Gå til innhold

Invitert i bryllup, via facebook!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagere på dette?

Brudeparet inviterer til stor fest, og inviterer alle via facebook, familien på begge sider og massevis av venner. Ikke en gang foreldrene eller søskna har fått innbydelse eller informasjon på noen andre måter enn på facebook, og jeg vet at de er ganske skuffede og usikre på hva de skal gjøre nå. Jeg er selv vokst opp i et tradisjonelt norsk hjem, det er brudeparet også, men jeg føler meg håpløst gammeldags på måten jeg reagerer på. Er dette blitt vanlig, eller?

Anonym poster: 5d3f45b3e5185b22cc6535013c6da291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det så voldsomt mye å si? Skal du ringe å klage til de?? De gjør som de vil og de gjør som de vil

Anonym poster: 02f0ceee55c64bf983feb0183c71d953

Skrevet

Har det så voldsomt mye å si? Skal du ringe å klage til de?? De gjør som de vil og du gjør som du vil :-)

Anonym poster: 02f0ceee55c64bf983feb0183c71d953

Skrevet

Jeg synes det virka rart å invitere til bryllup på facebook istedet for å sende ut innbydelser. Jeg synes det virker som en useriøst måte å be inn venner og familie på til en av de største dagene i deres liv. Nemlig den dagen de gifter seg!

Skrevet

Ville nok reagert som det du gjør, men når jeg tenker over det nå så er det jo egentlig ganske smart å invitere via facebook hvis alle man vil invitere er på facebook.

Anonym poster: 769270d06db5592292147b40160cdc47

Skrevet

Fikk for et års tid siden også invitasjon på facebook til bryllup og tenkte det samme som deg. Men etterhvert viste det seg at det ikke var så dumt allikevel, vi fikk mye praktisk informasjon der, som ønskeliste .o.l

Anonym poster: 5e4537fd9b0de9b943eaf88881dc5278

Skrevet

Jeg inviterte via fb for å tidlig holde av dato. Men fulgte opp med håndskrevne invitasjoner med mer info litt nærmere den store dagen. Merkelig med kun info på fb, det er jo ikke alle som er der.

Skrevet

Jeg henger ikkje på facereva kvar dag. Men at idretten bruker den til info vedr dugnad.og etc. Når det gjelder dugnad møter jeg ikkje opp siden dei bruker facereva.

facereva spruter drit ut. nye se og hør

Anonym poster: 238194ea88209592e570d6b482a2daf3

Skrevet

Nei, hvordan reagere på det? Etter min mening er det i grunnen to mulige reaksjoner:

1. Du takker ja

2. Du takker nei

Ikke min måte å invitere på heller, men det må da være opp til hver enkelt å bestemme det selv.

Skrevet

Moren til brudgommen er ikke på facebook, og har dermed fått overlevert inbydelsen via sin søster, som fikk beskjed gjennom sin sønn, som fikk den gjennom sin samboer som er oftere på fb. Håper ikke mine barn gjør noe slikt mot meg. Hehe.

Jeg har ikke tenkt til å takke nei, men føler det litt for dumt å takke ja på facebook, litt useriøst. Jeg går liksom og håper at de snart skal sende kort eller i alle fall ringe og invitere sine nærmeste til en mer intim familiemiddag før festen med alle vennene, nesten 200 stk.

Lurte mest bare på om jeg var blitt så gammeldags, om dette var blitt vanlig. Jeg har aldri hørt noen har gjort det før. Men ja, sikkert praktisk i henhold til en del informasjon. Om bare alle hadde vært på facebook, så. ;)

Skrevet

Vi ba folk hoødr av datoen tidelig på facebook og skrev litt om hva som skulle skje den dagen. Men sendte ut inbydelser i posten til alle gjestene innen rimelig tid. Sy s det er litt "kjipt" og bare skulle invitere via facebook. Er liksom ikke så stas over det som jeg mener et bryllup/dåp/konfirmasjon fortjener en skikkelig innbydelse ;)

Skrevet

Lurer på om det samme har skjedd meg..

Fikk inntrykk om at det skulle komme en invitasjon i posten, men nå nærmer det seg med stormskritt og jeg har ikke fått noe som helst, så da lurer jeg jo på om jeg burde sende et svar via facebook eller anta at jeg ikke blir invitert likevel :P

Anonym poster: ee255a40fc4a838854d8667b586f0b2c

Skrevet

Vi skal snart gifte oss, og har invitert via fb. De som surmuler kan heller holde seg hjemme :)

Anonym poster: 47aca871a9ba7a9a88aca9ce96ebbab8

Skrevet

Jeg tenker at det spiller vel ingen rolle hvordan du blir invitert så lenge du faktisk ER invitert. Tenker at mødre osv burde da vite i god tid før alle andre at planen er å gifte seg og dato osv så skjønner ikke dette behovet for å få invitasjon i posten!

Skrevet

Vi skal snart gifte oss, og har invitert via fb. De som surmuler kan heller holde seg hjemme :)

Blir vel et litt underlig bryllup dersom det er moren din som sitter hjemme og surmuler fordi hun ikke tilhører fb-generasjonen? :)

Skrevet

Moren til brudgommen er ikke på facebook, og har dermed fått overlevert inbydelsen via sin søster, som fikk beskjed gjennom sin sønn, som fikk den gjennom sin samboer som er oftere på fb. Håper ikke mine barn gjør noe slikt mot meg. Hehe.

Jeg har ikke tenkt til å takke nei, men føler det litt for dumt å takke ja på facebook, litt useriøst. Jeg går liksom og håper at de snart skal sende kort eller i alle fall ringe og invitere sine nærmeste til en mer intim familiemiddag før festen med alle vennene, nesten 200 stk.

Lurte mest bare på om jeg var blitt så gammeldags, om dette var blitt vanlig. Jeg har aldri hørt noen har gjort det før. Men ja, sikkert praktisk i henhold til en del informasjon. Om bare alle hadde vært på facebook, så. ;)

Er vel ikke vanlig å invitere til enda en middag.

Det holder vel med en.

Vi ringte bare til de vi ville invitere. Sendte ikke ut noe.

Anonym poster: 349bbfa24b9ff4f450761b897e7df700

Skrevet

Jeg går liksom og håper at de snart skal sende kort eller i alle fall ringe og invitere sine nærmeste til en mer intim familiemiddag før festen med alle vennene, nesten 200 stk.

Er vel ikke vanlig å invitere til enda en middag.

Det holder vel med en.

Vi ringte bare til de vi ville invitere. Sendte ikke ut noe.

Anonym poster: 349bbfa24b9ff4f450761b897e7df700

Ja, dersom det faktisk er slik at de har invitert nesten 200 folk til bryllupsfest, uansett om invitasjonen kommer i posten eller på fb, så forventer vel folk å komme til dekket bord med middag og kake, drikke og taler. Da håper jeg brudeparet har tenkt over kostnadene til dette. Dumt å komme til mamma og pappa etterpå og spørre om hjelp til å betale regninga, når de glemte å invitere dem først. Huff. Men de har vel en plan med det hele som ikke jeg vet om... ;)

Takk for svar. :)

Skrevet

Så hvi du ikke er i fjesboka, så blir du heller ikke invitert?

Anonym poster: e6442de9588fc6e7d76db2dde10228a6

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det som en seriøs innbydelse, hadde handlet like useriøst og klikket "kanskje".

Om paret hadde etterlyst ordentlig svar hadde jeg etterlyst innbydelse

Anonym poster: 177800ec65be37403ddec631f2aace45

Skrevet

Hvordan reagere? Ved å takke ja eller nei til invitasjonen. Folk er forskjellige og velger ulike måter å gjøre ting på, respekter det.

Skrevet (endret)

Snodig og litt rart, syntes selv det var kjempe koselig å sende ut innbydelse til bryllupet og alle navnefestene :)

Men ville svart på en ordentlig måte og spurt om det var noe spesielt de ønsket seg i gave.

Endret av Sunnybeach er 3 barnsmor:)
Skrevet

Hvordan reagere på dette?

Brudeparet inviterer til stor fest, og inviterer alle via facebook, familien på begge sider og massevis av venner. Ikke en gang foreldrene eller søskna har fått innbydelse eller informasjon på noen andre måter enn på facebook, og jeg vet at de er ganske skuffede og usikre på hva de skal gjøre nå. Jeg er selv vokst opp i et tradisjonelt norsk hjem, det er brudeparet også, men jeg føler meg håpløst gammeldags på måten jeg reagerer på. Er dette blitt vanlig, eller?

De ville vel gjøre det på en anderledesmåte da, synest den var litt morrsom jeg. Hadde nå blitt glad jeg hadde jeg blitt invitert i bryllup. Ikke vær så dømmende.

Anonym poster: 2d8b523be33e68b9a2ac32029750d7b0

Skrevet

Jeg ville også hatt problemer med å ta det seriøst om jeg ble invitert til bryllup via facebook.

Ble invitert til barnedåp på facebook for noen uker siden, og hele opplegget var utrolig halvveis....4 kaker på 40+personer, stor plassmangel, foreldre som ikke klarte å være vertskap (som å si velbekomme) ect.

Folk må absolutt få gjøre som de vil, og kan jeg delta, klart jeg kommer, uansett hvordan jeg ble invitert :) Men det ville ligget i mitt bakhode at dette i beste fall var et SVÆRT uhøytidelig arrangement ;)

Anonym poster: 290b4e9b9a125c22e4edce3c19d0c251

Skrevet

Er lettvindt og billig å invitere på fb da :)

Selv ville ikke jeg gjort det ;)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg ville vel ha tenkt at det var litt merkelig og kanskje lurt litt på om det var alvor. Men så hadde jeg takket ja eller nei alt ettersom det passer.

Folk gjør ting på forskjellige måter og det må vi vel bare tilpasse oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...