Gå til innhold

400kr frem til fredag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor 200 må til bensin ;(

hva kan jeg kjøpe til middager?

Anonym poster: 559020213f5802caa6fee9d2ad0afa64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jo din feil det

Anonym poster: 45c1a27b5edfdebbaf676ac87e82fd5d

Skrevet

Røkte kjøttpølser kålstuing og poteter. Blir det pølser igjen så lag tomatsuppe med pølsebiter oppi , slager her ihvertfall ;) se i skapene og ta det derifra :)

Skrevet

hvor 200 må til bensin ;(

hva kan jeg kjøpe til middager?

Fiskepudding, fiskekaker, supper, pasta og kjøttdeig.

Anonym poster: 5da8bcc285a181ee2c49c4278d04d817

Skrevet

Mer enn jeg har :( Men uansett, billige middager:

Kjøttdeig (av svin) og spaghetti

Tomatsuppe med pølser

Billige fiskekaker på brødskiva

Pannekaker

Forutsettes at du har litt basisvarer da :)

Anonym poster: e8e8a6046351edfe6cb427ebe383be33

Skrevet

er jo din feil det

Pleier du ofte å svare på noe annet enn det spørsmålet tilsier?

"Hva kan jeg kjøpe til middager?"

"Er jo din feil, det."

Ehh what?! Sammenheng hvor?

Meget usjarmerende egenskap.

Anonym poster: 5da8bcc285a181ee2c49c4278d04d817

Skrevet

Har levd på mye mindre enn det i mange dager. Bare å tenke kreativt, og lag ting som kan vare i to dager.

Anonym poster: 6c5849ddc8e05eb1d4e0f54925bb03ea

Skrevet (endret)

er jo din feil det

surpomp!!! Det der var da unødvendig. Du vet i gen ting om HIs økonomiske situasjon

HI: jeg ville satset på havregrøt - sunt og mettende, varme ostesmørbrød, omelett, supper. Gå på jakt i fryser og matskap.

Kanskje noen kan forbarme seg over deg å invitere dere på middag :)

Lykke til!

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Vi har 30 kr til fredag. Bakte brød av det jeg hadde i skapet i dag, ble nydelig! Supper er billig og mettende. Det samme er omelett. Se etter i skuffer, skap og fryser. Det er ofte gjemt noen godbiter der:-)

Anonym poster: 1060f0875f8a0f668815eaff58b91c44

Skrevet

Har du fryser du kan dukke ned i etter skjulte skatter? Trenger ikke mye kjøtt eller fisk for å piffe opp en suppepose eller pastarett. Hermetikk er billig, og hvis dere liker kilerter og bønner kan dere lage superbillige mettende retter, nydelig i suppe!

Noen andre forslag:

Fiskesuppe med fiskeboller og evt en boks pillede reker og litt gulrot i.

Pasta med saus på basis av hermetisk tomat. Kjøtt eller laks i hvis du har/finner billig.

stekt ris (ypperlig restemiddag hvis du har noe pølser, kjøtt, reker eller kylling). Har i erter, mais, gulrotbiter og litt pisket egg. Krydrer med soyasaus og proper.

Ostesmørbrød (stor stas her i huset! Det er jo nesten pizza!)

Pasta med carbonarasaus og skinke (bogskinke er vel billig).

Skrevet

pølsesuppe eller pølselapskaus av en pose lapskausblanding og kjøttpølser

Skrevet

er 4000 Kr I minus.to uker til aap.alt jeg handler er på kreditt.det er kjipt.

Anonym poster: 287a845c8512958f10d6dc04f1f53240

Skrevet

de har enkel og god pizza på rimi til 19,-.. knallbillig middag. :) kan jo også slenge på noe mer om du har hjemme.

Anonym poster: a83141a5d32d862e7a19e8c9899c6e6c

Skrevet

Havregrøt

Pølsegryte med potet, gulrot, kålrabi, blomkål, brokkoli og purre

Fiskegryte med samme som over + creme fraiche

Pytt i panne (poteter, pølser, purre)

Ovnsbakt fisk med creme fracihe og sitron, poteter, brokkoli og blomkål til

Coop har 3 for 69 i perioder hvor kjøttvarene her inngår. Grønnsakene koster ikke så mye. Trenger du brød og melk i tillegg koster jo det litt ekstra. Hvor mange er dere?

Anonym poster: 1678183d1526083d245e8ec4d8ae77ca

Skrevet

Pasta med kjøttdeig og tomatsaus. Totalt 32 kr, bruk kyllingkjøttdeig, Rema sin pasta 500gram til 4kr, en boks med hakket tomat til 8kr.

Supper

Fiskeboller med poteter

Omelett

Skrevet

Mener ikke dette slemt, men har dere ikke noe i fryseren? Jeg har mye i grusen som det går hardt utover når det er trangt med kronene.

Sammen med pasta, ris, saus og pizzaøbunner så kan man jo ordne det meste :-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hva har du i skap og fryser? Skaff deg full oversikt, så kan det hende du ikke trenger å bruke de resterende 200,- eller alt av det heller :)

Skrevet

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Helt ærlig, i mine øyne går dette under omsorgssvikt.

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

Anonym poster: 90c1fc4876b09728aaf51bbe83c5d2cb

Gjest sussie77
Skrevet

Lag en stor kjele med suppe. Masse grønnsaker og kjøttpølse eller svinekjøtt strimler. Da kan du ihvertfall ha middag i to dager. Og ellers ostesmørbrød eller pannekaker.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Mener ikke dette slemt, men har dere ikke noe i fryseren? Jeg har mye i grusen som det går hardt utover når det er trangt med kronene.

Sammen med pasta, ris, saus og pizzaøbunner så kan man jo ordne det meste :-)

I grusen på utsiden da eller?? ;) Hilsen ei som ser rett ut på naboens grushaug og lurer på om han skjuler noen godbiter der ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Om du har spar butikk i nærheten er der salg på frossne grønnsaker og div annet godt nå.

Skrevet

Hvordan i alle dager kan noen med barn stille seg i en situasjon hvor man har så lite penger?!

Jeg hadde rett og slett hatt vondt hvis jeg ikke hadde hatt minst 10 000 på sparekonto til uforutsette utgifter. Hva har dere tenkt å gjøre hvis bilen blir ødelagt, det kommer en regning dere har glemt, dere må til legen osv?

Ang. mat.. Kjøp inn til lapskaus. Da får man mye for pengene, og man kan ha det i flere dager (evt. fryse ned)

omsorgsvikt om man ikke har ti tusen på annen konto eller vanlig lønnskonto , rett før lønn?

unnskyld meg men det skal jeg ikke ha på meg.

vi er en familie på 3 , å pga personlige ting har vi kun en inntekt.

barnet vårt mangler ingenting. Er ikke hver mnd det er som dette, men nå får vi lønn på fredag. sett litt i skap å fryser å mangler ikke så mye som jeg trudde:) så vi klarer oss helt fint. men takk for mange gode råd å forståelse fra dem som viste det.

hi

Skrevet

Selv om DU har penger til å sette av en buffer, så gjelder dette faktisk ikke alle! Utrolig mange som lever av et minimum, ja tenk, selv her i gode velferdsnorge, så er det faktisk altfor mange som lever på fattigdomsgrensen. Men det var kanskje nytt for deg? WAKE UP!!!!!!!

Skrevet

Vel jeg som har 4000 kr i minus og kjøper mat på kreditt.Lider ingen nød matmessig .I morgen bestiller vi pizza fra pizzabakeren.Bare låner på mastercard og betaler siden. Har forresten nesten 200 000 kr på sparekonto.

Anonym poster: 287a845c8512958f10d6dc04f1f53240

Skrevet

Vel, først og fremst er det faktisk slik at veldig mange mennesker ikke har nok i inntekt til å i det hele tatt trenge en sparekonto. Det å klare å ha 10 000 på en i tillegg er enda verre! Noen trenger faktisk de pengene de har til å betale regninger og kjøpe nødvendigheter med.

Visse du, der oppe på din meget høye hest, at 67% av norges befolkning er TOM på konto dagen før lønn?!

(det fremgikk i en artikkel i DN for noen mnd tilbake)

Og omsorgssvikt? Nei nå blir du bare ufin, og viser at du ikke ANER hva du snakker om. Kanskje likegreit at du ikke aner hva du snakker om...

Anonym poster: 44653b941de37a22d75918193ff44a29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...