Gå til innhold

Hva er galt med navnet Arian


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Arian - den ariske rase - Aryan nation - nazisme- osv.

 

Ringer det noen bjelle?

 

Anonym poster: dfcd9515fbe553ec4cc290898bc83e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det førte så minner det for mye om den ariske rasen som de andre nevner her.

 

For det andre så ser det ut som et ufullstendig navn. En ikke så heldig forkortelse av Adrian, som egentlig er et ganske fint navn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempefint! Var en av mine favoritter til sistemann:) jeg tenker på det som en annen vri av Adrian.

 

Ærlig talt hvor mange tror dere går rundt å vet hvor et navn kommer fra, hva det betyr osv...... Det er slik vi foreldre sitter å ser på da vi skal gi navnet. For alle andre så har ungen fått et navn og navnet er XXXXXX.

 

Når du hører et barn som har fått navn så går dere vel ikke hjem å googler navnet for å se hva det betyr og hvor det kommer fra?

 

 

 

 

 

Anonym poster: ddcdcf252b38654b6733ae8965a840cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Har aldri koblet hverken Arian Nation eller noe ariske greier opp mot navnet... Heller Adrian uten d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. jeg har aldri vært opptatt av betydning av navn så dette visste jeg ikke. Men dette er også et kurdisk navn og vi hadde tenkt å kalle sønnen vår Arian ( mannen er kurder).

Hi

 

Anonym poster: 20606b444377ebf8715d4ecc3427b450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint! Var en av mine favoritter til sistemann:) jeg tenker på det som en annen vri av Adrian.

 

Ærlig talt hvor mange tror dere går rundt å vet hvor et navn kommer fra, hva det betyr osv...... Det er slik vi foreldre sitter å ser på da vi skal gi navnet. For alle andre så har ungen fått et navn og navnet er XXXXXX.

 

Når du hører et barn som har fått navn så går dere vel ikke hjem å googler navnet for å se hva det betyr og hvor det kommer fra?

 

 

 

 

 

Anonym poster: ddcdcf252b38654b6733ae8965a840cb

 

Det er vel ingen som må google arian for å forstå hva det betyr? Hallo??

 

Anonym poster: 68d7aaa7e566c205ee903bcd0dc8f799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint! Var en av mine favoritter til sistemann:) jeg tenker på det som en annen vri av Adrian.

 

Ærlig talt hvor mange tror dere går rundt å vet hvor et navn kommer fra, hva det betyr osv...... Det er slik vi foreldre sitter å ser på da vi skal gi navnet. For alle andre så har ungen fått et navn og navnet er XXXXXX.

 

Når du hører et barn som har fått navn så går dere vel ikke hjem å googler navnet for å se hva det betyr og hvor det kommer fra?

 

 

 

 

 

Anonym poster: ddcdcf252b38654b6733ae8965a840cb

 

De fleste oppegående, og mindre oppegående, mennesker vet hva arian og arisk betyr. Trenger ikke akkurat Google det.....

 

Anonym poster: b9a7ddc68ca6548db45c48670f34b7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg saken kanskje stiller seg litt annerledes siden det er et kurdisk navn...

 

Hvordan blir det da med etternavn osv? Da er det vel ikke norskt etternavn heller? Jeg kommenterte ut fra f.eks Arian Hansen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han får et norskt navn i tillegg og dobbelt etternavn. Søsknene har også både kurdisk og norsk navn. Vi blir nok å bruke det uansett, synes det er et nydelig navn til tross for folks assosiasjoner til nazismen.

Takk for svar :)

Hi

 

Anonym poster: 20606b444377ebf8715d4ecc3427b450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Det er et fint navn! Vet om noen som heter det, har aldri slått meg å koble det til arisk...kanskje hvis vi hadde bodd i England?

 

Fin betydning har det også, både til gutt og jente. Go for it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tenkt at det enten var en feilstaving av Adrian eller at dere var nynasister.

 

Anonym poster: f324aedaf79135384b025358d68e4ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt vondt i magen av tanken på at små gutter vokser opp med det navnet. Jeg trodde Analius var det verste navnet, men dette er like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff & huff,stakkars gutt som må hete det... Håper for guds skyld at dere gir han et "normalt" navn i tillegg så han kan velge selv å bruke det når han blir stor nok.

 

Jeg kobler det automatisk med nazismen og den ariske rasen. Har du tenkt på at gutten kan bli mobbet og diskriminert pga navnet?

 

 

Anonym poster: c7d163b5f90632b3e7b7e104a042876a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et fint navn, og det er ikke fordi jeg er historieløs eller ikke har hørt om ariske rase, men jeg kobler rett og slett ikke navnet Arian med arisk, det er bare et navn.

 

Nok av navn man kan finne negative assossiasjoner til om man strever hardt.

 

For en gjeng dømmende hurper dere er, håper dere ikke lærer opp barna deres til å være like fordomsfulle :(

 

Anonym poster: 5bce3580431ef4d006394f50b6138168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over at Arian betø disse tingene, men det er jo kjempelogisk når jeg leser det dere skriver.

 

Selv synes jeg Arian er et nydelig navn ,sikkert fordi en gutt som gikk i bhg til sønnen min het det, og han var så ufattelig nydelig!

 

Trist at betydningen er grufull :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arian betyr slettes ikke disse stygge tingene, det er bare assosiasjonene til folk med skitne tanker her inne. Mye det samme som å assosiere Britt med dritt eller Gitte med f**** bare fordi det rimer.

 

Arian betyr sølv. Synes det er et fint navn, og en fin betydning.

 

http://www.babynames..._name_Arian.htm

 

Det er vel heller måten det sies. Arian, eller Aryan på engelsk.

 

Les her dere http://en.wikipedia.org/wiki/Aryan_race

 

Anonym poster: 6d29dbd79eeddb858958e1e00433c5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...