Gå til innhold

Er dette feil? Selvangivelse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var du tilstede i mattetimene der man lærte om forskjellen på brutto og netto?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, hvordan vet du hvor mye du har fått på nettbanken? Har du tatt utgangspunkt i alle innbetalingene eller hvordan har du gjort det?

 

Anonym poster: 90f6d87da0330b31ec3f876c11e07372

 

Søkte det opp inne i nettbanken. Nav servicesenter 1 januar 2012 til 31 desember 2012.

får opp alt jeg har mottatt har hatt samme kontonummer hele tiden.

 

Men har også fått noen beløp fra nav på 240, 320, 320, 945, tror dette er for legeregninger, legevakt sykehus osv da ikke har fått noen slike beløp før i juni etter at jeg fikk frikort for helsetjenester, etter jeg har fått frikort derimot har jeg fått flere slike beløp og synes de stemmer i forhold til helsetjenester jeg har brukt.

 

ellers så har jeg mottatt AAP ca 5000 to ganger i mnd men ikke alle måneder i 2011..?

Kan være det som er feilen istedenfor at det er måneder jeg skulle ha fått for som jeg ikke har fått + at det har blitt trukket skatt fra det jeg skulle ha fått fra NAV, det jeg tenkte som kanskje var feil. Ville høre med dere men det blir kanskje svært vanskelig og si... Blir vertfall litt dobbelt feil om en blir trukket skatt av beløp en ikke har mottatt som en skulle ha mottatt..

Skrevet

Var du tilstede i mattetimene der man lærte om forskjellen på brutto og netto?

Var tilstede i mattetimene, og fikk gode karakterer også..

Skrevet

Husk at alt er med.. Feriepenger for eksempel..

Skrevet

Jeg vet dette er fullstendig urelevant. Men, hvor gammel er du og har du norsk opprinnelse?

 

Det eneste veg vil med dette spørsmålet er å prøve å få en forklaring på hvorfor du har så mangelfulle kunnskaper rundt dette?

 

Tilbake til saken. Du sier du ikke har fått 2 ganger 5000 hver mnd. Hvilken mnd har du ikke fått? Har du fått større beløp disse mnd? Har du fått innvilget AAP fra januar?

 

Når det gjelder beløpet som er ført på selvangivelsen så er dette det du faktisk har fått brutto. Og som flere andre sier så gjør NAV ikke feil på dette.

 

Så jeg mener fortsatt at ligningen din sannsynlig stemmer utifra de tallene du har oppgitt.

 

 

Anonym poster: 90f6d87da0330b31ec3f876c11e07372

Skrevet

Dette er jo helt hinsides! Har du ansvar for barn??

 

Anonym poster: 0a86f1150114218c80fe354f06a8dfb9

Skrevet

Slutt å ta utgangspunkt i nettbanken, der finner du bare nettoinntekter. Og på AAP gar du vel to utbetalinger der det bare trekkes halv skatt eller noe, så det er jo klart du blir forvirret hvis du skal synse deg frem slik. Neste år sparer du årsoppgavene du får i posten, og så sjekker du at beløpene her er de samme som står på selvangivelsen når denne kommer.

 

Hvis du har betalt 40 000 i skatt får du vel igjen noe, hørtes mye ut

 

Anonym poster: b523c9a165c17d21c886a3ec478fd943

Skrevet

Hvor mye skatt får du tilgode?

 

Anonym poster: ee088a93ee6ac5c73c88078d1203818b

Skrevet (endret)

Hvor mye skatt får du tilgode?

 

Anonym poster: ee088a93ee6ac5c73c88078d1203818b

 

 

Foreløpig skatt til gode uten renter 3260 kr

 

Er klar over at det er forskjell på brutto og netto men trodde differansen skulle være litt mindre. Har så og si ingen erfaring med selvangivelse, tidligere har jeg fått inntrykk av at den stemmer.

 

Har et barn på 15 år og ett barn på 4 år. Klart meg veldig bra på skole og i jobb til jeg ble syk.

 

Siden jeg ikke har noe særlig peiling på selvangivelse tenkte jeg det var en god ide og spørre her. Nå virker jeg nok enda dummere i denne tråden fordi jeg var stressa i går, holdt på med flere ting på en gang samt at nettet var svært tregt og pc hengte seg en del opp, dermed så så jeg ikke alle nye svar før jeg postet.

Endret av Skorpion1
Skrevet

Ringte søsteren min hun sa at jeg måtte ta kontakt med nav siden tallene ikke synes og stemme overens. Hun sier også at en ikke skal regne ut brutto selv. At det står oppført 135 000 fra nav før skatt mens jeg har mottatt 93 000 etter skatt fra nav ikke stemmer. At noe av dette ca 6400 er tilbakebetaling av utgifter til sykehus og helsetjenester skal en ikke betale skatt på. Dermed blir det ca 86 000 kr jeg har mottatt i AAP.

135 000 – skatt skal ikke bli 86 000. Hun tror det er nav som har oppført feil beløp eller betalt ut feil beløp.+ at det kanskje har skjedd en feil i forhold til legeregninger.

Men søsteren min var ikke helt sikker på hvordan dette var. Hva ville dere gjort?

Skrevet

Er jo for sent å endre på selvangivelsen nå. Skulle ringt de tidligere. Men du får ringe i morgen å høre om tallene stemmer..

 

Anonym poster: 3ac40176ed8620b3be2b5cca80daa1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...