Gå til innhold

Drister meg til å komme med en liten oppdatering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han lar vente på seg han lille karen her.

Vært på klinikken siden halv ni i går morges, og fått modningstablett i dag kl 10 men ingenting skjer. Helt tydelig at kroppen ikke er innstilt på fødsel.

Er sliten og lei og sur hehe, men han kommer vel ut til slutt.

Håper alle dere som svarte at dere er ved termin kan ta imot litt fødevibber så deres fødsler starter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da. Kjedelig å vente og vente!!!

Vet hvor irriterende det er. Med storesøster ble jeg satt igang 14 dager over, men hadde ikke vondt en plass før de tok vannet på dag 16!!!

Tar imot alle vibbene jeg kan få tak i jeg, men har ikke helt troen på at det hjelper :-D

Masse lykke til, det er uansett ikke veeldig lenge til du har babyen din hos deg :-)

Skrevet (endret)

Huff da. Kjedelig å vente og vente!!!

Vet hvor irriterende det er. Med storesøster ble jeg satt igang 14 dager over, men hadde ikke vondt en plass før de tok vannet på dag 16!!!

Tar imot alle vibbene jeg kan få tak i jeg, men har ikke helt troen på at det hjelper :-D

Masse lykke til, det er uansett ikke veeldig lenge til du har babyen din hos deg :-)

Tusen takk :) "Problemet" her er at vannet har gått men at det likevel ikke skjer noe. Så kroppen gidder liksom ikke å føde.

Og så var jeg virkelig ikke forberedt på dette da første fødsel tok 9 timer og andre under 2 timer, så sliter med å omstille meg mentalt.

Men det er vel gjerne fordi det er så lenge til termin at kroppen ikke er klar selv om vannet har gått.

Endret av Monajenten
Gjest sug lut
Skrevet

Huff, det høres ikke veldig stas ut, lykke til, krysser fingrene for at det skjer noe snart!

Skrevet

Når gikk vannet? De må jo gå for KS om fødselen ikke er i gang innen en vis tidsramme etter vannavgang.

Anonym poster: 755a84d86dc7caa12bf595fef94ed6b7

Skrevet

Huff, det høres ikke veldig stas ut, lykke til, krysser fingrene for at det skjer noe snart!

Tusen takk, setter stor pris på det! :)

Skrevet

Sender deg en stooor klem :)

Drøyer det veldig lenge skal jeg begynne å blogge om jetset-livet på landet for deg :P

Skrevet

Når gikk vannet? De må jo gå for KS om fødselen ikke er i gang innen en vis tidsramme etter vannavgang.

Anonym poster: 755a84d86dc7caa12bf595fef94ed6b7

Vannet begynte å gå onsdag kveld, men gikk helt i går i ettiden. Hadde kraftige blødninger på formiddagen, så på der tidspunktet hellet det mot ks. Men så gikk jo vannet og derfor ble planen endret til igangsetting.

Var forberedt på drypp imorges men så var jeg ikke klar for det engang så ble modningstablett. Neste er evt kl fire.

Skrevet

Sender deg en stooor klem :)

Drøyer det veldig lenge skal jeg begynne å blogge om jetset-livet på landet for deg :P

Ahhh you save my day :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men er du ikke ganske langt unna termin da? Eller blander jeg deg med søsteren din? Kjipt at det tar så lang tid, det er min frykt og..., sender deg litt hell og lykke!!

Skrevet

Høres ut som meg (igjen) (eg som planlegger bursdag men hadde termin i midten av juni)

Vannet gjekk tidlig søndag morgen. Ingenting skjedde heile dagen (innlagt på sjukehus og fekk modningstabletter)

Mandag kl. 22 starta fødselen for fullt og barnet var ute kl. 02

Så heldig du er som straks får en liten baby. :) Masse lykke til!

Anonym poster: 58d07133bbc998e40bfc10a1c7c5c495

Skrevet

Lykke til. :-) du er iallefall i nærheten av å ha babyen i armene. :-) men skjønner du blir utolmodig ja...

Skrevet

Når har du termin da?

Min tredje måtte settes i gang etter langvarig vannavgang. Jeg var heldigvis moden, tross NULL rier, så jeg fikk drypp 48 timer etter vannet gikk og da tok det snaue tre timer før jeg var blitt trebarnsmor =)

Lykke til!

Anonym poster: bb0f4bae9d3836cde89246462b40d7dc

Skrevet

Huff vet hvordan det er :(

Håper det snart blir gang i sakene! Be om akupunktur :P

Skrevet

Takk for fine svar alle sammen :) Har ikke termin før 12. juni så er nok derfor det drar sånn ut. Men fordi at vannet har gått så er det jo ingen vei tilbake, enten må fødselen starte ved hjelp av igangsettingen eller så blir det keisersnitt.

Men ja sånn totalt sett så er det jo uansett ikke lenge til vi får hilse på ham :)

Sekretøsa du har helt rett, er faktisk offisielt høygravid i dag, 40 dager til termin. Søsteren min hadde 1. mai, og venter enda. Men så tregt som dette går så rekker hun meg kanskje hehe ;)

Skrevet (endret)

Når har du termin da?

Min tredje måtte settes i gang etter langvarig vannavgang. Jeg var heldigvis moden, tross NULL rier, så jeg fikk drypp 48 timer etter vannet gikk og da tok det snaue tre timer før jeg var blitt trebarnsmor =)

Lykke til!

Anonym poster: bb0f4bae9d3836cde89246462b40d7dc

Termin 12. juni.

Satser på at det plutselig går unna her også. Vannet begynte jo å gå kvelden 1. mai så er jo mer enn 1,5 døgn siden. Er litt bekymret i forhold til babyen hvis det blir tomt for vann inni der, men det gjør gjerne ikke det?

Endret av Monajenten
Skrevet

Herrejesus! Er det ikke slik at ungen skal ut i løpet av 48 timer etter at vannet gikk?

Skrevet

Jo, han må ut i kveld.

Anonym poster: a0d5b9404534fa019e8adf5681e89580

Gjest yrild
Skrevet

Åååh jeg vet hvordan du har det. Begge mine fødsler har startet sånn og det er noe drit å vente!

Prøv å slappe av og spise litt så du sparer deg opp krefter til fødselen, den kommer jo til slutt :-)

Med førstemann var vi tre døgn på sykehuset før åhan endelig kom og med lillesøster nesten fire... Blæh! Men de kommer jo til slutt og er like nydelige som de mer utålmodige babyene ;-)

Skrevet

Det er klart han ikke kom i går. Da ville jo 18årsdagen hans havne på en torsdag. (Ja jeg sjekket.) Alle vet jo at det er kulest å fylle 18 på en fredag. Han er bare smart og kul han der. ;)

Skrevet

Herrejesus! Er det ikke slik at ungen skal ut i løpet av 48 timer etter at vannet gikk?

Jo jeg trodde det men ser jo ikke sånn ut nå ihvertfall. Får ny modningstablett kl 16. Er ikke i nærheten av rier enda :(

Skrevet

Jo, han må ut i kveld.

Jeg håper du har rett for er så sliten nå. Men i følge jordmoren her må han visst ikke det så lenge hjertelyden er fin og jeg ikke har noe infeksjon.

Skrevet

Jo, han må ut i kveld.

Jeg håper du har rett for er så sliten nå. Men i følge jordmoren her må han visst ikke det så lenge hjertelyden er fin og jeg ikke har noe infeksjon.

Dette høres ut som Haukeland? Har de ikke gitt deg noen indikasjoner på når de vil gå for keisersnitt om det ikke skjer noe?

Anonym poster: 33e0fcc9155988cca3e4c16548636f32

Skrevet

Det er klart han ikke kom i går. Da ville jo 18årsdagen hans havne på en torsdag. (Ja jeg sjekket.) Alle vet jo at det er kulest å fylle 18 på en fredag. Han er bare smart og kul han der. ;)

Hihi takk for en god latter :) Får håpe han ikke syns det er enda kulere å bli 18 en lørdag ;)

Skrevet

Jo, han må ut i kveld.

Dette høres ut som Haukeland? Har de ikke gitt deg noen indikasjoner på når de vil gå for keisersnitt om det ikke skjer noe?

Anonym poster: 33e0fcc9155988cca3e4c16548636f32

Haukeland ja. Nei har kun fått beskjed om at jeg kan få modningstabletter i to døgn, altså ut imorgen..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...