Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #26 Skrevet 10. mai 2013 har ikke lest alt her men vil bare kommentere en liten ting... hvis man først skal mene at årsaken kan ligge hos foreldre og oppdragelse, så kan det like gjerne være det "snill" og blide barnet som er den som blir negilsjert hvis man kan kalle det det. Barn som er trygge har store forutsetninger for å kunne leve ut følelsene sine og vise det uten å være redd. Barn som er i en utrygg tilknytning, ikke vet helt hvor de har folk rundt seg, opplever svingende temperament osv tilpasser seg fort og får et slags ansvar for å være den som holder familien lykkelig og glad selv i lav alder, og det blide utad kan være et symbol på det. Men når det er sagt, så tror jeg av normalt flinke foreldre og normalt trygge og stabile omgivelser, så er det barnets personlighet som spiller en rolle. Anonym poster: 0cf465618e8fbe83d893f46d9cb362b4
Irene Adler Skrevet 10. mai 2013 #27 Skrevet 10. mai 2013 Hehe, du har nok rett Magia, jeg har sjelden blitt så provosert som da en kollega av meg satt i lunsjen og fortalte: "vi har jo alltid hatt så gode rutiner, derfor sovner xxxx på to min etter nattasangen hver kveld. Hxn våkner aldri om natten for vi har vært såå konsekvente med leggingen". Ok..., hun må gjerne flytte hjem til meg og innføre disse fantastiske rutinene på min trassunge som aldri bare sovner søtt.. Anonym poster: 022973d60ad917373f18f6cd01f2422d Hehe, kjenner igjen den irritasjonen! Irriterende også med råd fra barnløse som har sett på Nanny 911 og vært på utplassering i barnehage i to uker på ungdomsskolen. "Det er jo bare å.....". Vel, ingenting er bare å når det kommer til oppdragelse av barn. Men kjære deg, Magia, du vet da vel at barnløse kan mest av alle og vet best om å oppdra barn??? Åjaa, sant det. Neste gang skal jeg la være å klabbe til de barnløse som kommer med råd og bøye med i støvet for deres uvurderlige kunnskap på området. Jepp, sånn skal det låte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå