Gå til innhold

Huff, er så fortvilet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke. Hvorfor skal man miste lappen?? Er jo et uhell?? En ting er skader som må betales etc ved et krasj, men forstår ikke hvorfor HI risikerer å miste lappen??? Er jo ikke slik at hun har kjørt på rødt lys etc! Uhell jo.

Anonym poster: 1d41be51a0d259df8266369cfb6ad176

http://bil.aftenposten.no/bil/Slik-mister-du-lappen-9998.html#.UXu8E7Xuw1Y

"Dersom du straffes for å ha brutt reglene for vikeplikt eller stans foran hindring, følger gjerne en periode på tre til seks måneder uten førerkort.

Betingelsen er at kjøringen har ført til trafikkuhell med mindre omfattende personskader og/eller omfattende materielle skader, eller ved situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått."

Anonym poster: 63381414a6aed3544bbb8c9f0c59cac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Nå MÅ jeg ut å kjøre, første gang siden ulykken, gruer meg veldig :(

Anonym poster: fc48510723a429c1711488cabb1f4f4b

Skrevet

Til neste gang: du trenger ikke ringe politiet om det ikke er personskade.

Altså - (jeg er jurist, men ikke politijurist) rent juridisk ville det muligens ha lønnet seg om du faktisk HADDE sett bilen, og VURDERTE at du hadde tid nok til å kjøre før den. For da hadde du opprettholdt vikeplikten, sett den andre bilen og tatt en vurdering. Selv om det var en feilvurdering.

Om du ikke ser bilen er det faktisk værre, da har du vært uoppmerksom i trafikken. Det har ingenting å bety at bilen er i din blindsone - det er din plikt å se godt nok etter.

Poenget mitt er at det er en dårlig unnskyldning at bilen var i blindsonen, jeg ville ikke fokusert og gjentatt det som en unnskyldning ovenfor politijuristen flere ganger.

Anonym poster: 6edf71231c4915e1d5baba7c5545812a

Skrevet

hi sier jo at hun stoppet for å se å kjørte videre da hun ikke så bilen. så hun overholdte jo lover og regler da. hun har lært av det og vil nok mest sannsynlig være enda mer sikker neste gang hun står i lignende kryss.

Du tuller? Hun har selvfølgelig ikke overholdt loven når hun har brutt vikeplikten. Hjelper jo ikke at bilen var i blindsonen. Man er pliktig til å sjekke der og vet du.

Men tviler uansett på at du mister lappen HI.

Anonym poster: 33323aadd2cd1ae8f7622864c1c4c3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...