet hit Anonym poster: b18cd534cd4c57dc46b00df34f74a8a5 Å bli tvunget til å flytte fordi man røyker er bare sykt. Men hadde vel uansett ikke ønsket å bo et sted med sånne påtrynetnaboer. Anonym poster: 33126175131b5a949082cc8a00819c31 Dette kan jo ikke stemme? Om man røyker i sin egen hage, ( som naboen til HI), eller på sin egen veranda, kan man jo ikke bli kastet ut fra borettslaget? Da gjør jo borettslaget noe ulovlig. Det må være en annen grunn/flere grunner til at de blir kastet ut enn røyking. Røyking er faktisk ikke forbudt her i landet. Lukter ikke noe godt. Selvsagt helt enig i det. Er skikkelig harry også. Anonym poster: 9dcd825190b69038b73fc31fd9508655 Å være full og bråke og styre er heller ikke forbud eller ulovlig, likevel kan man bli nødt til å flytte hvis man systematisk forpester naboenes tilværelse. Røyk forurenser, ergo er det røykere som skal ta hensyn til andre, enn omvendt. Og ja, jeg har en røykende samboer, men han tar da hensyn til andre som ikke røyker. Har selv veldig kraftig astma, og går veldig bra overens med samboerens uvane siden han nettopp tar hensyn og ikke utsetter meg eller barna for nikotinrøyk, Selv om han røyker mye i løpet av en dag. Anonym poster: ee16d53e105b79d357e1dc7a6a7d1790
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #46 Skrevet 19. mai 2013 Nei det er avgifter på alt! I Norge så røykerne har ikke betalt seg vei i helsekøen. Lungekreft? Ok en kø for røykfrie og en for røykere gjennom årevis. Og... Vi setter igang behandling på 2 fra røykfrikøen per røykere! Slå den ideen da Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #47 Skrevet 20. mai 2013 Nei det er avgifter på alt! I Norge så røykerne har ikke betalt seg vei i helsekøen. Lungekreft? Ok en kø for røykfrie og en for røykere gjennom årevis. Og... Vi setter igang behandling på 2 fra røykfrikøen per røykere! Slå den ideen da Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d Har bare et ord....idiot Anonym poster: 0d680ca073d12908b2f0de37d4c0a24d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #48 Skrevet 20. mai 2013 Greia med at røyk plager naboene handler mye om hyppighet. De fleste av oss tolererer greit at det lukter maling når naboen pusser opp hvert 4. år, eller at en annen nabo griller annenhver helg. Greia med røyk er at det er hver dag, til alle døgnets tider, og uten forvarsel. Når naboen tenner opp grillen, så vet du at det blir grillos i et par timer, og kan skalke lukene, når naboen tenner seg en sigg kl. 4 om natta og du våkner av røyklukt og astmaanfall på ditt eget soverom, så er det for seint å verge seg mot det. Røykere vet godt at røyken er plagsom. De lufter, røyker ute og holder sigaretten fra seg for de vil jo ikke ha røyken på seg eller lukta i eget hus. De samme menneskene mener derimot at det er en menneskerett å få røyke der de vil, og at alle andre må tåle det de selv ikke liker ved røyken. Men jeg har røkt selv, heldigvis for mange år siden, og jeg kjenner røykere og eksrøykere. Røykere som gruppe er vanskelig å snakke med om lukt og plager, for veldig mange går rett til motangrep og innser ikke hvor plagsomme de har vært før de har sluttet å røyke. Da blir de gjerne de mest fanatiske røykemotstandere som finnes. HI: Du kan i det minste høre om naboen kan gå til innkjøp av et lukket askebeger, så slipper dere ihvertfall sneiplukta når de ikke sitter der og damper. Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. Blir egentlig mest irritert av å være omgitt av røykelukt HELE tiden...Hadde vært greit nok å tåle om det var i ny og ne Hos oss er det 2 av 7 naboer i oppgangen som røyker, og velger å lufte ut i fellesarealet. Har sett en av dem stå å røyke i selve gangen. De lufter dårlig, og dermed velter det ut sur gammel røykelukt når de går inn og ut av leilighetene sine. Denne røykelukten er konstant i gangen. De røyker jo kun hjemme hos seg selv, men de påfører samtidig oss ikke-røykere for massevis av skadelige stoffer, hvorfor er det greit egentlig? Mye lettere å tolerere studentgutta i første som har en fest en gang i blant Anonym poster: 04cc35fcd299711e6b35b605bf452d36
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. mai 2013 #49 Skrevet 20. mai 2013 Jeg skjønner deg veldig godt! Er selv gravid og plages bare av å gå bak en som røyker på gata... Røyking på t-banestasjonen, på utecafeer etc. Selv rett utenfor sykehusdøren (der jeg jevnlig går til kontroll med min lille gutt med alvorlig astma) sitter det idioter og røyker og stumper røyken på røyking forbudt- skiltet. Vet ikke hva du kan gjøre med problemet, annet enn å snakke med naboene. Og er det noen som røyker rett inn gjennom soveromsvinduet til en nyfødt baby kan man i det minste si fra!!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #50 Skrevet 20. mai 2013 Eneste måten er å få lovforbud på lik linje som narkotika. Hadde også da vært greit med alkoholforbud da dette er et stort problem for mange. Anonym poster: 2e63bcc851d971a07a69de04d1cd30ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå