Gå til innhold

Lavendel i slutten av august?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Så en australsk blomsterbutikk som hadde listet lavendel som høstblomst, så krysser fingre for at det lar seg gjøre! Lyng var jo et lurt alternativ. Og finner du ikke en likanes blomst så får du bare perle deg en bukett...

http://www.etsy.com/...e-beaded-bridal

;)

Jeg og, gir meg ikke før jeg har ringt de 10 jeg har på ringelisten og kanskje ti til etter det. Haha, jeg tror kanskje ikke at mine perleferdigheter strekker seg utover perleedderkoppene jeg lagde så mange av rundt juletider, men morsom bukett!

Skrevet

Fin den perlebuketten da! Kan bestilles ferdig til og med, kan den ikke? I hvert fall ingen som har lik som deg.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jo, stod at den kunne bestilles ferdig, men det er en ting perler, gull og diamanter ikke kan måle seg med, og det er nok ekte blomster. Selv om jeg er glad i begge deler ;)

Gjest amandine
Skrevet

Jeg håper inderlig du får tak i lavendel. Det er noe helt eget ved det (trés classé!) Hvis du tenker alternativt, hva er det med lavendelen du faller for? Farven, duften eller det sarte utseendet? Farven kan gjenskapes ved for eksempel asters, for duften kan du blande i avblomstret lavendel(om ikke du får tak i en eneste en) og rosmarin(denne har jo også blå/lilla blomster, men er gjerne også ferdig for sesongen?). Evt kan du ta kontakt med en produsent i kjølig region, der er de gjerne senere ute?

Skrevet

Hva om alle i garnerlosjen kommer til Paris med sin avling? Jaaaa! :D

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg har vært i kontakt med en gammel dame som eier en bitteliten blomsterbutikk (som bare har to eller tre ansatte) og hun har lovt meg at hun får tak i fin og frisk lavendel nok til alle bukettene, men hun har ikke så veldig mye mer kapasitet enn som så. Gamlemor står i hvert fall for buketter (håper hun er til å stole på) og så har jeg vært i kontakt med en annen større blomsterbutikk som også sier at de kan få tak i, men at de ikke tror at de ikke kan garantere for å få tak i såpass mye som jeg trenger for pynt, så da får jeg bruke noen av de andre tipsene her også!

Asters var fine, det er lyng også. Og så dumpet jeg borti limonium. Og kanskje brudeslør er litt fint også. Kanskje Wild Cosmos? Og disse var fine, men vet ikke hva de heter: http://img2.etsystatic.com/000/0/5526799/il_570xN.350451798.jpg

Men jippi!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hva om alle i garnerlosjen kommer til Paris med sin avling? Jaaaa! :D

Ja, velkommen, dere kan plasseres på eget blomsterbord!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg håper inderlig du får tak i lavendel. Det er noe helt eget ved det (trés classé!) Hvis du tenker alternativt, hva er det med lavendelen du faller for? Farven, duften eller det sarte utseendet? Farven kan gjenskapes ved for eksempel asters, for duften kan du blande i avblomstret lavendel(om ikke du får tak i en eneste en) og rosmarin(denne har jo også blå/lilla blomster, men er gjerne også ferdig for sesongen?). Evt kan du ta kontakt med en produsent i kjølig region, der er de gjerne senere ute?

Fargen og det sarte utseendet, er egentlig ikke så veldig glad i lavendelduften. Jeg finner faktisk ingen blomster som jeg synes overgår lavender, eneste unntak må i så fall være syriner, for de både lukter godt og ser nydelige ut.

Uansett, ser ut til at lavendel skal fikse seg, må bare finne blomster som kan gå fint i miks med lavendel til pynt... Ikke så lett det heller, mange fine blomster, men få som er fine nok. ;p

Gjest amandine
Skrevet

Tja, om du er sprek tar du oransje, hvis du er i naturmodusen ringblomster. Eller japanske lykter? Eller du kan holde deg i samme fargeskala og bruke forglemmegei? Det opplagte brudeslør? Med marikåpeblader til? Åh sukk Åh sukk. en gang var jeg i bryllup i Paris.. På slott med over tusen gjester sukk sukk sukk en annen verden..

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ikke sprek nok for høstfargene, men å, ja, forglemmegei elsker jeg. Er det virkelig en høstblomst? Høres ut som et fint bryllup! Vi går også for slott (ikke vielsen, da) og med nesten like mange gjester... Håper det blir like fint, men det må det jo bli så lenge jeg får lavendel!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hvete er fint, jeg tenker at det kan duge å bruke til pynt, men jeg vil ikke ha det i selve bukettene. Takk! :) Ellers leser jeg at salvia, scabiosa og white snowberry er høstbarn, så det kan kanskje duge. Jeg skal heldigvis ikke sette noe sammen selv, så jeg bare finner det jeg liker og satser på at andre gjør det fint.

Dessuten tenker jeg at jeg skal bestille tørket lavendel herfra: http://www.couleursprovence.com/index.php?product/2-bouquet-de-lavande-super-bleue - som en backup hvis alt skjærer seg. Hadde jeg bare flyttet datoen to uker, hadde det vært så mye enklere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...