Gå til innhold

Maddie som forsvant

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Hadde det vært rett på utsiden av døra hadde det ikke vært no problem :) Men som jeg sa så bruker jeg litt tid. Så da er det bedre att han er med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja syntes også det var noe spesiellt at de forlot leiligheten mens ungene lå og sov.. Hadde ALDRI jeg gjort! Går ikke ut med søppla en gang jeg når jeg og jr er alene hjemme, uten at han er med. Vi bor i 4.etg i blokk.

Det vil jeg vel kalle ganske så hysterisk.

Anonym poster: eca189e9e42712f4ac76b82e4f020e69

Mulig det. Men da er han alene i 4.etg med alt av elektrisk anlegg stående på (lys, pc ect). Hva hvis det skulle bryte ut en brann feks? Han ligger i en stråkurv, og denne hadde nok ikke akkurat tatt lang tid å få fyr på. Søplekassene er på andre siden av park plassen her. Og meg og den feite rævva mi bruker litt tid på å komme opp trappene. Så han blir med når jeg forlater leiligheten.

Man kan jo ikke leve livet sitt på den måten! Da kan man jo ikke gå ut av døra. Og sjansen for at en av dere ramler i trappa mens han er med deg ned og hiver søpla er vel ganske mange ganger større enn at det du beskriver skjer.

Men for all del, man gjør som man vil. Bare skjønner ikke helt når man legger slike begrensninger når man har fått barn.

Eh hva? Legge slike begrensninger? Det er da ganske naturlig at man ikke forlater barnet i 4 etasje for å gå ned alle trappene, over en park for å kaste noe.

Anonym poster: bd367ec5acf57c543a98d9509b854b46

Skrevet

Syns å huskr når jenta forsvant at de sa det var barnevaktordning på hotellet og.

Skrevet

Det er jo helt høl i hue å mistenke foreldrene å stå bak denne forsvinningen. De har jo brukt millionbeløp i etterkant av forsvinningen på privatetterforskere. De holder saken varm hele tiden, og er stadig i media.

Hvor er logikken at de skal ha myrdet datteren sin, for så å holde på som de har gjort etter denne tragiske forsvinningen?

Jeg tror Madelaine er et "bestillingsbarn", enten via en pedofilring eller til et barnløst par med masse penger til å kjøpe seg det de vil uten å måtte gå gjennom en vanlig adopsjonsprosess.

Logikken er vel at de ikke skal bli funnet skyldige isåfall da..

Anonym poster: 16e6668db723aaca43f5632dcfb573ba

Likevel, henger ikke på greip. Dessuten var restauranten ikke så langt fra leiligheten. Den var plassert slik at de kunne holde øye med leiligheten sin.

Men uansett, på et eller annet tidspunkt må de jo ha vært uoppmerksomme siden noen har vært inne og hentet henne. Og hvorfor hadde de dopet ned barna sine?

Er mye som ikke henger på greip her, men man får virkelig ikke håpe foreldrene hadde en finger med i spillet. Dere vet, man er ikke automatisk uskyldig bare fordi man bruker media på denne måten. Kan være deres måte å rette oppmerksomheten vekk fra seg selv. Men man er uskyldig til det motsatte er bevist, og så lenge de ikke finner jenta har jeg ingen tro på at man noen gang vil finne ut hva som skjedde med henne :(

Anonym poster: ce11a1ea210bbc896de6607f365bf18c

Skrevet

Det verste er at de dagen etter forsvinningen bestilte seg en båttur, altså sightseeing... Dagen etter liksom! D var rart det!

Anonym poster: 7ad2764a51f1dba634ba2250d312afd9

Skrevet

Det er faktisk rart, første jeg hadde gjort var å installere meg på politihuset, evnt. reist hjem og skaffet meg privatetterforsker. Ikke reist på seiltur!

Anonym poster: b1efb6a48fed522073236882705d716d

Skrevet

Det var vel som å spise middag i hagen, resturanten var tilknyttet feriekomplekset. Folkemylder var det vel ikke der, på den tida av døgnet uansett.

Har dere vogna under konstant oppsyn når dere har ungene til å sove i den på verandaen?

Anonym poster: 7da3f5d6e1572278152c2e572bff47cf

Det er forskjell fra å sove i vogn på verandaen til å forlate leiligheten for å gå å spise. Kan ikke skjønne at noen kan se likhetstrekk overhodet. Finner det også en smule tragisk at noen mener dette er ok, og at de virkelig forsvarer dette. Jeg syns foreldrene har vært veldig uansvarlige.

Anonym poster: 24fe74bc3f475f5eb9504bf4bd9257d1

Helt enig. Kunne aldri falt meg inn å gjøre noe slikt.

Anonym poster: efaf1fc4d477601bac4c57e8bc60e3a1

Skrevet

Jeg har vært der det skjedde og der de spiste middag er ikke "i nærheten som Hagen hjemme" den restauranten er ett stykke unna.ja du ser dit de lå,men aaaaltfor langt unna til at noen som er helt god hadde syntes d var en grei avstand

Skrevet

Ja syntes også det var noe spesiellt at de forlot leiligheten mens ungene lå og sov.. Hadde ALDRI jeg gjort! Går ikke ut med søppla en gang jeg når jeg og jr er alene hjemme, uten at han er med. Vi bor i 4.etg i blokk.

Mulig det. Men da er han alene i 4.etg med alt av elektrisk anlegg stående på (lys, pc ect). Hva hvis det skulle bryte ut en brann feks? Han ligger i en stråkurv, og denne hadde nok ikke akkurat tatt lang tid å få fyr på. Søplekassene er på andre siden av park plassen her. Og meg og den feite rævva mi bruker litt tid på å komme opp trappene. Så han blir med når jeg forlater leiligheten.

Man kan jo ikke leve livet sitt på den måten! Da kan man jo ikke gå ut av døra. Og sjansen for at en av dere ramler i trappa mens han er med deg ned og hiver søpla er vel ganske mange ganger større enn at det du beskriver skjer.

Men for all del, man gjør som man vil. Bare skjønner ikke helt når man legger slike begrensninger når man har fått barn.

Eh hva? Legge slike begrensninger? Det er da ganske naturlig at man ikke forlater barnet i 4 etasje for å gå ned alle trappene, over en park for å kaste noe.

Jeg er helt enig! Kunne ikke falt meg inn å forlate leiligheten med små eller sovende barn i! Da får heller søpla vente, den er tross alt mindre

viktig for meg enn barna mine ;)

Madeleinesaken synes jeg er supertragisk, vet ikke helt hva jeg tror om hva som har skjedd eller ikke, men jeg synes så uendelig synd på den lille jenta. Og synes det høres helt vilt ut å dra fra barna sine på hotellrommet, har man barn må man etter min mening sette deres trygghet først...

Skrevet

Når man ser på de tre jentene som ble funnet i Cleveland nå nylig så begynner man å lure.. Sannsynligheten for at hun er i live har økt for min del.

Anonym poster: b1efb6a48fed522073236882705d716d

Skrevet

Det ble ikke funnet noe tegn til sovemedisin på de to andre, og de bestilte ikke sightseeing dagen etter. Alt dette er kun rykter og synsing!

Anonym poster: e0d80055ed2cfe345dab946234dbaa70

Skrevet

Det er jo helt høl i hue å mistenke foreldrene å stå bak denne forsvinningen. De har jo brukt millionbeløp i etterkant av forsvinningen på privatetterforskere. De holder saken varm hele tiden, og er stadig i media.

Hvor er logikken at de skal ha myrdet datteren sin, for så å holde på som de har gjort etter denne tragiske forsvinningen?

Jeg tror Madelaine er et "bestillingsbarn", enten via en pedofilring eller til et barnløst par med masse penger til å kjøpe seg det de vil uten å måtte gå gjennom en vanlig adopsjonsprosess.

Å bruke millioner av kroner for å forsøke å finne henne igjen er jo en god strategi for å bevise sin uskyld dersom man er skyldig?

Ikke det at jeg sier de er skyldige, for jeg har ikke innsyn i saken

Skrevet

Det verste er at de dagen etter forsvinningen bestilte seg en båttur, altså sightseeing... Dagen etter liksom! D var rart det!

Anonym poster: 7ad2764a51f1dba634ba2250d312afd9

Gjorde de det?!

Anonym poster: 8681c12a0cbc5416712b7d16045f520b

Skrevet

Det var vel som å spise middag i hagen, resturanten var tilknyttet feriekomplekset. Folkemylder var det vel ikke der, på den tida av døgnet uansett.

Har dere vogna under konstant oppsyn når dere har ungene til å sove i den på verandaen?

Anonym poster: 7da3f5d6e1572278152c2e572bff47cf

Mener du virkelig at det er det samme å sitte i sin egen hage med barna inne i huset, som å forlate barna på et hotellrom i et ukjent land for å spise middag på en restaurant??? Fra hagen hører man stort sett om barna våkner og gråter. Fra en restaurant på andre siden av veien, eller enda lenger unna, hører man ikek en drit,t og kunne like gjerne vært langt unna.

Jeg har ingen formening om de er skyldige eller ikke, men at de var uansvarlige er jo helt klart.

Anonym poster: eb97c214c9cd8df79b968a8550d02d37

Skrevet

Jeg husker ikke så mye av denne saken, men husker at det ble sagt at de spiste på et sted der de så leiligheten/rommet. (Mulig jeg husker feil, men døra var på gløtt tom?).

Men uansett, veldig dumt å forlate ungene sine - HVIS de IKKE kunne se rommet/leiligheten hele tiden.

LIKE dumt av han/hun som tok barnet. SÅ frekt, å ta andres barn!!! Hvordan fikk personen med seg dette, må ha fulgt godt med på denne familien!

Huff.

Jeg har ikke hørt noe om sovemedisin eller seiltur, seiltur dagen etter skjønner vel alle er tull. Kunne kanskje hende hele familien SKULLE på seiltur dagen etter, men de gjennomførte det nok ikke.

Skrevet

Jeg ville nok ikk forlatt ungene mine for å spise på restaurant, det synes jeg er uansvarlig. Når man vet hva som skjedde, er det i hvert fall lett å konkludere med det.

Å ikke kunne gå ut med søpla fordi det kan hende at det begynner å brenne i leiligheten derimot, det er å tenke altfor mye i-verste-fall for meg. Hvis man hele tiden skal handle i samsvar med aller verste handlingsforløp, selv når det er en promilles sjanse for at det er farlig, da synes jeg livskvaliteten ødelegges. Dessuten lurer jeg på hvordan man med en sånn tankegang noen gang kan la barna gå alene til skolen, være hjemme alene på ettermiddagen, sykle til trening osv. Å ha barn innebærer en viss risiko og jeg mener at en viktig foreldrejobb er å vurdere frihet opp mot engstelse.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Jeg ville nok ikk forlatt ungene mine for å spise på restaurant, det synes jeg er uansvarlig. Når man vet hva som skjedde, er det i hvert fall lett å konkludere med det.

Å ikke kunne gå ut med søpla fordi det kan hende at det begynner å brenne i leiligheten derimot, det er å tenke altfor mye i-verste-fall for meg. Hvis man hele tiden skal handle i samsvar med aller verste handlingsforløp, selv når det er en promilles sjanse for at det er farlig, da synes jeg livskvaliteten ødelegges. Dessuten lurer jeg på hvordan man med en sånn tankegang noen gang kan la barna gå alene til skolen, være hjemme alene på ettermiddagen, sykle til trening osv. Å ha barn innebærer en viss risiko og jeg mener at en viktig foreldrejobb er å vurdere frihet opp mot engstelse.

Her er det snakk om å etterlate ett spedbarn i øverste etasje i en blokk for å gå ut. Hadde han vært 5 år hadde problemstillingen blitt en annen en. Hadde det skjedd noe kunne han ha banka på hos naboen hadde det vært sånn "2 minutters krise". Men han min er 3, snart 4 måneder. Går jo ikke fra han i leiligheten om jeg er alene da.

Skrevet

Restauranten lå femti meter unna hotellrommet. Klart det var uansvarlig å gå ut av hotellrommet uten ungene, men de hadde nok ikke i sine villeste fantasier foresett at dette skulle skje. De var på ett idyllisk feriested med mange barnefamilier, så dette var jo helt utenkelig.

Anonym poster: 8c840f39d8b2e71c000b9bedf0319cf2

Skrevet

Men hvis du tenker i den banen, så var det da ikke så veldig uansvarlig det foreldrene til Maddie gjorde? Foreldrene var ute med ett eller to andre par, og alle barne lå inne og sov. De gikk inn etter tur for å sjekke på barna, med noen minutters mellomrom. Dette vil da i praksis si at det er akkurat det samme som å bruke 5 minutter på å gå ut med søpla, eller kjøre de 2 minuttene til butikken mens barna er alene hjemme.

For meg stiller dette alt ganske likt, og er like uansvarlig og tåpelig - og på ingen måte hysterisk.

Gjest sussie77
Skrevet

Helt enig. Hadde heller ikke gjort det. Er noe helt annet å gå i søpla hvis det er rett utenfor døren, enn å måtte gå langt unna. Det er akkurat som at jeg skulle gå på butikken som ligger like ved her, og jeg gjør ikke det når barna sover alene inne i huset. Hadde aldri falt meg inn en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...