Ikkesåallerværst Skrevet 23. april 2013 #26 Skrevet 23. april 2013 Det er mange måter å gjøre dette på selv om det er folk tilstede i rommet... Jeg har ikke noe imot å amme i samme rom som kollegaer eller bekjente, men da har jeg alltid trukket meg litt tilbake. Snudd litt på en stol, satt meg i enden av rommet eller lignende. I tillegg har jeg brukt en klut som har lagt over pupp og baby, slik at ingen har sett noe 'upassende'. Selv synes jeg ikke det er noe upassende med amming, men rarhensyn til at andre føler seg ubekvem. Så jeg har ikke gitt babyene mine pupp ved matbordet uten å snu meg litt bort, selv med bare familie tilstede. Signerer denne, bortsett fra at jeg ikke liker å amme foran andre enn mannen og søstera mi. Men med baby som har spist hvervtime de tre første månedene og annenhver frem til seks mndr, så blir det stusselig å holde seg hjemme i lengden.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #27 Skrevet 23. april 2013 Om babyen er nyfødt hadde jeg aldri sittet 'midt i matfatet' og ammet. Selv om jeg har ammet tre barn har både jeg og barna foretrukket å trekke oss tilbake i ro og fred, spesielt i starten. Jeg har mye melk og det spruter og søler, babyen hoster og må rape midtveis... Virkelig ikke noe jeg har lyst til å dele med andre på cafe. Hvor lenge skal du være der da? I flere timer? Kanskje det er mulig å time det så du slipper å amme der? Anonym poster: 19f93deefd060ae03dde569cf0dd8243
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #28 Skrevet 23. april 2013 Jeg synes ikke det er noe galt i å amme foran andre, og er ganske "fri" på den måten. Men jeg kunne aldri ha ammet foran mannlige kolleger. Men det er meg personlig da. Ville nok ha prøvd å amme like før, kanskje ved å dra dit litt før, og om jeg måtte amme hadde jeg i hvert fall gått til en annen del av rommet hvor de ikke kunne se. Evt pumpet først og gitt fra flaske (vet at mange barn ikke vil ha flaske, men jeg ville ha gjort det om det lot seg gjøre). Kall meg prippen, men mine mannlige kolleger får ikke se puppene mine! Anonym poster: a1a4788a22bb8c38f758e8682ddf9271
skjotta Skrevet 23. april 2013 #29 Skrevet 23. april 2013 Jeg har ingen problem med amming, men jeg synes det er ufyselig med kvinner som flasher hele puppene, ikke engang prøver å være diskret, og omtrent gulper babyen før de dekker til juret sitt igjen. Det trenger jeg ikke se når jeg prøver å spise lunch, og det er ikke alltid bare å se en annen retning, man har dessverre sidesyn etc selv om man ikke stirrer. Nå er det heldigvis sjeldent at dette er et problem, men har faktisk opplevd et par ganger at jeg bare har måttet la maten stå igjen fordi jeg helt mister appetitten av det. Da snakker jeg ikke om å komme iskade for å glimte en brystvorte o et par sekunder altså, men seriøs flashing. De gangene jeg har opplevd slikt er det gjerne samme type mødre som resolutt legger babyen opp på spisebordet på kafeen for å skifte bleie, "fordi det ikke er stellerom på toalettet". ÆSJ altså, enkelet eer sykt grisete! Ta med en tynt sjal du, tviler sterkt på at noen reagerer når de har invitert deg med baby alle vet jo hvordan babyer får mat. Anonym poster: 2b309462a2c0fb881421aac694f15201 jeg mister appetitten av G-strenger som titter opp av buksekanten, rørlegger sprekker, folk som smatter og griser med maten... men jeg krever ikke at de skal spise på do for det! mitt inntrykk er at noen kvinner blir litt "demonstrative" fordi der er folk der ute som synes amming i offentlighet er en uting, og derfor flasher litt mer enn strengt tatt nødvendig, men faktum er at offentlig sted er offentlig sted, samme hvordan man vrir det. har bodd i ett annet nordisk land, og der hadde de nyyyydelige "amme rom" på kjøpesenterene. DET var fint det. du måtte få nøkkel i skranken, men der var der behagelige stoler og sofaer. lekeområde for eldre søsken, dempet belysning, gode stellefasiliteter osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå