ms.Pond Skrevet 16. mai 2013 #51 Skrevet 16. mai 2013 Det burde vel egentlig vært en selvfølge, men ja, du bør absolutt vente i den tiden det tar for han, det er ikke urimelig å kreve at du venter et halvt år. Alene. Og nei, du bør absolutt ikke dra på venneferie med mannen du forlot din eks for, det håper jeg da du ser selv og? Prøv å snu situasjonen. Mannen du elsker forteller deg en dag at han vil forlate deg for en annen. En tid senere kommer han tåredryppende tilbake og erklærer deg sin kjærlighet, men du er selvsagt redd for å bli såret igjen, han har jo forlatt deg før. Du ber om betenkningstid. Synes du da det er rett og rimelig at han skal få date andre i denne perioden? At han skal dra på ferie med henne han forlot deg for? For min del hadde dette vært bevis på at han ikke var seriøs, eller tok mine ønsker seriøst. Og en total mangel på respekt for mine følelser og vårt forhold. Hva tenker du, dersom det hadde vært mannen som hadde gjort dette? Nei, hold deg veldig lavt i terrenget, vær ydmyk og la han ta den tiden han trenger. Bare da har du en sjanse til å få han tilbake. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #52 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er ikke så sikker på at du virkelig vil ha denne mannen. 6 mnd er nok lurt også for deg for å finne ut om du vil ha han fordi du elsker han, eller fordi han ikke lenger er oppnåelig, eller fordi du er redd for å være alene. Jeg var singel i 3 år før jeg fikk første kjæreste etter bruddet med bf, og når det ikke funka var jeg singel i 2 år til før jeg møtte han jeg nå er sammen med. Om du syntes at 6 mnd er lenge tenker jeg at du muligens er mest redd for å være alene rett og slett, en kraft som ofte er sterkere en kjærligheten. Folk som er redde for å være alene er også de som oftest ser etter noen bedre mens de er i et forhold og havner i problemer som det du gjorde. Jeg tenker at du kan godt trenge 6 mnd ikke for å vente på han men for å bli kjent med deg selv uten en mann dratt inn i det. Kan hende finner du ut at du virkelig vil være med denne mannen og elsker han, kan hende et sted underveis så forsvinner alle følelser for han. Men så er det samtidig sånn at skal du vente 6 mnd på han for å se og ikke date andre så skal ikke han date andre heller. Jeg hadde ikke ventet på en som gikk rundt for å se om han finner noen bedre en meg og om han ikke gjør det så kan han muligens ta meg tilbake samme hvor mye jeg har driti meg ut. For om han gjør det er han ikke verdt det heller. Anonym poster: 76df0f55f0d2b10bb2bba4cf7dde4051
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #53 Skrevet 16. mai 2013 Tenker at du HI er en narcisisst som bruker folk rundt deg til å bekrefte egne fortreffelighet. At du nå søker tilbake i dette forholdet for å bekrefte at du er så fantastisk at han vil la deg tråkke fullstendig på ham men likevel ta deg tilbake. Anonym poster: 802d4e2910ad59c42ae26314c9576a39
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #54 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er ikke så sikker på at du virkelig vil ha denne mannen. 6 mnd er nok lurt også for deg for å finne ut om du vil ha han fordi du elsker han, eller fordi han ikke lenger er oppnåelig, eller fordi du er redd for å være alene. Jeg var singel i 3 år før jeg fikk første kjæreste etter bruddet med bf, og når det ikke funka var jeg singel i 2 år til før jeg møtte han jeg nå er sammen med. Om du syntes at 6 mnd er lenge tenker jeg at du muligens er mest redd for å være alene rett og slett, en kraft som ofte er sterkere en kjærligheten. Folk som er redde for å være alene er også de som oftest ser etter noen bedre mens de er i et forhold og havner i problemer som det du gjorde. Jeg tenker at du kan godt trenge 6 mnd ikke for å vente på han men for å bli kjent med deg selv uten en mann dratt inn i det. Kan hende finner du ut at du virkelig vil være med denne mannen og elsker han, kan hende et sted underveis så forsvinner alle følelser for han. Men så er det samtidig sånn at skal du vente 6 mnd på han for å se og ikke date andre så skal ikke han date andre heller. Jeg hadde ikke ventet på en som gikk rundt for å se om han finner noen bedre en meg og om han ikke gjør det så kan han muligens ta meg tilbake samme hvor mye jeg har driti meg ut. For om han gjør det er han ikke verdt det heller. Anonym poster: 76df0f55f0d2b10bb2bba4cf7dde4051 Takk for et veldig klokt svar. Du har nok rett, jeg har nok en frykt i meg for å være alene. Når jeg tenker meg om er det kanskje ikke så rart for jeg gikk rett fra å bo hjemme til å bli sammen med eksmannen min og vi giftet oss tidlig. Så det er kun siste året jeg har bodd alene faktisk..eller ikke alene, har jo sønnen min halve tiden hos meg, men ja.. uten en mann da. Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #55 Skrevet 16. mai 2013 Tenker at du HI er en narcisisst som bruker folk rundt deg til å bekrefte egne fortreffelighet. At du nå søker tilbake i dette forholdet for å bekrefte at du er så fantastisk at han vil la deg tråkke fullstendig på ham men likevel ta deg tilbake. Anonym poster: 802d4e2910ad59c42ae26314c9576a39 Den svei litt men jeg ser poenget ditt. Sannheten svir jo. Jeg har kanskje blitt ødelagt av alle disse "å, du er så flink", "så snill", "så nydelig" Har kanskje tatt det litt for mye til meg og går rundt og innbiller meg at jeg er noe slags overmenneske. Siden ingen av mine ekser har toppet meg yrkes og utdanningsmessig tenker jeg kanskje for meg selv at jeg er overlegen dem når det gjelder både kunnskap erfaring. Huff. Jeg vil jo ikke det. Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 16. mai 2013 #56 Skrevet 16. mai 2013 Åh fader, nå fikk jeg både allergi og tics i øyet her. Selvfølgelig skal du vente alene. Du skal til og med få det med teskje fra meg: Ikke kysse andre menn, ikke rote med andre menn, ta på andre menn, kose med dem, ha sex, flørte eller sende frekke sms. Du skal overhodet ikke vurdere å være med andre menn, hvis du er oppriktig seriøs om at du elsker denne mannen. At du i det hele tatt mener han er streng som setter en så enkel regel, er jo direkte komisk. Hold deg på matten. Ta deg sammen, vis ydmykhet og tålmodighet.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #57 Skrevet 16. mai 2013 Dumme kveg.... Anonym poster: fca94f695c6c22ca2452346c1b27b5e8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #58 Skrevet 16. mai 2013 Tenker at du HI er en narcisisst som bruker folk rundt deg til å bekrefte egne fortreffelighet. At du nå søker tilbake i dette forholdet for å bekrefte at du er så fantastisk at han vil la deg tråkke fullstendig på ham men likevel ta deg tilbake. Anonym poster: 802d4e2910ad59c42ae26314c9576a39 Den svei litt men jeg ser poenget ditt. Sannheten svir jo. Jeg har kanskje blitt ødelagt av alle disse "å, du er så flink", "så snill", "så nydelig" Har kanskje tatt det litt for mye til meg og går rundt og innbiller meg at jeg er noe slags overmenneske. Siden ingen av mine ekser har toppet meg yrkes og utdanningsmessig tenker jeg kanskje for meg selv at jeg er overlegen dem når det gjelder både kunnskap erfaring. Huff. Jeg vil jo ikke det. Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa Jeg satte det på spissen, men det jeg tok ut i fra teksten din er at dette ikke var et grunnlag for et godt og likeverdig forhold. For å være helt ærlig: Du vil, i din nåværende tilstand ikke tenke to ganger på å knuse ham igjen om du føler at det du får er verdt det. Derfor var jeg kanskje noe spiss, men mener at en jente som deg må jobbe med seg selv før de kan være en part i et forhold. Jeg tror jenter som deg sjeldent blir lykkelige om de ikke tar et oppgjør med seg selv. Det er kanskje ytre påvirkning som har gjort deg slik, men det er en indre jobb som må gjøres. Og du... det er verdt det selv om du kanskje må gi slipp på noen tanker om din egen overlegenhet.... Anonym poster: 802d4e2910ad59c42ae26314c9576a39
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #59 Skrevet 16. mai 2013 Legger til: Bruk de seks månedene han har bedt om til det... Tror du vil tjene på det uansett om det blir dere eller ikke. Anonym poster: 802d4e2910ad59c42ae26314c9576a39
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 16. mai 2013 #60 Skrevet 16. mai 2013 Du kan da umulig ha så mye følelser for han, om du er snurt for at du ikke kan "pule rundt" den tiden han trenger på seg... Du dreit deg ut, da bør du gjøre det du makter for å få han igjen også, om du virkelig elsker han. Eller så lar du han gå, og glemmer "kjærligheten" for han.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #61 Skrevet 16. mai 2013 HI igjen Kan jeg sende ham en kjærlig sms nå i "venteperioden"? hva hadde dere gjort? bare ventet uten å ha noe særlig kontakt? Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #62 Skrevet 16. mai 2013 HI igjen Kan jeg sende ham en kjærlig sms nå i "venteperioden"? hva hadde dere gjort? bare ventet uten å ha noe særlig kontakt? Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa Dere må sette dere ned og bli enig om kjørereglene her. Ingen av oss kan si hvordan du skal forholde deg til ham fordi vi alle er forskjellige. Noen trenger tid og avstand, få være litt i fred med tankene sine. Andre trenger bekreftelse og hyppig kontakt for å vite hvor man har hverandre. Må bare legge til at du kanskje kommer litt bedre ut av det om du stikker hull på ego-bobla du lever i og begynner å bli litt mer ydmyk. Jeg fikk nemlig et par rykninger når jeg leste hvordan du ser på deg selv.. Bare et velmenende råd på veien. Anonym poster: 54e2544d07ee40437af64975a5920006
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #63 Skrevet 16. mai 2013 HI igjen Kan jeg sende ham en kjærlig sms nå i "venteperioden"? hva hadde dere gjort? bare ventet uten å ha noe særlig kontakt? Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa Dere må sette dere ned og bli enig om kjørereglene her. Ingen av oss kan si hvordan du skal forholde deg til ham fordi vi alle er forskjellige. Noen trenger tid og avstand, få være litt i fred med tankene sine. Andre trenger bekreftelse og hyppig kontakt for å vite hvor man har hverandre. Må bare legge til at du kanskje kommer litt bedre ut av det om du stikker hull på ego-bobla du lever i og begynner å bli litt mer ydmyk. Jeg fikk nemlig et par rykninger når jeg leste hvordan du ser på deg selv.. Bare et velmenende råd på veien. Anonym poster: 54e2544d07ee40437af64975a5920006 Hvorfor? Du tror vel ikke at jeg går rundt og tror jeg er så mye bedre enn alle andre og dermed har rett til å tråkke på folk? Men jeg har blitt behandlet som en prinsesse i oppveksten. Jeg er yngst av mine søsken og foreldrene mine dullet masse med meg. Jeg var flink og nytenkende på skolen og lærerne roste meg. Tok en utdannelse som ikke er vanlig i min familie eller stedet jeg vokste opp og fikk høre enda mer hvor flink jeg var. Har lykkes ganske greit i det jeg driver med, ble ikke mindre skryt da. Har reist verden rundt som frivillig og ble fortalt hvilket fantastisk godt menneske jeg er som "redder verden". Så ja, jeg har naturlig nok svevd på noen rosa skyer av ros. Men hallo, jeg går jo ikke rundt og ser på meg selv som en helgen fordi om. Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa
ms.science Skrevet 16. mai 2013 #64 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er en 25 år "ung" kvinne og ville aldri vurdert at jeg i "venteperioden" har anledning til å se andre. Du skriver "venteperiode" men vet du hva det innebærer? Det er ikke en straff du utsettes for og bare må komme deg gjennom. Dette er en tid der både du og din venn skal få tingene på avstand og vurdere hvorvidt det er fornuftig eller ei å fortsette forholdet. I tiden der du "venter" skal du reflektere over dårlige valg og hvorfor du mener du fortjener en ny sjangse. Du skal da ikke bare få tiden til å gå fortest mulig. Selv er jeg også velsignet med en høy utdannelse tross min unge alder. Men jeg har aldri vært inne på tanken at jeg er i en posisjon der kan tillate meg selv å tenke i de baner om jeg hadde begått et slik feiltrinn. Intigritet kan ikke kjøpes, og det er tydelig at alder ikke er noen garanti for dette. Mulig du vet noe jeg ikke vet, men jeg håper jeg har mer verdighet i livet i en alder av 33 år enn det du later til å ha.
Iiiiik Skrevet 16. mai 2013 #65 Skrevet 16. mai 2013 Så mange sure svar! Jeg oppfatter deg som litt klønete og usikker på kjøreregler i et forhold i etableringsfasen eller utforskningsfasen, men samtidig som lydhør og selvgranskende. Å svare så imøtekommende når folk slenger ut negative karakteristikker er imponerende! Når det er sagt, er jeg innholdsmessig enig med dem som sier at det kanskje ikke er så sikkert du virkelig elsker ham. For min egen del vil jeg føye til, kanskje du ikke elsker deg selv så høyt? Min erfaring er at damer som trenger jevnlige tilbakemeldinger fra menn, ikke er så trygge i seg selv. Det er vel kanskje det som gjør at du lurer på om det er greit å treffe andre mens du venter - at du ikke trives hvis ikke menn forteller deg hvor flott du er og hvor mye de vil ha deg? Jeg ville ikke klart å vente på en mann i seks måneder tror jeg hvis jeg ikke fikk lov å sende ham noen SMSer og han ikke ville høre fra meg. Ta kontakt med ham og si at du tror du vil vente på ham, gjør en avtale om hvor mye kontakt dere skal ha underveis og om at dere gir hverandre raskt beskjed hvis en av dere finner ut at dere har bestemt dere for at dette kan det ikke bli noe av.
Sint naken biltyv Skrevet 16. mai 2013 #66 Skrevet 16. mai 2013 Hvis du seriøst spurte om du kunne fyker rundt som singel det halvåret han ba om tror jeg du bare kan glemme fyren. Hvis du virkelig elsker han hadde du ikke tenkt tanken på noen andre engang. Jeg hadde aldri tatt deg tilbake om du hadde sagt noe sånt til meg. Har ikke lest den opprinnelige tråden så vet kun det som står i dette innlegget, den tror ikke det spiller noen rolle for svaret mitt. Enig.... Hadde bedt deg dra til helvete! Jeg var utro mot deg og vil ha deg tilbake men kan jeg pule andre i mellomtiden?!?! Du er antageligvis lite smart!! Og hvor lenge var du sammen med han du var utro mot?
nasse nøffen Skrevet 16. mai 2013 #67 Skrevet 16. mai 2013 klart han vil ha 6 mnd--- han vil vel pule litt rundt før han binder seg
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #68 Skrevet 16. mai 2013 Hvis du seriøst spurte om du kunne fyker rundt som singel det halvåret han ba om tror jeg du bare kan glemme fyren. Hvis du virkelig elsker han hadde du ikke tenkt tanken på noen andre engang. Jeg hadde aldri tatt deg tilbake om du hadde sagt noe sånt til meg. Har ikke lest den opprinnelige tråden så vet kun det som står i dette innlegget, den tror ikke det spiller noen rolle for svaret mitt. Enig.... Hadde bedt deg dra til helvete! Jeg var utro mot deg og vil ha deg tilbake men kan jeg pule andre i mellomtiden?!?! Du er antageligvis lite smart!! Og hvor lenge var du sammen med han du var utro mot? Unnskyld meg men hvor står det at jeg var utro? Jeg var ALDRI UTRO! Jeg blir provosert over at du åpenbart mekker dine egne sannheter basert på denne tråden. Jeg kysset ikke engang på denne mannen før jeg dumpet eksen. Jeg gidder ikke å svare med samme mynt, kaller av prinsipp ikke fremmede mennesker lite smarte når jeg ikke aner noen ting om det. Men meget fordømmende og snever virker du å være. Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #69 Skrevet 16. mai 2013 Så mange sure svar! Jeg oppfatter deg som litt klønete og usikker på kjøreregler i et forhold i etableringsfasen eller utforskningsfasen, men samtidig som lydhør og selvgranskende. Å svare så imøtekommende når folk slenger ut negative karakteristikker er imponerende! Når det er sagt, er jeg innholdsmessig enig med dem som sier at det kanskje ikke er så sikkert du virkelig elsker ham. For min egen del vil jeg føye til, kanskje du ikke elsker deg selv så høyt? Min erfaring er at damer som trenger jevnlige tilbakemeldinger fra menn, ikke er så trygge i seg selv. Det er vel kanskje det som gjør at du lurer på om det er greit å treffe andre mens du venter - at du ikke trives hvis ikke menn forteller deg hvor flott du er og hvor mye de vil ha deg? Jeg ville ikke klart å vente på en mann i seks måneder tror jeg hvis jeg ikke fikk lov å sende ham noen SMSer og han ikke ville høre fra meg. Ta kontakt med ham og si at du tror du vil vente på ham, gjør en avtale om hvor mye kontakt dere skal ha underveis og om at dere gir hverandre raskt beskjed hvis en av dere finner ut at dere har bestemt dere for at dette kan det ikke bli noe av. Takk igjen Iiiiiiik, for nok et konstruktivt og støttende svar! Hadde jeg visst hvordan skulle jeg nominert deg til månedens innlegg Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #70 Skrevet 17. mai 2013 . Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa
Sint naken biltyv Skrevet 17. mai 2013 #71 Skrevet 17. mai 2013 Hvis du seriøst spurte om du kunne fyker rundt som singel det halvåret han ba om tror jeg du bare kan glemme fyren. Hvis du virkelig elsker han hadde du ikke tenkt tanken på noen andre engang. Jeg hadde aldri tatt deg tilbake om du hadde sagt noe sånt til meg. Har ikke lest den opprinnelige tråden så vet kun det som står i dette innlegget, den tror ikke det spiller noen rolle for svaret mitt. Enig.... Hadde bedt deg dra til helvete! Jeg var utro mot deg og vil ha deg tilbake men kan jeg pule andre i mellomtiden?!?! Du er antageligvis lite smart!! Og hvor lenge var du sammen med han du var utro mot? Unnskyld meg men hvor står det at jeg var utro? Jeg var ALDRI UTRO! Jeg blir provosert over at du åpenbart mekker dine egne sannheter basert på denne tråden. Jeg kysset ikke engang på denne mannen før jeg dumpet eksen. Jeg gidder ikke å svare med samme mynt, kaller av prinsipp ikke fremmede mennesker lite smarte når jeg ikke aner noen ting om det. Men meget fordømmende og snever virker du å være. Anonym poster: 857bd25093d70a80291b077a3a298faa Du fremstår som lite smart... Beklager men det er sånn man oppfatter deg! Da burde du prøve å fremstå som hakket mere glup vis du ikke vil folk skal tro du er stein stokk dum...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå