Gå til innhold

Endelig ferdig <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer så mye :) Jeg var selv 2400 når jeg ble født rundt termin, greide meg veldig fint.

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Så fantastisk!

Gratulerer så mye og koooos deg med gullungen.

Skrevet

Jeg måtte inn å lese fødselshistorie. Jeg lurte på hvordan det hadde gått og fikk ikke med meg at du hadde født. Supert at alt gikk bra. Gratulerer så mye! :)

Skrevet

Gratulerer! :D Takk for oppdatering også, har tenkt på deg!

Og du lenge opp, har du født? Det kan være ganske dødt innimellom på føden, det er ikke slik at mann og familie kan sitte der døgnet rundt.

Ja,jeg har født. Og to timer etter min fødsel hadde jeg absolutt ikke tid til noe annet enn babyen min..

Anonym poster: 551fbe9c9fd6345cf7ca17ac05f1a51e

Etter fødselen hadde jeg tid til alt annet enn babyen min. Babyen sov jo konstant.

Gratulerer :)

Anonym poster: 7b7f38fc13a52af2c1ce28254521b3c7

Skrevet

Gratulerer!!

Mine har vært omtrent like store.

Dere får nok dra hjem så snart han spiser godt og vekten går opp.

Mine 3 har ligget, 7, 12 og 4 dager.nr 2 lå på nyfødtintensiven m sonde.

De var 2485 g 6 uker før, 2640 g 6 uker før og 2720g 4 uker før.

Kos deg med den lille!

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Anonym poster: 1c72496942e191d2927c7b1d39525c54

Skrevet

Gratulerer!!

Kos deg med den lille!

Takk for din erfaring!

Han er nede i 2470 g nå, og jeg kjenner at jeg liker det dårlig. Han sliter med å få i seg mat, orker ikke. Jeg pumper og gir på kopp og flaske men det er ikke lett altså. Vil ikke at han skal gå med mer :(

Skrevet

Gratulerer!!

Kos deg med den lille!

Takk for din erfaring!

Han er nede i 2470 g nå, og jeg kjenner at jeg liker det dårlig. Han sliter med å få i seg mat, orker ikke. Jeg pumper og gir på kopp og flaske men det er ikke lett altså. Vil ikke at han skal gå med mer :(

Det kan være vanskelig å holde dem våkne. Håper du får gode råd for å stimulere til å spise.

Jeg pleide å gi mat og samtidig stryke under beina eller kjevefestet, når han sovnet stelte jeg ham og vasket ansiktet. Da spiste han gjerne litt til etterpå.

10% vektnedgang er vanlig. Havner han mye under det vil de nok evt hjelpe til med mme til melka di er ordentlig i gang.

Ikke bli overrasket hvis han får gulsot. Gulsot er vanlig med disse små- spesielt trøtte gutter. :)

Bilirubinet utskilles med avføringen, spiser de lite, hoper det seg opp (forklaringen jeg fikk)

Men- ca 3-4 dager etter fødsel med amming og pumping kommer melka for fullt- og dette VIL gå bra!

Ikke glem å gjøre ting som er bra for DEG når han sover. Stelle seg selv, lese blader/bøker, sladre med venner, gråte, le.

Det er lett å bli fortvilet og bare tenke pumping, tid, vekt.

Jeg lover deg!! Dette vil gå bra!

Skrevet

Gratulerer så mye :) dette kommer til å gå kjempefint, skal du se.

Det er helt normalt at de mister 10 % av vekten sin, kommer til å snu 5-6-7 dagen......

Anonym poster: 9ae2d63d9ce3bac26133a7212f08f6bb

Skrevet

Gratulerer!!

Kos deg med den lille!

Takk for din erfaring!

Det kan være vanskelig å holde dem våkne. Håper du får gode råd for å stimulere til å spise.

Jeg pleide å gi mat og samtidig stryke under beina eller kjevefestet, når han sovnet stelte jeg ham og vasket ansiktet. Da spiste han gjerne litt til etterpå.

10% vektnedgang er vanlig. Havner han mye under det vil de nok evt hjelpe til med mme til melka di er ordentlig i gang.

Ikke bli overrasket hvis han får gulsot. Gulsot er vanlig med disse små- spesielt trøtte gutter. :)

Bilirubinet utskilles med avføringen, spiser de lite, hoper det seg opp (forklaringen jeg fikk)

Men- ca 3-4 dager etter fødsel med amming og pumping kommer melka for fullt- og dette VIL gå bra!

Ikke glem å gjøre ting som er bra for DEG når han sover. Stelle seg selv, lese blader/bøker, sladre med venner, gråte, le.

Det er lett å bli fortvilet og bare tenke pumping, tid, vekt.

Jeg lover deg!! Dette vil gå bra!

Tusen takk for veldig oppmuntrende svar, det var godt å lese, og fint for meg med mange gode tips og råd.

Han er på grensen til gulsot men ligger foreløpig godt an. Har bæsjet en del men det ligner fortsatt litt på bek i fargen.

Det er nøye mating og de passer godt på ham her så jeg er veldig glad for det. Liker ikke vektnedgangen men skjønner det er vanlig. Krysser fingrene for at du får rett og at alt ordner seg helt fint :)

Nå er det godnatt her ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...