Gå til innhold

Kan far kaste gravid mor ut av hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant for en uke siden ut jeg er gravid. Barnefaren og jeg har vært sammen lenge, jeg har aldri lagt skjul på at jeg ønsker meg et barn, og han har vært mer nøytral.. "skjer det så er det ok med meg, og skjer det ikke så er det også ok med meg" sa han.

Nå er jeg gravid, bare 4 uker på vei men dog gravid.

Barnefarens nøytrale ord viste seg å ikke være så oppriktige som de hørtes ut. Nå som det er bekreftet og jeg ikke har betenkeligheter om jeg skal eller ikke skal ha barnet har pipen fått en helt annen lyd.

Jeg skal beholde barnet, om han vil engasjere seg eller ikke.

Men han sier jeg må flytte ut innen 1 juni og hvis ikke jeg selv pakker og reiser kommer han selv til å pakke mine ting, sette de utenfor huset og fysisk bære meg ut.

Selvfølgelig med mindre jeg tar abort. tar jeg en abort vil han jeg skal fortsette å bo med han.

Jeg er ikke intr i og vil ikke vurdere abort, men jeg bor her jeg også. Jeg kan ikke flytte og være ute av leiligheten i løpet av så liten tid, det går bare ikke. Det er for det første mye å gå igjennom å sortere av mitt og hans, og jeg har blødninger og har mer eller mindre fått total bedrest ordre fra legen min. Det sier seg selv jeg ikke kan bære på vaskemaskin og kjøleskap og stresse.

Så mitt spørsmål er:

Har barnefaren lov å hive meg ut?

Jeg tenker litt sånn, om han ikke vil engasjere seg i min graviditet eller vårt barn når den tid kommer, og om han ønsker samboerskap avsluttet så kan han flytte. Evt. kan han midlertidig bo hos sine foreldre frem til jeg finner en passende leilighet til meg og lille Isak, som barnet skal hete. (Ja jeg vet jeg er tidlig med å mene det er en gutt, men jeg føler på meg det er en liten Isak :-D)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du er gravid er irrelevant, egentlig. Hvem eier boligen?

Anonym poster: 83387e986d8afb69f75daab45adad80b

Skrevet

Selvfølgelig kan han det. Det er ingen som skal bo sammen eller ha noe med hverandre å gjøre mot sin vilje.

Flytt og start ditt eget liv med babyen som kommer, det er det beste du kan gjøre for deg selv:-)

Anonym poster: 9e38cccce21ca2854b1401ce45ff393b

Skrevet

Man får ikke sengeleie når man et 4 uker på vei med mindre man har mistet mange mange ganger før. Det er jo helt irrelevant at du er gravid. Eier han boligen er det du som står uten rettigheter.

Anonym poster: 5f201a3110296152811a6a368bd799b2

Skrevet

Eier dere eller leier dere? Hvis dere leier, hvilket navn står på kontrakten?

Anonym poster: 69e031cf8dac2dda95abc4865acba7e8

Skrevet

Vi leier isammen. Begge har underskrevet kontrakten.

Skrevet

Man får ikke sengeleie når man et 4 uker på vei med mindre man har mistet mange mange ganger før. Det er jo helt irrelevant at du er gravid. Eier han boligen er det du som står uten rettigheter.

Anonym poster: 5f201a3110296152811a6a368bd799b2

du er lege, ikke sant? Kanskje ikke.. hvorfor synse og tro hva kan være og ikke være? Selvfølgelig får man beskjed om sengeleie for å ikke miste ved truende SA. Og hva synes du, skal hun sove under bro fordi hun må finne leilighet, pakke, sjaue tunge ting alene uten hjelp og flytte på TI dager?? Hadde du klart det?

Anonym poster: c4abdfece3215f4610d674a5992c40b1

Skrevet

Da kan jeg ikke skjønne at han har noe mer rett til og kaste deg ut, enn du har til og kaste han ut. Hadde det vært litt tak i fyren så hadde han flyttet og latt du slippe det stresset, men det høres ut som om han straffer deg for og bli gravid.

Skrevet

Spørsmålet er ikke om du er gravid, men hvem som eier boligen.

Det er forresten helt normalt med noen sporblødninger og man må ikke ligge rolig for det, er det meningen kroppen skal bære frem barnet så skjer det uavhengig av om du ligger eller ikke...

Skikkelig drittsekk du bor sammen med da, du får samle familie og venner til å hjelpe deg med å komme vekk fra han.

Anonym poster: eef427c12383607c0e0d4292bd0ea4bf

Skrevet

Leier dere sammen iht kontrakt så kan han ikke ensidig kaste deg ut. Dere skal da si opp leieforholdet og flytte hver for dere. Han har ingen rettigheter iht det.

Skrevet

Han gjør kanskje det. Han oppfører seg som om jeg skal straffes hvertfall. Som om jeg var alene om å lage barn, eller lurte han. Noe jeg ikke gjorde.

Det var ingen hemmelighet jeg ønsker barn og vi var såre enige den dagen jeg sluttet på p-piller i fjor sommer.

Skrevet

Om dere leier sammen er det jo ingen selvfølge at du er den som skal flytte.

Anonym poster: 83387e986d8afb69f75daab45adad80b

Skrevet

Så enkelt som at det skjer om det er meningen jeg skal bære frem barnet er det kanskje for din del. For min del er det litt mer enn som så, jeg ser ikke så snevert på det.

Fremfor å tenke at det sikkert ordner seg om det er meningen jeg skal bære barnet fram gjør jeg heller som legen sier og holder meg i ro. Hvorfor ta unødvendige risker med sitt eget barn?

Skrevet

Han høres ut som en 16 åringen? Han har ikke mer rett på leiligheten enn det du har, da dere begge leier og begge sine navn står på kontrakten SÅ enkelt er det.

Men for din egen freds skyld, ring dine foreldre, venner, og familie. Ta en dag, få ut alt ditt og kom deg vekk. Han høres ikke ut som en som du burde satse fremtiden på uannsett hvordan det går med svangerskapet.

Anonym poster: e048cf45349b99040acab2d7f23830c8

Skrevet

Nei noen fremtid med han er det ikke. Alle følelser for han døde da han sa jeg må flytte ut innen 1 juni hvis jeg ikke tar abort.

Skrevet

Jeg håper for din del at dette er tull for du høres ganske ustabil ut... 4 uker på vei og har allerede opprettet profil med guttenavn når ikke du vet hvilket kjønn du venter en gang. Du virker også ganske naiv som tror at en graviditet automatisk freder deg.

Hvis dette likevel er tilfelle så må dere si opp leiekontrakt og så finne dere noe på hver deres kant. Om en av dere signerer ny kontrakt på leiligheten dere leier nå så er ikke det noe problem.

Anonym poster: 7229e6d08376a880d9cf2ade377b718f

Skrevet

Jeg håper for din del at dette er tull for du høres ganske ustabil ut... 4 uker på vei og har allerede opprettet profil med guttenavn når ikke du vet hvilket kjønn du venter en gang. Du virker også ganske naiv som tror at en graviditet automatisk freder deg.

Hvis dette likevel er tilfelle så må dere si opp leiekontrakt og så finne dere noe på hver deres kant. Om en av dere signerer ny kontrakt på leiligheten dere leier nå så er ikke det noe problem.

Det har ikke slått deg at hun kan ha et barn fra før altså?

Skrevet

Hvis du leser hele tråden så vil du se at hun har gitt det 4 uker gamle fosteret navnet Isak

Skrevet

Det har ikke slått deg at det er lurt å lese hele tråden før du prøver å være frekk?

Skrevet

Det har ikke slått deg at det er lurt å lese hele tråden før du prøver å være frekk?

Skrevet

Du har gitt et fire uker gammelt foster navnet Isak? Tuller du? Hvor gammel er du?

Anonym poster: dba5445b4b76093e7467fe81def02f72

Skrevet

Hvis jeg hadde trodd at en graviditet hadde fredet meg så ville jeg vel ikke opprettet profil her.

Jeg opprettet profil fordi jeg og barnefaren ikke er enige om noen ting, og jeg ville høre med andre som kanskje hadde bedre greie på lover og regler enn det jeg har.

Så naiv... langt ifra.

Jeg har ikke barn fra før, dette er min første graviditet. Og jeg er sikker på jeg ikke er den eneste som føler på seg hva det blir allerede etter 4 uker inn i svangerskapet. Siden jeg var 14 år har jeg alltid visst at om jeg får en sønn skal han hete Isak. Om det blir jente skal hun hete Iselin.

Man er ikke naiv om man har spørsmål, og mot til å spør foran hele norge på et forum. Du har nok mange spørsmål du også som du ikke vet svaret på!

Om du føler for å dømme meg for å være sikker på hva det blir allerede nå er det helt og holdent opp til meg. Men tenk deg om.. Du ville nok ikke likt det om jeg dømte deg for det samme.

Skrevet

Du har gitt et fire uker gammelt foster navnet Isak? Tuller du? Hvor gammel er du?

Anonym poster: dba5445b4b76093e7467fe81def02f72

Jepp mitt 4 uker gamle foster har fått navnet Isak. Hva er galt i det? Om det viser seg jeg har feil og at det blir jente er navnet Iselin.

Ettersom jeg ser her er det heller ikke noe problem å endre profilnavn så jeg ser ikke hva som er problemet med at jeg er sikker, og i tillegg ønsker meg en gutt ved navn Isak.

Skrevet

Barnefaren høres skrekkelig umoden ut, og ja, jeg lurer på hvor gammel han måtte være. For som jeg skjønner har dere ikke brukt prevensjon i det henseende å få et barn( sitat: `skjer det, så skjer det`, og når du da blir gravid vil han hive deg ut :huh:

Det er mildt sagt helt sykt.

Han kan ikke kaste deg ut, noe mer enn du har rett til å kaste ut ham, om det er slik at dere leier bolig sammen. med felles kontrakt.

Isak er et fint navn da :)

Klem til deg, håper dere finner ut av det.

Anonym poster: 55c2695487942581ede8c1c4a720381a

Skrevet

Barnefaren høres skrekkelig umoden ut, og ja, jeg lurer på hvor gammel han måtte være. For som jeg skjønner har dere ikke brukt prevensjon i det henseende å få et barn( sitat: `skjer det, så skjer det`, og når du da blir gravid vil han hive deg ut :huh:

Det er mildt sagt helt sykt.

Han kan ikke kaste deg ut, noe mer enn du har rett til å kaste ut ham, om det er slik at dere leier bolig sammen. med felles kontrakt.

Isak er et fint navn da :)

Klem til deg, håper dere finner ut av det.

Anonym poster: 55c2695487942581ede8c1c4a720381a

Han har den siste uken vist seg å ikke være i nærheten av sånn jeg trodde jeg kjente han. Mannen er 35 år og har en datter på 9 fra før.

På ett eller annet vis finner hvertfall jeg ut av det, med eller uten hans deltakelse i svangerskap og etterhvert oppdragelse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...