Gå til innhold

Vedr å takke for maten

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min takker også for maten han har laget selv. Han gjør det bare av gammel vane, og vet ikke hvorfor han gjør det. Syns det er koselig jeg ;)

Anonym poster: 362a0f895101187e9558ab8ef53e51e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør akkurat det samme, uavhengig av hvem som lager den eller betaler for den. Det er en god vane. Når svigermor er på besøk glemmer hun å takke for maten fordi hun er så vandt med å lage mye mat selv, og svarer værsågod når vi andre takker for maten som vi har kjøpt og laget ;)

Anonym poster: 6afe81c27a0a85abd31c86004f526067

Ja, det er jo slik at fordi om min lønn blir brukt til mat, og det er jeg som lager maten, så er vi jo to om å legge lønningene vår i husholdningen, så det er jo på en måte like mye mannens penger som mine, for hans går jo da til regninger etc. Og derfor syns jeg det er riktig at vi begge takker for maten. :-)

Skrevet

Haha, jeg takker også for maten selv om det er jeg som har laget den, og min samboer bare fniser av meg og takker selv :-p

Anonym poster: 447695c414f44d12634e5a184ffac3ef

Skrevet

Nå måtte jeg tenke meg om. Jeg takker stort sett alltid for maten, selv om det er jeg som har handlet og laget den. Men nå er det litt ekstra på repeat pga junior, som er i hermeperioden og tar etter alt vi sier. Så nå takker han også for maten.

Ellers pleier jeg vel egentlig å si "takk for maten", og når de andre sier takk sier jeg værsågod, siden det tross alt er jeg som har ordnet det.

På samme måte takker jeg mannen for at han rydder av bordet. Vi takker hverandre i det hele tatt veldig mye, og merker at det overføres til junior, som har blitt veldig flink til å takke for ting, alt fra gaver til hjelp og småting vi gjør. Litt ekstra høflighet i hverdagen skader aldri :)

Skrevet

Jeg takker også for maten, selv når det er jeg som har laget den. Er en selvfølge synes jeg, at alle rundt bordet takker for maten, uavhengig av hvem som har laget den.

Men er vi hos andre og spiser mat, går ungene bort til vertskapet og takker for maten, i tillegg til at de automatisk sier takk for maten når de får gå fra bordet.

Anonym poster: 4dc5b411dff35cc791c5c7709462d79d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...