Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #26 Skrevet 3. mai 2013 Har sympati for at du ikkje har det lett, men om mannen hadde sagt noko slikt til meg hadde eg blitt forbanna. Eg kan godt gjere det eg kan for å hjelpe den eg elskar, men eg vil aldri under noko omstende ta noko ansvar for at nokon ønskar å ende livet sitt. Slikt seier ein ikkje om ein bryr seg om partneren sin. Meinar du det seriøst; kom deg til lege så fort som mogleg! Meinar du det ikkje; skam deg! HI sliter big time, og det viktigste er at HUN viser at hun bryr seg om mannen ved å uttrykke seg korrekt??? Anonym poster: 397354e16d8adf068a181dd2854b3ee5 Nei, det er ikkje måten ho seier det på som er problemet, men det ho faktisk seier. Truslar om å ta livet sitt finst ikkje greit i nokon situasjon. Om ein reint faktisk tenker på det må ein oppsøke profesjonell hjelp. Om ikkje er det ein uhyrleg ting å seie. Så hvis hun ikke klarer å oppsøke profesjonell hjelp siden hun er så nedkjørt at hun ikke orker å leve mer, så får hun da bare dø? Blir ikke det verre for mannen enn at hun ber han om hjelp slik at HAN kan hjelpe henne å ta kontakt med profesjonelle?? Du vet svært lite om selvmordsofre,du vet det er søkemotor som heter google på nett, mye fint man kan finne der Anonym poster: 2bd910007e032e87a571cbee6768bf42
☆☆☆ Skrevet 3. mai 2013 #27 Skrevet 3. mai 2013 Har sympati for at du ikkje har det lett, men om mannen hadde sagt noko slikt til meg hadde eg blitt forbanna. Eg kan godt gjere det eg kan for å hjelpe den eg elskar, men eg vil aldri under noko omstende ta noko ansvar for at nokon ønskar å ende livet sitt. Slikt seier ein ikkje om ein bryr seg om partneren sin. Meinar du det seriøst; kom deg til lege så fort som mogleg! Meinar du det ikkje; skam deg! HI sliter big time, og det viktigste er at HUN viser at hun bryr seg om mannen ved å uttrykke seg korrekt??? Anonym poster: 397354e16d8adf068a181dd2854b3ee5 Nei, det er ikkje måten ho seier det på som er problemet, men det ho faktisk seier. Truslar om å ta livet sitt finst ikkje greit i nokon situasjon. Om ein reint faktisk tenker på det må ein oppsøke profesjonell hjelp. Om ikkje er det ein uhyrleg ting å seie. Går du ut i fra at hun ikke mener det da? Om det er slik hun føler det,så er det ikke rart at hun sier det til mannen vel? Eller skal hun late som ingenting og snike seg en tur til legen? Mannen her burde tatt tak i det og fått henne til lege,han burde i det minste faktisk ha pratet med henne! Ja, går litt ut frå at ho ikkje meinar det. Kan ikkje sjå for meg at mannen skal reagere så likegyldig på ein reell sjølvmordstrussel. I så fall må han jo nærme seg psykopati..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #28 Skrevet 3. mai 2013 Har sympati for at du ikkje har det lett, men om mannen hadde sagt noko slikt til meg hadde eg blitt forbanna. Eg kan godt gjere det eg kan for å hjelpe den eg elskar, men eg vil aldri under noko omstende ta noko ansvar for at nokon ønskar å ende livet sitt. Slikt seier ein ikkje om ein bryr seg om partneren sin. Meinar du det seriøst; kom deg til lege så fort som mogleg! Meinar du det ikkje; skam deg! HI sliter big time, og det viktigste er at HUN viser at hun bryr seg om mannen ved å uttrykke seg korrekt??? Anonym poster: 397354e16d8adf068a181dd2854b3ee5 Nei, det er ikkje måten ho seier det på som er problemet, men det ho faktisk seier. Truslar om å ta livet sitt finst ikkje greit i nokon situasjon. Om ein reint faktisk tenker på det må ein oppsøke profesjonell hjelp. Om ikkje er det ein uhyrleg ting å seie. Går du ut i fra at hun ikke mener det da? Om det er slik hun føler det,så er det ikke rart at hun sier det til mannen vel? Eller skal hun late som ingenting og snike seg en tur til legen? Mannen her burde tatt tak i det og fått henne til lege,han burde i det minste faktisk ha pratet med henne! Ja, går litt ut frå at ho ikkje meinar det. Kan ikkje sjå for meg at mannen skal reagere så likegyldig på ein reell sjølvmordstrussel. I så fall må han jo nærme seg psykopati.. Så du går automatisk ut fra at det er dama sin feil? Hvorfor? Fordi du mener at damer er dumme og må underkaste seg menn? Enkelte idioter reagerer likegyldig på sånt. Kjenner ei som ble forlatt av mannen fordi hun ble voldtatt, for hun hadde jo hatt sex med en annen mann, og da klarte han ikke å ha henne boende i huset lenger. Før denne episoden var han ordentlig ektemann og far som alltid brydde seg. Mange sånne idioter gitt. Anonym poster: 2bd910007e032e87a571cbee6768bf42
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #29 Skrevet 3. mai 2013 Har du sagt dette ofte slik at han tar det som en tom trussel? Hvis ikke og du faktisk mener at du ønsker å gjøre dette så ta kontakt med lege og gjerne andre rundt deg om du har noen, en god venninne eller en søster, mammaen eller pappaen din slik at du kan få den omsorgen du trenger og den hjelpen du trenger til å bygge deg opp igjen og finne gleder store og små Anonym poster: 427763a245b5f460ff1bf7f19bdfac22 Hvorfor skal hun henvende seg til søster, mor osv når hun har en partner i huset som liksom skal bry seg? Jeg har aldri hatt selvmordstanker, men hatt MYE motgang i livet og måtte takle alt selv. Begynner å bli fryktelig sliten av å face alle mine problemer mutters alene. Anonym poster: 2bd910007e032e87a571cbee6768bf42 Hvorfor jo fordi hun har allerede snakket med mannen og ikke fått støtte eller hjelp derfra. Da er det jo viktig at hun går videre og finner noen som er villig til å være der for henne slik hun trenger. Hjelper lite at man har en partner i huset som liksom skal bry seg når han ikke gjør det, men da gjelder det å ikke gi opp for det er slik at det finnes noen som bryr seg. Jeg har faktisk slitt med selvmordstanker i noen år før jeg kom meg ut av det og jeg vet alt om hvor vanskelig det føles og hvordan man ønsker at noen skal vise av seg selv at de bryr seg og er der for deg. Dessverre er man nødt til å be om det i de fleste tilfeller. Anonym poster: 427763a245b5f460ff1bf7f19bdfac22
MammaTilNick Skrevet 3. mai 2013 #30 Skrevet 3. mai 2013 Du får ta deg sammen! Ingen andre enn deg selv kan dra deg ut av mørket du er i! "du får ta deg sammen" ?? Det er absolutt det rette å si til en som sliter!! Herregud... Når man har det så vanskelig så må man snakke med noen,og for mange er det gjerne en begynnelse å ta det opp med dem som står en nærmest? HI,jeg vil anbefale deg å kontakte legen,evt legevakt om det er helt krise nå ! Det hjelper lite å legge det ut her. For meg ser det ut til at hun er mer oppmerksomhetssyk. En som vil avslutte livet forteller det som regel ikke på en slik måte. Om hun trenger hjelp bør hun kontakte lege/legevakt eller psykolog. Ikke skrive sånt på et innlegg på DIB... Jeg skrev ikke dette for å være ekkel, men at hun kanskje burde tenke seg om litt. Har tross alt et lite barn som trenger moren sin
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2013 #31 Skrevet 4. mai 2013 Tror du ikke jeg har tenkt meg om? Tror du ikke har har pratet med legen om dette? Jo jeg har faktisk det. Ja jeg har ett barn, men han hadde hatt det bedre uten meg... Anonym poster: a6e8331c875a9426b58d1f264811e090
Gjest meg&mini Skrevet 4. mai 2013 #32 Skrevet 4. mai 2013 Kjære HI.. Barnet ditt har det ikke bedre uten deg.. Du har det ikke bra nå og derfor tenker du sånn. Livet er litt til det vi gjør det til, men når man er syk og langt nede er det ikke lett å se det gode rundt seg. Jeg ønsker deg det beste og lykke til videre. En dag kommer ting til å bli bedre og da kommer du til å være glad og sette pris på å være i livet:) Ring på mandag og si at du skal ha en hastetime. Stor klem til deg..
hol(L)y COW Skrevet 4. mai 2013 #33 Skrevet 4. mai 2013 Kjære deg, klart barnet ditt har det best MED deg. Du tenker ikke rasjonelt, og vit at det er helt vanlig når man er så syk. Du må ringe legevakta og si hvordan du har det. De vil ta deg seriøst. Det er en krisesituasjon om du føler det sånn.
Nullstress;) Skrevet 4. mai 2013 #34 Skrevet 4. mai 2013 Krisetelefonen 815 33 300 Kirkens SOS forsøker å lindre menneskelig nød som ensomhet, fortvilelse og depresjon. Kirkens SOS vil være til stede for dem som trenger noen å snakke med. Jeg grøsser av noen av svarene som kommer til deg HI. Mannen din er en stor egoist som snur ryggen til deg når du trenger han mest! Til dere som svarer at HI må ta ansvar for eget lit... Hva tror dere hun prøver på nå???? Hun sier til mannen at hun vil ende sitt liv! Dette vil da jeg kalle et rop om hjelp! og hjelpen snur ryggen til..... SKAM DERE! HI, ring dette nr. her vil du få snakke med noen som kan hjelpe deg, som har erfaring innen dette. Lukk øynene for enkelte svar du får. Nå veit ikke jeg hva du sliter med, og ikke skal du legge det ut her heller. Ønsker deg alt godt Sender deg mange klemme :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå