Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Jeg har møtt en fantastisk mann rett etter nyttår og vi har bodd sammen et par måneder nå. Han har barna sine annenhver uke. Biomor er ikke særlig hyggelig, og i dag toppet det seg. Vi var på sønnens idrettsarrangement og jeg konfronterte henne med at hun knapt snakker til meg, og hun lo og sa følgende: "Du er ikke mitt valg, jeg har ikke noe med deg å gjøre, du er en ubetydelig men irriterende parentes." Jeg ble helt målløs. Hvordan hadde dere reagert videre? Kjæresten min tør ikke si noe til henne. Anonym poster: e57715ac14fa0ca48868c2bc57a877a2
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 ?? Dere møttes etter jul og allerede bodd sammen noen mnd? Og hvorfor skal moren snakke til deg? Og hvorfor ta det opp på et idrettsarrangement? Anonym poster: a142c8e205ef17a69320958adb8be7f9
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Forstår henne veldig godt. Hun er ikke noe bio. Hun er MOR Og hva gjør du på arrangement med hennes unge når du nettopp har truffet denne mannen? Anonym poster: a81abd64057a485041dd4c1b853dda63
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 Veldig tidlig å bli introdusert for ungene når dere nettopp har møtt hverandre. Jeg synes ikke det er rart at mor er negativ til deg. Anonym poster: c4466541f882c1417a6229a16aff1201
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 Hvis dere ble kjent etter nyttår og har bodd sammen et par mnd allerede, så orker hun antagelig ikke å forholde seg til deg før hun vet om det blir noe varig. Det å flytte sammen med en dame etter kun kort tid når man har barn, det skjønner jeg ikke at noen ønsker å gjøre. Det er dårlig gjort ovenfor barna, de fortjener at pappaen først blir ordentlig kjent med den nye kjæresten, før de blir introdusert for henne og så må de få lov til å bli ordentlig kjent med henne selv, før hun flytter inn. Jeg mener at det ikke er gjort på 2 mnd. Hvor lang tid det bør gå, er vanskelig å si, men jeg ville ventet mange mnd før jeg i det hele tatt vurderte å hilse på barna hvis jeg var deg, flytte inn ville jeg nok ventet hvertfall et år om ikke enda lengre før jeg hadde vurdert. Beklager å måtte si det, men det er også en stor mulighet for at du er en i rekka av damer som har bodd sammen med fyren etter han flyttet fra moren til barna sine. Hun orker antagelig ikke å forholde seg til dere alle, ettersom hun er vant til at de forsvinner ut igjen av livet hennes etter en stund. Hvis det blir et varig forhold, det du er i nå, så begynner hun sikkert å forholde seg til deg etterhvert. Anonym poster: e2de42f2aa11c0d52cd7a568c21626c4
PintSizedDictator Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Skulle nesten tro du var den nye damen til min ex... bortsett fra at jeg ikke har møtt henne enda. Jeg hadde reagert på samme måte som mammaen til barna hans. Og som de over har nevnt: Litt i tidligste laget eller?
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Heia taleføre "biomor" som du kaller henne - hun er den eneste moren disse barna har, du er en utenforstående og du har tydeligvis ingen antenner overhodet. Jeg ser fram til flere oppdateringer når du treffer henne igjen, faktisk, hun høres ut som en jeg kunne like.
#Ariadne# Skrevet 4. mai 2013 #8 Skrevet 4. mai 2013 Skjønner ikke helt hva du reagerer på ? Det hun sier et jo sant .. Er ikke henne som har valgt deg ..
mamma_bergen Skrevet 4. mai 2013 #9 Skrevet 4. mai 2013 Biomor?? Hva er poenget med det? Hvorfor ikke si mor? Og jeg hadde også reagert. Du fremstår lite reflektert.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #10 Skrevet 4. mai 2013 Litt kjapt ute med å flytte sammen. Men en ting må du, og alle andre steforeldere være klar over, det kan være at barna sier ting til den andre forelderen som ikke stemmer. Ikke for å være onde men rett og slett fordi dem sier det dem tror den andre forelderen vil høre. Anonym poster: b505145d4b546b8b08c71919e38e8881
Iiiiik Skrevet 4. mai 2013 #11 Skrevet 4. mai 2013 Hvis målet ditt er å få en OK relasjon til barnas mor, er det særdeles lite genialt å konfrontere henne på et idrettsarrangement. Særlig når hun kanskje i utgangspunktet lurer på hvorfor du er der. Synes hun svarte godt for seg jeg!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. mai 2013 #12 Skrevet 4. mai 2013 Dere møttes rett etter nyttår, og har allerede bodd sammen noen mnd? Ingen av dere som tenkte på det beste for ungen(e?) midt i dette? Kan forstå at mammaen misliker dette, og deg i den forstand. Eller BF har en tendens til å "løpe mellom kvinner", så hun venter seg ikke at du blir der lenge.. Uansett, så ser jeg ikke hvorfor du konfronterer henne?! Du er fersk i livet til ungen hennes, og hun trenger faktisk ikke forholde seg til deg, hvert fall ikke før hun ser dette er et langvarig forhold, og din del av omsorgen for ungen hennes blir merkbar. Og ærligtalt: "biomor"????
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. mai 2013 #13 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Jeg forstår henne forsåvidt godt, jeg. Jeg hadde ikke vært så enkel å ha med å gjøre om mannen min hadde introdusert barna mine for en dame han nettopp hadde kommet i buksene på. Endret 4. mai 2013 av LillaGorilla♥♥
Honningmelon Skrevet 4. mai 2013 #14 Skrevet 4. mai 2013 Forstår faktisk mor godt. Virker som om du krever mye veldig tidlig i forholdet.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #15 Skrevet 4. mai 2013 Trolleri, trollera. Anonym poster: 86d1796173f2e73b959d6cf7e22fe46c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #16 Skrevet 4. mai 2013 Er det til barnas beste å oppføre seg slik mot en person som bor sammen med en av de viktigste personene i barnas liv da? Hun vil ha veldig mye med barna å gjøre, uansett hva mor syns om det. Ja, det hadde mulig at ting skjedde for fort...men nå har det skjedd, og er det da ikke bedre for BARNENE at de voksne prøver å gjøre det beste ut av det? Bitre mødre er ikke akkurat optimalt for barnene det heller. Anonym poster: 4ab754817695e21c5b8b3b8be98ca806
mamma_bergen Skrevet 4. mai 2013 #17 Skrevet 4. mai 2013 Er det til barnas beste å oppføre seg slik mot en person som bor sammen med en av de viktigste personene i barnas liv da? Hun vil ha veldig mye med barna å gjøre, uansett hva mor syns om det. Ja, det hadde mulig at ting skjedde for fort...men nå har det skjedd, og er det da ikke bedre for BARNENE at de voksne prøver å gjøre det beste ut av det? Bitre mødre er ikke akkurat optimalt for barnene det heller. Anonym poster: 4ab754817695e21c5b8b3b8be98ca806 Barnene? Mener du barna? Men her er det farens nye kjæreste som må tenke seg om. Hadde jeg vært moren i dette tilfellet hadde jeg reagert på samme måte, snakk om frekkhet å konfrontere mor på et arrangement for barna.
bærtæ Skrevet 4. mai 2013 #18 Skrevet 4. mai 2013 Er det til barnas beste å oppføre seg slik mot en person som bor sammen med en av de viktigste personene i barnas liv da? Hun vil ha veldig mye med barna å gjøre, uansett hva mor syns om det. Ja, det hadde mulig at ting skjedde for fort...men nå har det skjedd, og er det da ikke bedre for BARNENE at de voksne prøver å gjøre det beste ut av det? Bitre mødre er ikke akkurat optimalt for barnene det heller. Anonym poster: 4ab754817695e21c5b8b3b8be98ca806 Uansett om hun blir i livet til faren eller ikke så er det ikke moren som skal ha med henne å gjøre. Og barna (BARNENE?)merker neppe noe til at moren svarte farens kjæreste på denne måten. HI: hva min reaksjon hadde vært? Nei, jeg hadde innkalt til krisemøte umiddelbart. Fått med med biomor, biobesteforeldre, biotanter og bioonkler og fortalt dem hva de gjør feil. Hadde krevd umiddelbar respekt for min O`store rolle som bonusmor/stemor. Hadde også krevd nye regler og rutiner for barna. Viktig at de samsvarer med mine holdninger og rutiner.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. mai 2013 #19 Skrevet 4. mai 2013 Er det til barnas beste å oppføre seg slik mot en person som bor sammen med en av de viktigste personene i barnas liv da? Hun vil ha veldig mye med barna å gjøre, uansett hva mor syns om det. Ja, det hadde mulig at ting skjedde for fort...men nå har det skjedd, og er det da ikke bedre for BARNENE at de voksne prøver å gjøre det beste ut av det? Bitre mødre er ikke akkurat optimalt for barnene det heller. Anonym poster: 4ab754817695e21c5b8b3b8be98ca806 Så står det ikke noe om at ungen hørte på dette.. Man kan oppføre seg sivilisert med ungene rundt seg, og likevel mislike et annet menneske eller en situasjon, når en person som er så fersk i livet til ungen, konfronterer moren til ungen på denne måten, så bør da mor ha all rett til å ytre sin mening om saken.. De har ikke vært sammen i lang tid, og HI er allerede i gang med å sette status ovenfor mor?!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #20 Skrevet 4. mai 2013 Hva som feiler dere egentlig? Er det ekte kjærlighet så mååå en ikke ta det sååå rolig. Nye kjæreste min har så og si bodd hos meg siden 3 uker etter vi traff hverandre. Vært sammen i 6 mnd no og hverken eksen min el eksen hans har reagert noe videre på det! Teit kommentar av moten deres. Men ikke kall henne bio mor. Hva betyr det egentlig? ! Anonym poster: dde10db61987ae0179b9743247001a89
