Gå til innhold

Hvor mye koster sommerferien deres i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den blir dyr! Skal til USA, kommer nok på 150 000

Anonym poster: bc2b0c527aa5200254a9eba4e16675ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt nysgjerrig på hva dere bruker på ferier i året sånn totalt sett da - Snuppa 09?

Jeg synes vi bruker ganske mye, men det er langt ifra de summene du nevner.

Anonym poster: f210c41af4cac1f09e921f58a882432b

Skrevet

Det blir en billig ferie i år, skal til favorittstedet mitt i hele verden, til feriehuset vårt.

Det er det perfekte stedet å være om sommeren, med egen brygge og badeplass i hagen :)

Kostnaden på dette vet jeg ikke, men det går jo alltid litt ekstra på god mat og shopping hvis været er dårlig.

Så kanskje 10 000 på to uker eller noe?

Skrevet

Ca 20.000.

En uke til Kypros, en uke til Billund, langhelg i England og hytta. Så jeg er ganske fornøyd med prisen :) Vi er tre stk.

Anonym poster: c7b6a810a888a942f8c7d885df98a7bd

Skrevet

Vi bruker feriebudsjettet og feire/permisjon til å pusse opp leiligheten med ny tapet, maling, ny skyvedørsgarderobe og ny peis. Det vi bruker på ferie er redusert til å kjøre tur-retur til hytta og til min familie i Danmark. Sistnevnte bor nær stranden og så følger det med både gratis mat og barnepass av mormor og morfar. Billig og greit og koselig :-)

Anonym poster: 1017f27cd31e9940450a588e26c4ffc7

Skrevet

Tipper vi ser dere på Luksusfellen neste år.

Anonym poster: f0df1a361f87b073088cb2b2fc9d689d

Ser ikke helt hvorfor det skulle skje.. Vi bruker ikke penger på forskudd(har ikke kredittgjeld, studielån el lign), har bare noe lån på huset som vi betjener veeeeldig greit. I tillegg setter vi av nesten 20.000,- til sparing i mnd ( det er ikke til ferier for å spare til ferie anser jeg ikke som sparing). Det har vi gjort lenge og har en rimelig stor bufferkonto. Men man vet jo aldri...tror kanskje det er andre her inne på forumet det er større fare for å se før oss.

Er på ingen måte misunnelig altså .. Vi har penger nok vi også:) Men om dere fortsatt har lån på huset,hvorfor betaler dere ikke ut det istedenfor og spare 20000 hver mnd. Høres jo ut som dere lett kunne betalt dere gjeldfrie:) Er jo veldig lurt og betale så mye man kan på huslån først og fremst:)

I tilfelle du ikke visste det: Det er altså ikke nødvendigvis sånn at det lønner seg å være gjeldfri/ikke ha noe huslån... Just sayin'.

Anonym poster: 77bfd2a032af90d61c02e92b8d151b86

Jeg jobber på en arbeidsplass som deler ut millioner hver uke. Her anbefaler ikke rådgiverne å betale ned huslånet hvis du er så heldig å stikke av med litt av potten. Det lønner seg å ha litt lån ja.

Anonym poster: 82a15ba7c4046da63cc56de225042c4d

Skrevet

Vi bruker ca 100.000 i år. Reiser til LA i 2 uker. Vi er 2 voksne og 3 barn. Ganske mye synes jeg.

Skrevet

Litt nysgjerrig på hva dere bruker på ferier i året sånn totalt sett da - Snuppa 09?

Bruker som regel mellom 300.000-400.000,- men det har også blitt mer. Det er de siste 5-6 åra. Før det brukte vi betydelig mindre.

Skrevet

Tipper vi ser dere på Luksusfellen neste år.

Anonym poster: f0df1a361f87b073088cb2b2fc9d689d

Ser ikke helt hvorfor det skulle skje.. Vi bruker ikke penger på forskudd(har ikke kredittgjeld, studielån el lign), har bare noe lån på huset som vi betjener veeeeldig greit. I tillegg setter vi av nesten 20.000,- til sparing i mnd ( det er ikke til ferier for å spare til ferie anser jeg ikke som sparing). Det har vi gjort lenge og har en rimelig stor bufferkonto. Men man vet jo aldri...tror kanskje det er andre her inne på forumet det er større fare for å se før oss.

Er på ingen måte misunnelig altså .. Vi har penger nok vi ogsåsmile.png Men om dere fortsatt har lån på huset,hvorfor betaler dere ikke ut det istedenfor og spare 20000 hver mnd. Høres jo ut som dere lett kunne betalt dere gjeldfrie:) Er jo veldig lurt og betale så mye man kan på huslån først og fremst:)

Nei, faktisk er det ikke lurt å være gjeldsfri, det er så mye skattetrekk på huslån. Onkelen min er skatteadvokat og tjener 50-70 millioner i året, likevel har han lån på huset sitt, fordi det lønner seg.

Anonym poster: 6825cfc720e7060fac8e08eaa3a672ed

Skrevet

Bruker som regel mellom 300.000-400.000,- men det har også blitt mer. Det er de siste 5-6 åra. Før det brukte vi betydelig mindre.

Kan jeg bare spørre: hvilken jobb har du og hvilken jobb har mannen din?

Ikke misunnelig - tjener bra selv, men kun interessant å vite hvilke jobber som betaler så bra.

Anonym poster: e9f26d124a4d7594c41a09180ab4615a

Skrevet

Ca 25000,-

Men det er min bestefar som betaler,så for meg(alenemor) så blir det bare lommepenger :P

Anonym poster: 41a545bcad82abf436403c6ccf6bb9c1

Skrevet

Synes snuppa 09 er heldig som har så økonomisk frihet at de kan bruke slike summer på ferier. Men selv tror jeg ikke jeg fysisk hadde fått det til :P Hva bruker man penger på, dersom man skal svi av 5-10.000 pr dag i lommepenger? Må jo ha det med seg hjem igjen også, for ikke snakk om å rydde på det man kjøper ;) Men hadde vært kjempedeilig å kunne reise til eksotiske steder, eller være på ferie lenge av gangen, og bare kunne nytt livet, uten å tenke på at det kommer en dag i morgen også.

Vi hadde egentlig tenkt å dra til USA i år (bo hos venner, så vi ville ikke fått hotellutgifter, med mindre vi tok noen utflukter innimellom, noe som selvsagt ikke hadde vært helt utenkelig) Hadde lyst å være i alle fall 3 uker, så lommepenger ville jo blitt litt, og flyreise for 5 personer ville kommet på rundt 35000-40.000. Så totalt ville det nok fort blitt 70.000-100.000 på den reisen, noe som er vannvittige summer for oss. Men vi hadde egentlig spart opp, og tenkte å bruke skattepengene også. I stedet ble det huskjøp og baby på oss, så de planene er nå skrinlagt for en god del år igjen, til minste blir litt større.

Normalt sett pleier vi bruke rundt 5.000 på ferie (vi pleier ikke dra på ferie, bare være hjemme, så er evt bare dagskort i parker og badeland).

Anonym poster: 6a849b8b295672871e1f59006cf6b52b

Skrevet

Ja vi er heldige med den økonomiske situasjonen. Vi pleier å spise alle måltider ute når vi er på tur, da bruker vi ofte +- 1500-3000,- om dagen. Transport kommer på alt fra 0-1000,- om dagen. Ellers er vi ofte i fornøyelsesparker ( i utlandet) eller finner på noe annet. Vi kjøper ofte mye klær/sko når vi er i utlandet. Har ofte lite med oss når vi drar for å ha plass til nye ting.

Skrevet

vi har det største feriebudsjettet hittil ( av våres tidligere..) 10 000 kr som jeg ikke helt vet hvordan vi skal ordne med enda. Mulig jeg klarer å få inn et par tusen ekstra. Syns det er mye, og vi skal både til kristiansand og danmark. Vært student lenge så får pengene til å rekke langt. vi er to voksne og to barn.

Og hvis jeg hadde hatt 250 000 å bruke på ferie hadde jeg nok klart å bruke opp de å. :-)

Mye fine vesker man kan kjøpe og å ikke alltid velge det billigste i klær og aktiviteter.

Skrevet

Vi er i en sparplan hos oss, sånn at vi kan bygge ut om et par-tre år. Så jeg vil helst ligge på verandaen å sole meg mens de 4 barna våre plasker i bassenget (det er nok moro nok for ungene, de er fra 0-4 år). Ellers ta noen utflukter i nærområdet. Vi bor helt sør i Norge, så det pleier jo være en god temperatur her. Krysser fingrene for knall vær i sommer :D

Men.. mannen er sånn som elsker å reise, så kan hende det blir en liten tur ekko plass :rolleyes:

Anonym poster: 42e3d70481c334b9a3805de2b521237e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...