Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #26 Skrevet 4. mai 2013 Han bruker hersketeknikk så det griner etter, HI, det må du passe deg for. Det er ikke mammaen hans som ødelegger familien din (ja, han prøver å gi deg dårlig samvittighet ved å bruke en gammel dame i diskusjonen), det er ham som ødelegger familien ved å sørge for at du absolutt ikke trives i eget hjem. Å totalt ignorere dine ønsker på denne måten er rett og slett skremmende. Selv moren hans forstår jo problemet nå som du har forklart det for henne! Er han ellers en manipulator, HI? Du må virkelig passe på deg selv her - og om forholdet går til helvete er det kanskje bedre å leve som glad mamma enn å ikke trives i eget hus? Synes også du kan stille ultimatum tilbake - sørg i hvert fall for at han slutter å plage deg med dette og legge skylden på deg. Anonym poster: 0b9fe5591019c7653b28dc6bf35d6977
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #27 Skrevet 4. mai 2013 Han manipulerer deg for å få viljen sin, gudene må vite hvorfor. Han er en dritt, og det bør du fortelle ham. Sett skapet der du vil ha det, og be ham flytte ut hvis han ikke liker det. Her er det snakk om respekt, dama har sitt eget hus for faen, og der kan din man besøke henne så mye han lyster. Hvis svigermoren din er oppegående kan du fortelle henne at mannen din friker ut fordi han misforstår situasjonen, og at det ikke er intensjonen å kutte henne ut, men at du vil ha TID til deg selv uten å risikere å bli stresset fordi noen står på døra. Kjenner jeg blir forbanna, men så er jeg typen som sier fra før det går så langt. Denne mannen hadde ikke hatt en sjangse hos meg. For en type. Anonym poster: cfd0d4e23a888da58350b226fac8fbd3
Mor Løvehjerte Skrevet 4. mai 2013 #28 Skrevet 4. mai 2013 Mamma opplevde å finne min søreuropeiske bestemor i godstolen i stua hver gang hun kom hjem fra jobb i et halvt år. Til slutt sprakk det for henne. Da hadde hun begynt å komme senere hjem fra jobb i et forsøk på å spare nervene sine. Det ble kjempebaluba, men det funka til slutt. Da hadde bestemor grått, pappa bannet og mamma vært nær å flytte på hybel. Hadde ikke fikset og hatt min nærmeste venninne på besøk hver dag engang.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #29 Skrevet 4. mai 2013 Denne patetiske mannen hadde jeg gått ifra for lenge siden! Er det mulig?! Jeg synes at du er alt for snill og forståelsesfull i denne situasjonen. Sett hardt mot hardt! Dessverre tviler jeg på at mannen din noen gang blir å ta ditt parti, så kanskje greit å komme seg bort snart? Anonym poster: 8f5e533fd77c92d25dc504abf1f00711
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #30 Skrevet 4. mai 2013 Trur det må en tredjepart inn her, for som noen skrev ovenfor, det er ikke familien hans som er problemet, men at det er familie her hele tiden! Jeg skal på famktr onsdag, så da skal jeg bestille en time for å få noen til å forklare han det. Blir spennende den timen og se hvordan han reagerer... Hi Anonym poster: 6b0e869cfae37ea8994430e9020bd292
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #31 Skrevet 4. mai 2013 Kom gjerne med en oppdatering senere. Lykke til! Anonym poster: 685452cf2151ef67020d1efe0297074a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #32 Skrevet 4. mai 2013 Ja, fortsettelse følger...hehehe... Hi Anonym poster: 6b0e869cfae37ea8994430e9020bd292
Gjest yrild Skrevet 4. mai 2013 #33 Skrevet 4. mai 2013 Du har like stor rett på å bestemme noe i deres hus og at han overhodet ikke er villig til å omsorgsfullt høre på deg og ta litt hensyn til deg synes jeg er hårreisende. Jeg synes det er stygt mot deg at det er du som må ta denne samalen med svigermor. Uansett hvor greit det er for ham burde han også ta litt vare på dine behov! Kjenner jeg blir sint på dine vegne. Sint for at han tilsynelatende er den "greie", men egentlig er den store egoisten. Egentid og rom i et forhold er alfa og omega for min del!
n74 Skrevet 4. mai 2013 #34 Skrevet 4. mai 2013 Jeg lurer jo litt på hva svigermor sier oppe i alt dette? Hadde hun forståelse for deg? Har dere snakket sammen etterpå og hatt normal fin omgang, eller er stemningen rar?
Iiiiik Skrevet 4. mai 2013 #35 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Er jo litt spesielt at han ikk evner å se situasjonen fra din side i det hele tatt. Han forventer at det er kun hans behov og måte å tenke på som skal være styrende og så kaller han deg egoist? Når han har et så mye større behov for sosial omgang enn deg, så må dere sikkert møtes på halvveien. Det er jo ekstra komplisert at det er moren hans det er snakk om, men jeg håper at dette ikke ødelegger relasjonen mellom deg og henne. Eller er det kanskje nokså ødelagt allerede? Håper familievernkontoret blir nyttig for dere! Endret 4. mai 2013 av Iiiiik
Gjest @---;- Skrevet 4. mai 2013 #36 Skrevet 4. mai 2013 Jeg tror enkelt og greit at jeg hadde lagt meg flat og gitt både svigermor og ektemann den aller største unnskyldning og beklaget på det sterkeste samtidig som jeg hadde presisert at hun såklart er hjertelig velkommen til å komme akkurat når hun ønsket. Deretter hadde jeg passet på at dusjing og toalettbesøk skjedde med åpne dører når jeg var hjemme aleine. Jeg hadde og passet på å brukt enhver ledig tid til å sprade rundt i nettoen. All sexuell omgang med mannen hadde jeg og passet på skjedde i tiden hvor sjansen for at svigermor kommer. Jeg har en følelse da av at de uanmeldte besøkene da ville sakte men sikkert reduser seg selv... Noe pinlig blir det, men du slipper å fremstå som en stor stygg ulv i det minste ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå