Gå til innhold

Sommer og sol og de helvettes røykerne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi bodd i rekkehus i straks 5 år og fikk i vinter nye naboer. De røyker!

I vinter kan jeg ikke si vi var plaget av det. Det kom såklart stank når de var ute og røyka, men ikke mye.

Nå kan vi fadern meg ikke lufte uten å bli nedstinket av surt askebeger og røyklukt! Det er jo fint vær og da sitter de ute og forpester oss hele jækla dagen....

Jeg er supergravid og reagerer nok en smuuule mer enn de som ikke er gravide:-) men uansett, det er noe dritt og jeg vil ikke tvinges til å puste det inn! Møkkafolk

Anonym poster: de4f3cfff3756a92f90872c2a5c9c117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi bodd i rekkehus i straks 5 år og fikk i vinter nye naboer. De røyker!

I vinter kan jeg ikke si vi var plaget av det. Det kom såklart stank når de var ute og røyka, men ikke mye.

Nå kan vi fadern meg ikke lufte uten å bli nedstinket av surt askebeger og røyklukt! Det er jo fint vær og da sitter de ute og forpester oss hele jækla dagen....

Jeg er supergravid og reagerer nok en smuuule mer enn de som ikke er gravide:-) men uansett, det er noe dritt og jeg vil ikke tvinges til å puste det inn! Møkkafolk

Du får holde deg inne da.

Anonym poster: 0d680ca073d12908b2f0de37d4c0a24d

Skrevet

Det gjør jeg jo, men vi kan jo ikke lukke opp verandadøra for å få luft i huset engang..

Skrevet

Du får finne deg en hytte i skogen som du kan bo i om sommeren da ;) Men huff, jeg ser "problemet"- ikke noe særlig kos med den ekle sure stanken rundt seg! Jeg er glad jeg ikke har naboer tett innpå oss!

Anonym poster: 18342b4fa30d413b434701525d22a6cc

Skrevet

Idiotsvar der ja. Vi hadde slike naboer i noen år, kunne faan meg ikke ha vinduet oppe på sommernetter med nyfødt på rommet. Vifter i massevis istedet? Røykere er så lavmål og ego. Innser ikke vanen dems tar livet dems tidligere enn nødvendig og koster samfunnet masse i kreft og kols behandling. La de betale dette selv kanskje etterkommergenerasjoner innser de ikke har råd til røyke likevel!!! Dumme dumme folk!

Anonym poster: 5af45994e032a6f9574c52ff146c067d

Skrevet

Skjønner deg godt. Bor også i rekkehus med naboer som røyker. Det stinker og jeg kan ikke ha verandadøra åpen mens de røyker.

Hadde vært deilig om røyk ikke fantes :)

Men det gjør det, så ikke så mye vi får gjort med det dessverre.

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg er enig med deg altså. Har selv en slik nabo som røyker utenfor og jeg får derfor ikke luftet når jeg vil. Må passe på når de ikke sitter der. Dessverre lite man får gjort, for de må jo nesten få lov til å røyke ute.....

Anonym poster: 9e99c5a1bcbb7e398f602696ace7c811

Skrevet

Bodde i blokk uten terasse tidligere, og hadde samme problem. Kunne ikke ha vinduet oppe uten at leiligheten ble fylt med røyelukt. Æsj !

Skrevet

Idiotsvar der ja. Vi hadde slike naboer i noen år, kunne faan meg ikke ha vinduet oppe på sommernetter med nyfødt på rommet. Vifter i massevis istedet? Røykere er så lavmål og ego. Innser ikke vanen dems tar livet dems tidligere enn nødvendig og koster samfunnet masse i kreft og kols behandling. La de betale dette selv kanskje etterkommergenerasjoner innser de ikke har råd til røyke likevel!!! Dumme dumme folk!

i følge din logikk så er det vel flere som burde betale behandling selv, f.eks

• overvktige
  • alkoholikere
  • narkomane

Skrevet

Ta det opp med borettslaget. Jeg har også fått sagt til mine naboer akkurat hva jeg mener om røykingen deres og hvordan det er for oss og ungene våre.

Tenkte det var greit å få vite hvordan det er for oss. At vi har også har rett til å bruke vår eiendom slik vi vil og slippe å få deres røyk inn til oss.

Det er de som skal begrense sin aktivitet til sin egen eiendom.

Her har borettslaget gang på gant skrevet at de so røyker skal gå bort fra husveggene slik at det ikke kommer inn til naboene. Så langt har det ikke hjulpet, men lederen i styret sier at de har andre virkemiddler om dette ikke hjelper :)

Følger ikke div regler her så kan de i verste fall bli tvunget til å selge.

Har skjedd med en familie her så langt siden vi flyttet hit :)

Anonym poster: b18cd534cd4c57dc46b00df34f74a8a5

Skrevet

Hadde ikke tenkt på å ta det med borettslaget.. Kanskje det var en god ide!

Det er ingen andre i denne "klyngen" som røyker og jeg tipper det plager de andre familiene også.

Hi:-)

Skrevet

Det er ingen andre i denne "klyngen" som røyker og jeg tipper det plager de andre familiene også.

Jeg forstår at du syns det er irriterende, men alvorlig talt. Det er faktisk ikke ulovlig å røyke, og sånn er det når man velger å bo tett innpå folk. Dere får flytte selv da, om det plager dere sånn.

Å "fryse ut" noen fordi de bedriver en lovlig aktivitet - irriterende eller ei, er ekstremt dårlig gjort.

Anonym poster: 33126175131b5a949082cc8a00819c31

Skrevet

Ta det opp med borettslaget. Jeg har også fått sagt til mine naboer akkurat hva jeg mener om røykingen deres og hvordan det er for oss og ungene våre.

Tenkte det var greit å få vite hvordan det er for oss. At vi har også har rett til å bruke vår eiendom slik vi vil og slippe å få deres røyk inn til oss.

Her har borettslaget gang på gant skrevet at de so røyker skal gå bort fra husveggene slik at det ikke kommer inn til naboene. Så langt har det ikke hjulpet, men lederen i styret sier at de har andre virkemiddler om dette ikke hjelper :)

Å bli tvunget til å flytte fordi man røyker er bare sykt. Men hadde vel uansett ikke ønsket å bo et sted med sånne påtrynetnaboer.

Skrevet

Nå er det like mange som får kreft og kols uten å røyke da.

Jeg lurer på hvor mange av dere som tenker det samme om folk som går med parfyme. Jeg er superallergisk mot parfyme, og blir nesten kvalt av å være nær noen som har parfyme på seg. I en kasskø på butikken, eller bare ute blant folk generelt. Kjenner lukta så godt. Men er det noen som tenker på at andre ikke tåler parfyme? Neida. Like egoistisk det spør du meg.

Det går an å si fra til de som røyker da, spørre om de kan røyke et annet sted for eksempel. Et sted som det ikke "oser" på dere. Som regel tar røykere også hensyn, hvis de blir bedt om det. Det er hvertfall min erfaring.

Men forsåvidt enig. Forby all røyking. Og forby all bruk av parfyme på offentlige steder. Gjerne også grilling med kullgrill, for lukta av tennveske er vel noe av det verste som finnes.

Skrevet

Jeg forstår at du syns det er irriterende, men alvorlig talt. Det er faktisk ikke ulovlig å røyke, og sånn er det når man velger å bo tett innpå folk. Dere får flytte selv da, om det plager dere sånn.

Å "fryse ut" noen fordi de bedriver en lovlig aktivitet - irriterende eller ei, er ekstremt dårlig gjort.

Jo bor man i borettslag kan man ikke bare sitte ute å røyke når røyken kommer inn til naboene.

Bor man i borettslag må man følge reglene. Vil man ikke det må man kjøpe selveier.

Skrevet

Å bli tvunget til å flytte fordi man røyker er bare sykt. Men hadde vel uansett ikke ønsket å bo et sted med sånne påtrynetnaboer.

Regner med du er røyker.

Det er jo de som forpester andre som er "påtrynetnaboer" som du så fint skriver det.

Skrevet

Regner med du er røyker.

Det er jo de som forpester andre som er "påtrynetnaboer" som du så fint skriver det.

Nei det gjør jeg ikke, men regnet med det måtte komme et sånt svar.

Skrevet

Synes det er helt latterlig at man kan drive på med noe så sunnhetsskadelig for omgivelsene som å røyke. Burde vært en menneskerett med tilgang på røykfri luft om man ønsker det, både inne og ute. Her har vi hatt litt problemer - på vinteren kommer det inn gjennom hoveddøren og på sommeren inn på balkonen. Har blitt noe begrenset etter at en gammel dame her døde og naboene røyker litt mindre. Helt utrolig at det er lov å røyke på innglasset balkon og inne i borettslag - det kan ikke unngås at det forstyrrer alle andre i blokken. Og det er ikke bare en irriterende forstyrrelse å bli utsatt for passiv røyking - det er faktisk dødsens farlig.

Å si at det er en menneskerett å kunne røyke hvor man vil - nei, det burde ikke være det, like godt som at jeg ikke kan kjøre 150 i bilen min overalt bare fordi jeg har lyst til det. Håper på stramninger i røykeloven, jeg, og anbefaler deg på det sterkeste å ta det opp med borettslaget, HI!

Anonym poster: fc13a0e74b5de39d3dcce5929b991984

Skrevet

Røyking er dessverre en uting, men jeg har ingen tro på at restriksjoner er veien å gå. Dessuten er plager som dette noe man bare må regne med når man bosetter seg i et borettslag.

Anonym poster: 2d61a8330a12187922bbbbbc393916cd

Skrevet

i følge din logikk så er det vel flere som burde betale behandling selv, f.eks

• overvktige
  • alkoholikere
  • narkomane

Ja, men det er jo klart alle disse burde betale selv. Det er jo logisk. De påfører seg selv drit, tilfører ikke en drit til samfunnet også skal vi betale. Nei fy f***

Anonym poster: 17550c4410f4bcddb5357d6ee759cd36

Skrevet

Røyklukt er skikkelig ubehageleg, men ein må nesten tole det om ein skal bu så nært andre.

Trøsta får vere at røykarar er utrydningstruga snart. Eg veit ikkje om nokon under 25 som røykar.

Skrevet

Så glad jeg bor i enebolig!! Får håpe du ikke kjører bil da? Forurenser hele miljøet, og mangen som må holde seg inne pga at folk MÅ kjøre over alt..

Anonym poster: 46f93ebc6fd8ca1447a6cf09842acd6d

Skrevet

Bodde i blokk for noen år siden og hadde naboer som satt på nabobalkongen og røyka til alle døgnets tider. Stinka som f.. + at vi fikk røyken dems over til oss. Irriterte meg noe voldsomt.

En dag hadde sønnen min en kompis på besøk. Denne snakket litt høyt. Naboen skreik over balkongen at dem fikk holde kjeft eller forsvinne til et annet sted. Han viste nok ikke at jeg var hjemme. For overraskelsen sto skrevet i ansiktet hans, eller var det sjokk, når jeg spratt ut og freste at han fikk holde kjeft og slutte og forpeste hverdagen vår med røykingen sin..... Han klagde aldri mer.... Og ungene var ikke SÅ bråkete og hadde heller ikke for vane og være ute på balkongen.

Etter dette begynte jeg å banke i veggen når dem rundt kl 23 begynte på oppvasken sin. Det hørte vi godt inn på soverommet. Det ble slutt på det også.

Dette var godt voksne me mennesker med barn som hadde flyttet hjemmefra.

Anonym poster: 878b8cc92c370533a800d292684e1329

Skrevet

Røykere burde ta hensyn til hvor de røyker. De kan da ikke sitte ute og røyke så det blåser inn hos dere! Da får de gå et annet sted å røyke. Eller sitte foran kjøkkenvifta og la det trekke opp der.

Det er det samme med alle lukter. Hadde det vært så "forferdelig" å kreve at lukten forsvant dersom det var snakk om en nabo som samlet på bøtter med råttent vann? Eller aldri dusjet og satt ute og stinket på verandaen? Eller gjødslet verandaplantene sine med råtten brennesle (dere som ikke har luktet det, ta ei bøtte, fyll opp med brennesle og litt vann, la det stå ei uke i sola og lukt på det ;) Det er god gjødsel, men stinker).

Anonym poster: ce8300d673d0682da364aa9771532d54

Skrevet

Håper dere tar opp kampen om sunn og frisk luft! Lykke til! :D

Anonym poster: c8df3cec1e6b2d7fa8c279a08f369756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...