Gå til innhold

Samlisbrudd, baby på 7mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du med at dere har nå 2 dager hver?

Får du barnet ditt om morgenen når han går på jobb da, for du er vel i permisjon?

Anonym poster: 679bec70086191fb86514d8c943987e4

Han har tatt seg fri fra jobb på sine dager.. Han kommer nok til å miste jobben sin også slik han holder på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer alle de gode rådene du har fått her inne og stå på ditt. Ikke gi deg og gå med på noe du kan angre på seinere. Babyen din har vært med deg siden han ble født og det er du som er hans nærmeste, dermed er det du som bør ha omsorgen for han og far ha dagsamvær. Hvis han har spilleproblemer og er ustabil så hadde jeg ikke latt dem være alene heller, men dette er jo noe du selv må vurdere. Og skift adresse på deg og babyen fortest mulig. Lykke til, håper at det ordner seg for dere :)

Alle gode råd både signeres og taes imot med et stort takk!! Kan jeg bare skifte adresse på oss begge?

Skrevet

Har ikke alenemødre rett på prioritert barnehageplass? Synes det var en av kriteriene da min datter gikk i barnehagen for mange mange år siden. Har reglene endret seg siden sist?

Skrevet

Selvfølgelig kan du nekte å gi ungen fra deg, hehe. Og skift adresse ja..

Anonym poster: a0cebc1edaf07677f09cdc0a3cf3cf1d

Skrevet

Signerer alle de gode rådene du har fått her inne og stå på ditt. Ikke gi deg og gå med på noe du kan angre på seinere. Babyen din har vært med deg siden han ble født og det er du som er hans nærmeste, dermed er det du som bør ha omsorgen for han og far ha dagsamvær. Hvis han har spilleproblemer og er ustabil så hadde jeg ikke latt dem være alene heller, men dette er jo noe du selv må vurdere. Og skift adresse på deg og babyen fortest mulig. Lykke til, håper at det ordner seg for dere :)

Alle gode råd både signeres og taes imot med et stort takk!! Kan jeg bare skifte adresse på oss begge?

Nei!! Far må underskrive! Ikke skift på deg alene, da gir du far automatisk hovedomsorgen

Anonym poster: 82773d5b36c9af4651b79f09e2cf3ce9

Skrevet

Det er riktignok en stund siden, men da jeg gikk fra faren til min eldste så fikk jeg beskjed om at hvis ikke han skrev under så kom den uansett til å bli endret etter seks måneder. Han skrev ikke under, men jeg sendte den inn og hun har da samme adresse som meg nå :) det er kanskje lurt å ringe og spørre :)

Skrevet

Selvfølgelig kan du nekte å gi ungen fra deg, hehe. Og skift adresse ja..

Anonym poster: a0cebc1edaf07677f09cdc0a3cf3cf1d

Kan jeg virkelig nekte å gi fra meg gutten min? Det vil ikke bli slått tilbake på meg på møtet på familievernskontoret?

Skrevet

Jeg hadde nektet ja. Si han godt kan få ha samvær med barnet, men da Max noen timer alene eller sammen meg deg! Da har du ikke nektet han samvær med barnet og det kan heller ikke brukes mot deg. Dette forteller du på familievernskontoret og begrunner med barnets alder og at barnet er svært knyttet til deg. Referer gjerne til linken fra barneombudet viss du vil, men jeg tror de vil skjønne din begrunnelse.

Anonym poster: 05429613117a92be2d85e109286f44a1

Skrevet

Jeg hadde nektet ja. Si han godt kan få ha samvær med barnet, men da Max noen timer alene eller sammen meg deg! Da har du ikke nektet han samvær med barnet og det kan heller ikke brukes mot deg. Dette forteller du på familievernskontoret og begrunner med barnets alder og at barnet er svært knyttet til deg. Referer gjerne til linken fra barneombudet viss du vil, men jeg tror de vil skjønne din begrunnelse.

Anonym poster: 05429613117a92be2d85e109286f44a1

Tusen takk for svar! Dette gjør veldig vondt for mamma hjertet...

Skrevet

Leser med nysgjerrighet denne tråden og sitter og tenker på en ting. Jeg har selv en jente på 8 mnd og selv om det er jeg som er hjemme i permisjon så er hun jo knyttet til pappaen sin.

Jeg mener absolutt ikke at dere bør dele 50/50 men jeg bare stusser over at far bare bør ha samvær noen timer hjemme hos deg og kanskje kunne ta med barnet ut en tur. Er ikke det litt vel strengt? Man reagerer jo ikke på at far er hjemme alene med barnet en kveld, natt, helg hvis mor skal noe spesielt? Vi gjør ihvertfall ikke det. Jeg skal på hyttetur med jentegjengen om noen helger og har ingen problemer med at far er hjemme med henne.

Blir man så streng fordi det er et brudd eller fordi man mener at barnet må være med mor 24 timer i døgnet?

Anonym poster: 0cd51935f3ff52e6d9136d11023e3016

Skrevet

Leser med nysgjerrighet denne tråden og sitter og tenker på en ting. Jeg har selv en jente på 8 mnd og selv om det er jeg som er hjemme i permisjon så er hun jo knyttet til pappaen sin.

Jeg mener absolutt ikke at dere bør dele 50/50 men jeg bare stusser over at far bare bør ha samvær noen timer hjemme hos deg og kanskje kunne ta med barnet ut en tur. Er ikke det litt vel strengt? Man reagerer jo ikke på at far er hjemme alene med barnet en kveld, natt, helg hvis mor skal noe spesielt? Vi gjør ihvertfall ikke det. Jeg skal på hyttetur med jentegjengen om noen helger og har ingen problemer med at far er hjemme med henne.

Blir man så streng fordi det er et brudd eller fordi man mener at barnet må være med mor 24 timer i døgnet?

Anonym poster: 0cd51935f3ff52e6d9136d11023e3016

Jeg har aldri vært borte fra gullet mitt før, han har kun vært med far på en dagstur tidligere... Jeg har har heller ikke selv prioritert å reist borte, for jeg har følt at verken babyen eller jeg har vært klare for det... Men sendte ut denne tråden i forbindelse med at jeg ville vite mitt barns beste fra mennesker som har erfaringer fra lignende situasjoner.. Far har også pengespilleproblemer, noe som har gått utover både vår sønn og meg :-(

Skrevet

Skriver her igjen jeg.. Nå har vi vært i mekling på fvk, der fortalte de oss hva som har best for barnet. Det var at han skulle ha bosted hos meg og dagsamvær med far. Men dette finner ikke far seg i.. Så vi ble ikke enige i dag, skal til nytt møte på mandag. Far presterte å si at om vi hadde 50/50 på papiret var det greit at han hadde mindre samvær enn meg? Hva i all værden er det for noe?? Dette sa han når vi var inne til mekling.. Hun som var der med oss spurte hvorfor han skulle ha noe annet på papiret enn det som skulle praktiseres, det snakket han seg bare unna....! Jeg kjenner jeg gruer meg til nytt møte på mandag.. Kan jeg sette ned foten å si at sånn synes jeg vi skal gjøre det og ikke?? Dette er rett ubehagelig...

Skrevet

Og han har søkt om pappaperm fra aug, i 12 uker... hvordan blir det egentlig?

Skrevet

Huff. Dette kan ikke være lett. Følg magefølelsen din. Sett med foten hvis det er det du føler bør gjøres. Ville ikke gått med på 50/50 på papiret og en annen løsning irl. Er han bekymret for bidrag?

Tror du kan få permisjonen overført til deg når dere ikke bor sammen. Krysser fingrene for at dette løser seg til det beste for babyen din!:)

Anonym poster: 659f4a3f2deba1142b198ec6d74b7d4f

Skrevet

Han kan eventuelt ha pappaperm, og ha barnet på dagtid, og når du er ferdig på jobb henter du barnet. Blir en slags dagpappaordning.

Høres ut som om han er livredd for å betale barnebidrag, og at han ikke vil barnets beste.

Anonym poster: ea18d2f96c4361e49e080ae092a0e3dc

Skrevet

Er det fordi han ikke vil betale bidrag han ønsker det slik? Skjønner ikke hvilken annen motivasjon han kan ha for å foreslå noe sånt. Hørte noen andre at han sa dette?

Anonym poster: 9a16fb46d724e13d438135d596738374

Skrevet

Er han virkelig ille ute med den spillavhengigheten sin? Går det ut over alt han gjør?

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor han ville ha det sånn for det sa han ikke.. Ja, heldigvis hørte hun på fvk hva han sa og han sa det i forbindelse med når hun begynnte å snakke om bidrag.. Jeg sa jeg ikke hadde tenkt noe på det, for det betyr så lite oppe i dette nå. Men da øste han ut med det der... Ja, han spiller så og si hele tiden! Han spiller såpass at kontoen hans kan godt være tom for lønn når det ennå er 14dager til neste lønn!

Skrevet

Få sjekket ut hvordan du på lovlig måte kan få flyttet din og barnets adresse så fort som mulig. Snakk med NAV ang. permisjon. Dersom han ikke har samme adresse som barnet kan du bare søke om overføring av fedrekvota.

Anonym poster: 7f2906c342ab7fd1f625fb1d4f52ab25

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor han ville ha det sånn for det sa han ikke.. Ja, heldigvis hørte hun på fvk hva han sa og han sa det i forbindelse med når hun begynnte å snakke om bidrag.. Jeg sa jeg ikke hadde tenkt noe på det, for det betyr så lite oppe i dette nå. Men da øste han ut med det der... Ja, han spiller så og si hele tiden! Han spiller såpass at kontoen hans kan godt være tom for lønn når det ennå er 14dager til neste lønn!

Dette må du bruke for det det er verd. Skriv ned alt som han sier og dato, og hva han gjør etc. Før dagbok, men ikke si det til han.

Skrevet

Jeg syns ikke du bør la far ha gutten så lenge alene før møtet med fvk. Gutten er då liten, at han trenger deg. Han får aldri 50/50. Det er anbefalt korte, hyppige samvær når barnet er så lite. Helt klart at far KUN tenker på seg selv. Han kommer nok til å få en overraskelse på fvk.

Du bør prøve å få hele permisjonen siden dere ikke bor sammen. Ring NAV å spør. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg flyttet hjem til familie/hjemsted nå, mens du har sjansen!

Du har dessverre ikke prioriter på bhgplass når du er alene.

Lykke, lykke til!!! Stå på ditt og gjør det som er best for barnet!!

Hva skal jeg gjøre når han nekter at jeg skal ha gutten vår fram til da? Kan jeg bare ha han her hos meg og nekte å levere han fra meg da? Jeg har flyttet hjem til mine foreldre.. Takk for et fint svar!

Ja, du får nekte. Det er helt galt for gutten sin del! Du kan si at han kan komme på besøk, men at han ikke kan ta han med seg. Da kan han ikke ta deg for noen ting!

Dette er jo en stund siden! Håper det gikk bra!

Skrevet

Du må ikke finne deg i å ha noe annet på papiret enn i virkeligheten når det gjelder samvær. Dette kan brukes mot deg senere. Du må bare kreve det som er det beste for barnet ditt og tåle at bf er sur! Du får bruke argumenter som "vil du ikke det som er det beste for barnet? Da blir jeg bekymret." Fvk er på din side! Kanskje blir det ubehagelig, men det vokser du på. Blir helt sikkert ikke siste gangen du må ta en fight på fvk for guttens beste, så det er bare å begynne å øve ;)

Få pappapermen overført til deg. Og flytt dit du vil bo mens barnet er lite. Når det gjelder bidrag, så få NAV til å ta seg av det. De beregner hvor mye han skal betale og krever det inn. Enklest og beste løsning for de fleste.

Ønsker deg alt godt videre! Vær løvemamma og kjemp med nebb og klør for at barnet ditt får det så trygt og godt som overhode mulig! :)

Skrevet

Du må ikke finne deg i å ha noe annet på papiret enn i virkeligheten når det gjelder samvær. Dette kan brukes mot deg senere. Du må bare kreve det som er det beste for barnet ditt og tåle at bf er sur! Du får bruke argumenter som "vil du ikke det som er det beste for barnet? Da blir jeg bekymret." Fvk er på din side! Kanskje blir det ubehagelig, men det vokser du på. Blir helt sikkert ikke siste gangen du må ta en fight på fvk for guttens beste, så det er bare å begynne å øve ;)

Få pappapermen overført til deg. Og flytt dit du vil bo mens barnet er lite. Når det gjelder bidrag, så få NAV til å ta seg av det. De beregner hvor mye han skal betale og krever det inn. Enklest og beste løsning for de fleste.

Ønsker deg alt godt videre! Vær løvemamma og kjemp med nebb og klør for at barnet ditt får det så trygt og godt som overhode mulig! :)

Signerer :)

Skrevet

Det han sier om jeg sier at han ikke vil barnets beste er at det er ikke sånn for alle babyer som det hun på fvk sier.. Det er vi som vet barnets beste sier han.. Å jeg holder selvfølgelig med det hun på fvk sier.. Men han er helt vrang og vanskelig! Er det kun tre timer med mekling så evt rettsak? å hvor lang tid tar slike ting? Jeg kunne virkelig tenkt meg å fått ei plan på hva jeg skal forholde meg til og ikke. Han mener han kan ringe hele tiden, å da må jeg ta telefonen sier han, for han lurer sånn på hvordan det går med sønnen! Men jeg vet han har et kontroll behov, for det hadde han over meg før vi fikk barn også, men nå bruker han det for det det er verdt... :( Kan jeg ta opp slike ting også, det er ikke noe kjekt!

Skrevet

Det han sier om jeg sier at han ikke vil barnets beste er at det er ikke sånn for alle babyer som det hun på fvk sier.. Det er vi som vet barnets beste sier han.. Å jeg holder selvfølgelig med det hun på fvk sier.. Men han er helt vrang og vanskelig! Er det kun tre timer med mekling så evt rettsak? å hvor lang tid tar slike ting? Jeg kunne virkelig tenkt meg å fått ei plan på hva jeg skal forholde meg til og ikke. Han mener han kan ringe hele tiden, å da må jeg ta telefonen sier han, for han lurer sånn på hvordan det går med sønnen! Men jeg vet han har et kontroll behov, for det hadde han over meg før vi fikk barn også, men nå bruker han det for det det er verdt... :( Kan jeg ta opp slike ting også, det er ikke noe kjekt!

IKke skift adresse på deg, da gir du han automatisk hovedomsorgen!! Han må skrive under på adresseskifte på babyen

Anonym poster: 82773d5b36c9af4651b79f09e2cf3ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...