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #21 Skrevet 4. mai 2013 Jeg har møtt en fantastisk mann rett etter nyttår og vi har bodd sammen et par måneder nå. Han har barna sine annenhver uke. Biomor er ikke særlig hyggelig, og i dag toppet det seg. Vi var på sønnens idrettsarrangement og jeg konfronterte henne med at hun knapt snakker til meg, og hun lo og sa følgende: "Du er ikke mitt valg, jeg har ikke noe med deg å gjøre, du er en ubetydelig men irriterende parentes." Jeg ble helt målløs. Hvordan hadde dere reagert videre? Kjæresten min tør ikke si noe til henne. Anonym poster: e57715ac14fa0ca48868c2bc57a877a2 Har du barn selv siden du er her inne? Og så flyttet du inn sammen med en mann du knapt kjenner? Jeg møtte og min kjæreste før jul faktisk, kunne ikke falle meg inn å bli samboer med han enda. Og seriøst, "biomor"? Ser du på deg selv som stemor allerede siden du kaller henne for biomor? Min eks som jeg har barn sammen med flyttet inn sammen med en dame fortere enn svint etter han møtte henne og jeg orker fortsatt ikke å ha noe med henne å gjøre. Så ja, jeg er faktisk helt enig med dama, skjønner henne veldig godt. Hun MÅ faktisk ikke ha noe med deg å gjøre. Anonym poster: d831dd4c00f5e1bdd7a15b91cd33280b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #22 Skrevet 4. mai 2013 Så flott at du rettet på meg da:) Siden du er opptatt av sånne ting, så vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at man aldri begynner en setning med men, og så må du sjekke komma regelen, for der snek det seg inn nok en feil... Anonym poster: 4ab754817695e21c5b8b3b8be98ca806
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2013 #23 Skrevet 4. mai 2013 Så flott at du rettet på meg da:) Siden du er opptatt av sånne ting, så vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at man aldri begynner en setning med men, og så må du sjekke komma regelen, for der snek det seg inn nok en feil... Anonym poster: 4ab754817695e21c5b8b3b8be98ca806 Komma regelen?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #24 Skrevet 4. mai 2013 Hva som feiler dere egentlig? Er det ekte kjærlighet så mååå en ikke ta det sååå rolig. Nye kjæreste min har så og si bodd hos meg siden 3 uker etter vi traff hverandre. Vært sammen i 6 mnd no og hverken eksen min el eksen hans har reagert noe videre på det! Teit kommentar av moten deres. Men ikke kall henne bio mor. Hva betyr det egentlig? ! Anonym poster: dde10db61987ae0179b9743247001a89 Når man har barn så tar man hensyn til barna og man flytter ikke sammen med den første og beste. Er det ekte kjærlighet så klarer man likevel, som voksne mennesker, å ta hensy til ungene, la ungene bli kjent med vedkommende før han/hun flytter inn og man ser det an om det faktisk ER ekte kjærlighet før man kaster ungene inn i forholdet. Har man ikke barn så kan man gjøre som man lyster? Har man barn så setter man barna først, også før en ny kjæreste! Anonym poster: 3a1c340a6f33d1e404ab131a0a89f6fc
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. mai 2013 #25 Skrevet 4. mai 2013 Hva som feiler dere egentlig? Er det ekte kjærlighet så mååå en ikke ta det sååå rolig. Nye kjæreste min har så og si bodd hos meg siden 3 uker etter vi traff hverandre. Vært sammen i 6 mnd no og hverken eksen min el eksen hans har reagert noe videre på det! Teit kommentar av moten deres. Men ikke kall henne bio mor. Hva betyr det egentlig? ! Anonym poster: dde10db61987ae0179b9743247001a89 Bare fordi det gikk fint der, betyr ikke det at alle takler det like godt. For alt vi her vet, så har ungen fortalt sin mor at han ikke klarer å tilpasse seg den nye situasjonen.. Her sies det ingenting om hvordan det hele gikk til med flytting osv.. Men for unger sin del, så ser jeg virkelig ikke at noen kan flytte sammen så fort, uten å tenke grundig over ungen.. Det er en risiko å sette nye steforeldre inn i bildet, det er derfor anbefalt å utsette at unger møter kjæreste før man kjenner hverandre godt osv.. For å sette det på spissen: For alt man kan vite, så er partneren pedofil eller kan mishandle ungen.. Sier ikke det er tilfelle her.. MEN, har man barn, så setter man deres sikkerhet FØR egen kjærlighet. Om det er vanskelig å forstå, så les historien om Christofer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå