Gå til innhold

Dere som bor i blokk med barn:Trives dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere i blokk med barn?

Anonym poster: 3adee9bc3b771a361840cc9f5c787733

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bodd i blokk med barn, stortrivdes. Bare så synd at borettslaget ikke hadde større leiligheter enn 3-roms. Så da ble det rekkehus i stede :) Stortrives i rekkehus og!

Skrevet

Vi bor i blokk og stortrives. Må nok flytte etterhvert når nr 2 melder sin ankomst, men håper da på å få tak i en større leilighet i samme omeråde.

Skrevet

Har bodd i blokk med både 1 og 2 barn og trivdes med det, det var mange andre barn der og lekeplass i tilknytting så det var supert.

Skrevet

Nei, savner hage og er lei av trapper!

Skrevet

Savner dere ikke hage .egen inngang.Det gjør jeg -savner å kunne holde på i hagen.Ha frukt trær.Trampoline og bade basseng om sommeren til barna.

Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men jeg er oppvokst i blokk og hadde en kjempe fin barndom. Nå var det riktignok både fotballbane, skog, stall o.l rett i nærheten så jeg følte ikke at jeg manglet noe. Satt aldri inne og lekte, var alltid ute og koste oss hvis været var fint.

Anonym poster: ed2a8ead1b80e736ad13c2cc2a2da467

Skrevet

Savner dere ikke hage .egen inngang.Det gjør jeg -savner å kunne holde på i hagen.Ha frukt trær.Trampoline og bade basseng om sommeren til barna.

Hadde frukttrær i borettslaget og mer enn god nok plass til å slenge ut bassenget til ungene ;)

Skrevet

Nei, det blir for trangt for min del. Heldigvis er eneboligen under oppføring ;)

Anonym poster: fd1dc7606e521c075738056c56dd3f9e

Skrevet

Ja, absolutt. Ellers ville vi nok flyttet på oss.

Vi prioriterer å bo nær alt vi bruker i hverdagen og å bruke minimalt med tid på ytre vedlikehold av bolig. Vi kunne fint valgt annerledes og hatt enebolig i helt normal pendleravstand til jobbene våre (og det ville antagelig kostet mindre enn blokkleiligheten sentralt i Oslo gjør), men det er ikke noe vi kunne tenke oss. Bare tanken på å måtte male fasade og klippe gressplen gir meg grøsninger. :)

Barnet later til å trives med bostedet, og er veldig begeistret for mengden lekekamerater i helt umiddelbar nærhet (kan gå på sokkelesten til fem andre barn i passe lekealder).

Anonym poster: a45d29cc255e541c2173cce2a7c0447f

Skrevet

Har akkurat flyttet fra blokk og kan si at jeg trivdes til å begynne med, men etterhvert ble savnet etter litt mer stillhet, egen hage, større veranda, større plass og mer frihet for stort så vi flyttet. Nå har vi en liten enebolig med stor hage, skal bygge dukkehus, har fått oss katt, slipper å irritere oss over tramping over, nachspiel under osv.

Å bo i blokk har absolutt sin sjarm, men etter mange år i blokk er det deilig med et lite hus som bare er vårt

Anonym poster: 8000aa140fb2ab347fc7ccd479817837

Skrevet

Nei overhodet ikke. Glad vi flyttet.

Skrevet

Vokste opp i blokk, og trivdes ikke med det. Var alltid misunnelig på de som bodde i hus. Dette var midt i Oslo sentrum.

Anonym poster: e0b1f311ca7df63b65ea3254434f1ff1

Skrevet

Vi stortrives i blokk! Men på grunn av at det nesten ikke er noen norske unger på skolen her, så kommer vi til å flytte før han starter på barneskolen.

Anonym poster: 6abfb2baba6930f2be9b809acb571f40

Skrevet

Huff nei...Har aldri bodd selv i blokk, men det hadde blitt for "nært" alle andre og hva med barna når de er 4- 5-6 år? Slipper dere de ned heisen/trappene selv og ut?? Ikke akkurat så lett å følge med hvor barna leker fra en blokk leilighet...............

Anonym poster: f72c2541fc02b56cd879bcd12bd4a2ff

Skrevet

Bor i blokk og hater det. Ikke har vi hage, eller vi har det men den ser ikke ut. Og hører når andre er på do, trangt er det med to barn, må hele tiden ta hensyn men ingen tar hensyn til oss.

Vil bort så fort som vi får råd.

Anonym poster: d78577609312acb693194aea4bb728b7

Skrevet

Vi bor i blokk og stortrives med det! Litt trangt, barna må dele soverom, så må nok flytte når de blir litt eldre og vil ha hvert sitt rom. Det er vel både fordeler og ulemper med å bo i blokk/borettslag. Vi hadde absolutt ikke hatt tid til å bo i hus i denne hektiske småbarnstiden. Som noen nevner her, arbeid med vedlikehold o.l. Vi har det svært lettvint, bare en trapp (bor i høy første etasje), rolig område med mest eneboliger, rekkehus og noen få blokker, men bare ti minutter til Bergen sentrum. Håper å finne større bolig i samme område etterhvert (men svindyrt her...hehe).

Anonym poster: 5c4087c9da65984b4b9322fca231ce56

Skrevet

Bor i blokk, men har egen hage. Stortrives i blokk, men når nummer to etterhvert kommer så flytter vi nok til et rekkehus eller enebolig litt ut av byen tenker jeg.

Anonym poster: 00710beb6680b1cd2a2e16a6e78e46c5

Skrevet

og hva med barna når de er 4- 5-6 år? Slipper dere de ned heisen/trappene selv og ut?? Ikke akkurat så lett å følge med hvor barna leker fra en blokk leilighet...............

Anonym poster: f72c2541fc02b56cd879bcd12bd4a2ff

Ja, det gjør vi. Det er helt uproblematisk å følge med fra vinduet og området er bilfritt.

Det er jo heller ikke slik at blokk behøver være synonymt med "veldig trangt." Vi har fire soverom og like mange kvadratmeter som de fleste rekkehusboere jeg kjenner.

Anonym poster: a45d29cc255e541c2173cce2a7c0447f

Skrevet

Stortrives!!! Supersosialt med mange barn og lekeplass på plassen mellom blokkene. Mange av barna går i samme barnehage så det er alltid bekjente ute, koslig både for voksne og barn. i tillegg er vi så superheldige at vår sønns bestevenn fra barnehagen bor i etasjen over oss slik at de kan besøke hverandre uten å gå ut.

Vi valgte med vilje å kun se etter blokkleilighet i første etasje, slik at det ikke er trapp. Og vi har utgang fra balkong til gressplen, den er vel å merke ikke vår private men ikke så mange som bruker den siden den er bak huset. Og vi slipper å klippe den hehe.

Nå finnes det jo mange ulike typer blokker og borettslag, noen er mer barnevennlige enn andre. Vi har stor leilighet og ingen parynaboer, bare familier som naboer. Ville ikke byttet dette ut med enebolig nå som barna er små!

Anonym poster: ca5e51e8679aad2e3039dd0fae671b5b

Skrevet

Jeg er oppvoks i en bydel som kun har blokker, altså alle bodde i blokk. Jeg hadde det heelt supert :)

Bodde i blokk de tre første årene av barnets liv, og bor nå i rekkehus og trives bedre med det.. Men jeg kan ikke fordra hagearbeid, så det holder med en liten gressflekk foran huset :)

Anonym poster: bf172889e0891664ad774b25432dd5d6

Skrevet

Trives ikke særlig godt:-/ Det var uproblematisk før vi fikk barn, ettersom vi bør veldig sentralt i Oslo og dermed hadde alt i umiddelbar nærhet.

Nå irriterer jeg meg over all støyen utenfor og savner stillhet. Hater slamringen med dører og musikk fra kollektivet vi har ved siden av.

Politi og ambulanse uler døgnet rundt og det er bare styr. Her er det også mye kriminalitet. Savner bedre plass, hage, stor veranda og naboer som ikke er 19 år gamle jenter som fester hver helg.

Men vi skal flytte, da. Jenta vår er fortsatt baby, så vi flytter før barnehagestart.

Anonym poster: b056999977b6b9e75f7450b9ea53ede6

Skrevet

Ja, har veranda og nydelig hage felles for alle :)

Anonym poster: 25a2c11b308c7f37d1ce64e1b29c6087

Skrevet

Bodde en periode i blokk for noen år siden. Det var barnevennlig og fint, men mistrives selv om. Aldri mer blokk! Elsker huset mitt og hagen :)

Anonym poster: 70bd21410fdaddefdeed654563e7a21d

Skrevet

Vi bor i lavblokk, og trives godt her. Vi bor i første etasje, og har egen privat hageflekk. Har også en liten lekeplass rett utenfor gjerdet vårt, og det er praktisk. Vi har barnehagen rett i nærheten, og mange av ungene som går der bor i borettslaget. Jenta vår er ikke stor nok til å leke noe særlig ute alene enda, men etterhvert vil hun kunne løpe rundt i nabolaget med de andre ungene tenker jeg. Vi har litt liten leilighet nå, selv om det egentlig går helt greit et par år til. Vi har det økonomisk veldig trygt ved å bo her vi bor nå, og det er jo behagelig da :) Det er et stykke utenfor byen, og de aller fleste som bor her er barnefamilier, eller eldre mennesker/par. Så veldig rolig her! Vi syns nesten det var litt FOR rolig i begynnelsen, og nå syns vi bare det er hyggelig om vi innimellom hører litt musikk på kveldstid :)

Hver sin smak, men man kan vel få det meste til å fungere dersom man er innstilt på det? Vi er ganske sosiale av oss, og tror ikke vi kunne bodd noe mer landlig enn hva vi gjør nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...