Gjest yrild Skrevet 5. mai 2013 #51 Skrevet 5. mai 2013 Jeg hadde sikkert også vært litt bitchy (ihvertfall inne i mitt eget hode) hvis exen min hadde flyttet sammen en dame som han hadde vært sammen med så kort. Ikke bra for barna tenker nå jeg... ...men selvfølgelig er det frekt sagt. Mulig hun kjenner din kjæreste bedre enn du gjør og "vet" at kun er en mellomstasjon som han kunne skånet barna for...?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #52 Skrevet 27. mai 2013 Oj, mener du seriøst at du har en del i ungens liv fordi du har kjent faren hans et par måneder? Da tror jeg du og han fortjener hverandre, gitt, ingen av dere kan et fnugg om barn. Anonym poster: e57715ac14fa0ca48868c2bc57a877a2
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 27. mai 2013 #53 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Jeg har møtt en fantastisk mann rett etter nyttår og vi har bodd sammen et par måneder nå. Han har barna sine annenhver uke. Biomor er ikke særlig hyggelig, og i dag toppet det seg. Vi var på sønnens idrettsarrangement og jeg konfronterte henne med at hun knapt snakker til meg, og hun lo og sa følgende: "Du er ikke mitt valg, jeg har ikke noe med deg å gjøre, du er en ubetydelig men irriterende parentes." Jeg ble helt målløs. Hvordan hadde dere reagert videre? Kjæresten min tør ikke si noe til henne. Anonym poster: e57715ac14fa0ca48868c2bc57a877a2 Det er jo ikke lenge dere har vært sammen da. Uansett - synes du startet veldig feil med å konfrontere henne med at hun knapt snakker til deg. Du startet altså samtalen på en negativ måte. Syns det er rart at du ble så paff over svaret hennes jeg. Sier ikke det seg selv at hun ikke er interessert i å ha kontakt med deg, dersom hun ikke prater til deg? Endret 27. mai 2013 av Kari Mari
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 27. mai 2013 #55 Skrevet 27. mai 2013 "Biomor"? Det er da altså det bonusmødre bruker på mor til barna de har vært i livet til i lange tider, dere har vært sammen i mndr bare, og du tillater deg å kalle henne "biomor"?! Du blir ikke automatisk morsperson for ungene, bare fordi du er sammen med faren deres! Hilsen ei bonusmor, som aldri hadde satt slik status og gitt slikt tilnavn før etter lange tider :-o Anonym poster: e70eee1fc83219455d8c1cd756e862f2 Altså......er det ikke nok å bare kalle mor for MOR? Og den som ikke er mor er enelt og greit "janne" eller "marit" eller "karin" eller "elisabeth" eller hva man måtte hete Et barn har kun 1 mor og 1 far. Dersom jeg ble skilt og sammen med en ny mann som hadde barn fra før, så ville jeg vel aldri i verden bli kalt noe annet enn det jeg heter! Jeg er mor for MINE barn, ingen andres. Hadde blitt helt feil å blitt titulert som stemor eller bonusmor *grøss*
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #56 Skrevet 27. mai 2013 Haha.. For noen svar enkelte kan komme med. Mange frustrerte mødre her inne som ikke liker at barna har stemødre skjønner jeg. Det kan leses mellom linjene Det jeg reagerer på hi, det er at du tar opp noe sånt med hun. Det er tidlig å starte med konflikter allerede nå. Hvorfor ikke bare være litt i bakgrunnen, og la mor styre litt når hun vil snakke med deg? Anonym poster: d9440368667b6a6a6bb57e01c8747732
Gjest amandine Skrevet 27. mai 2013 #57 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har vært stemor i drøyt 20 år(!?!OUÆHHH!), men ville nå aldri drømt om å kalle meg selv noe annet enn ved navn. Dvs bortsett fra i situasjoner hvor slektskapet skal forklares. Da er stemor et greit og forklarende ord. Mitt stebarn regner jeg fullt og helt som et av mine barn, men mitt stebarn regner ikke meg som mamma. Det har barnet aldri gjort og det skal barnet heller ikke gjøre. Jeg er meg. En ekstra ressurs og voksen i barnets liv. Hipp hurra for mammaen med hodet på rette plassen og kommentaren klar. Det slår meg som litt festlig at så mange av dere reagerer på uttrykket biomor, all den tid det til stadighet snakkes om BF her inne... Er ikke biomor og BF egentlig to sider av samme sak? Eller er det andre regler for pappaene?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #58 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har møtt en fantastisk mann rett etter nyttår og vi har bodd sammen et par måneder nå. Han har barna sine annenhver uke. Biomor er ikke særlig hyggelig, og i dag toppet det seg. Vi var på sønnens idrettsarrangement og jeg konfronterte henne med at hun knapt snakker til meg, og hun lo og sa følgende: "Du er ikke mitt valg, jeg har ikke noe med deg å gjøre, du er en ubetydelig men irriterende parentes." Jeg ble helt målløs. Hvordan hadde dere reagert videre? Kjæresten min tør ikke si noe til henne. Anonym poster: e57715ac14fa0ca48868c2bc57a877a2 Det var jo helt ekstremt uhøflig. Men, det er også ekstremt uhøflig å omtale henne som biomor. Kjæresten din høres ut som en tøffel. Anonym poster: 5242b9115fac0537cc84cea5b0448b7f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #59 Skrevet 27. mai 2013 Hadde far flyttet så fort sammen med en ny, hadde han ikke fått hatt barnet i det hele tatt. Og selv hadde det tatt evigheter for jenta mi hadde fått sett meg med en ny fyr. Men håper jeg slipper og komme ditt. Jeg skjønner at mor reagerer sånn, det ville jeg gjordt og, men og kalle det biomor, er jo helt hår reisende. Barna skal komme først, skjønner ikke hvorfor man skal hevne seg på x'en hele tiden. Vi har vært veldig dratt inn i et sånt hevne seg på hverandre når det ble slutt i mellom ei barndomsvennine og mannen. Problemet var at vi leide av foreldrene til mannen, og det er rettsak i mellom dem. Så det ble så ubehagelig og bo der, at vi forta oss og flytte. Anonym poster: f1ed9fe7f13b74083a6de299900f293b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #60 Skrevet 27. mai 2013 "Hadde far flyttet så fort sammen med en ny, hadde han ikke fått hatt barnet i det hele tatt." ??? Som om det er opp til deg å bestemme! Hvis du hadde nektet far samvær på et slikt grunnlag, kunne du faktisk mistet hovedomsorgen dersom han gikk til sak. Barnet er ikke noe far låner så lenge han oppfører seg slik du vil! Anonym poster: 5242b9115fac0537cc84cea5b0448b7f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2013 #61 Skrevet 27. mai 2013 "Hadde far flyttet så fort sammen med en ny, hadde han ikke fått hatt barnet i det hele tatt." ??? Som om det er opp til deg å bestemme! Hvis du hadde nektet far samvær på et slikt grunnlag, kunne du faktisk mistet hovedomsorgen dersom han gikk til sak. Barnet er ikke noe far låner så lenge han oppfører seg slik du vil! Anonym poster: 5242b9115fac0537cc84cea5b0448b7f enhver oppegående person drar ikke unga inn så fort i et forhold... Å hva veit du om jeg klarer og få nekta han og vært sammen med ungen, ikke en dritt..... Anonym poster: f1ed9fe7f13b74083a6de299900f293b
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 27. mai 2013 #62 Skrevet 27. mai 2013 Skjønner ikke helt hvorfor kjæresten din skal si noe til henne?? Hun har da vel lov til å svare deg når du konfronterer henne på denne måten? Mener du han skal sette henne på plass fordi hun var "slem" mot deg? Jeg synes du burde trå litt mer varsomt nå i starten..
Gjest sussie77 Skrevet 27. mai 2013 #63 Skrevet 27. mai 2013 Hadde far flyttet så fort sammen med en ny, hadde han ikke fått hatt barnet i det hele tatt. Og selv hadde det tatt evigheter for jenta mi hadde fått sett meg med en ny fyr. Men håper jeg slipper og komme ditt. Jeg skjønner at mor reagerer sånn, det ville jeg gjordt og, men og kalle det biomor, er jo helt hår reisende. Barna skal komme først, skjønner ikke hvorfor man skal hevne seg på x'en hele tiden. Vi har vært veldig dratt inn i et sånt hevne seg på hverandre når det ble slutt i mellom ei barndomsvennine og mannen. Problemet var at vi leide av foreldrene til mannen, og det er rettsak i mellom dem. Så det ble så ubehagelig og bo der, at vi forta oss og flytte. Anonym poster: f1ed9fe7f13b74083a6de299900f293b Skjønner tankegangen din. Og er forsåvidt enig med deg. Men ikke så mye du kunne ha gjort hvis du hadde vært i den situasjonen. Å nekte en far barnet sitt er veldig vanskelig å få til, så fremt barnet ikke er veldig lite. Da må man bare stole på at pappaen vet hva han gjør, og dessverre så er det nok ikke sånn bestandig... Og ja barnet skal alltid komme først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå