Gå til innhold

Anonymforum= mobbeforum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener vi bør ha en lav terskel til hva vi kaller mobbing. Spesielt når det går utover noen som ligger nede.

Ikke enig. Fortsetter du å rope "ulv, ulv" når det stadig er falsk alarm er det ingen som gidder å høre på deg til slutt.

Det er alltid noen som forsvarer de som får svar som er for stygge, så akkurat dét er ikke noe problem.

Anonym poster: ed3560e5ef0c6dbafb429ef0437ab030

Ja det er bra at de blir tatt vare på ;) jeg synes denne debatten er viktig, og er mest opptatt av det på grunn av barna våre. Derfor synes jeg folk bør gå i seg selv å tenke over svarene sine. For hvis de slenger dritt her på forum, hvordan snakker de da hjemme om folk så barna hører på? Er det sånn at de får ut all dritten her inne på forum?

Jepp. Her kan jeg kalle en spade for en spade.Her kan jeg si du må "faen meg skjerpe deg". For det kan jeg aldri si ellers. Samtidig som jeg ikke har veldig mye tålmodighet med sippehuer noen gang. Og jeg får mye dritt tilbake. Fra anonyme, for det vil jeg ha sagt. Jeg bruker nick. Så folk vet hvem de skal mislike.

hehe ja det er bra du tar det ut her ;) vi voksne tåler en god del ;)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ofte anonymforum blir brukt til å slenge dritt og være ekkel mot andre. Greit at man vil være anonym, men man trenger vel ikke mobbe folk for det. Nå får jeg sikkert masse dritt siden jeg skriver dette, men jeg tar en kamp for mobbingen jeg. Barna våre trenger voksne som kan diskutere uten å være slemme.

Jeg har aldri blitt mobbet på DIB, jeg har heller aldri sett andre bli mobbet. Herligfred for et mas om dette her... Hva legger du i mobbing da? At noen er uenig med deg? Eller?

Jajja...

(håper ikke dette var mobbete svar ;) ).

Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig i.

De fleste her inne er hyggelig, kjekke mennesker, noen har har sterke meninger og en kanskje litt i overkant skarp måte å utrykke seg på, noen tåler altfor lite og tåler ikke å bli motsagt og noen kunne godt spare seg for å skrive det de skriver og så er det alltid en antageligvis liten gjeng med fjortisser eller folk som oppfører seg slik som sitter der og synes det er kjempefestlig å slenge ut en masse gørr.

Men å slenge dritt og være ekkel mot andre er ikke nødvendigvis det samme som å mobbe. Mobbing er når det systematisk går utover en svakere part, enten ved at en sterk person stadig plager en svak person, eller at flere personer plager en eller noen få.

Det siste foregår heldigvis ikke så ofte her inne, selv om det også skjer.

Så nei, dette er ikke noe mobbeforum.

Jeg er veldig enig i mye av det du skriver øverst, samtidig så opererer du med en definisjon på mobbing som overhodet ikke er riktig. Alvorlige enkelthendelser kan også være mobbing, og mobbing forutsetter ikke nødvendigvis en svak part. Mobbing defineres også som personangrep/ hetsing som medfører at en i utgangspunktet sterk person blir gjort svak nettopp på grunn av mobbingen i seg selv. Mobbing er et ønske om å krenke, drite ut og få andre til å følge normer en selv har bestemt. Det er ikke svake som mobbes, det er mobbing som gjør noen svakere.

Anonym poster: c2986449c08a4e4b370175609085e86d

Skrevet

Ingen av de svarene er i nærheten av å være mobbing i mine øyne. Det er å ikke være enig og å se ting på en annen måte. Når du spør om andre mening, må du tåle å få den også.

Helt enig i at uenighet på ingen måte er mobbing, heller ikke enkelte surmaga eller krasse svar. Men når det er sagt, så har jeg helt klart sett mobbing og personangrep ute av proporsjoner her inne.

Skrevet

Jeg mener vi bør ha en lav terskel til hva vi kaller mobbing. Spesielt når det går utover noen som ligger nede.

Ikke enig. Fortsetter du å rope "ulv, ulv" når det stadig er falsk alarm er det ingen som gidder å høre på deg til slutt.

Det er alltid noen som forsvarer de som får svar som er for stygge, så akkurat dét er ikke noe problem.

En skal naturligvis ikke ha en lav terskel for hva en kaller mobbing, men det motsatte er gjerne heller problemet. I det virkelige liv, så har de aller fleste en svært høy terskel for å kalle noe mobbing og bare en brøkdel av det som egentlig foregår er gjerne synlig for andre- i motsetning til her inne. Jeg synes ikke det er for mye for langt å forvente at folk kan oppføre seg noenlunde voksent og saklig.

Skrevet

Hvem avgjør om det er falsk alarm? Du ;)? Selv om du ikke har lagt merke til noe, betyr det ikke at vedkommende som melder fra kan ha helt rett.
Gjest sug lut
Skrevet

Ja det er bra at de blir tatt vare på ;) jeg synes denne debatten er viktig, og er mest opptatt av det på grunn av barna våre. Derfor synes jeg folk bør gå i seg selv å tenke over svarene sine. For hvis de slenger dritt her på forum, hvordan snakker de da hjemme om folk så barna hører på? Er det sånn at de får ut all dritten her inne på forum?

Jepp. Her kan jeg kalle en spade for en spade.Her kan jeg si du må "faen meg skjerpe deg". For det kan jeg aldri si ellers. Samtidig som jeg ikke har veldig mye tålmodighet med sippehuer noen gang. Og jeg får mye dritt tilbake. Fra anonyme, for det vil jeg ha sagt. Jeg bruker nick. Så folk vet hvem de skal mislike.

Det hjelper godt å si "du må faen meg skjerpe deg" utenom Dib også, bare så det er sagt. Ikke at folk skjerper seg spesielt overbevisende, men noen av de verste holder i alle fall munn.
Skrevet

Er endel krasse svar her inne ja, men det er bra at det er uenighet.

Gurimalla hvor kjedelig livet hadde vært om vi alle alltid var enige.

Får si som min mor pleide å si : ikke spør om noe du egentlig ikke ønsker svar på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...