Gå til innhold

Sår stump - vidunderkur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten kar på 3 uker som er blitt fryktelig sår på stumpen og i "lyskevalkene" på begge sider.

Vi vasker kun med vann og olje på klut ved skift.

Har forsøkt zinksalve og talkum uten særlig resultat, regner med noen her har bedre råd å komme med?

Takk!

Anonym poster: ba0f54def3c09e9ab0a2a755b258f7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inotyolsalve.

Anonym poster: ff3430844c1dc834211633712ed23c83

Skrevet

Betabensalve og pass på at han ikke er fuktig etter at dere har vasket når dere tap på bleie igjen, og når han ikke er så sår så smør over med bleiekremen uten sink enten fra natusan eller den fra apotekserien som heter baby, sink gjør ting myyye verre!

Skrevet

Inotyolsalve.

Ingen over - ingen ved siden.
Skrevet

Bepanthen-krem. Unngå sink-kremer.

Anonym poster: d16bd08562a6038c3498d7e22352ce57

Skrevet

Inotyolsalve.

Absolutt den beste!

Skrevet

Tørk GODT etter skift. Klapp tørt med en myk klut. La han ligge på et teppe uten bleie ei stund også.

Sjelden man trenger å smøre med noe egentlig, men den beste her til lands er Inotyol. Jeg har en vidundersalve kjøpt i utlandet, så den får du ikke tak i med det første:-)

Skrevet

Tørk GODT etter skift. Klapp tørt med en myk klut. La han ligge på et teppe uten bleie ei stund også.

Sjelden man trenger å smøre med noe egentlig, men den beste her til lands er Inotyol. Jeg har en vidundersalve kjøpt i utlandet, så den får du ikke tak i med det første:-)

Hva heter den? Hvor i utlandet?
Skrevet

Sier også inotyol-salven. Fås på apoteket. Vi bruker bare den. Ingen salve til daglig, og ved tegn til sårhet kjører vi på med salven. Ofte er det borte til dagen etter

Skrevet

Her funker det best med intynol mot sår stump og potetmel mot bleieutslett.

Anonym poster: d814f645faf654ce03aaa121dbd1b10f

Skrevet (endret)

Hva heter den? Hvor i utlandet?

Hm, nå outer jeg meg nok her, for jeg har reklamert for denne for denne til alle vennene mine;)

http://buttpaste.com/

Sto og lette etter en salve på en butikk i USA, da en mamma kom bort til meg og sa, denne er BEST! Og det var den;)

Ved antydning til sår stump så er det nok å smøre om kvelden og neste morgen er det helt fint:)

Brukes bare når vi må.

Har den gule og den grønne.

Endret av To med tut og ei snuppe
Skrevet

Inotyol!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym poster: 674fa399ae54e8dc368180a2cc1c88e7

Skrevet

Vi bruker veldig sjelden salve, men når vi bruker noe blir det bepanten på helt tørr stump.

Vidunderkuren vår er enkel, billig og naturlig; 6-7 ss potetmel i bleia på kvelden. Det skal knirke skikkelig, og være ganske fullt. Dagen etter har stumpen vært fin igjen. Vi pudrer også stumpen med et tynt lag potetmel etter hver bæsjebleie og ved antydning til rød hud.

Jeg er kanskje litt i overkant opptatt av at det ikke skal noen skumle stoffer på huden til baby/barn, men potetmel er ihvertfall safe uansett hva du tenker om det temaet. :)

Anonym poster: 2693611f361af03639e4c4a8328a29c7

Skrevet

Vi bruker veldig sjelden salve, men når vi bruker noe blir det bepanten på helt tørr stump.

Vidunderkuren vår er enkel, billig og naturlig; 6-7 ss potetmel i bleia på kvelden. Det skal knirke skikkelig, og være ganske fullt. Dagen etter har stumpen vært fin igjen. Vi pudrer også stumpen med et tynt lag potetmel etter hver bæsjebleie og ved antydning til rød hud.

Jeg er kanskje litt i overkant opptatt av at det ikke skal noen skumle stoffer på huden til baby/barn, men potetmel er ihvertfall safe uansett hva du tenker om det temaet. :)

Eneste som er dumt er at viss du fyller bleia slik er at slimhinnene til jenter tørker ut.

Skrevet

Inotyol til det blir bra, og potetmel forebyggende ved hvert bleieskift!

Hilsen 3-barnsmor og jordmor :)

Anonym poster: 05d5241d4943fed5d44f1ca5ca8e73cd

Skrevet

inotyol

Skrevet

Har prøvd vanlig zinksalve, inotyol og bepanten. Det som har funket best for oss er weledas zinksalve. Noen liker den ikke fordi den ikke fester seg sånn som vanlig zinksalve, men da gnir man heller ikke på den såre stumpen når man forsøker å vaske vekk salven.

Skrevet

Inotyol. finnes ikke bedre :)

Skrevet

Inotyol ga sønnen min forferdelige utslett og sår. Ville kuttet ut olje, bare vasket med vann, tørket godt og smurt med silulen.

Skrevet

Aselli salve!

Anonym poster: 34ee3e0b0a1b41c61d2fbc3cc8d7a697

Skrevet

Jeg er kanskje litt i overkant opptatt av at det ikke skal noen skumle stoffer på huden til baby/barn, men potetmel er ihvertfall safe uansett hva du tenker om det temaet. smile.png

Eneste som er dumt er at viss du fyller bleia slik er at slimhinnene til jenter tørker ut.

På en natt...?

Anonym poster: e3c85c1f50a8b77a79605d5317be23b6

Skrevet

Har prøvd vanlig zinksalve, inotyol og bepanten. Det som har funket best for oss er weledas zinksalve. Noen liker den ikke fordi den ikke fester seg sånn som vanlig zinksalve, men da gnir man heller ikke på den såre stumpen når man forsøker å vaske vekk salven.

Støtter denne. Weleda sin zinksalve er suveren.

Skrevet

Inotyol ga sønnen min forferdelige utslett og sår. Ville kuttet ut olje, bare vasket med vann, tørket godt og smurt med silulen.

Det vil jo altid være noen som ikke tåler et alternativ så sånn sett tar man jo en sjanse med alt man prøver. :)

Men et annet tips som også fungerer godt der hvor det er sår, er at etter man luftørket så lenge man kan etter vask, så bruk PuriLan. Det er egentlig puppsalve for såre brystvorter, men fungrer supert som en beskyttende hinne over sår slik at ikke urin og avføring etser ennå mer på allrede eksisterend sår.

PuriLan er dessuten en suuuuper leppebalsam som gir en vakker gloss effekt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...