Gå til innhold

Sår stump - vidunderkur?


Anbefalte innlegg

Skrevet

eneste som virkelig har funket for meg, og som faktisk både virker mot sår stump, såre brystvorter, tørre hender, atopisk eksem og gud vet hva, er DeLaval-krem som er kjøpt på felleskjøpet! Er beregnet på kuspener, og godkjent for matproduksjon og derfor ikke farlig! ;)

 

Anonym poster: e9b8475e0e6fe18dba0b29e968c56c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

INOTYOL!

 

Anonym poster: 841a0af6853423995982e567ef0bae8e

Skrevet

Et godt langt bad i badestampen, badekaret.

 

Anonym poster: 3ab609f794b3a2b3c2408f86105eace0

Skrevet

Vi bruker veldig sjelden salve, men når vi bruker noe blir det bepanten på helt tørr stump.

Vidunderkuren vår er enkel, billig og naturlig; 6-7 ss potetmel i bleia på kvelden. Det skal knirke skikkelig, og være ganske fullt. Dagen etter har stumpen vært fin igjen. Vi pudrer også stumpen med et tynt lag potetmel etter hver bæsjebleie og ved antydning til rød hud.

Jeg er kanskje litt i overkant opptatt av at det ikke skal noen skumle stoffer på huden til baby/barn, men potetmel er ihvertfall safe uansett hva du tenker om det temaet. smile.png

 

Anonym poster: 2693611f361af03639e4c4a8328a29c7

 

Eneste som er dumt er at viss du fyller bleia slik er at slimhinnene til jenter tørker ut.

På en natt...?

 

Anonym poster: e3c85c1f50a8b77a79605d5317be23b6

 

Ja, det vil jeg mene. Du kan nå tenke deg potetmel på andre slimhinner..

Om det er så farlig å gjøre det for en gang skyld skal jeg ikke si.

Skrevet

Takk for alle svar,skjønner vi må på apoteket i morra med handleliste.

Og i bakehylla på butikken for potetmel... ;)

Stumpen er bare blitt sårere utover kvelden så nå ligger lillemann på en haug håndkler i sofa'n uten bleie og har sovnet som en stein.

Men ang det potetmelet du som anbefaler 6-7 spiseskjeer i bleia; bare heller du det oppi etter bleia er satt på?

Ser for meg litt mye søl og styr med den marken jeg har...?

 

Anonym poster: ba0f54def3c09e9ab0a2a755b258f7be

Skrevet

Takk for alle svar,skjønner vi må på apoteket i morra med handleliste.

Og i bakehylla på butikken for potetmel... wink.png

Stumpen er bare blitt sårere utover kvelden så nå ligger lillemann på en haug håndkler i sofa'n uten bleie og har sovnet som en stein.

Men ang det potetmelet du som anbefaler 6-7 spiseskjeer i bleia; bare heller du det oppi etter bleia er satt på?

Ser for meg litt mye søl og styr med den marken jeg har...?

 

Anonym poster: ba0f54def3c09e9ab0a2a755b258f7be

 

Jeg synes du skal prøve Inotyol før du klasser med potetmel :) .

Skrevet

Bepanthen. Jeg har alle de andre salvene i skapet - ubrukt. Og det er en grunn for det! De snakker om at det blir bra over natta... det blir endring på timen med Bepanthen :)

Gutten min hadde skikkelig kjøttsår, (slik sink sklir av..) en time senere hadde det ordnet seg!

Super på såre brystvorter også. Jeg var ALDRI sår de 6 mnd jeg ammet. Det er 100% sant. Uten tvil pga salva :)

 

Anonym poster: 93534667236a80d4628a9af519a74710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...