Gå til innhold

Jeg sitter inne og hører barnet mitt leke ute.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deilig! Tidligere har jeg ikke slappet så godt av når hun har vært ute alene. Men nå er hun 3 år, vi har fått skikkelig dagslys, det er ingen biler som kjører her i området og hun løper ikke avgårde mot veien eller elva. Jeg har vinduet åpent til henne så jeg hører hvor hun er å går og titter ut om henne i blant. Koselig :) Nå skal jeg gå ut også :)

Anonym poster: ff8dcfdeef323265406eba39ab8d3390

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du tuller nå eller?

"Tidligere har jeg ikke slappet så godt av når hun har vært ute alene. Men nå er hun 3 år,"

du er jo riv ruskende gal. løft på ræva og bli med ungen ut.

Anonym poster: ec9c7b0971ca83197310efd1a32be715

Skrevet

du tuller nå eller?

"Tidligere har jeg ikke slappet så godt av når hun har vært ute alene. Men nå er hun 3 år,"

du er jo riv ruskende gal. løft på ræva og bli med ungen ut.

Anonym poster: ec9c7b0971ca83197310efd1a32be715

Reagerte også på den.. Hvor mye kan en ha av erfaring på det området uten å ha vært totalt uansvarlig. Kom deg ut menneske!!

Anonym poster: 364211e1530430390d28e6922127d1dc

Skrevet

Ærlig talt. En treåring kan fint være ute og leke alene, dersom det er lagt til rette for det. Vi har inngjerdet hage og jeg har døra oppe og er ute og sjekker innimellom, dersom jeg ikke kan se henne fra vinduet.

Ikke HI.

Anonym poster: 410f8b68389d022e20d7dfcd44f3ae02

Skrevet

Herregud som dere dømmer . Min 3 åring er også ute alene . Vi har egen lekeplass bak og ytterdøra står åpen med fritt inn/ utsyn pluss at jeg hører og ser henne hele tiden .

Det er faktisk forskjell på hvordan folk bor.

Skrevet

her fikk ikke barna lov å være ute alene før 5 års alder.

vi bor med en elv. vi har en liten elv bak huset,. er gjerde men ikke høyt nok.

barna får selv når vi er ute kunn være foran huset.

hadde satt meg på terrasse eller noe.

Anonym poster: 1d4a08575d1c764898bc1c29a223ec4a

Skrevet

Det hørtes deilig ut, jeg er sikker på at du har kontroll.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Veldig liten forståelse for at man har forskjellig nærområde ser jeg :)

Kos deg, det er deilig når de blir litt mer selvstendige. Barna har også godt av å få føle at de er alene avogtil.

Skrevet

Fantastisk HI!

Jeg har også en 3 åring som er ute alene i hagen. Jeg er en skikkelig hønemor, så jeg må bestandig se/høre han, men ellers får han springe fritt ute fordi vi endelig flytta til et rolig boligområde der det er veldig lite trafikk og gjennomgang av folk. Han har en storebror på 6 år også, og når de er ute alene så passer storebror på.

Til dere andre "perfekte" mødre som svarte: alt med måte, det kommer an på hvordan man bor og dere er hysteriske...så enkelt.

Anonym poster: 29a2dadfbc2ab27ee8a8f703abcd9a1a

Skrevet

Har selv en 3-åring, snart 4, og jeg tør ikke la henne være alene ute i hagen, slv om den er inngjerdet. Hun er veldig delvstendig, og jeg ville ikke stolt på at hun ikke gikk ut av porten, eller fant ut hun skulle gå bort på lekeplassen eller besøke naboen.... Tar ikke mer enn et minuttsbuoppmerksomhet, så er hun ute av porten, hvis hun vil.

Anonym poster: 3c9e29bcda23acf16db1bd59a09676bb

Skrevet

Så du tror at alle med små barn i Norge bor ved en elv..? Glupt.

Gjest sug lut
Skrevet

Problemet her ligger vel mest i "og hun løper ikke avgårde mot veien eller elva". Det vet du nemlig ingenting om før det skjer.

Skrevet

Vel, HI her bor ved en elv. Og det folk reagerte på var nok at hun allerede har praktisert en stund at hun er alene ute. Men nå er hun 3 år og da slapper hun av. Og at noen mener det er uansvarlig betyr ikke at de er hysteriske som noen skriver.

Så du tror at alle med små barn i Norge bor ved en elv..? Glupt.

Anonym poster: 364211e1530430390d28e6922127d1dc

Skrevet

Problemet her ligger vel mest i "og hun løper ikke avgårde mot veien eller elva". Det vet du nemlig ingenting om før det skjer.

Det betyr vel at hun obseverer barnet sit...

Anonym poster: 9dfd62e6a7fec286f8f7cb54317b513f

Skrevet

Herregud så overbeskyttende enkelte mødre er !!! Rart att barn er som dukker nå til dags???! Jeg lar min 2ÅRING vere ute helt alene på sykkel!!! Hopper på trampolina alene, bil veg rett oppi vegen og, men jeg er en forferdelig mor som lar sønnen min få vere ute uten overvåkningskamera! I tillegg bur vi rett ved sjøen !! Rart jeg er i livet siden jeg bodde og ved sjøen når jeg var barn!! Skjerp dere folkens og la unger vere unger !!!

Anonym poster: 759f9cbc5e9bbebdffca231dfb4f59dc

Skrevet

Herregud så overbeskyttende enkelte mødre er !!! Rart att barn er som dukker nå til dags???! Jeg lar min 2ÅRING vere ute helt alene på sykkel!!! Hopper på trampolina alene, bil veg rett oppi vegen og, men jeg er en forferdelig mor som lar sønnen min få vere ute uten overvåkningskamera! I tillegg bur vi rett ved sjøen !! Rart jeg er i livet siden jeg bodde og ved sjøen når jeg var barn!! Skjerp dere folkens og la unger vere unger !!!

Og du virket veldig uansvarlig!

Skrevet

Ja fy flate, er ikke det synd i barna mine som får leve livet??

Skrevet

Det spørs faktisk på hvor man bor, og hvordan ungene er.

Gjest sussie77
Skrevet

Lar ikke min 3 åring være ute alene. Det blir det flere år til han får lov til. Vi har stor hage, men bor også sentralt, så mange biler rett i nærheten. Og faktisk en vei rett utenfor huset også. Og når jeg er ute sammen med han så prøver å han og sykle ut av gården heller tiden. så stoler rett og slett ikke på han. og ikke på bilene som kjører her heller.

Men man bor forskjellig og barn er forskjellig.

Gjest sussie77
Skrevet

Akkurat det virket ikke så veldig ansvarlig.

Skrevet

Unger på bygda lever livet !

Skrevet

Deg om det... Virker litt lat kanskje?

Tipper alle foreldre som har opplevd at ungene ble kidnappet, druknet i elva, ble påkjørt på en vei et stykke bort, ble kvalt i et tau, eller bare stakk av for en stund også trodde de var så ansvarlige og hadde kontroll. Det skal ikke mye til, og en 3 åring, er ja... bare 3 år...

Hilsen en mor som synes det er koselig å leke ute med barnet sitt:)

Anonym poster: 720da913b2992d9cc3ffaed6d2be3d21

Skrevet

Kan skje like mye ulykker inne!!!

Men hun sier jo ikle at det ikke er koselig å leke ute.,

Jeg er engstelig selv og pleier passe godt på, men det gjør meg ikke mer perfekt enn andre fordet..

Jeg levde selv på landet og var ute å klatret i trær, gikk i skogen bak huset og jeg overlevde!!

Men som sagt litt hysterisk selv og jeg vet mine unger ville hørt på beskjeder og klart seg om jeg ville sendt de ut alene!

Anonym poster: 73555098b4fd063be6c7be8d3eb96990

Skrevet

Tipper alle foreldre som har opplevd at ungene ble kidnappet, druknet i elva, ble påkjørt på en vei et stykke bort, ble kvalt i et tau, eller bare stakk av for en stund også trodde de var så ansvarlige og hadde kontroll. Det skal ikke mye til, og en 3 åring, er ja... bare 3 år...

O du perfekte mor, hvordan er det å være deg tro?Sikkert heeeeeeeeeeelt fantastisk.

Skrevet

O du perfekte mor, hvordan er det å være deg tro?Sikkert heeeeeeeeeeelt fantastisk.

Det er ikke jeg som svarte i stad, men det er faktisk ganske fint og ha kontroll på barna sine, og vite at de har det bra :)

Anonym poster: 38397d4c0e55b1756f4825ea0d907ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...