Gå til innhold

Anonymforum= mobbeforum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ofte anonymforum blir brukt til å slenge dritt og være ekkel mot andre. Greit at man vil være anonym, men man trenger vel ikke mobbe folk for det. Nå får jeg sikkert masse dritt siden jeg skriver dette, men jeg tar en kamp for mobbingen jeg. Barna våre trenger voksne som kan diskutere uten å være slemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig i det du skriver!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Det som er dumt er at det sikkert er 95% som egentlig er veldig allright her, men så har du de siste 5 % som ødelegger forumet med drittslenging og hets :(

Skrevet

Jeg synes folk er veldig hårsåre her inne, og hyler mobbing i hytt og pine...

Skrevet

Men det er mange anonyme, sure, "bedre enn andre" her....

Skrevet

Jeg synes dette er et veldig underholdende forum :)

Anonym poster: 2f62c1449805dc920af9dae80c23a621

Gjest ronja røverdatter
Skrevet (endret)

Nei, det er jeg ikke enig i.

De fleste her inne er hyggelig, kjekke mennesker, noen har har sterke meninger og en kanskje litt i overkant skarp måte å utrykke seg på, noen tåler altfor lite og tåler ikke å bli motsagt og noen kunne godt spare seg for å skrive det de skriver og så er det alltid en antageligvis liten gjeng med fjortisser eller folk som oppfører seg slik som sitter der og synes det er kjempefestlig å slenge ut en masse gørr.

Men å slenge dritt og være ekkel mot andre er ikke nødvendigvis det samme som å mobbe. Mobbing er når det systematisk går utover en svakere part, enten ved at en sterk person stadig plager en svak person, eller at flere personer plager en eller noen få.

Det siste foregår heldigvis ikke så ofte her inne, selv om det også skjer.

Så nei, dette er ikke noe mobbeforum.

Endret av ronja røverdatter
Skrevet

Er nok mange hormonelle og gravide her som kjeder seg og bruker tiden på å skape krangel og tull.

Anonym poster: fe5e4543ccbefcf75ca3f56ca037d885

Skrevet

Da jeg brukte disse forumene sist jeg var gravid, for litt over 5 år siden var aktiviteten inne på skravleforumene mye større enn det er nå, nå kan det jo omtrent gå en hel dag uten at det skjer noe der inne.. denne muligheten for å poste anonymt der inne ble borttatt den gangen, og har etter hvert skjønt at dette anonymforumet her blir brukt til skravling.. var en del hetsing den gangen også inne på skravleforumet, men mange flere brukte nickene sine istede for anonym og der var mindre dritt den gangen enn nå.. så det var hyggeligere på forumet den gangen enn nå..

Skrevet

Jeg synes folk er veldig hårsåre her inne, og hyler mobbing i hytt og pine...

jeg mener ikke at alle ekle svar er mobbing, men hvis det er ei jente som er sårbar og lager en tråd om noe hun lurer på, så hender det at noen er direkte ufine og gjør alt for å såre henne. Jeg mener dette er en form for mobbing jeg da. Spesielt hvis flere henger seg på å henger henne ut.
Skrevet

Det er lite jeg vil definere som mobbing her inne. Synes det hyles ut om mobbing i hytt og pine, men ingen kan gi konkrete eksempler.

Derimot finnes det et par damer som kan være litt krasse av og til. Men såpass på man tåle på et anonymt nettforum.

Anonym poster: ed3560e5ef0c6dbafb429ef0437ab030

Skrevet (endret)

I går var det en tråd om en førstegangsmamma som opplevde at hun mistet tilknytningen til sønnen sin. Det var klart at hun var i en sårbar situasjon og hadde behov for støtte. Hun fikk mange gode og hyggelige svar ... helt til ... en sur megge av en anonym lirer av seg en kommentar om at hun er hysterisk. I tråden om hun med niåringen som skulle klippes av stemor var det også en rimelig ufin kommentar, også fra anonym:

"Men kan også hende at jenta må lære seg å tåle at det lugger litt når stemor børster, hvis hun ikke selv børster seg skikkelig.

Min mor skamklippet meg som straff (slik jeg oppfattet det, min mor har en annen oppfatning) for at jeg hylte og sutret sånn når jeg ble børstet. Etter det har det aldri kommet et pip fra meg om så store hårdotter blir revet ut. Kan jo hende jenta di må lære seg den samme leksen uten å bli skamklippet først... Kanskej trusselen er nok?

Niesen min er også er utrolig irriterende sutreunge som hyler over alt med håret sitt. Hun fikk da beskjed av sin mor om at hvis hun skulle hyle og sutre som en baby fkk hun ha kort babysveis.

Anonym poster: 7452dd64c273cbad6e4b035468ea479c "

Det er ikke greit å sparke folk som ligger nede!!!

Endret av MammantilNurket
Gjest Antarctica
Skrevet

Men når en dame ikke skjønner hva HI står for, etter 50 forklaringer. Er hun sårbar og blir mobbet da? Eller er det hun selv som spammer? Enkelte sier jo hårreisende ting (den evinnelige "hvorfor fikk du barn med den idioten da, du er jo like dum som ham" osv), men blir som regel arrestert av andre.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ingen av de svarene er i nærheten av å være mobbing i mine øyne. Det er å ikke være enig og å se ting på en annen måte. Når du spør om andre mening, må du tåle å få den også.

Skrevet

Men når en dame ikke skjønner hva HI står for, etter 50 forklaringer. Er hun sårbar og blir mobbet da? Eller er det hun selv som spammer? Enkelte sier jo hårreisende ting (den evinnelige "hvorfor fikk du barn med den idioten da, du er jo like dum som ham" osv), men blir som regel arrestert av andre.

Når det gjelder folk som spammer faller selvsagt regel om sparking bort ... da skal man finne frem sine mest brutale stiletthæler og sparke som bare pokker!
Skrevet

Definisjonen av mobbing her inne er dessverre den samme som media bruker. Det er ikke mobbing om noen er uenig med deg. Ikke engang om de sier du er dum eller syk i hodet. For at det skal være mobbing skal det være systematisk og over tid. Hvem faen får man mobbet her inne da? Ikke en kjeft omtrent som tør å stille med nick engang.

Skrevet

Ingen av de svarene er i nærheten av å være mobbing i mine øyne. Det er å ikke være enig og å se ting på en annen måte. Når du spør om andre mening, må du tåle å få den også.

Det er jeg enig i; å kalle det mobbing er å ta i, men hyggelige er de ikke. Man trenger ikke formulere seg som man er oppdratt under en trerot ;)
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

At det går an å utrykke seg hyggeligere, det er en annen ting. Selv om jeg ikke synes at akkurat de to eksemplene er så grove.

Skrevet

Helt enig!!!!

Anonym poster: eb7a90415cccefd08f409f79afb83b42

Skrevet

Jeg mener vi bør ha en lav terskel til hva vi kaller mobbing. Spesielt når det går utover noen som ligger nede.

Skrevet

Jeg mener vi bør ha en lav terskel til hva vi kaller mobbing. Spesielt når det går utover noen som ligger nede.

Nei, det synes jeg ikke. Du kan feks kalle det trakassering?

Men å lefle med mobbe-begrepet er jeg ikke noe glad i. Til det har jeg sett for mange unger hvis mødre spør "ble du mobbet på skolen i dag"..

Skrevet

Ikke enig. Fortsetter du å rope "ulv, ulv" når det stadig er falsk alarm er det ingen som gidder å høre på deg til slutt.

Det er alltid noen som forsvarer de som får svar som er for stygge, så akkurat dét er ikke noe problem.

Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig i.

De fleste her inne er hyggelig, kjekke mennesker, noen har har sterke meninger og en kanskje litt i overkant skarp måte å utrykke seg på, noen tåler altfor lite og tåler ikke å bli motsagt og noen kunne godt spare seg for å skrive det de skriver og så er det alltid en antageligvis liten gjeng med fjortisser eller folk som oppfører seg slik som sitter der og synes det er kjempefestlig å slenge ut en masse gørr.

Men å slenge dritt og være ekkel mot andre er ikke nødvendigvis det samme som å mobbe. Mobbing er når det systematisk går utover en svakere part, enten ved at en sterk person stadig plager en svak person, eller at flere personer plager en eller noen få.

Det siste foregår heldigvis ikke så ofte her inne, selv om det også skjer.

Så nei, dette er ikke noe mobbeforum.

jeg mener at det selvfølgelig er sunt med diskusjoner, og man trenger ikke være enig. Man må også tåle at andre er krasse og har andre meninger.
Skrevet

Ikke enig. Fortsetter du å rope "ulv, ulv" når det stadig er falsk alarm er det ingen som gidder å høre på deg til slutt.

Det er alltid noen som forsvarer de som får svar som er for stygge, så akkurat dét er ikke noe problem.

Ja det er bra at de blir tatt vare på ;) jeg synes denne debatten er viktig, og er mest opptatt av det på grunn av barna våre. Derfor synes jeg folk bør gå i seg selv å tenke over svarene sine. For hvis de slenger dritt her på forum, hvordan snakker de da hjemme om folk så barna hører på? Er det sånn at de får ut all dritten her inne på forum?
Skrevet

Ja det er bra at de blir tatt vare på ;) jeg synes denne debatten er viktig, og er mest opptatt av det på grunn av barna våre. Derfor synes jeg folk bør gå i seg selv å tenke over svarene sine. For hvis de slenger dritt her på forum, hvordan snakker de da hjemme om folk så barna hører på? Er det sånn at de får ut all dritten her inne på forum?

Jepp. Her kan jeg kalle en spade for en spade.Her kan jeg si du må "faen meg skjerpe deg". For det kan jeg aldri si ellers. Samtidig som jeg ikke har veldig mye tålmodighet med sippehuer noen gang. Og jeg får mye dritt tilbake. Fra anonyme, for det vil jeg ha sagt. Jeg bruker nick. Så folk vet hvem de skal mislike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...