Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #26 Skrevet 23. april 2013 nr 8 igjen Og hvis du tenker på annet husarbeid enn husvask, altså sånne ting som å ta ut av oppvaskmaskina og klesvask og sånt, så skjønner jeg at det kanskje er vanskeligere å sette opp faste tidspunkt. Men det som er mindre fleksibelt i tid kan kanskje du ta, så kan han ta det som kan gjøres på kvelden? Og gjør mest mulig mens ungene er våkne? Anonym poster: ad9a89ef05b74aa451cefbd3c8564be4 Problemet med dette er jo at vi jobber like mye utenfor hjemmet begge to, og jeg kan ikke skjønne hvorfor mannen da skal "sove middag" - min dag er ikke slutt selv om barna har lagt seg, det er jo da jeg må gjøre og ordne alt av husarbeid og gjøre klart til neste dag. Irriterende at ikke samboer også føler ansvar for dette... er rett og slett irritert over at samboer, og også andre menn, kommer unna med mindre husarbeid og ansvar i hjemmet fordi de er menn - kan ikke si at vi kvinner kom godt ut av likestillingen. Nå skal vi jo både forsørge familien på lik linje med mannen samtidig som de fleste kvinner nok ikke opplever at mannen tar halve ansvaret i husholdningen. ...hvor ble det av det gode 70-tallet ??? Anonym poster: e14230bfc4e47d186da2abf8526bbcac Men kjære du, det er jo DU som kvinne som lar han slippe unna med dette da. Hadde kvinenne krevd at de bidro like mye så hadde heller ikke mannfolka fått snodd seg unna. Så her må du ta din del av skylda. I mine forhold har vi alltid delt likt på oppgaver, jeg har aldri latt mannen slippe unna (de har heller ikke prøvd det da...), men ser i mange vennepar så gir dama opp og gjør alt, for så å gå rundt å syte... Anonym poster: 5f0168ed776a85106b084dedb4e68411
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #27 Skrevet 23. april 2013 nr 8 igjen Og hvis du tenker på annet husarbeid enn husvask, altså sånne ting som å ta ut av oppvaskmaskina og klesvask og sånt, så skjønner jeg at det kanskje er vanskeligere å sette opp faste tidspunkt. Men det som er mindre fleksibelt i tid kan kanskje du ta, så kan han ta det som kan gjøres på kvelden? Og gjør mest mulig mens ungene er våkne? Anonym poster: ad9a89ef05b74aa451cefbd3c8564be4 Problemet med dette er jo at vi jobber like mye utenfor hjemmet begge to, og jeg kan ikke skjønne hvorfor mannen da skal "sove middag" - min dag er ikke slutt selv om barna har lagt seg, det er jo da jeg må gjøre og ordne alt av husarbeid og gjøre klart til neste dag. Irriterende at ikke samboer også føler ansvar for dette... er rett og slett irritert over at samboer, og også andre menn, kommer unna med mindre husarbeid og ansvar i hjemmet fordi de er menn - kan ikke si at vi kvinner kom godt ut av likestillingen. Nå skal vi jo både forsørge familien på lik linje med mannen samtidig som de fleste kvinner nok ikke opplever at mannen tar halve ansvaret i husholdningen. ...hvor ble det av det gode 70-tallet ??? Anonym poster: e14230bfc4e47d186da2abf8526bbcac Snakk for deg selv. Min er godt oppdratt og gjør nok i perioder mest i huset. Og jeg er den som sover av oss. Anonym poster: e14230bfc4e47d186da2abf8526bbcac
Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 #28 Skrevet 23. april 2013 Stakkars mann !!! Anonym poster: e14230bfc4e47d186da2abf8526bbcac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå