Gå til innhold

Feirer dere de voksnes bursdag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir til stadighet invitert til voksen bursdag. Dvs kake kaffi og det er selvsagt forventet at vi har med en pakke. Vi selv begrenser oss til runde tall, men resten av slekta feirer på samme måten som de gjør for barna. Jeg er drittlei av å fly i bursdager til slekten. Når vi alle har barn så holder det vell å feire barna?

 

Anonym poster: 512b3985e535ce232b058e1ef1eddf14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør vi selvfølgelig. Middag, kaffe, kaker, bursdagssang, flagg, gaver og hele pakka. Det er kjempekoslig. Jeg liker familien min så det er altid hyggelig å treffes til god mat og noe å feire.

 

Anonym poster: 4900b420e6c8772d37b824e8d2cad2f6

Skrevet

Ja, vi feirer. En fin anledning for familiene på begge sider til å samles. Koselig å sitte å prate over en kopp kaffi og et kakestykke.

 

I en travel hverdag ses vi ikke så ofte og da er det fint å samles og feire. Ikke snakk om å lage til så voldsomt, en kake og en kanne kaffi er nok.

 

Men hvorfor ikke bare takke høflig nei? Trenger jo ikke å utbrodere hvorfor dere ikke kommer.

 

Anonym poster: 72407334b10df2e127b02f61fc38753f

Skrevet

Her feires alle med pump og prakt, men vi er ikke så mange i familien som bor på samme plass. Men, vi forventer ikke pakker av alle :)

Skrevet

Hvorfor bruke energi på å irritere seg? La være å gå da, om du ikke vil. Er ikke verre enn å si at det ikke passer, men la nå andre få feire sine bursdager på den måten de selv ønsker.

 

Anonym poster: 3a271d79d1d9002ce9122c913a610ce1

Skrevet

Ja, vi har enkel feiring med kake med mine foreldre og søsken når en av oss har bursdag, men ikke slekt lenger ute. Vi er ikke så mange, så det blir ikke så ofte, er bare koselig synes jeg. :)

 

Svigers bor langt unna, men hvis noen tilfeldigvis har bursdag når vi er på ferie der, så blir det det samme, enkel servering med bare dem og oss.

 

Anonym poster: 7f8c49ab2ae06cc4e48871af9199dbef

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nja, ikke så voldsomt, men benytter av og til anledningen til å be gode venner på kaffe og kake på terrassen. (Begge vi voksne i heimen har sommerbursdager).

 

Ellers ikke, bortsett fra de gamle, som vi prøver å få markert.

Skrevet

Har prøvd å takke nei, men da blir de dødlig fornærma. Det blir ofte bare en av oss voksne da en av oss ofte må følge barna på fritidsaktiviteter. Noen mnd. er det 3 selskaper og det er jo samme gjengen som treffes. Jeg hater det + det er alltid et styr å dikte opp noe jalla som skal være gave.

 

Anonym poster: 512b3985e535ce232b058e1ef1eddf14

Skrevet

Ja

 

Men her går pakkene motsatt vei.

 

Det er vi som har besøket som gir gaver til de som kommer i besøket.

 

Blir ikke akkurat lei meg for gaver men ingen er tvunget til å gi noe, det viktigste er at de ønsker å bruke litt tid på meg/oss.

Skrevet

Hvis ikke det er runde tall, så feirer vi ikke oss selv. Kun de gamle vi feirer utenom barna :)

Gjest sussie77
Skrevet

Nei det gjør vi ikke. Bare barnas. Vi voksne her i huset er ikke så veldig glad i å feire oss selv. Men hvert år når jeg har bursdag så kommer både mamma, bestemoren min, og broren min på besøk. Da har de med gaver . De sier jo i fra da, så da passer jeg på å ha en kake.Og det hender de har med kaker også. Ikke noe jeg har arrangert, men de kommer for det. Og det er greit og egentlig veldig koselig :)

Skrevet

Vi feirer "alene", dvs bare oss i familien, når jeg eller mannen har bursdag. Da er det både kake og gaver, men ingen andre gjester enn oss selv og barna.

Skrevet

Ja. Når venninner har bursdag er det ofte vin og middag og skravling halve natten. Det er dog ikke noe familieseskap, og definitivt uten barn. Når jeg eller mannen har bursdag feirer vi litt hjemme sammen med barnet. Vi er ikek kaffe og kake mennesker, så det ville falt veldig unaturlig. Ingen i familien bor i nærheten, men feirer jo runde dager som 50-års dager og slikt, da drar vi dit.

 

Anonym poster: 80a4ba3dab86feecf58c812240a33645

Skrevet

Vi feirer ikke. Har ikke selv feiret bursdagen min siden jeg var 14.

 

Noen av søsknene mine gjør, men da som regel kombinert med et av barna. Før ga vi pakker, uavhegig av om man feiret eller ikke. Nå har vi blitt enige om å ikke gi hverandre pakker lenger, selv om de evt feirer. :)

 

Anonym poster: fb63a2dab42323a5786d9e3181237924

Skrevet

Kommer an på hva du mener med å feire. Vi feirer bursdag til alle i nær familie som bor like i nærheten her, og det er ikke så veldig mange. Når vi voksne her har bursdag så inviterer vi søsken og foreldre på kake og kaffe og evt. pizza. Synes det er kjempekoselig!

 

Anonym poster: 9bbdc2bc81412b3659839a21b9e4b51d

Skrevet

Ja, selvfølgelig.

 

Det er jo kjempekoselig å samle storfamilien, drikke kaffe, spise kake og skravle. Enhver anledning er en god nok anledning :)

 

 

Gaver er vi ikke så nøye på da, en flaske vin med sløyfe på, en blomst e.l. er helt ok.

 

Anonym poster: b4fe85613e110166a0283210e9f0a02d

Skrevet

Vi inviterer foreldre og søsken og bestefar i selskap kvart år.

Liker familieselskap eg. :)

Skrevet

Vi feirer ikke. men blir bedt til andre.

 

Vi kommer som regel til alle. men er ikke så mange.

Skrevet

Just say no.

 

Det er jo faktisk ikke verre enn å takke høflig nei. Det er bare surmaga å klage over at andre folk feirer ting.

 

Anonym poster: 48e0eefda807058f5b4e246122b9fb19

Skrevet

Ja, med kake og kaffe. Ikke de store greiene. Forventer ikke gave, det gjør ikke resten heller. Vi syns det er fint å møtes da.

 

Anonym poster: ae43a6eb61c003fc94558fc3d12db3e0

Skrevet

Vi pleier å ha en kake og kaffi rundt kveldstid med den nærmeste familien. Mest for det sosiale. Gir en liten ting som en blomsterbukett men ikke store greiene. Er kos å samles :)

Skrevet

Kan ikke fatte at så mange synes det er kos. Vi har nesten ikke timer nok til å få hverdagen til å gå opp. En ting når barna var 2-3 år, men nå skal de på dans, fotball, håndball. Det er treninger og kamper. Ofte cuper i helgene. + skoleatbeid og ut med venner. Når vi endelig har et par timer inni mellom alle aktivitetet har jeg ikke lyst til å begynne å ha på finstasen på unger som er allerede er trøtte. Vi vil ha FRI. Så nei det er ikke kos med 3-4 bursdager i mnd.

 

Anonym poster: 512b3985e535ce232b058e1ef1eddf14

Skrevet

Kan ikke fatte at så mange synes det er kos. Vi har nesten ikke timer nok til å få hverdagen til å gå opp. En ting når barna var 2-3 år, men nå skal de på dans, fotball, håndball. Det er treninger og kamper. Ofte cuper i helgene. + skoleatbeid og ut med venner. Når vi endelig har et par timer inni mellom alle aktivitetet har jeg ikke lyst til å begynne å ha på finstasen på unger som er allerede er trøtte. Vi vil ha FRI. Så nei det er ikke kos med 3-4 bursdager i mnd.

 

Anonym poster: 512b3985e535ce232b058e1ef1eddf14

 

Hehe, vi er forskjellige tydeligvis.

 

Jeg har fire barn i alderen 4 til 12 år og har ikke så mye fritid for å si det sånn, men likevel synes jeg det er kjempekos med familieselskaper.

 

I vår familie legges alltid slike selskaper til helgene da, og å bruke en lørdag eller søndag ettermiddag sammen med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn er noe vi alle setter pris på.

 

Anonym poster: b4fe85613e110166a0283210e9f0a02d

Skrevet

Kan ikke fatte at så mange synes det er kos. Vi har nesten ikke timer nok til å få hverdagen til å gå opp. En ting når barna var 2-3 år, men nå skal de på dans, fotball, håndball. Det er treninger og kamper. Ofte cuper i helgene. + skoleatbeid og ut med venner. Når vi endelig har et par timer inni mellom alle aktivitetet har jeg ikke lyst til å begynne å ha på finstasen på unger som er allerede er trøtte. Vi vil ha FRI. Så nei det er ikke kos med 3-4 bursdager i mnd.

 

Anonym poster: 512b3985e535ce232b058e1ef1eddf14

 

Hehe, vi er forskjellige tydeligvis.

 

Jeg har fire barn i alderen 4 til 12 år og har ikke så mye fritid for å si det sånn, men likevel synes jeg det er kjempekos med familieselskaper.

 

I vår familie legges alltid slike selskaper til helgene da, og å bruke en lørdag eller søndag ettermiddag sammen med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn er noe vi alle setter pris på.

 

Anonym poster: b4fe85613e110166a0283210e9f0a02d

 

Ja, det kunne vært koselig, men ikke når det blir HELE tiden. Det holder med å feire bursdagen til barna.

 

Anonym poster: 512b3985e535ce232b058e1ef1eddf14

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi feirer de voksne også. Gavene er på symbolnivå, trenger ikke være dyrt. Bli hjemme hvis du misliker det, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...