Gå til innhold

Svigermor deler mine bilder på Facebook !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis du har lukket profil kan hun ikke kopiere bildene dine. En eller annen plass har du ikke lukket profilen din. (Hi sier dere ikke er venner på fb)

Hun er kanbskje venner med barnefar, som igjen er venner med svigermor? Og så liker/kommenterer bf bildene?

Hun er venner med mannen ja, men han har ikke kommentert bildet. Kanskje hun snorker inne på sønnens profil ... ;) pratet med faren min isted og ba han sjekke hvordan profilen min så ut om man søkte etter meg (han er ikke på Facebook) og han sa han ikke fikk se noenting ....

Litt skummelt egentlig ... At hun har delt det så kjapt får være, men da kan hvem som gjøre det :(

Har også gjennomgått alle innstillingene mine, og alt står på kun meg eller kun venner..

Anonym poster: d46d155c1603a59651ab88c3d9d0d8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg forsøker å finne ut av dette her, men det er ikke så lett... ;) Har du sjekket hva andre kan se av din profil på fb? I nettleseren gjør du dette med å klikke øverst til høyre på hengelåsen, så velger du "Who can see my stuff" og deretter "What do other people see on my timeline" (eller tilsvarende på norsk hvis du har norske innstillinger... :)

Der vil du se profilen slik ikke-venner ser den, og da skal profil- og coverbildene er synlige, men ingen andre bilder skal være synlige. Stemmer det?

Det stemmer ja :) ingen bilder og ingen informasjon.

Og takk forresten som gidder å sjekke ut ;)

Skrevet

Så frekk hun er!

Jeg opplevde en gang det samme når jeg hadde lagt ut et bilde av en hund. Jeg driver med fotografering som hobby og ble rimelig irritert da jeg oppdaget det samme bilde på en annens profil. og da uten kred eller noe. Hun takket fint for komplimentene og alle trodde hun hadde tatt det.

Jeg ba henne fjerne og truet med anmeldelse(for det er ulovlig uten samtykke fra opphavet).

Anonym poster: 9be65b25091dc83ebc9adc2d9fde6081

Skrevet

Hm, jeg forsøker å finne ut av dette her, men det er ikke så lett... ;) Har du sjekket hva andre kan se av din profil på fb? I nettleseren gjør du dette med å klikke øverst til høyre på hengelåsen, så velger du "Who can see my stuff" og deretter "What do other people see on my timeline" (eller tilsvarende på norsk hvis du har norske innstillinger... :)

Der vil du se profilen slik ikke-venner ser den, og da skal profil- og coverbildene er synlige, men ingen andre bilder skal være synlige. Stemmer det?

Jeg finner dessverre ikke ut noe mer... :( Det ser ut som om teorien min om at hun får venner via mannen din fortsatt står ved lag, se f.eks. postingen fra Emma i denne tråden: https://www.facebook.com/help/community/question/?id=567170873304266

fb er den mest klønete applikasjonen jeg kjenner til med tanke på personvern... Og det verste av alt er at de gjør det med vilje, for de vil at alle skal dele så mye som mulig, sleipingene. ;)

Skrevet

Jeg finner dessverre ikke ut noe mer... :( Det ser ut som om teorien min om at hun får venner via mannen din fortsatt står ved lag, se f.eks. postingen fra Emma i denne tråden: https://www.facebook...567170873304266

fb er den mest klønete applikasjonen jeg kjenner til med tanke på personvern... Og det verste av alt er at de gjør det med vilje, for de vil at alle skal dele så mye som mulig, sleipingene. ;)

Så når du poster bilder og velger hvem de skal postes til, må du velge "Custom" i stedet for "Friends". Da får du opp et vindu, velger "Friends", og fjerner haken på "Friends of those tagged".

Jaja, om ikke annet lærte jeg noe nytt i dag jeg også... ;)

Skrevet

Jeg finner dessverre ikke ut noe mer... :( Det ser ut som om teorien min om at hun får venner via mannen din fortsatt står ved lag, se f.eks. postingen fra Emma i denne tråden: https://www.facebook...567170873304266

Så når du poster bilder og velger hvem de skal postes til, må du velge "Custom" i stedet for "Friends". Da får du opp et vindu, velger "Friends", og fjerner haken på "Friends of those tagged".

Jaja, om ikke annet lærte jeg noe nytt i dag jeg også... ;)

Fikk vite at hun er ofte inne på mannens Facebook konto isted !!! Så derfra hun har bilde ...Hohohohoho !!! han er rimelig forbanna og oppgitt nå ... Han hadde sagt passordet engang hun var tilstede, så da så hun ikke no galt i å gå inn og kikke litt ;) for han hadde jo ikke noe å skjule uansett ... ?!?

Jeg skrev hvertfall en liten melding til henne om at det var veldig hyggelig at hun vil vise frem barnebarnet, men at jeg hadde satt pris på om hun spør før hun legger ut mine bilder i fremtiden.

Skrevet

Hvorfor dele bilder av barna på facebook i det hele tatt? Barna kan ikke samtykke, så for meg er det å dele bilder av dem i offentligheten faktisk det samme som personlig overtramp - på lik linje med at noen publiserer bilder av meg uten å spørre.

Her har vi valgt å ikke dele på facebook i det hele tatt - de som vil bilder på mail får det i stedet. Nå har jeg mange perifere venner og bekjente da siden jeg har bodd og studert i tre land, og da fungerer FB som en telefonbok som ikke skal oppdateres på en måte.

Synes det er utrolig som folk bruker slike tjenester uten å sette seg inn i personvernreglene og hvem som kan se hva. Og at svigermoren din logger seg inn på sønnens konto? Nei, da hadde jeg nok blitt muggen gitt! Synes ikke du skal akseptere henne som venn selv om hun spør, HI, hun eier tydeligvis ikke hverken nettvett eller respekt for andre menneskers privatliv. Si hellere ifra om at om hun deler noe mer blir hun anmeldt.

Anonym poster: 7501776099e67fd28cccb2a152436828

Skrevet

Du overreagere ikke i det hele tatt,synes i alle fall at ho skal spørre deg først,før ho stjeler bildene dine,for det er jo det ho gjør, jeg hadde sagt fra ja

Skrevet

Om du ikkje har sperra for deling må ho då gå ut frå at det er greit?

Hei! Ååå! Dette har jeg lett etter lenge!!! Hvordan sperre for viderdeøing av mine bilder???

Anonym poster: 78e3248aa0da1ff4b5547db0471272a4

Skrevet

Vel da må du bare slutte å legge ut bilder på Facebook da.

Anonym poster: 187379bea5d00dacdcf824b3ebdafd56

Skrevet

Jeg har en veldig lukket profil, og ikke noen andre enn mine venner får se hva jeg legger ut, så jeg skjønner ikke hvordan hun i det hele tatt har sett det, men det tok ikke mer enn ca 10 min så var bildet på hennes vegg. Men det var ikke delt, så hun har kopiert det og lagt det ut på den måten.

Og ja jeg skjønner selvsagt at det er "fritt" når det blir lagt ut ... Det er i utgangspunktet det at hun gjorde det uten å spørre og hvordan hun har fått tak i det jeg reagerer på.

Hi

Da burde du forandre overskriften, for å trykke på en deleknapp må du regne med at folk gjør, å gå inn på en sperret profil og kopiere et bilde er noe helt annet og ikke greit.

Anonym poster: 04e014bd38cb047fad1f1663dbe51348

Skrevet

Jeg syns nå dette er litt rart jeg...

Om du legger ut bilder av barnet som alle dine venner kan se (og de fleste har jo ganske mange venner på fb) så syns jeg det er rart at du har så mye problemer med at barnets bestemor stolt viser samme bilde på sin profil.

Hvis det er så ille så får du la være å legge ut bilder av ditt barn

Skrevet

Om du legger ut bilder av barnet som alle dine venner kan se (og de fleste har jo ganske mange venner på fb) så syns jeg det er rart at du har så mye problemer med at barnets bestemor stolt viser samme bilde på sin profil.

Er ikke hi, men svarer for min egen del. Bildene jeg legger ut på Facebook ønsker jeg å dele med MINE venner. Disse kjenner jeg og har selv kontroll over hvem er. Jeg har ingen anelse om hvem min svigermor er venn med på Facebook! Kjebner ikke hennes venner jeg. Hun spiller farmville og er også venner med helt ukjente folk for å spille med de (vet ikke hvordan farmville fungerer, men antar det er derfor hun er venn med de). Jeg har ingen kontroll over hvem min svigermors facebook venner er.

Skrevet

Hvorfor er du ikke venner med svigermor på facebook?

Anonym poster: fae2bb75e6e049421d5c620410be0582

Skrevet

Er ikke hi, men svarer for min egen del. Bildene jeg legger ut på Facebook ønsker jeg å dele med MINE venner. Disse kjenner jeg og har selv kontroll over hvem er. Jeg har ingen anelse om hvem min svigermor er venn med på Facebook! Kjebner ikke hennes venner jeg. Hun spiller farmville og er også venner med helt ukjente folk for å spille med de (vet ikke hvordan farmville fungerer, men antar det er derfor hun er venn med de). Jeg har ingen kontroll over hvem min svigermors facebook venner er.

Takk , det er dette jeg også mener :)

Og ikke minst synes jeg man hvertfall kan spørre, selv om flere sier at hvorfor legge ut i det hele tatt og det er allemannseie når det er ute på nett. Jeg ville hvertfall ALDRI lagt ut noens personlige bilder utenpå spørre om det var greit.

Skrevet

Jeg har en veldig lukket profil, og ikke noen andre enn mine venner får se hva jeg legger ut, så jeg skjønner ikke hvordan hun i det hele tatt har sett det, men det tok ikke mer enn ca 10 min så var bildet på hennes vegg. Men det var ikke delt, så hun har kopiert det og lagt det ut på den måten.

Og ja jeg skjønner selvsagt at det er "fritt" når det blir lagt ut ... Det er i utgangspunktet det at hun gjorde det uten å spørre og hvordan hun har fått tak i det jeg reagerer på.

Hi

Må man virkelig regne med det ??? Ville aldri falt meg inn å lagt ut andres personlige bilder .....

Da burde du forandre overskriften, for å trykke på en deleknapp må du regne med at folk gjør, å gå inn på en sperret profil og kopiere et bilde er noe helt annet og ikke greit.

Skrevet

Hi

Må man virkelig regne med det ??? Ville aldri falt meg inn å lagt ut andres personlige bilder .....

Jøsses !! Hvorfor kom den ut slik ??

Velvet .. Ville aldri falt meg inn å dele andres personlige bilder ..

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvis noen har delt bildene dine, så forsvinner de fra veggen deres hvis du sletter dem hos deg;)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Enn hvis du sender bilder av barna dine til noen på mobil? Da mister du helt oversikt over hvor de havner, siden mottaker kan sende dem til hvem som helst? Skal man være helt sikker på at bildene ikke blir sendt videre så bør man ikke ha dem elektronisk

Skrevet

Har du lagt bildene ut som profilbilde? Det er vel synlig for alle uansett hvilke innstillinger du har for resten av bildene?

Anonymous poster hash: 0b200...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...