Gå til innhold

Hvor mye koster sommerferien deres i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så stort budsjett, men skal kose oss masse fordet...vi er tre og skal mest på stranda, grille o.l

Anonym poster: ca2f462db15012e68535f9ece9042ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hverken feil( jeg klarer å telle antall nuller når jeg skriver tall..!) eller løgn, kjære deg:-) folk har forskjellinge økonomiske forutsettninger skjønner du...

Tror fortsatt ikke på at dere bruker så mye penger på en vanlig sommerferie.

Anonym poster: 3a07a6e198c9086d07882a8414916e0f

På en vanlig sommerferie?? Spørsmålet var hvor mye koster sommerferien deres i år. -Hvis du ikke så det. Og for å svare på ditt spørsmål ang hvor mye vi bruker på en vanlig sommerferie, så bruker vi som regel mellom 100.000-400.000,- på en sommerferie. ( ja jeg mener hundretusner, har ikke bommet på antall nuller som du så bestemt mente over her)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Tur til Ålesund som kommer på kanskje 10 000 kr inkludert lommepenger.

Skrevet

Hørers ut som det er mange som skal ha koselige og fine sommerferier her:-) Det er ingen som trenger å hverken reise bort eller bruke masse penger på ferie for at den skal bli fin:-) vi har hatt masse fine ferier på hytta, i telt, hjemme i hagen, på diverse parker ( dyreparken, Hunderfossen og tusenfryd) og det har blitt helt topp. Badebasseng til barna og grillpølser på kvelden:-) vi har nå fått en økonomisk frihet som gjør at vi har muligheten til å bruke det de fleste synes er veldig mye på ting vi har lyst til. Vi har da prioritert å reise endel for å oppleve verden med barna. Vi kan allikevel kose oss vel så mye hjemme med rolige dager også. Hverken mannen min eller jeg har vokst opp med det vi kan gi barna av opplevelser nå og de økonomiske forutsetningene vi har nå kommer ene og alene av invisteringer vi har gjort og arbeidet for. Ingen av oss har hverken arvet eller fått hjelp hjemmefra til studier eller bolig ( eller noe annet økonomisk) for den saks skyld. Håper vi alle får en fin fin sommer med masse sol og fine opplevelser!!

Skrevet

Tipper vi ser dere på Luksusfellen neste år.

Anonym poster: f0df1a361f87b073088cb2b2fc9d689d

Skrevet

Ser ikke helt hvorfor det skulle skje.. Vi bruker ikke penger på forskudd(har ikke kredittgjeld, studielån el lign), har bare noe lån på huset som vi betjener veeeeldig greit. I tillegg setter vi av nesten 20.000,- til sparing i mnd ( det er ikke til ferier for å spare til ferie anser jeg ikke som sparing). Det har vi gjort lenge og har en rimelig stor bufferkonto. Men man vet jo aldri...tror kanskje det er andre her inne på forumet det er større fare for å se før oss.

Skrevet

Misunnelsen lenge leve, håper noen av dere klarer å skjule det litt bedre i real life en det dere gjør her inne..

Skrevet

I år er ferien nesten gratis. Vi skal på bilferie i Norge. Skal besøke venner på sør- og vestlandet, så bruker ingenting på hotell. Det blir bensin + mat (er med og betaler matbhos de vennene vi besøker) + opplevelser. Mat måtte vi jo hatt uansett så det går fra vanlig matbudsjett:)

Anonym poster: 9e9ce62eca6a64573f5467a2f8594dbf

Gjest sug lut
Skrevet

Fint lite utover bensin tur-retur. Spise må vi uansett, kose oss må vi uansett, finne på ting vi ikke gjør hjemme erstatter bare det vi ville gjort hjemme som også hadde kosta.

Skrevet

Vi bruker rundt 50 000 i år. For en familie med to foreldre som jobber fulltid anser jeg ikke det som spesielt mye. Vi har også brukt 150 000, men det er ikke hvert år.

Skrevet

Hvor mye setter du av til sparing i mnd da??

Skrevet

Ser ikke helt hvorfor det skulle skje.. Vi bruker ikke penger på forskudd(har ikke kredittgjeld, studielån el lign), har bare noe lån på huset som vi betjener veeeeldig greit. I tillegg setter vi av nesten 20.000,- til sparing i mnd ( det er ikke til ferier for å spare til ferie anser jeg ikke som sparing). Det har vi gjort lenge og har en rimelig stor bufferkonto. Men man vet jo aldri...tror kanskje det er andre her inne på forumet det er større fare for å se før oss.

Er på ingen måte misunnelig altså .. Vi har penger nok vi også:) Men om dere fortsatt har lån på huset,hvorfor betaler dere ikke ut det istedenfor og spare 20000 hver mnd. Høres jo ut som dere lett kunne betalt dere gjeldfrie:) Er jo veldig lurt og betale så mye man kan på huslån først og fremst:)

Skrevet

Vi betaler jevnlig ned ekstra på lånet når vi synes det er mer enn vi trenger å ha på bufferkontoen:)

Skrevet

Er på ingen måte misunnelig altså .. Vi har penger nok vi også:) Men om dere fortsatt har lån på huset,hvorfor betaler dere ikke ut det istedenfor og spare 20000 hver mnd. Høres jo ut som dere lett kunne betalt dere gjeldfrie:) Er jo veldig lurt og betale så mye man kan på huslån først og fremst:)

I tilfelle du ikke visste det: Det er altså ikke nødvendigvis sånn at det lønner seg å være gjeldfri/ikke ha noe huslån... Just sayin'.

Anonym poster: 77bfd2a032af90d61c02e92b8d151b86

Skrevet

Hmmm rundt 5000kr?

Skal en del på hytteturer ved sjøen. Billig leie, 350kr for en helg. Tenkte også på en dagstur til dyreparken, vet ikke hvor mye det koster jeg?

Ellers skal vi kose oss på stranda, hjemme, på dagsturer osv som stort sett bare koster i drivstoff. Har også båt på sjøen vi tenkte å bruke en del :-)

Vi er 3 nå, men lillebror kommer innen begynnelsen av juni :-)

Skrevet

Det er hverken feil( jeg klarer å telle antall nuller når jeg skriver tall..!) eller løgn, kjære deg:-) folk har forskjellinge økonomiske forutsettninger skjønner du...

Imponert over at noen som ikke kan stave "forutsetninger" kan ha fått seg en så godt betalt jobb. Eller er det mannen?

Og nei, jeg er ikke sjalu. Har god økonomi selv, men ikke like stort behov for å formidle det ved enhver anledning.

Anonym poster: e84573eb55858c91b47b5f6c2aba2ebb

Skrevet

Så det selv, er en skrive feil til der.. Gikk litt fort det innlegget.

Skrevet

20 000 kr for en sydentur for oss 4 med alt inkludert av mat/drikke.

Ellers blir det å reise på hytta i 2 uker, går ca 800 i ferje/bensin og noen 1000 kr i mat.

Så kanskje 30 000 kr totalt. Tenkte oss en tur i kongeparken også.

Anonym poster: 306aae124e6e55fd170c689bc501c295

Skrevet

I tilfelle du ikke visste det: Det er altså ikke nødvendigvis sånn at det lønner seg å være gjeldfri/ikke ha noe huslån... Just sayin'.

Nei det er jo selvfølgelig mye lurere og bruke masse penger på ferie !!!

Regner med du tenker på skattelette og sånt når du antyder at det ikke alltid lønner seg og betale ut gjeld !

Men til din informasjon da: Det lønner seg aldri og ha gjeld !!

Skrevet

Leie hytte til 3000kr for en uke :) Blir ikke noe mer fancy enn det i år pga. liten baby :)

Anonym poster: c26dbfdbc5395db5dd9f922d96ea837f

Skrevet

Regner med du tenker på skattelette og sånt når du antyder at det ikke alltid lønner seg og betale ut gjeld !

Det er din mening.

Skjønner ikke helt denne aggresjonen? Hva er poenget med å være så hissig bare fordi noen mener noe annet enn deg?

Skrevet

Ca 12000,-

Vi er 5stk. Har leid feriehus i tyskland en uke pluss båt tur/retur.

I tillegg kommer jo lommepenger på ca 10-15000 og drivstoff.

Anonym poster: b83c74aac10d2b71c0d57a77d455ac1f

Skrevet

Fly og boutgifter ca 20 000, 5 stk, Spania, 14 dager. Lommepenger og mat aner jeg ikke.

Anonym poster: 1eba0da107dd4a641c04afffb7d52ad9

Skrevet (endret)

Ca 5000

Kjøpe sesongkort på lokale badeland med ute og innebading, og årskort på lilleputthammer som ligger en kort kjøretur unna.

Fylle 3000 liter basseng i innkjørselen og nyte late lokale dager :)

Neste år drar vi til dyreparken i kr. Sand som vi gjorde i fjor.

Vi er 5 personer. Skal i tillegg lappe litt på huset. Til hvilken sum aner vi ikke enda.

Endret av Basill med yngler
Skrevet

Er på ingen måte misunnelig altså .. Vi har penger nok vi også :) Men om dere fortsatt har lån på huset,hvorfor betaler dere ikke ut det istedenfor og spare 20000 hver mnd. Høres jo ut som dere lett kunne betalt dere gjeldfrie:) Er jo veldig lurt og betale så mye man kan på huslån først og fremst:)

Det er din mening.

Skjønner ikke helt denne aggresjonen? Hva er poenget med å være så hissig bare fordi noen mener noe annet enn deg?

Enig med #46. Hvis Snuppa 09 vil bruke så mye penger på ferie så er vel det hennes (og mannens) sak. Jeg synes forøvrig også at det er veldig mye penger å bruke på ferie, men som sagt hver sin lyst.

Anonym poster: f210c41af4cac1f09e921f58a882432b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...