Gå til innhold

Feirer dere de voksnes bursdag?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan ikke fatte at så mange synes det er kos. Vi har nesten ikke timer nok til å få hverdagen til å gå opp. En ting når barna var 2-3 år, men nå skal de på dans, fotball, håndball. Det er treninger og kamper. Ofte cuper i helgene. + skoleatbeid og ut med venner. Når vi endelig har et par timer inni mellom alle aktivitetet har jeg ikke lyst til å begynne å ha på finstasen på unger som er allerede er trøtte. Vi vil ha FRI. Så nei det er ikke kos med 3-4 bursdager i mnd.

Anonym poster: 512b3985e535ce232b058e1ef1eddf14

Men da er det jo din egen livsstil du er utslitt av. Hvis du ikke engang er i stand til å nyte et minimum av sosial omgang (hva skjer om noen inviterer deg utenom bursdager??), da er det grunn til å rope varsko.

Men det er du sjøl som må rope det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør vi. Synes det er veldig kos å samles rundt kaffebordet, jeg pleier ofte å be til middag. Mat skal jo stort sett lages uansett, og blir ikke stort mer arbeid å lage til 8 enn til 4. Vi er en sosial familie og trives med å gjøre det på den måten. Vi synes også det er trivelig å markere de voksne og gi hverandre litt oppmerksomhet. gavene holder vi stort sett på nivå med en flaske vin, blomst, kinobillett, en god bodylotion etc... blir alltid glad for det selv jeg :-)

Dessuten så fyller jo alle en gang i året, så det går jo på rundgang. Har man det så travelt så er det vel en prioriteringssak, jeg personlig er glad for at mine barn får vokse opp i en familie med god kontakt og mange som bryr seg.

Ser egentlig ikke helt hvorfor dette er et så gedigent problem for deg- himmel og hav, takk nei da vel, så får de heller være fornærmet. Eller tenk deg om to ganger og sett pris på familien din som gjerne vil være sammen med dere!, finnes mange som heller vil ha det omvendt, og det er ikke spes hyggelig....

Anonym poster: 7ace4a346c2ac87c939c1b539df5c620

Skrevet

Det er alltid et pliktløp. Det værste av alt er at jeg vet mange i familien er enige med meg, men ingen tørr å bryte, uten om meg da. Jeg feirer aldri meg selv. Tror kanksje det er på tide at jeg også slutter å komme. Så hjelper jeg kanskje de andre som også misstrives. Vi er jo på besøk hos hverandre selv om det ikke er feiring av bursdag. Vi er nå 10 barn under 10 år i familien og det må holde å feire de + besteforeldre ber jo ofte på julemidag og påskemiddag osv. Så det er ikke slik at vi ikke treffes. Problemet er at det blir alt for mange selskap.

Skrevet

Da har jeg faktisk meldt avbud til 2 selskaper. Som jeg tenkte ble det sure miner og min mor har allerede hvært på tlf. og prøvd å overtale meg for nå hadde også min bror sett sitt snitt til å melde avbud...

Skrevet

Vi feirer både store og små. Samboeren og jeg slår selskapet vårt sammen så barna får eget. Synes det er koselig å treffes og vi får gaver av dem som kommer.

Skrevet

Kan ikke fatte at så mange synes det er kos. Vi har nesten ikke timer nok til å få hverdagen til å gå opp. En ting når barna var 2-3 år, men nå skal de på dans, fotball, håndball. Det er treninger og kamper. Ofte cuper i helgene. + skoleatbeid og ut med venner. Når vi endelig har et par timer inni mellom alle aktivitetet har jeg ikke lyst til å begynne å ha på finstasen på unger som er allerede er trøtte. Vi vil ha FRI. Så nei det er ikke kos med 3-4 bursdager i mnd.

Men da er det jo din egen livsstil du er utslitt av. Hvis du ikke engang er i stand til å nyte et minimum av sosial omgang (hva skjer om noen inviterer deg utenom bursdager??), da er det grunn til å rope varsko.

Nei, ikke min egen livsstil, men at barna mine driver fritidsaktiviteter. Mener du at jeg bør ta barna mine ut av diverse fritidsaktiviteter for å gå i tantes "store" 37 års dag?

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, ikke min egen livsstil, men at barna mine driver fritidsaktiviteter. Mener du at jeg bør ta barna mine ut av diverse fritidsaktiviteter for å gå i tantes "store" 37 års dag?

Et alternativ kan jo være at ungene kommer seg på treninga sjøl. Er de ikke gamle nok til det, bør de ikke gå på mer enn en ting. Og ja, jeg mener faktisk at voksne også skal ha et sosialt liv, jeg!

Skrevet

Mengden har vel sikkert litt å si. Her blir det ikke 3-4 i mnd, men 9 i året med stort og smått. Er bare 2 barn i familien, så det hadde blitt stusslig å feire bare dem synes jeg. Nå er vi i min familie veldig nære og er mye hos hverandre uansett, så forskjellen blir vel egentlig bare at vi spiser kake i tillegg. Ikke noe slitsomt med det. ;)

Anonym poster: 7f8c49ab2ae06cc4e48871af9199dbef

Skrevet

Jeg og mannen min har til sammen 8 foreldre, 13 søsken/svigersøsken, 3 besteforeldre, 11 nieser/nevøer, 16 tanter/onkler som regnes som nære og. 17 fettere/kusiner (noen med barn) som også er nære. I tillegg er vi 5 selv.. Hadde blitt mange kalas om vi skulle feire alle. -Har jo noen venner med og uten barn også... Vi markerer kun runde tall på voksne, og har desto større fester når barna skal feires! :-) Har fornærmet et par barnløse med denne prioriteringen, men velger å ikke bry oss om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...