3 er nok! Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Nå begynner de så smått å bli vår ute og nå da begynner gubben en uendelig masing om grilling. Det skal grilles hver dag, og helst både til lunch om han er hjemme, og selvfølgelig til middag. Han kunne sikkert med glede grillet kveldsmat også. Jeg blir gærn! Det tar tid å grille! Det er ikke så enkelt som han tror! Han slenger jo bare kjøttet (som jeg har forberedt) på grillen og legger det etterhvert på en tallerken. Jeg står for mating av alt tilbehør, salat og saus. Jeg bærer alt inn og ut fra hverandaen, dekker på og tar inn igjen. Men gudene må vite; det er jo HAN som har laget maten. Det er HAN som har grillet! Så hva klager jeg over? Han gjør jo alt, og jeg ingenting! Han ser ikke at grilling er mye mer enn ett jævla stykke kjøtt slengt på grillen! Og så må jeg ta med de helvetes vente-pølsene han alltid insisterer på. Jeg liker ikke pølser, og hadde jeg spist en så hadde jeg sikkert blitt mett av det og ikke orket noe mer. Slik er det med barna også, de får en pølse og orker ikke den "skikkelige" middagen. Når jeg forklarer mannen dette og spør om han kan la være å grille pølser så sier han bare at "pølser hører med til grilling"! Så lenge man kan skimte sola er det vær for grilling, mener han, og når man griller må man spise ute! Det er sjarm..! Jeg synes ikke det er gøy å spise mat ikledd jakke mens det blåser liten kurling rundt meg. Vinden tok tak i ketchupflaska i dag og jeg måtte løpe etter å hente den. Det er ikke sjarm å jakte på maten sin for faen! Og når sommeren endelig kommer må jeg plukke insekter ut av maten min mens jeg koker i hjel i sola. Noen ganger vil jeg bare steike kjøttet mitt i en stekepanne! Jeg vil stå på kjøkkenet å lage maten! Jeg vil spise den ved et spisebord og ikke i stoler det er umulig å ha en god spise-stilling i! Hva faen er det med menn og grilling?!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Kan han ikke handle og forberede selv da? Det hadde jeg forlanget om min mann ville grille i tide og utide. Anonym poster: dc065e963becf2a2ba0cb016ca5cfee6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Nei sånn er ikke min mann. Hvis størstedelen av jobben faller på deg så må du delegere. Han tar seg feks. av marinering og tar av av bordet, du tar deg av tilbehør og dekker på bordet. Dere kjøper ikke inn pølser så det blir det ikke noe av ;-) Anonym poster: c6b56b89d36588db7557e8d8fead58e0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Hehe, du har nok fanget ekstremvarianten der gitt Her griller vi ganske mye, hele året. Vi har overbygd veranda og gassgrill rett utenfor verandadøren og den brukes flittig. Det meste av kjøtt, fisk og fugl smaker bedre fra grillen enn fra stekepannen, sunnere også. Men tilbehøret lages som til vanlig middag og vi spiser inne. Så skal vi ha kyllingfilet laget middagen inne bortsett fra akkurat grillingen av kjøttet, og vi dekker bordet og spiser inne. Her kan forresten godt jeg grille mens mannen dekker bordet, han har ikke enerett på grillen Pølser spiser vi når det er bursdag eller vi trenger en veldig enkelt middag i en fei, ikke veldig ofte, og aldri samtidig som vi har skikkelig middag (sa spiser som du sier ungene bare pølser). Anonym poster: 415907b717acdb0163477571820892fa
snurripåsnei Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Drit i å gjøre alt så han merker hvor mye jobb det er! Lek me ungene eller dra på butikken imens
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Jeg elsker å grille selv. Og griller så fort muligheten byr seg. Svært lettvint å grille syntes jeg da. Tilbehøret blir jo ikke noe verre å lage bare pga kjøttet blir grillet istedefor steikt feks. Jeg putter ofte tilbehøret på grillen og, masse forskjellige grønnsaker eller poteter osv. Og salaten må jo ofte lages uansett til annen mat. Så ikke mye sympati fra meg :-P Anonym poster: 498db92c46c8ae7603149174214e6519
Gjest Lagå Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Når mannen min vil grille gjør han alt utenom å dekke på bordet
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Hahaha Unnskyld for at jeg ler av deg, men du er skjønn. Virkelig bra skrevet (y) Og nei, min mann er ikke sånn, men hadde vi hatt grill så hadde han nok vært sånn. Kanskje. Anonym poster: 12e267ddb1b9638c5ac64b2e94d38130
♥Madam Mim♥ Skrevet 6. mai 2013 #9 Skrevet 6. mai 2013 Vi er en skikkelig grillfamilie. Begynner i februar/mars å se fremover mot våren hvor vi endelig kan grille igjen. Er det fint vær ute, så er det grillmat som står på menyen. Vi prøver å variere litt hva vi spiser da. Dekke på osv deler vi på så all den jobben som følger med deler vi på. Vi griller også bare til middag, ikke lunsj osv Akuratt selve grillingen holder jeg derfor med mannen din i, men alle forberedelsene kan han ta mer del i fordi det er jo der all jobbingen ligger. Er ikke stress å site i stolen og snu noen kjøttstykker :-)
Superdolly Skrevet 6. mai 2013 #10 Skrevet 6. mai 2013 Hehe, det var nå morsomt skrevet da . Min mann er ikke sånn som din, slett ikke. Her er vi omtrent like glad i å grille begge to, og vi deler på jobben. Den ene lager tilbehøret, den andre tenner opp grillen og setter fram utemøblene. Ungene er med og bærer ut dekketøy og mat. Og vi holder oss til finværsdager. Ingen av oss gidder å trassgrille og sitte ute og hutre. Vi løper ikke etter ketchupflasker i kuling, for å si det sånn. Og vi griller kun til middag. Ikke frokost, lunsj og kveldsmat .
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #11 Skrevet 6. mai 2013 Haha! Her er det jo du som må sette foten ned, slik han ser hvor mye arbeid det egentlig er med grilling Neste gang han vil grille overlater du ALT til han, da snakker vi innkjøp, grilling, tilbehør, pådekking og rydding. Så lenge du alltid gjør alt arbeidet så er det jo klart han liker å grille, hadde jeg også gjort om det bare var å slenge maten på grillen, og vips så var alt klart. Hva med å ta deg en tur bort når han snakker om grilling neste gang, og si du kommer tilbake når maten er klar? Tenker det fort blir slutt på masingen om grilling! Anonym poster: 86170476a877795078586885ec367aa1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #12 Skrevet 6. mai 2013 haha..høres ekstrem ut! min er også glad i å grille, men ikke søren om jeg hadde gjort alt alene. Rydder jeg på bordet for han rydde av osv:) Anonym poster: ac5ad9dfdfe501babf2df4282bd0cfef
Gjest Nerdens'mus Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Den som vil grille må også fikse tilbehør. Her passer mannen kjøttet og Junior mens jeg fikser tilbehør, men han er fult klar over hvem som gjør den egentlige jobben med grilling. Du må bare vise han hvor skapet står når det gjelder arbeidet med grilling som de andre her sier han lærer aldri hvis han ikke må gjøre det selv. Evt la han sitte der og spise den kjedelige kjøttklumpen. Min far griller pølser og kjøtt og er fornøyd med brødskiver til grilling hos han er ikke det som gir meg lyst til å grille. Ellers må jeg si at de ubehagelige stolene er deres valg. Benkene på grønt området utenfor blokken her er gode å spise på, det samme er hagemøblene til alle jeg kjenner.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. mai 2013 #14 Skrevet 6. mai 2013 Nå begynner de så smått å bli vår ute og nå da begynner gubben en uendelig masing om grilling. Det skal grilles hver dag, og helst både til lunch om han er hjemme, og selvfølgelig til middag. Han kunne sikkert med glede grillet kveldsmat også. Jeg blir gærn! Det tar tid å grille! Det er ikke så enkelt som han tror! Han slenger jo bare kjøttet (som jeg har forberedt) på grillen og legger det etterhvert på en tallerken. Jeg står for mating av alt tilbehør, salat og saus. Jeg bærer alt inn og ut fra hverandaen, dekker på og tar inn igjen. Men gudene må vite; det er jo HAN som har laget maten. Det er HAN som har grillet! Så hva klager jeg over? Han gjør jo alt, og jeg ingenting! Han ser ikke at grilling er mye mer enn ett jævla stykke kjøtt slengt på grillen! Og så må jeg ta med de helvetes vente-pølsene han alltid insisterer på. Jeg liker ikke pølser, og hadde jeg spist en så hadde jeg sikkert blitt mett av det og ikke orket noe mer. Slik er det med barna også, de får en pølse og orker ikke den "skikkelige" middagen. Når jeg forklarer mannen dette og spør om han kan la være å grille pølser så sier han bare at "pølser hører med til grilling"! Så lenge man kan skimte sola er det vær for grilling, mener han, og når man griller må man spise ute! Det er sjarm..! Jeg synes ikke det er gøy å spise mat ikledd jakke mens det blåser liten kurling rundt meg. Vinden tok tak i ketchupflaska i dag og jeg måtte løpe etter å hente den. Det er ikke sjarm å jakte på maten sin for faen! Og når sommeren endelig kommer må jeg plukke insekter ut av maten min mens jeg koker i hjel i sola. Noen ganger vil jeg bare steike kjøttet mitt i en stekepanne! Jeg vil stå på kjøkkenet å lage maten! Jeg vil spise den ved et spisebord og ikke i stoler det er umulig å ha en god spise-stilling i! Hva faen er det med menn og grilling?! Hihihi!! Beklager, du har ALL min sympati, men dette var litt morsom lesing
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #15 Skrevet 6. mai 2013 Jeg skjønner at du blir lei av å grille hvis dere griller hele våren, sommeren og høsten, men det går jo an å gjøre det enklere enn det høres ut som dere gjør det. Vi er glade i å grille, men vi griller ikke hver dag og kun til middag. I tillegg spiser vi inne hvis det er for kaldt/varmt/ for mye vind el ute. I tillegg har vi parasoll ute som vi kan bruke. Tilbehøret gjør vi ikke så vanskelig selv om vi griller, ofte er det enda enklere enn hvis vi lager mat inne. En enkel pastasalat, grillede grønnsaker, potetsalat, hvitløksbaguetter el. Og selvfølgelig ikke alt samtidig, men en eller til nød, to av tingene. Man trenger heller ikke så avansert saus til hverdags og vil man ha en ordentlig saus, så er det mange gode ferdiglagede man kan varme opp i microen. Anonym poster: f58968392a781156f962568697c245ed
Gjest FinogFjong Skrevet 6. mai 2013 #16 Skrevet 6. mai 2013 ...vi hadde også mye mas om grilling...og pølser. Jeg forlangte til slutt at minst 50% av alt på grillen skulle være enten fisk eller grønnsaker. Det ble litt mindre mas om grilling, og vi har "vridd huet" for å finne på litt annet enn det evinnelige kjøttet (som en jo blir møkklei av iløpet av grillsesongen...) så nå er vi blitt noen "racere" på sånne matpakker, fisk og grønnsaker i ett, genialt!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #17 Skrevet 6. mai 2013 Neste gang kjøper du er boks ferdig potetsalat og åpner en boks mais som tilbehør, da blir det enkelt med grilling Vil han ha mer avansert tilbehør kan han lage det mens du passer på kjøttet.... Anonym poster: 415907b717acdb0163477571820892fa
Pinnus Skrevet 6. mai 2013 #18 Skrevet 6. mai 2013 Hahahaha, festlig innlegg! Høres slitsomt ut, spør om dere kan bytte? Du kan grille og han kan gjøre det andre?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #19 Skrevet 6. mai 2013 Vi griller også mye, og starter helst grillsesongen før snøen har smeltet, MEN: * vi er begge like glad i grillmat, og vi griller mye sunne, gode middager * man MÅ ikke sitte ute å spise selv om man griller, det går helt fint å dekke bord inne å ta med seg maten fra grillen og inn, i stedet for å ta med seg tilbehøret ut. Helt sant. * vi har også den fordelingen at det er mannen min som griller kjøtt eller fisk, mens jeg lager tilbehøret, men vi er tilhenger av enkelt og sunt tilbehør som salat, grillede grønnsaker (hender jeg lager en "wokblanding" av ferske grønnsaker som vi har oppi en aluminiumsform som settes på grillen - kjempegodt) og rømmebasert saus. Trenger ikke en gang brød eller poteter/ris Hvis du ikke bare mente å være morsom (for i likhet med de andre her må jeg innrømme at jeg lo for meg selv her), men seriøst synes det er litt pes, så fortell ham at hvis han på død og liv skal grille hele tiden, får han stå for hele måltidet selv. Det er nok den eneste måten han kan fatte at det er litt arbeid med tilbehør også. God grillsesong, og håper du får noen gode og koselig måltider ut av det også. =) Anonym poster: a4966b56fef1abb9f8bc4ba532fb5189
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #20 Skrevet 6. mai 2013 Hahahaha Det var bra skrevet! Mannen min liker også godt å grille, men ikke så ekstremt som din Anonym poster: 13c07d587106eef0405e541809f7b5d7
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #21 Skrevet 6. mai 2013 Jeg elsker å grille så hadde ikke gjort meg noe :-) Anonym poster: 086943e3e01d6bffa0fdfa6b21054685
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #22 Skrevet 6. mai 2013 Jeg bare ler, det gjør jeg forøvrig alltid når kvinnfolk lar seg behandle som dørmatter Anonym poster: 7bb44ae1ef38d54acd5f290ec4d4321b
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. mai 2013 #23 Skrevet 6. mai 2013 Vil han grille, så får han da stå for HELE maten, så skal du se han roer seg Er glad jeg ikke har en slik samboer, vi griller noen ganger i året, som regel på reisegrillen på fjellet når vi er på fiske tur, og da er vi sammen om forberedelsene til det... Samboeren har ingen interesse for å grille, gjør det kun av høflighet ovenfor andre, eller når vi er på tur, for da passer det inn mens han venter på å ordne med fiskestanga/får fisk...
3 er nok! Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #24 Skrevet 6. mai 2013 Dette var absolutt ikke ett forsøk på å være morsom, jeg er dønn seriøs! Jeg er så inne helvete lei av den grillinga. Det blir diskutert opp og ned i mente hver sommer, og sånn har det vært de siste ni årene. Saken er at han ikke er spesielt flink til å grille heller, men han ELSKER det! Og dette er snakk om en mann som ikke takler forandringer i det hele tatt; når han kjøper nye sko står de 6 mnd i skapet før han klarer å ta de i bruk, så å foreslå at man f.eks kan grille fisk og grønnsaker får han omtrent hysterisk anfall. I dag fikk jeg trassa meg til å grille marinert kylling, men det var med nød og neppe han gikk med på det. Jeg hadde heller ikke tatt ut de guddommelige pølsene hans, så han gikk ned i fryseren og hentet de. Man kan jo ikke lage grillmat uten pølser! Hadde jeg i det minste kunnet spise inne hadde det gjort saken litt bedre, men man MÅ spise uten når været tillater det. Og der har vi visst veeeeldig ulik oppfatning. Han kan fint sjekke værmeldingen om morningen for å se om det blir "grillvær" om ettermiddagen, og så sant det ikke hagler, ja, da er det grillvær! Potetsalat er helt ok til grilling, men da hadde jeg spist det flere ganger i uka om vi skulle hatt det hver gang. Og ja, jeg må lage poteter, ris osv uansett, men jeg slipper å bære det ut og inn fra verandaen hele tiden. Grilling ekskluderer også god mat som spaghetti, kjøttkaker osv. Men mat lagd på åpen flamme er visst mye bedre mellom april og september! I dag satt jeg nesten å grein mens vi spiste middag, for jeg vet hvor mange måneder jeg har forran meg med dette grillhelvete!
3 er nok! Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #25 Skrevet 6. mai 2013 Forresten; jeg vet veldig godt at veranda skrives uten H. Jeg vet ikke hvordan den kom inn i hovedinnlegget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå