Gå til innhold

Legge ut bilde av død baby på facebook.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg har lagt ut bilder av sin døde baby på facebook, jeg ble helt uvel da jeg såg bildene. (det kom automatisk opp på nyhetssiden)

Jeg føler meg litt slem nå, men jeg syns egentlig ikke det er helt passende med bilder av døde mennesker på facebook. Hva tenker dere?

Anonym poster: 97d160b9a94a1ceb53744cd4159e5b7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel et tegn på at man er i mental ubalanse av det som har skjedd, tenker jeg.

Anonym poster: 3d94904c3f96c5554607c5868f26760e

Skrevet

Huff.

Jeg ville kanskje ha rapportert det..

Skrevet

Er det en nyfødt hun vil vise frem, eller er det et større barn ?

Anonym poster: aa52abb159e567d6e99ec8be7d55b79b

Skrevet

Jeg synes ikke det er så ille, jeg. Så lenge bildet ikke er makabert på noe vis da... Disse foreldrene er minst like stolte av barnet sitt, selv om de mistet det, og vil nok bare vise frem barnet sitt som alle andre.

Skrevet

Det må da være et personlig valg... Det er mange måter å takle sorg på.

Skrevet

Kanskje hun vil vise fram babyen sin? synes ikke det var rart,

Skrevet

Ikke noe jeg hadde valgt selv, har heller ikke biler av mine egne barn der- men synes da ikke det er så ille? Regner med at det er et 'skikkelig' bilde. Ser ikke at det skal støte mer enn av andres babyer.

Skrevet

En bekjent av meg har også bilde av sin døde gutt på facebook, som profilbilde. Mannen min syns det er helt sykt, men jeg tenker at hun får gjøre som hun vil, på bildet kan du vel egentlig ikke se at han ikke lever lenger. Hvis det hjelper den som har mistet babyen, så hvorfor ikke? Triste saker :(

Anonym poster: 0966f5a5490f655447478d3d7ccfe195

Skrevet

Jeg har selv mistet barn og det ville aldri falt meg inn legge ut bilder på sosiale medier. Og jeg har heller ikke behov for å se det. Kjenner jeg noen som har mistetbarnet sitt og jeg vil se bilder så spør jeg heller den det igjelder.

Skrevet

Foreslå gruppen vi som har et barn for lite;( til henne, her kan bildet deles uten at andre viser misnøye med det, og det er et fantastisk forum for oss som sørger over våde barn.

Anonym poster: 3cf92e226369cefbd25f88dd0af8821b

Skrevet

Tenk litt da alle har jo ikkje lik sorg. Kva dei gjør er det DITT problem ?

Dei som ikkje har mista kan ikkje forstå kor vondt det er. Å sette seg inn i det er umuligt.

Den dagen ein mister så vil dokke forstå den som legger ut detta bilde. Jeg forstår men kan ikkje legge det på arket til dokke.

Anonym poster: 75ab9bc4dce729abe0812cbec1ca2327

Skrevet

Upassende, ja. Antakelig ikke helt i balanse.. Stakkars :(

Anonym poster: e75cf63ad603bdb88c8444647a57a12a

Skrevet

Det er umulig å svare på et slikt spørsmål når man ikke har vært i situasjonen selv (og takk Gud for det!).

Og det er noe man skal være veldig forsiktig å mene noe om, for det å miste sitt barn er et så stort traume at man ikke alltid reagerer og handler "etter boka" og slik alle ens facebookvenner skulle ønske.

Jeg tenker at man skal ha ganske stor takhøyde for hvordan mennesker som har mistet sitt barn velger å takle sin sorg. Det de gjennomlever er nok ganske mye verre enn det er for andre å se bilde av det døde barnet.

Pris heller din skaper for at du ikke aner noe om hva de føler og hva dette gjør med dem.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Selv har jeg ikke lagt ut bilder av tvillingene våre, men dette er nok mer fordi det er veldig privat for meg og samboeren i sorgen. Men forstår like fullt de som deler bildene sine, de er stolte over sin lille, enda andre ikke ser hvor vakre ungene er, så er de perfekte i våre øyne <3

Skrevet

Jeg ville heller ikke lagt ut bilde. Jeg har bilder men de er som 3barn&3engler for meg personlig, for private. Andre velger annerledes men jeg synes ikke det er rart og jeg mener at de absolutt ikke er i ubalanse om de velger å dele barna sine som andre med levende barn gjør.

Anonym poster: 8eafe14eb3e7f01dd46d209e144ec990

Skrevet

Vi som er så heldige at barna våre ble født levende vil ha mange flotte bilder og ikke minst barnet selv å vise frem til kjente å kjære.

De som ikke er så heldige vil kun ha barnet hos seg en kort kort stund, og de bildene som da taes er noen av de eneste minnene og beviset på at englebarnet har eksistert:(

Folk takler sorg forskjellig og om det vil hjelper noen å legge ut bilder av englene sine så kan ikke jeg klandre dem, bare prise meg lykkelig for at jeg ikke er i deres sko....huff:(

Skrevet

Foreslå gruppen vi som har et barn for lite;( til henne, her kan bildet deles uten at andre viser misnøye med det, og det er et fantastisk forum for oss som sørger over våde barn.

Anonym poster: 3cf92e226369cefbd25f88dd0af8821b

Ja og "englesiden.com" :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

vi som har et barn for lite;( er en veldig fin gruppe ja <3 Gjør godt å være der inne, dele sorgens tanker uten å bli misforstått eller noe, godt å dele med mennesker som forstår seg på sorgen man bærer.

englesiden.com fikk jeg ikke innpass på når jeg ba om å få bli medlem, og kjenner andre som har opplevd det samme :( Synd at slikt forekommer...

Skrevet

Jeg synes rett og slett det er slemt og lite gjennomtenkt og i det hele tatt tenke noe stygt om det jeg. DU ble uvel, men tenk hva dem må gjennomgå! Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen, det er for vondt, men de må da få ha sin måte å takle sorgen på uten at noen skal kritisere det også. Folk skal legge seg opp i så mye synes jeg. Tenk heller på deg selv, og takler du ikke slike ting, så kanskje du bør revurdere facebook. For der er det INGEN som kan mene det samme om hva som er greit eller ikke å legge ut, så om du er en som trenger "filter", er ikke facebook for deg, vil jeg si. Et dødt barn er likevel DEMS barn, som de har knyttet seg til, og som de har lyst å vise frem som mange andre nybakte foreldre. Dems lille stolthet, dems lille engel. Respekt er en fin ting.

Anonym poster: 2716d599fc9ecd8d1fc79295c3ed5907

Skrevet

En bekjent av meg har lagt ut bilder av sin døde baby på facebook, jeg ble helt uvel da jeg såg bildene. (det kom automatisk opp på nyhetssiden)

Jeg føler meg litt slem nå, men jeg syns egentlig ikke det er helt passende med bilder av døde mennesker på facebook. Hva tenker dere?

Anonym poster: 97d160b9a94a1ceb53744cd4159e5b7b

Jeg tenker at dette er en mor som opplevd det værst tenkelige, og at du heller bør fokusere på hvor vanvittig vondt dette er for moren, en å reagere på at du ikke takler å se hennes sorg.

Mange av de som mister har ikke noe annet bilde å vise til en der barnet er dødt, fordi det fikk aldri leve. Dem er ikke mindre stolt av sitt barn en det du er av de som lever. Noen har et behov for å vise omverlden at dem også er blitt foreldre, og hvem den lille er/var og at det har eksistert.

Fremover har de bare en grav å besøke. Tenk på det når du stopper om ditt barn på kvelden. så kanskje det bildet ikke virker så støtende lenger likevel.

Skrevet

vi som har et barn for lite;( er en veldig fin gruppe ja <3 Gjør godt å være der inne, dele sorgens tanker uten å bli misforstått eller noe, godt å dele med mennesker som forstår seg på sorgen man bærer.

englesiden.com fikk jeg ikke innpass på når jeg ba om å få bli medlem, og kjenner andre som har opplevd det samme :( Synd at slikt forekommer...

Åhhh hvorfor?? Nei slikt bør ikke forekomme??

Skrevet

Wow. Hun har mista ungen sin, og du whiner over at hun legger ut bilde.

Har du flere store problemer i livet ditt du vil dele med oss, HI?

Skrevet

Bilde av død baby- som i bilde av et liknelse bilde av en baby som levde som etterpå har dødd?

Anonym poster: 0eacff4d45f25ee7e0508669a6fe3a3a

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Ikke noe jeg selv ville ha gjort .Men bortsett fra at jeg hadde syntes at det var trist å se, så hadde jeg ikke syntes det var så ille. Er nok hennes måte å takle sorgen på.

Endret av sussie77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...