Gå til innhold

Er du blodgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du ikke, men ville gjerne vært det - gå inn på www.giblod.no - trykk på "Meld deg her!" Og registrer deg. Kjempe enkelt, og du vil om en stund bli innkalt til et møte hvor du må svare på noen spørsmål om helsen din, og så må du ta noen blodprøver. Deretter får du svar på om du "kan brukes" ;-)

Det er absolutt verdt det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg prøvde en gang å bli det, men grunnet tatovering og piercing fikk jeg ikke bli det. men den dagen jeg tar ut piercingen, skal jeg tilbake å melde meg på nytt :)

Anonym poster: 2ea883edf399385499b6c606d3ae047b

Skrevet

Jeg er. Men jeg er "alltid" gravid, ammende eller har lite jern, så jeg har fremdeles ikke gitt blod etter jeg registrerte meg...

Mannen gir nok for oss begge, han bli innkalt både med faste intervaller, og når de trenger ekstra, han har visst nok å ta av.

Anonym poster: 4c588cafe8d7b67becef3dbd9323b84b

Skrevet

Jeg er. En veldig enkel måte å gjøre noe for sine medmennesker på - og det koster så lite, man får til og med lønnet fri fra jobb for å gi blod ;)

Gjest 5 andre
Skrevet

Er ikke, vil være, men de vil ikke ha meg...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei desverre, jeg får ikke lov

Skrevet

Nei, men hadde gjerne vært det hvis jeg fikk lov.

Skrevet

Dere som ikke får lov: kjempefint at dere har sjekket dere - dere har gjort det dere kunne!

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Nei, men jeg er en av de som er avhengige av de som er det. Jeg får blodoverføring ofte. Så langt 7 ganger siden jeg var 18. Er nå straks 26. Hadde det ikke vært for dere som er blodigivere, hadde jeg ikke levd lengere. Så all ære til dere som frivillig deler blodet deres for å redde andre mennesker.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg var det.. Så ble jeg gravid, og pga komplikasjoner, så har jeg ikke et funksjonelt jernlager lenger, kroppen lagrer ikke jern, så jeg må fore den hver eneste dag med det... Etter det ville de ikke ha blodet mitt lenger.

Skrevet

Skulle gjerne ha vært, men får ikke lov fordi jeg har for lite blod selv. Lavt blodtrykk og lav vekt.

Skrevet

Jeg har for lav vekt til at jeg for lov.

Anonym poster: 999a0cbfb89c9a70fe67c232037bdea0

Skrevet

Nei, men jeg er en av de som er avhengige av de som er det. Jeg får blodoverføring ofte. Så langt 7 ganger siden jeg var 18. Er nå straks 26. Hadde det ikke vært for dere som er blodigivere, hadde jeg ikke levd lengere. Så all ære til dere som frivillig deler blodet deres for å redde andre mennesker.

Et godt eksempel på hvor viktig det er!
Skrevet

Er bløder, så jeg får ikke lov, men skulle gjerne vært det. :)

Men jeg har gitt beskjed om at jeg ikke trenger organene mine selv om jeg plutselig tar kvelden. ;)

Skrevet

Er bløder, så jeg får ikke lov, men skulle gjerne vært det. :)

Men jeg har gitt beskjed om at jeg ikke trenger organene mine selv om jeg plutselig tar kvelden. ;)

ja, det er også en svært viktig sak!
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er også organdonor :) Hva skal vel jeg med de når jeg ikke lever lenger? Heller tilby de til andre, så de kan leve videre ;)

Skrevet

kan man ikke gi om man veier lite? hvor går grensen der?

Skrevet

50 kg
Skrevet

50 kg

å, det visste jeg ikke.. takk for svar. da må jeg nok vente enda lenger. har ikke tenkt å legge på meg mange kg for det. men er i det minste organdonor da.

Skrevet

Jeg var blodgiver, men får ikke lov lenger på grunn av sykdom.

Anonym poster: 60431bc26008642e8f403a42135b9a34

Skrevet

Jeg reiser for mye i malariaområder til at jeg får være blodgiver. Skulle gjerne bidratt!

Anonym poster: 994ff6b71f11d08c064ff6dba892f66b

Skrevet

Jeg prøvde hasj en gang for 12 år siden, så det får jeg ikke lov til.

Anonym poster: 6a435740d7607330ab3eb5e9b1f7ea97

Skrevet

Jeg gikk ikke gjennom nåløye som trengs for å bli blodgiver.

Anonym poster: db62fa0903ded6bd80b3502e3434d34c

Skrevet

Ikke enda:) men til høsten når jeg slutter å amme barnet mitt, så skal jeg melde meg med en gang! Har hatt lyst å bli det i mange år, men siden jeg hadde piercing i tunga så fikk jeg ikke.. Så har jeg fått 2 barn, og gravide og ammende kan jo ikke. Men nå er jeg ferdig med barn, og gleder meg til å være blodgiver resten av mitt liv!

Anonym poster: 43567d19e180b6bf7fe0f4dbe142abfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...