Gå til innhold

400kr frem til fredag...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

 

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

omsorgsvikt om man ikke har ti tusen på annen konto eller vanlig lønnskonto , rett før lønn?

 

unnskyld meg men det skal jeg ikke ha på meg.

vi er en familie på 3 , å pga personlige ting har vi kun en inntekt.

barnet vårt mangler ingenting. Er ikke hver mnd det er som dette, men nå får vi lønn på fredag. sett litt i skap å fryser å mangler ikke så mye som jeg trudde:) så vi klarer oss helt fint. men takk for mange gode råd å forståelse fra dem som viste det.

 

hi

 

Anonym poster: 559020213f5802caa6fee9d2ad0afa64

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

 

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

Selv om DU har penger til å sette av en buffer, så gjelder dette faktisk ikke alle! Utrolig mange som lever av et minimum, ja tenk, selv her i gode velferdsnorge, så er det faktisk altfor mange som lever på fattigdomsgrensen. Men det var kanskje nytt for deg? WAKE UP!!!!!!!

 

 

Men hvis man har problemer som dette, så må man jo prioritere litt annerledes?

Jeg skal ikke si noe om din situasjon spesielt, HI, for jeg kjenner deg ikke, men jeg synes faktisk det er uansvarlig å ha så lite penger. Det har ikke noe med at jeg ikke vet noe om det. Jeg har vært på bunnen selv økonomisk, men det var FØR jeg fikk barn. Det gjelder å finne ut hva man MÅ ha og hva man VIL ha.

Jeg håper selvfølgelig at dere skal kunne ha middag hver dag frem til fredag!

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

 

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

omsorgsvikt om man ikke har ti tusen på annen konto eller vanlig lønnskonto , rett før lønn?

 

unnskyld meg men det skal jeg ikke ha på meg.

vi er en familie på 3 , å pga personlige ting har vi kun en inntekt.

barnet vårt mangler ingenting. Er ikke hver mnd det er som dette, men nå får vi lønn på fredag. sett litt i skap å fryser å mangler ikke så mye som jeg trudde:) så vi klarer oss helt fint. men takk for mange gode råd å forståelse fra dem som viste det.

 

hi

 

Anonym poster: 559020213f5802caa6fee9d2ad0afa64

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

 

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

Selv om DU har penger til å sette av en buffer, så gjelder dette faktisk ikke alle! Utrolig mange som lever av et minimum, ja tenk, selv her i gode velferdsnorge, så er det faktisk altfor mange som lever på fattigdomsgrensen. Men det var kanskje nytt for deg? WAKE UP!!!!!!!

 

 

Men hvis man har problemer som dette, så må man jo prioritere litt annerledes?

Jeg skal ikke si noe om din situasjon spesielt, HI, for jeg kjenner deg ikke, men jeg synes faktisk det er uansvarlig å ha så lite penger. Det har ikke noe med at jeg ikke vet noe om det. Jeg har vært på bunnen selv økonomisk, men det var FØR jeg fikk barn. Det gjelder å finne ut hva man MÅ ha og hva man VIL ha.

Jeg håper selvfølgelig at dere skal kunne ha middag hver dag frem til fredag!

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

Jaha, så om du skulle ha kommet i en økonomisk krise etter du fikk barn, så ville du ha gitt de bort? Er det det du mener???? Snakk om å tenke like langt som rævva! Hva om man ikke har noe ekstra, i det hele tatt, noe som gjelder mange mennesker, hvordan mener du de bør prioritere? Når økonomien såvidt holder til det mest nødvendige.

 

Uansvarlig og omsorgssvikt faktisk.....Godt man følger med i hva som skjer rundt seg og ikke bare sin egen lille boble!

Gjest meg&mini
Skrevet

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

 

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

Dette her må jo være tull???

Hvis ikke er du muligens dagens største idiot. Skjerp deg!

Gjest meg&mini
Skrevet

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

 

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

omsorgsvikt om man ikke har ti tusen på annen konto eller vanlig lønnskonto , rett før lønn?

 

unnskyld meg men det skal jeg ikke ha på meg.

vi er en familie på 3 , å pga personlige ting har vi kun en inntekt.

barnet vårt mangler ingenting. Er ikke hver mnd det er som dette, men nå får vi lønn på fredag. sett litt i skap å fryser å mangler ikke så mye som jeg trudde:) så vi klarer oss helt fint. men takk for mange gode råd å forståelse fra dem som viste det.

 

hi

 

Anonym poster: 559020213f5802caa6fee9d2ad0afa64

 

Jeg synes det er synd at du føler du må forklare deg for sånne mennesker..

Dette er ikke omsorgssvikt! Enkelte mennesker er så trangsynte at det er helt uforståelig..

Dere klarer dere fint, jeg så at du fikk mange gode tips til billige middag. Foreslår tomatsuppe, grøt, billigpizza med ekstra på, grønnsakssuppe med pølser.. Og let i skuffer og skap:)

 

Skrevet

10 000 kr på sparekonto kan være mye penger for noen, men de fleste kan spare litt, hvertfall noen måneder, selv om man ikke klarer det alle. Nå snakker jeg ikke om HIs tilfelle spesielt, men generelt. En måned har man kanskje 1000 kr ekstra, en annen 200 kr og en tredje ingenting. Men har man spart de 1200 kr, så har man hvertfall 1200 kr på konto og har litt ekstra å gå på om man må til legen, har litt lite penger en annen eller de kan stå der å bli enda flere :)

 

Anonym poster: b916d66d8c7077823b73745af53a944e

Skrevet

10 000 kr på sparekonto kan være mye penger for noen, men de fleste kan spare litt, hvertfall noen måneder, selv om man ikke klarer det alle. Nå snakker jeg ikke om HIs tilfelle spesielt, men generelt. En måned har man kanskje 1000 kr ekstra, en annen 200 kr og en tredje ingenting. Men har man spart de 1200 kr, så har man hvertfall 1200 kr på konto og har litt ekstra å gå på om man må til legen, har litt lite penger en annen eller de kan stå der å bli enda flere :)

 

Anonym poster: b916d66d8c7077823b73745af53a944e

 

Så kjekt det må være å sitte med en felles fasit.

 

Anonym poster: 025e4791efb916cdf3a09cee51be7354

Skrevet

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

 

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

 

Ikke alle inngår i normen om å være 37 år - gift - huseier og rik før man får barn. Jeg er en av de, ble gravid som 17 åring. Og som 17 åringer flest, var jeg ikke rik, og ikke skjønte jeg riktig konsekvensene av å få et barn. Man er fremdeles et barn når man er så ung.

 

Anonym poster: acb15cc62581dd99b0d22ecf6c29365b

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Må bare le jeg... Omsorgssvikt å ikke ha 10 000 på sparekonto?

Skrevet

Godt tips er matkonto! Vi har egen konto og kort vi overfører til når vi får lønn. Vi var dessverre altfor dårlige til å ha penger igjen på konto i slutten av mnd. Dette fungerer kjempe fint! Uansett uforutsette utgifter har vi alltid penger til mat! Begynner matkontoen å bli skral som når vi har hatt bursdager, jul, påske osv. er vi kreative på middagene :) poenget er at vi alltid har kontroll! Herlig :)

 

Anonym poster: fa282ad0faa2d6ec2351f4faf82973a5

Skrevet

Må bare le jeg... Omsorgssvikt å ikke ha 10 000 på sparekonto?

 

Enig med deg, blir helt matt. Da tror jeg det er mange som går under kategorien "omsorgssvikt" hvis det er og ha litt lite penger før lønning. Vi har også kanskje bare 150-200kr til fredag, to voksne og ett barn på 6 mnd. Barnet har alt han trenger av mat og stelleprodukter osv. Og vi klarer oss alltid selvom økonomien er trang. Vil da virkelig ikke si at det vi gjør er omsorgssvikt!

Skrevet

Jeg som tydeligvis er "hun fæle" her, kan si det at jeg fikk mitt første barn som 20-åring, hadde ikke jobb eller leilighet eller noe som helst. Men jeg har jobbet meg til der jeg er i dag, og det er jeg stolt av. Jeg vet også hvordan det er å ha absolutt ikke noe penger. En periode måtte jeg stjele i matbutikkene for å få i meg noe som helst. Men jeg vet at det kan gå an å spare penger med organisering og gjennomtenkte kjøp!

Lag et budsjett over inntekter og utgifter, og se hvordan dere ligger an da. Hva dere kan kutte ut osv.

Jeg klarte meg lenge uten internett, tv, pc, mikrobølgeovn, mer enn to par sko osv for å komme meg ovenpå igjen.

Ønsker deg kun det beste, HI, og beklager om jeg var litt for frampå med meningene mine i sta.

 

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

Gjest meg&mini
Skrevet

Må bare le jeg... Omsorgssvikt å ikke ha 10 000 på sparekonto?

 

Enig med deg, blir helt matt. Da tror jeg det er mange som går under kategorien "omsorgssvikt" hvis det er og ha litt lite penger før lønning. Vi har også kanskje bare 150-200kr til fredag, to voksne og ett barn på 6 mnd. Barnet har alt han trenger av mat og stelleprodukter osv. Og vi klarer oss alltid selvom økonomien er trang. Vil da virkelig ikke si at det vi gjør er omsorgssvikt!

 

Jeg kan ikke huske sist jeg hadde 10000 kr på sparekonto. Håper virkelig at ingen har sladrer til barnevernet. Tror uansett ikke jeg har råd til bussen dit, så....

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...