Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2013 #26 Skrevet 26. april 2013 Lubbne jenter gikk med lite flatterende klær den gangen også. Det er dog flere store jenter nå, og flere som er veldig store slik at det synes mer. Tror de fleste nå som da gjemmer seg mest mulig bort. Jeg ble ansett som å være veldig tjukk da jeg hadde en overvekt på 10 kg. Møtte "aldri" noen som var større, jeg en gang og pappaen hennes introduserte meg med "se, hun er jo like lubben som deg" så da trodde jeg at folk så meg slik som henne som var noe slikt som 40 kg for tung. Nå ser jeg så store jenter relativt ofte og uansett hva de har på får jeg lyst til å gi dem en klem. Anonym poster: eb4335b9ac0bf729d55210e6564b4810 Jeg syns oppriktig det er fint at de har på tights, jeg syns ikke det virker som om de gjemmer seg bort? Hvorfor skal nå overvekt være så skambelagt...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #27 Skrevet 26. april 2013 Lubbne jenter gikk med lite flatterende klær den gangen også. Det er dog flere store jenter nå, og flere som er veldig store slik at det synes mer. Tror de fleste nå som da gjemmer seg mest mulig bort. Jeg ble ansett som å være veldig tjukk da jeg hadde en overvekt på 10 kg. Møtte "aldri" noen som var større, jeg en gang og pappaen hennes introduserte meg med "se, hun er jo like lubben som deg" så da trodde jeg at folk så meg slik som henne som var noe slikt som 40 kg for tung. Nå ser jeg så store jenter relativt ofte og uansett hva de har på får jeg lyst til å gi dem en klem. Anonym poster: eb4335b9ac0bf729d55210e6564b4810 Jeg syns oppriktig det er fint at de har på tights, jeg syns ikke det virker som om de gjemmer seg bort? Hvorfor skal nå overvekt være så skambelagt... Det skal ikke være det, men det er det. Jeg mener bare at jeg ikke ser så mange utfordrende kledte jenter som er overvektige. Men jeg ser mange overvektige jenter og har mye empati med dem. Men nå ser jeg ikke thights som utfordrende da, tenker også at de har på thights fordi det er sinnsykt vanskelig å finne bukser om en er stor. Anonym poster: eb4335b9ac0bf729d55210e6564b4810
Himmel og hav Skrevet 26. april 2013 #28 Skrevet 26. april 2013 Når det gjelder størrelser på klær, så synes jeg til tider at det er mer forvirrende enn oppklarende. Jeg har bukser fra str 44-52, overdeler fra m-xxl...så jeg har sluttet å se på lappen bak og ser heller på fasongen.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #29 Skrevet 26. april 2013 Det har jeg skjønt bare av å lese her inne. De som er tynne blir jo latterligjort her inne. Ta f.eks fotballfruen. Når jeg var på samme alder var jeg like tynn. Ingen som kalte med syk eller andre ting. Anonym poster: 8ac4812a90196ff5ef91ef24219683af
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #30 Skrevet 26. april 2013 Det har jeg skjønt bare av å lese her inne. De som er tynne blir jo latterligjort her inne. Ta f.eks fotballfruen. Når jeg var på samme alder var jeg like tynn. Ingen som kalte med syk eller andre ting. Anonym poster: 8ac4812a90196ff5ef91ef24219683af Kremt.. tenker at du nok legger mer merke til innlegg om tynne damer enn til alle de innleggene som hetser alle som våger å ha en bmi over 22. Anonym poster: eb4335b9ac0bf729d55210e6564b4810
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #31 Skrevet 26. april 2013 Størrelsene vokser jo med mennesker, helt normalt! Jeg er rundt din vekt. 64 kg og 173 cm høy = vanlig slank ja, men ikke syltynn! Anonym poster: 7a6cdff91b2eae5f5df0fd1b321e40d4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #32 Skrevet 26. april 2013 Har dere sett bilder av normale folk på 50-tallet og 60-tallet? De var faktisk veldig slanke. Eller, det vi dag kaller for veldig slanke. På den tiden var det normalen. Jeg er i 30-årene og en litt romantisk type som liker å ta vare på ting. Jeg har blant annet tatt vare på flere klesplagg fra ungdomstiden min. Jeg er 172 cm lang og veide som tenåring ca 60-62 kg. Alle klærne mine satt perfekt på meg og jeg brukte størrelse 38/M i klær. Nå er jeg dobbelt så gammel, veier ca 65-66 kg og får ikke på meg de gamle klærne mine fordi de er for trange. Derimot sklir jeg lett inn i nåtidens str 36/S...!?! Jeg har holdt plaggene opp mot hverandre, og det er ingen tvil. Dagens str 36 er større enn str 38 var for ca 12-14 år siden. Samtidig opplever jeg at jeg blir kalt "for tynn" og at det er "sykt" og "unormalt" at en på min høyde bruker str 36 i klær. Jeg har en BMI som er så midt på normalvekten som det går an å komme! Ja, kroppsbygning, muskler osv spiller inn, men jeg er faktisk helt normalt slank og langt i fra "for tynn". Samtidig ser jeg f.eks her inne at alle de som da er i øvre del av normalvekt, eller også rett over, mener at de er slanke og fine selv om man da egentlig er lett lubben sett med historiske øyne. Det må da vel være flere som har lagt merke til dette? At klesstørrelsene er blitt mye større med årene og at begrepene "lubben", "slank" og "tynn" har forflyttet seg? Er det flere som synes utviklingen er litt skremmende? At det å være smålubben faktisk er blitt den nye normalen og at de som egentlig er normalt slanke blir beskyldt for å være for tynne og "bare skinn og bein" når man faktisk ville sett helt normal ut for bare noen tiår siden? Anonym poster: a714f35cb88f49c057568aa250c203c3 Hva slags livsstil har du da? Fanatisk sunn og aktiv eller "normal"? Bare nysgjerrig... Anonym poster: 6edb48a23cfbf9c710458c2e4d914432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå